A második tulaj "építő munkája" az első sárvédőre helyezett sassal és egy új fényezéssel ki is merült. A gyönyörű színkompozíció a másnaposan oly sokszor produkált epére emlékeztető "gyöngyházastojásoscitromsárga" lett.
A gyári forma |
1994-ben került az országba, bordó színben, és
széria állapotban. A 600-as Shadow '88-as kiadású amerikai modell,
4 sebességes váltóval, és erősebb 50 LE-s blokkal. Az első tulaj
ezen az állapoton gyorsan változtatott, matt feketére fújta, és
további bolondítás céljából egy oroszlányi motorépítő gondjaira
bízta. A villanyak elvágásával és 18 cm-es toldással a villaszög 45
fokos, a motor hossza pedig 2,5 méter lett. Hat centis kiemelőkkel
egyenes, 60 centis kormányt, nyújtott lábtartót és egy háttámlát
kapott.
A hangról két hótüres szalámi gondoskodott. A tükrök,
indexek, kilométeróra a kukában végezték.
A második tulaj "építő munkája" az első
sárvédőre helyezett sassal és egy új fényezéssel ki is merült. A
gyönyörű színkompozíció a másnaposan oly sokszor produkált epére
emlékeztető "gyöngyházastojásoscitromsárga" lett. Innen egy
helyi motorkereskedő lerakatába jutott. A sorból feltűnően hosszan
kilógó villájával hívta fel magára a figyelmemet. Rövid alkudozás
után nulla fokban, sisak nélkül döcögtem vele haza.
A motor stílusához cseppet sem illő "tündérszép" festést fekete váltotta fel, id. és ifj. Gálosi Joe-nak köszönhetően. Ezt követte az első féktárcsa-csere, amit hosszú utánajárással a megboldogult Ride Free-ben szereztem be. Cserére szorult még a lánc-szett, a síber membrán, a gumigarnitúra és a légszűrő. Pénz hiányában az átalakítás '98 teléig váratott magára. Segítségemre volt a már említett kis Joe, aki otthon van a lakatosmunkákban is. Az utolsó csavarig szétbombáztuk a mocit, a blokkot egy barátom klinikájára bíztam. Teljes egészében felújította, és azóta is problémamentesen üzemel.
A hátsó vázrész vágásával, szélesítésével az
ülésmagasság 60 cm-re csökkent. Nem a legkényelmesebb, főleg az 1
réteg polyfoam, és a puha hátsó teló miatt. Hátulra kapott egy 24
cm széles Bobtail sárvédőt, elől pedig a 20 cm-es kiemelők 82 centi
széles kormányt tartanak.
Korai volt a szomszédok öröme, mikor a szalámit visszacseréltem
gyárira, mert azonnal ki is beleztem. A tank 2x6 cm-es toldást
kapott, a villa csavarodását pedig alumínium merevítő gátolja.
2001-ben végre kaptam megfelelő villa és
nyeregtáskát, amiket Ladár Gábor készített. A motor építése a
szigetvári Szőnyi András munkájával teljesedett ki, aki 6x15-ös
autófelnit mókolt a gyári agyra, az eredeti küllőket megtartva. A
felnire 200/70x15-ös Metzeler gumi került. A lánckerekek 5 mm-es
eltolásával, sok méricskéléssel és távtartó-cserékkel végül a
lengővilla módosítása nélkül, gond nélkül befért az új kerék. Az
építés, főleg
a villa döntése, kedvezően befolyásolta a motorozhatóságot.
Az úttartása tökéletes, bár a lassú kanyarokban meg kell markolni.
A hasmagasság maradt az eredeti, így a lábtartó kis mértékben
határt szab a bedöntésnél.
Úgy érzem sikerült egyedi gépet építeni, bár
vannak még ötleteim, azokat új vasra pazarolnám. Az elmúlt 6 év
alatt nagyon hozzám nőtt, de újítanék, ezért eladó.