Komolyan oda kell figyelni a benzinre? Egy Hondánál?

2016.11.22. 13:59

Tisztelettel üdvözlöm!

Kérdésem a Honda FMX modellel kapcsolatban az lenne, hogy néztünk a fiammal egy normálisabb állapotút, de hidegen, amíg szivatóval melegítettük, a blokkból csattogó hang hallatszott. Majdnem olyan, mintha a csapszegpersely lenne kikopva, de amint a szivatót visszatoltuk, a hang megszűnt, és fordulaton sem alapjáraton nem hallatszik. A hangból ítélve olyan, mintha minden fordulat közben egyszer jelentkezne. Kérdésem az lenne, hogy a vezérlés ennél a motornál hajlamos-e túlzott kopásra, valamint a csapszegperselyt lehet-e cserélni, vagy komplett hajtókar kell bele. 2006-os a motor.

Üdv: József

Kedves József!

Az FMX blokkjával voltak gondok. Ez az egyhengeres RFVC blokk eredetileg a Honda Dominatorba készült, ahonnan továbbfejlesztették az SLR számára, majd onnan emelték át az FMX-be, de addigra annyira gyenge lett, hogy az már botrányos volt - különös tekintettel arra, hogy mondjuk egy KTM LC4 mit tudott abban az időben.

Erre jött válaszként a Honda gyári tuningkitje az FMX-hez, ami új dugattyút, vezérműtengelyt is jelentett, tehát nem csak a karbit fúvókázták át. Azzal az eredeti 38 lóerőt felhúzták 52-re, ami már értelmes érték, de amint belekerült a tuningkit, az FMX kérte a 100-as, de legalább 98-as benzint, amit sokan nem adtak meg neki - ez pedig elég sok motorhibához vezetett. Ennek tudatában kell vizsgálni az eladásra szánt darabokat.Nagy csapda ez: tuningkit nélkül gyenge, tuningkittel meg nagyon sokat számít, hogy az elmúlt tizenévben milyen tulajdonosai voltak, szóval elég rizikós. Ha viszont találtok egy rendben lévő példányt, azzal nem nagyon lesz gond.Sajnos nem tudom pontosan, hogy az FMX csapszegperselye cserélhető-e de nagyon valószínű, hogy ha baj van, akkor a komplett hajtókar kuka, és az még a szerencsésebb eset.

Üdv: Nepperűző