2001.08.27. 11:20
'99 telén egy szegedi kereskedés hátsó raktárában bujtott fel a vásárlásra nem túl gyakori színével. De másfél évi kellemes motorozás során egyre többször tapasztaltam, hogy ezekből az 1500-as Intruderekből a 12 tényleg egy tucat.
 
   
   

2000 szeptemberében gyors átalakításba kezdtem. Kipufogó le. Irány a vaskereskedés, esztergályos, műhely, meg a krómozó. Többen lehülyéztek, mert szinte ennyiért kaptam volna rá kész darabot is, de ezt akkor is én készítettem! Végre találtam Barkas sárvédőt, melyet kis idő után félredobtam, mert jött Szél Pállal való megismerkedésem. Tervezgetés után dolgozott a mester keze. No nem ezerrel, mert tavaszra készült el a két nyers sárvédő.

 
   
 

A Pecsában azt hittem, megfogtam az isten lábát, mikor egy fóti motoros zsonglőr, azt mondta, bármilyen tankot tud nekem kreálni. Ezért türelemmel vártam heteket a végeredményre, (fél havi bérem) melyet egy perc alatt a kukába dobtam. Telefon, könyörgés és akkor Dús Peti segítségével Zsolt pár hét alatt megformálta a tankot, és tényleg azt, amit megbeszéltünk.

 
   
   

Akkor hát jött a festés. Persze minden festő éles kontúrral akarta elválasztani a két színt, de Vidéki Viktor, sebzett motoros ugyan, de ügyes piktor, kis időcsúszással megalkotta a tankon az elképzelésemet. Irány Kiskunhalas, jöhet a név felfestése. Egyeztetés, meló, kezdés, időcsúszás, sok telefon. Mehetek. JAJJJ, mikor megláttam! Hiszen nem teljesen ezt beszéltük meg. Nem akarom megbántani, gondoltam, odafér az ára az első tank mellé a kukába, főleg mikor megtudtam, hogy vízbázisú a festék, amivel felrakták. Szuper, akkor könnyen letörölhetem?

 
   
 

Ezzel a tudattal kifizettem, és irány Horány, azaz Viktor, aki nem engedte megsemmisíteni a feliratot. Mondván, várjam meg a lakkozást! Megvártam. Döntsétek el, hogy helyesen cselekedtem-e? Én megbékéltem vele.

 
   
   

Összerakás. A kormányt Ausztriából hoztam és nagyon király! A hátsó villogó még ideiglenes, a hátsó ülés helyére pedig készül a csomagtartó, mely kihúzható lesz, és ha a gyerekeimet viszem, akkor csak felpattintok rá egy ülést biztonsági háttámlával együtt.
Ha lesz pénzem, a tükröket is lecserélem. Az ülés alatti festmények a régiek maradtak. A Pegazus szerintem jópofa, a tábortűz pedig hirdeti a motorozáshoz kapcsolt ideológiámat: Mindegy, milyen stílusú vagy értékű motorod van, az a lényeg, hogy MOTOROS és EMBER vagy, és stílusfüggetlenül elmesélhetjük motoros élményeinket a közös tábortűz mellett.

 
   
 

Felkerült a rendszám. Gyújtás, start és ezzel megszületett a motorom, a PURITAN! Célom az volt, hogy ötvözzem az egyediséget és a motorozhatóságot. Egyelőre úgy tűnik sikerült, bár még nincs készen, de már motorozni szeretnék vele, mert régen volt szeptember. A többit már menet közben is elkészíthetem.

Ui. 1.: A gyári cuccok a padláson vannak becsomagolva.
Ui. 2.: Már van sárga villogó hátra.