Sportmotorok közül választani nehéz dolog

2016.02.18. 05:04

Jó napot kívánok,

Romániából írok önnek, Székelyudvarhelyről. 24 éves vagyok, most már 4 éve stabilan saját motorral motorozom. Első motorom egy Suzuki SV650 (2001) volt 3 évig, amit lecseréltem a jelenleg meglévő Suzuki SV1000S-re (2003). Kezdetektől szeretem a V2-es nyomatékát, dübörgő hangját és azt, hogy minden autós messziről lehúzódik, ha közeledem.

Az idén le szeretném cserélni az 1000-es SV-t egy sportmotorra, mert megcsapott a sportmotorozás szele. Több szerelőnél megfordultam tanácsért, de igazán biztos most sem vagyok a döntésben. Három motorkerékpárt szemeltem ki magamnak:

- Honda CBR 1000 RR 2004-2005

- Suzuki GSXR 1000 K5

- Suzuki GSXR 750 K7

A szerelők és motoros barátok egyöntetű véleménye, hogy a Honda az Honda. Nekem semmi bajom a Suzukival, nagyon szerettem és szeretem, de azt tudom, hogy hamarabb tönkremegy, ezeken a rossz utakon a kis műanyag fülecskék is hamarabb letörnek. Az egyik közeli ismerősömnek CBR1000RR-je volt és elég sokszor volt alkalmam ki próbálni, tetszett. Viszont a két Suzukit csak tesztekből ismerem. Szívem a Suzuki fele húz mert ezt szoktam meg.

Az keret az olyan 3500-4000 euró körül mozog. És fontos kritérium hogy a motorban nem lehet több mint 30 000 km.

Ön szerint, melyik az a motor amiben kevesebb a buktató? Melyik lenne a jobb választás? Nem zárkózom el a Yamahától sem és a Kawasakitól sem, de formára nem annyira tetszenek.

Üdv.:

Robert

Kedves Róbert!

A 30 ezeres futás ügyében azért érdemes egy kicsit rugalmasabbnak lennie, én például nem zárnék ki egy 35 ezer kilométert futott példányt, pláne úgy, hogy kb. 10 éves motorokat keres.

A három motor közül egyikről sem tudok hosszasan rosszat írni, mind a három elég megbízható, illetve jellemzően előbb törik rommá őket, minthogy elromlanának. Méretéből eredően a GSX-R750 közülük a leginkább kezes, de ez inkább olyan árnyalatnyi különbség. Ahogyan az is, hogy a Honda CBR1000RR is simulékonyabb, mint a K5-ös GSX-R. Lehet, hogy köridőben alulmarad a versenypályán pár tizeddel, de utcára jobban megfelel.

Honda CBR1000RR
Honda CBR1000RR

A GSX-R1000 K5-ről megint nehéz nyilatkozni, hiszen az egyik legsikeresebb sportmotor volt, tucatnyi címet szedett össze a Superbike-ban és a különböző nemzeti bajnokságokban. Állítólag a váz elülső hegesztése volt a gyenge pontja, amit folyamatos egykerekezéssel és stoppiezással meg lehetett rogyasztani, ezt 2006-ban meg is erősítették, illetve amelyik sérült volt, azt cserélték. Ezen felül érdemes még figyelni a kipufogószelep beállítására és a másodlagos pillangószelep-sorra, de nagyjából ennyi - mind a három piszok jó konstrukció.

Egyébként éppen ez utóbbi az oka annak, hogy nem tudom megmondani a tutit. Egyik típust sem zárnám ki, próbáld ki az összeset, lehetőleg úgy, hogy minél kevesebb idő teljen el a menetpróbák között, és válaszd azt, amelyiken a legjobban érzed magad, illetve amelyikből a legjobb állapotút találod.

Üdv:

Nepperűző