Az önindító az egyetlen gyenge pont

2016.08.15. 16:20

Tisztelt Nepperűző!

Régi álmom egy Virago, abból is a 1100-es változat. Lehetőségem volna egy 1998/10-es kiadásút megvásárolni elfogadható áron, azonban nem vagyok tisztában a szervizelési lehetőségekkel és a költségekkel. Mennyire gazdaságos fenntartani? Milyen általános vélemények vannak a típusról? Az önök személyes észrevétele?

Köszönettel: Attis

Kedves Attis!

Ha erre vágysz, vegyed. Az utolsó szériás Virago nem betegágy, elég tartós motor. Nyugaton, ahol nem az óratekerés a járműeladás első lépése, ott 80-100 ezer kilométeres óraállás sem ritka. A típus egyetlen gyenge pontja az önindító, ami már a történelmi elődöknél sem volt oké, a TR1 és az XV750 is szenvedett ettől.

Ha a szabadonfutó rossz, akkor nincs nehéz dolgod, meg kell rendelni a 3LP-15570-00 cikkszámú módosított szabadonfutót, és beszerelni. Ha csikorgó hangot ad indításnál, akkor az önindító bolygóműve kopott - megoldás a csere. Ha pedig indításnál csörgést hallasz, az önindító fogaskerekei nem illeszkednek pontosan. Ilyenkor már rendelheted az 3LP-W1551-00 cikkszámú alkatrészt, ami már egy módosított szabadonfutó fogaskerék. Bár szokás alátétekkel is bűvölni ilyenkor, szerintem a tuti alkatrész beszerelése a jó megoldás.

A szervizelése/fenntartása semmi extrát nem rejt, aki szerelt már más japán motort, ezen is mindent meg fog találni (a szervizkönyv amúgy is jó barát), egyébként a kopó-fogyó alkatrészek teljesen normál árban vannak:

Gyújtógyertya kb. 1000-1200 forint
Kuplungszett kb. 20 ezer, de van gagyibb fele ennyiért is
Kuplungfedél tömítés 1500 forint
Első fékbetét 8500 Ft
Hátsó fékbetét 9500 Ft
Féktárcsa 30 ezer forint
Telószimering párban 3000 Ft
Olajszűrő 1000 forint
Légszűrő 3500 Ft
Kormánycsapágy 11500 Ft

Ezek átlagos utángyártott árak, találsz olcsóbban és drágábban is.

Az első fék egyébként meglepően jó, a hátsó dobfék nem különösebben emlékezetes, a futóművel ne legyenek nagy elvárásaid, de hát a chopper műfaj az már csak ilyen.

Üdv: Nepperűző