Ismerjük meg a legjobban kinéző robogó hibáit

2016.01.24. 15:35

Szia!

Olvasgattam cikkeket a Gilera Nexusról. Az 500-as darabot szemeltem ki. Mindenképpen 2006 utánit, de a 2008 utáni még fiatalabb modell lenne az igazi. Állítólag akkor már nagyobb az ülés alatti tároló.

Előtte egy Honda CBR600F F4i-m volt, amit nagyon szerettem, de nehéz volt megállni, hogy ne 200-zal menjek vele.

Szeretnék egy olyan motort, ami fiatalos, de nem speed motor és mégis pakolható, és akár motoros ruha nélkül is vezethető, és gazdaságos a fogyasztása. Így eset a választás Nexusra.

Kíváncsi lennék, hogy pontosan mire figyeljek oda vásárláskor ennél a típusnál?

Látom hirdetésnél, hogy valamelyik 500i.e. ként van hirdetve. Mikortól gyártották őket injektorral, és kell e tartani a karburátorostól?

Roobertoo

Kedves Roobertoo!

Az általad kiszemelt 2006 utáni, faceliftes darabokat legkönnyebben az indexről ismerni fel, ami a tükörházból az idomra költözött. Ennél viszont fontosabb, hogy lecserélték a blokkot, a korábbi 460 köbcentis egyhengerest egy 492 köbcentis, dupla gyújtásos váltotta. Viszont a kezdetektől fogva injektorosak az 500-as Nexusok, ahogyan az összes, hasonló blokkal szerelt Piaggio is, az X9-től és a Beverly-től kezdve az Aprilia Atlantic 500-ig.

Facelift előtt - index a tükrön
Facelift előtt - index a tükrön

A 2006-os faceliftnél változott a kormánypozíció, és ahogyan írtad, átszabták az ülés alatti rekeszt, ami nagy így sem lett, de legalább egy zárt sisakot már bele lehet tenni. Vásárlásnál elég sok mindenre oda kell figyelni.

Facelift után - idomon az index
Facelift után - idomon az index

Ha sokáig állt a motor (kb. egy év), utána számolni kell a vízpumpa folyásával, illetve a feszültségszabályozó hajlamos elfüstölni. Ezen felül kerülni kell a sportdobos, tuningolt darabokat, én ellenőrizném a hajtás és a görgők állapotát - ezekről elég jól felmérhető, hogy mennyire volt gondos a tulaj. Ezen felül csekkolnám az első futóművet, hiszen erős motor, mentek vele, aztán néha neki valaminek, teleszkóp viszont drága hozzá, tehát aki tudta, javította, sőt, aki nem, az is. Ezért ha görbék a szárak, sérült a felületük, bármi gyűrődés látszik, akkor érdemes továbbállni.

Nexus nem a világ legmegbízhatóbb robogója, de nem is klasszikus betegágy. Iszonyatosan jól néz ki, elég sportos (cserébe drága is rá a gumi), külön merevítették is a vázat, hogy jobban viselkedjen, és a súlyelosztása is közel 50-50, vagyis nincs benne a robogókra jellemző tohonya farnehézség - talán csak a Yamaha TMAX sportosabb, az viszont lényegesen drágább, mind vételárban, mind fenntartásban.

Elég sportosan motorozható, ráadásul állítható a tengelytáv
Elég sportosan motorozható, ráadásul állítható a tengelytáv

A Nexus egyébként robogóviszonylatban se nem takarékos, se nem jól pakolható, tehát ezeknek a szempontjaidnak annyira nem felel meg. Én nem az 500-ast keresném, hanem a 300-asokat, azok közel ugyanúgy mennek (80-ig legalábbis fej-fej mellett gyorsulnak), lényegesen könnyebbek, kevesebbet fogyasztanak és megbízhatóbbak.

Üdv:

Nepperűző