Olcsó ötvenes, ami nem fostalicska

2017.03.16. 14:13

Tisztelt Nepperűző!

Honda PCX125-öm mellé szeretnék venni egy 50-est, amivel időnként elmennék horgászni, vagy az erdő szélére. Az a problémám, hogy nem szeretnék túl sokat szánni rá, de néha a városon keresztül is menni kell, és egy kis szerpentin is akad. Tehát fostalicska nem jöhet számításba. És még a másik baj, hogy krosszmotor sem, mert a csípőizületem kissé be van szűkülve. Olyat szeretnék, amelyik középen nyitott. Milyen típusokat keresgéljek? Melyik bírja a földutat?

Köszönettel: Csaba bácsi

Kedves Csabi bácsi!

Nagyon jó a feladvány, kellett is gondolkoznom rajta, mire meglett a megoldás. A gondot az jelentette, hogy a robogók felépítésüknél fogva soha nem lesznek jók terepen. Ennek egyik oka a lengővillára szerelt blokk és hajtás, amitől rendkívül nagy hátul a rugózatlan tömeg, és a rugóutak is elég szerények. Tehát a robogók felépítésükből fakadóan alkalmatlanok az ilyesmire. Az alkalmatlanságnak viszont vannak fokozatai. A kiskerekű, keskeny gumis darabok a legalkalmatlanabbak, a nagykerekűek (pl. Piaggio Liberty 50) egy fokkal jobbak, de a keskeny felnik sérülékenyek, de a szerpentinen nagyon jók lesznek. És legkevésbé alkalmatlannak a buci kerekű robogókat gondolom, mint amilyen a Yamaha BWS 50 és az MKB Booster (ezek egyébként műszakilag is rokonok), és ide tartozik a Piaggio Typhoon is.

Yamaha BWS
Yamaha BWS

Ez utóbbi három mind nagyon jó robogó, jól néznek ki, megbízhatóak – egyik sem lesz enduró, de a földutas, erdős kalandokat ezekkel elég jól meg lehet oldani, és a többi területen sem égnek be. Hátrányuk, hogy a szerény teljesítményt némileg lefogja a széles gumi, pláne, ha hiányzik belőle a megfelelő nyomás  a keskeny kerekű ötvenesek érezhetően jobban mennek.

Üdv:

Nepperűző