Kaphat rendszámot olyan motor, amit itthon soha nem forgalmaztak?

2016.10.21. 16:08

Tisztelt Nepperűző!

Érdeklődni szeretnék, hogy lehetséges-e Magyarországon soha nem forgalmazott motorkerékpárra itthon rendszámot szerezni? Ha igen, milyen költségekkel/ügyintézéssel kell kalkulálni?

A kinézett típus egy Herald 250, amelyet sajnos csak az Egyesült Királyságban forgalmaznak. Ha megoldható, kihagynám az ottani forgalomba helyezést, ezzel is csökkentve a költségeket.

Esetleg tudna ajánlani Magyarországon is kapható hasonló jellegű motorkerékpárt? Sajnos én csak a Yamaha SR400-at ismerem, azonban az berúgós változatban létezik csak, valamint az ára jóval magasabb.

Köszönettel,

Gábor

Kedves Gábor!

Nem olyan sima történet egy ilyen Heraldot forgalomba helyezni itthon, mint valami gyakori tucatmotort, de egyáltalán nem kivitelezhetetlen. Egyedi vizsgánál a műszaki adatlap kitöltése nem lesz könnyű, szükséges lesz, hogy rendelkezésre álljanak hiteles dokumentumok a típusról - mivel Európai Unióban forgalmazott típusról van szó, ezt a kereskedőtől be tudja szerezni. A műszaki vizsgás adatlap amúgy is vicc, mindenféle kiadványokból meg a bikez.com-os adatlapokból rakják össze.

Az okmányirodában viszont ismeretlen lesz a motor, az igazi gondok ott fognak kezdődni. Általában két hét, mire egy új típust felvisznek a kódszótárba, de simán lehet belőle hónapos szopás is.

Ha viszont ez megoldódik, akkor onnantól már minden olajozottan megy, ahogyan bármilyen külföldről behozott jármű esetében. Én ilyenkor általában megbízok egy ezzel foglalkozó céget, hogy némi felárral ők zongorázzák végig a folyamatot, de Zách Dani a Rulettkerék Audival végigkilincselte a folyamatot, és nem lett tőle őszebb a haja.

A Herald motorjai egyébként nem tűnnek igazán minőségi cuccnak, a blokk harminc évvel ezelőtti Suzuki motorok lincensze alapján készül, egyébként full kínai - a lehangoló részletek mellett viszont vannak ígéretes elemei is, amik egyben megmagyarázzák, miért drágább a szemre hasonló kínai motoroknál. Ilyen például a RaceTek hátsó gátlók, a széria Avon Distanza gumik, a jó minőségű fékbetétek, a Yuasa akkumulátor és az NGK gyertya.

Alternatívát nehéz ajánlani, az SR400-zal nem csak az önindító hiánya a baj, az a motor, egyszerűen nagyon durván túl van árazva, és egyszerűen nem annyira jó, amennyibe kerül - egy eredeti, régi SR400 jobb gép, csak azok már öregek, nyűgösek és szintén aránytalanul elszállt az áruk.

Rossz hír, hogy már a Kawasaki W650-ek is 3000 euróról indulnak Németországban, simán összeérnek a W800 árakkal. Viszont érdemes lehet körülnézned a Triumph Legend TT-k között, a kétezres évek elejéről jó állapotú darabokért 3500 euró körül kérnek, és ezek már nem 250-es kínai egyhengeresek, hanem 885 köbcentis sorhármasok, különleges hanggal és 69 lóerővel.

Üdv: Nepperűző