2016.08.22. 17:07

Üdv!

Tavasszal terveznék venni egy első motort, friss jogsival, csak robogós tapasztalattal. Tudom, távolinak tűnik az időpont de tudatos vásárlóként szeretek előre nézelődni, tisztában lenni a kínálattal és az árak alakulásával.Némi utánolvasás után azt hiszem, nem fogom meglepni, ha azt mondom, a Suzuki GS500, Honda CB500, Kawasaki ER-5 trió körül nézelődök. Arra volnék kíváncsi, ezek közül van-e valamelyik, ami jelentősen kiemelkedik a többi közül, vagy elég, ha szimpátia, illetve állapot alapján döntök? Esetleg érdemes valamelyikből adott évjáratút keresni? Illetve még egy szempontot talán megtudok határozni, idővel ha már összeszoktunk, egy-egy hosszabb út is becsúszna, akár két személlyel is (pl. horvát tengerpart) szóval, azt hiszem, a kényelmet - utasnak is - mindenképp szem előtt kell tartanom. Vagy ha hosszú távra tervezek, nézelődjek kicsit feljebb ER-6/GSF 600 vonalon?

Köszönettel: Zoli

Kedves Zoli!

A GS500 vs. CB500 vs. ER-5 témakörről már elég sokszor volt szó: mindhárom megbízható, igazából apró különbségek vannak köztük - és ezek miatt az apró különbségek miatt inkább a Kawasakit és a Hondát szoktam ajánlani, de a GS500-zal sem szoktak gondok lenni, a másik kettő egy árnyalattal finomabb szerkezet. Azt vedd, amelyik a leginkább tetszik, amelyik a szimpatikusabb.

Honda NTV650 Revere
Honda NTV650 Revere

Viszont hogy ne csak mindig ezt a három típust javasoljam, nyugodtan megnézheted a Honda NTV650-eket is: szintén nagyon kezes motor, kimondottan megbízható, de hatalmas vonzereje, hogy a Transalpból is ismert V2-est építették bele. Ez egy nagyon megbízható, jó karakterű, meseszép hangú blokk, amiről tényleg csak jókat tudok mondani. Az NTV továbbá elég igényes motor, szépek a felnijei, egykarú a lengővillája, a hajtása kardán, vagyis nem kell láncot fújkálni. Sőt, készült belőle egy café raceres változat, az NTV650 Hawk GT, ami a sportosság jegyében lánchajtást kapott - ez már egy igazi ritkaság, egy szépen beérő future classic.

Honda NTV650 Hawk GT
Honda NTV650 Hawk GT

A felsoroltak közül mindegyikkel el lehet menni utassal is hosszú útra - persze nem lesz Gold Wing, de az ember hozzáedződik a motorhoz, majd figyeld meg, hogy szezon elején pár óra alatt kockára ülöd a segged, míg pár hosszabb túra után egész napokat kibírsz már a nyeregben. Ez az utasra is vonatkozik, tehát praktikus, ha először rövidebb, bemelegítős túrákat nyomtok, és csak utána vágtok neki egy egész napos motorozásnak.

Ha van rá kereted, nyugodtan vegyél kapásból egy számmal nagyobb gépet, az ER-6 vagy a GSF600 egyaránt jó választás.

Üdv:Nepperűző