Vehető-e kategóriába tartozik-e a SYM?

2016.05.05. 12:49

Kedves Nepperűző!

8 éve motorozom egy Scarabeo 150 cm3-es robogóval, s bár nektek biztos furcsának tűnik, bejártam vele az országot, együtt eljutottunk a szlovén/horvát/olasz tengerpartra, az osztrák hegyekbe, és hűséges társam volt a cseh/szlovák utakon is.

Elgondolkoztam egy új 0 km-es robogó vásárlásán, de a kiválasztott modellről alig találtam valamit, talán Ti tudtok segíteni. A kiszemelt paripa egy Sym GTS 300i robogó, a külseje nagyon tetszik, az ára pedig valamivel 1 millió felett van.

Az ára verhetetlen, de vajon ajánlanátok?

Köszi előre is,

Csabi

Kedves Csabi!

Fogadd elismerésemet, nagyon jó túrákat tudhatsz magad mögött. Nekem meggyőződésem, hogy hosszú távon jobb egy használt japán, mint egy azonos árú, de máshol gyárott új jármű. A SYM eléggé határeset: tajvani márka, a neve a SanYang Motor rövidítése, van gyáruk Tajvanon, Kínában és Vietnamban is.

A SYM GTS 300i Franciaországban hatalmas sláger, de a spanyoloknál és a portugáloknál is rengeteget lehet belőle látni. Arrafelé egyébként nagyon komoly garanciát is vállal rá a gyártó, sajnos nem tudom, hogy itthon mi a helyzet, kint viszont 3 év/100 ezer kilométer a gari (amelyik hamarabb bekövetkezik), ami nagyon-nagyon durván jó ajánlatnak hangzik, miközben lényegesen olcsóbb a hasonló képességű Yamaha XMAX250-nél.

A felszereltsége is egész jó, van rajta 12V aljzat és ABS, állítható a vezető deréktámasza, az ülés alá befér két sisak. Ráadásul elég kényelmes a rugózása, ezen a téren például jobb, mint a sportosra hangolt XMAX, ráadásul mostanra már elég sokat javultak a SYM futóművek - néhány éve még elég olcsó rugóstagokat használtak.

Jelentkezett a szerelő

Levelet kaptunk attól, aki a lehető legjobban ismeri a típust, a magyarországi importőrnél dolgozó szerelőtől.

Üdv!

Körülbelül hat éve javítok SYM motorokat, az importőrnél lévő bérmotorokat is. Annyit mondanék, hogy a szíjat körülbelül 15000-20000 km után szoktuk cserélni gyárira/MITSUBOSHI ill. BANDO a gyári típustól függően/, görgővel csúszkával egyetemben. Az injektort a Keihin gyártja, a hengere kerámiabevonatos. A bérmotorban, ami újkora óta bérmotor, 80000 km van, nyilván "kímélve" volt, defektet leszámítva jelentős meghibásodás egyedül a kipufogóban összeszakadt a katalizátor volt, olyan 50000 km körül, az is az esések hatására...

Ja még annyit, hogy 400-asban is 80000 km van dettó, új kora óta bérmotor, azzal még annyi se volt, a szokásos szervizeken kívül semmi érdemleges.

A teljesítménye közel 30 lóerő, végsebessége olyan 145 km/h körül alakul, nyilván nem olyan dinamikus, mint egy Honda SH300, de tényleg nem lomha. El lehet vele járni négy literrel, szervizt ötezer kilométerenként kér, rossz hír, hogy állítólag ilyenkor már ajánlott cserélni az egyébként elég drága hajtásszíjat.

Ha jól tudom az ABS-t a Bosch szállítja a típushoz, így azzal sem lehet nagy baj - és mivel elég sokat adnak el a típusból Nyugat-Európában, az alkatrész-beszerzés sem lehet hozzá nehéz ügy.

Szerintem vehető, de előtte azért a kipróbálnék egy hasonló árban kínált használt XMAX-ot és SH300-at, és amelyiken jobban érzed magad, azt vedd meg.

Üdv:

Nepperűző