2016.08.02. 17:16 Módosítva: 2016.08.02. 17:17

Kedves Nepperűző!

Lecserélném motoromat, ebben kérném a segítségét. Jelenleg egy Honda PCX125 van, 3 éves 36 000 km-rel. Körülbelül 1 hónap marad ki télen, de folyamatosan használom (gyakorlatilag 0 fok felett). Szélvédőjét már lecseréltem, de azért elég szeles így is, de ami igazából gond, hogy az autópályára nem tudok felmenni vele (100 körül vége van), pedig sokat nyernék vele. Kicsit nagy vagyok hozzá...

Naponta 2x40 km -t megyek (25 vidék, 15 város), 110 kg vagyok, és 176 cm magas.

Amit keressek (A-s jogsim van),

- megbízható motor (pöcre induljon minden reggel hidegben is), én is bele tudja rakni legalább 80 ezer kmt gond nélkül

- nem robogó (élvezetesebb nekem váltani)

- télen, nyáron használható

- kényelmesen bírja a 130-t

- szélvédelme legyen vmennyi

- lehet vele manőverezni a kocsi sorok közt

- Átlag fogyasztás 4 liter alatt

Amit nem szeretnék egy brutál funbike, amit télen tuti összecsuk az ember, vagy ha munka után fáradtan megyek haza, ne kelljen rettegni, hogy egy kicsit túlhúztam a gázt

Határ kb 1 millió a motorra.

Érdeklődnék, mit ajánlana, ilyen elvárásokra.

Köszönettel

Csaba

Kedves Csaba!

A négy liter és a 130-as tempó motorkerékpárnál ritkán jár együtt - ilyen fogyasztási adathoz elkötelezett fillérbaszónak kell lenni. Ráadásul a jó szélvédelem nagy homlokfelülettel jár együtt, ami szintén a fogyasztás ellen játszik. Első gondolatom a Honda NC700 volt - nagyon takarékos, megbízható, modern motor, nem túl erős, és kapni hozzá nagy szélvédőt - sajnos az ára lényegesen több a megcélzott milliónál, a legolcsóbb hagyományos váltós modellek is 1,4 millióról indulnak, ám NC-t szerintem kizárólag automatával szabad venni, mert ehhez a motorhoz zseniálisan passzol a DCT.

Suzuki Bandit 650 S
Suzuki Bandit 650 S

Így marad biztonsági vételnek a 2007-től gyártott Suzuki GSF650 Bandit S, gyári kódján WVCJ. Ez már folyadékhűtésű, injektoros blokk, szabályozott katalizátorral (Euro3), széria középállvánnyal. Nagyon megbízható, a fejidomnak köszönhetően elég jó a szélvédelme, és az elektronikus befecskendezésnek köszönhetően nem kell szívatóval játszani télen sem, hanem elég megnyomni a gombot, és azonnal életre kel.

Honda CBF600
Honda CBF600

Nagyjából hasonlóra számíthatsz, ha Honda CBF600SA-t veszel, talán jobban néz ki egy hangyányit, és mintha az árát is jobban tartaná - innentől kezdve ízlés dolga, ha nem forgatod őket, hanem csak folyatod a motort, akkor kijössz négy literből, mondjuk ide a rozsdás bökőt, hogy egy hét után inkább tankolsz öt litert, de nem kínzod magad a vánszorgással.

Üdv:

Nepperűző