Kéne mind a 102 lóerő, de hivatalosan

2016.03.31. 17:28

Tisztelt Nepperűző!

Volna egy igen szép állapotú, svájci behozatalú Honda VFR750 RC36/1 amivel egy ideje szemezgetek. A motorja 64LE-re van visszafojtva, én pedig szeretném ha újra mind a 102 paci dübörögne benne.

Elvileg a fojtás könnyen kiiktatható: a szívótoroknál van egy szűkítés amit csak ki kell szerelni, illetve gyújtáselektronika cseréje szükséges ahhoz, hogy visszanyerjük ez eredeti motorteljesítményt. Gondolom ez az egyszerűbb oldala a dolognak, ugyanis szeretném mindezt legálisan véghezvinni, hogy a motor forgalmijában is az eredeti 102 LE szerepeljen. Itt is olyan szopórollerre számítsak, mint az A2-es 35kW-os fojtás beépítésénél, vagy itt egyszerűbb a helyzet?

Köszönöm válaszodat!

Üdv, Csizi

Kedves Csizi!

Az A2-es fojtás nem azért macerás, mert a háttérhatalmak azt akarják, hogy kevés régebbi, olcsó A2-es motor legyen a piacon, hanem azért, mert a magyar hivatali rendszer nincs felkészülve arra, hogy bizonyos típusok jellemzőit megváltoztassák, vagy új típusbizonyítvánnyal lássák el. Tök rossz ez a helyzet, de mivel a jelenlegi körülmények között ez nagyon sok visszaélésre, trükközésre adna lehetőséget, ezért egyszerűbb tiltással egyenértékűnek számító szabályrendszerrel korlátozni. Gondoljunk csak bele: ha viszonylag egyszerűen lehetne ide-oda papírozni teljesítményt, akkor mindenki lefojtaná 48 lóerőre a motort, átpapírozná, majd egyből utána visszaalakítaná, és onnantól kedvezőbb biztosítással, alacsonyabb adóterhekkel élvezhetné a több lóerőt. És valószínűleg soha nem bukna le.

Tehát a hivatalnak olyan nyűg ezzel foglalkozni, hogy inkább ellehetetlenítenek minden ilyen szándékot, ennek megfelelően nem csak a fojtás, de a kinyitás is igen nyomorult ügymenet.

Ha mindenképpen szabályosan akarsz 102 lóerős VFR750-et, akkor érdemes másikat keresned, ami alapból olyan - a te eseted jelzi, hogy mennyire pocsék a jelenlegi szabályozás, hiszen nem a becsületes, egyenes utat választó embernek kedvez.

Üdv:

Nepperűző