Soros négyhengereset A2 mellé

2016.07.26. 12:56

Tisztelt Nepperűző!

22 éves vagyok és erősen tajtékzik bennem a motorozási vágy,de nem tudom mi tévő legyek, ezért kérem a segítségét. Az igazi motor egy sor4-es blokkal szerelt lenne, de tanácstalan vagyok.

Suzuki GSF250 Bandit
Suzuki GSF250 Bandit

Tegyem le most az A2 jogosítványt, és vegyek egy Suzuki GSF250 Banditot, vagy várjak még két évet, és vegyek akkor valami jobb sor4-est? Nagyon tetszenek a Banditok, de sokan mondják, hogy drága hozzá az alkatrész. Esetleg tudna egy pár A2 kategóriába még beleférő motort javasolni? A keret max. 500 000 forint lenne.

Segítségét előre is köszönöm, üdv: Ádám

Kedves Ádám!

Nagyon jó A2-es motorokat találni 500 ezer forintig, a soros négyhengeresekhez való ragaszkodásod viszont komoly akadályt jelent. A GSF250 Bandittot folyamatosan nyelezned kell, ha haladni akarsz, minden manőverhez hármat vissza kell váltanod, és ez a folyamatos pörgetés és váltogatás nyomot hagy egy motoron. Pláne, hogy a legfiatalabb 250-es Banditok is tizenhat évesek, a legidősebbek pedig idén töltik a huszonhetet. Az alkatrész nem drágább hozzá, mint más, négyhengeres Suzukikhoz. Apropó: lehetőleg minél kevesebbszer hagyatkozz a "sokan mondják" meg "fórumon olvastam" információkra, az alkatrészárak elég jól kereshetők a világhálón, érdemes személyesen meggyőződnöd. Szoci motorhoz képest persze, drága - egyébként átlagos japán szinten mozognak. A gond, hogy pontosan kétszer annyi hengere van, mint amennyire szüksége van egy 48 lóerős motornak.

A2-es műfajban egyértelműen a kettő vagy kevesebb henger a nyerő, ezek szervizelése/felújítása is olcsóbb, pl. többnyire fele annyi gyertya, henger, szelep, stb... van.

Nyugodtan tedd le most az A2-est, és vegyél egy Honda CB500-at, Suzuki GS500-at, vagy bármit, ami tetszik, gyűjts vele tapasztalatokat, majd amikor leteszed a korlátlanhoz a különbözetit, ráérsz kiválasztani álmaid motorját.

Üdv.

Nepperűző