A fékek dolgában mindig jól teljesített az
R6-os, ezért az új modellen az előd dupla 298 mm átmérőjű
féktárcsai és egy darabból álló 4 dugattyús féknyergei dolgoznak az
első keréken. Az új kerékhez igazodva
változott a féktárcsák felfogatási pontja, ezenfelül új
szinter-metál fékbetéteket kapott a berendezés. A hátsó 220 mm
átmérőjű féktárcsa felfogatása szintén megváltozott, és egy
kompaktabb hátsó fék munkahengert kapott.
Az 1998-ban bemutatott Yamaha R6-os motorja fantasztikus pörgethetőségével szerzett híveket magának. A 15000-es percenkénti fordulat elérése sem jelentett problémát számára. Az új erőforrás látszólag és méreteiben hasonlít az elődére, azonban alkotóelemi 90%-ban megújultak. Úgy tűnik vége a karburátoros korszaknak a motorok körében. Az R6-os az R1-hez hasonló rendszerű, 38 mm torokátmérőjű benzinbefecskendező rendszert kapott, amelyet nagyobb, torló nyomásos, 7,6 literesre növelt kapacitású légszűrő ház táplál levegővel. A rendszer érdekessége, hogy nem csak egy légnyomásmérő szenzortól, hanem egy a belépő levegő által mozgatott, szívást érzékelő dugattyútól is kapja a jeleket, ezáltal a gázkar érzékenysége sokkal lineárisabb lett.
A blokk különlegessége, hogy nem hüvelyezett a
henger, hanem
a hengerek falát közvetlenül vonták be egy nagyon kemény kerámia
kompozit anyaggal. Ennek előnye a dugattyú és a gyűrűk kisebb
súrlódása, a jobb hőelvezetés, és az erősebb hengerfal. Új
dugattyúkat és gyűrűket kapott a blokk, valamint egy
újraegyensúlyozott főtengelyt. Az átalakításból olyan fontos
vezérlő elemek sem maradhattak ki, mint a szívó- és
kipufogószelepek, valamint a vezérműtengelyek. A Yamaha állítása
szerint az új R6-os blokk teljesítménye 123 lóerősre sikeredett,
13000-es fordulatszám mellett.
A hűtési rendszert alaposan átformálták. Az R6 egy hajlított alakú vízhűtőt kapott, amelynek hatékonysága 40%-kal jobb az előd modell azonos alkatrészénél. Az olajhűtőt szintén lecserélték, az új darab könnyebb és egyben 20%-al nagyobb a hűtőkapacitása. A váltóval problémái voltak az R6-os induló szériájának még 4 évvel ezelőtt, és később sem oldódtak meg százszázalékosan a váltási nehézségek. A Yamaha ezért a váltó jelentős részét áttervezte, és állítása szerint most már garantált a tökéletes és finom kapcsolhatóság.
Sajnos, nem sajnos, a környezetvédelem fontos
szempont már a motoroknál is, ezért az R6 teljesen új
kipufogórendszerében egy
katalizátor járul hozzá ahhoz, hogy a motor teljesítse a
szigorodó (EU2) környezetvédelmi normákat. A rendszer egyébként
4-2-1 felépítésű, a hátsódob belső része titánból, a külső borítása
alumíniumból, míg a köztes és gyűjtő csövek rozsdamentes acélból
készülnek. A katalizátor ellenére 1 kg-ot tudtak spórolni az új
kipufogórendszerrel.
A japán Takeshi Iimura tervezte új külső roppant mutatós. Az új rendszerű első fényszórók, és a LED-ekből álló hátsó világítótest nagyszerű formai megoldásokban öltenek testet. A forradalmian új technikát képviselő első projektoros lámpák valószínűleg príma fényviszonyokat garantálnak sötétedés után is, mellesleg a teljesen egyedi arcot garantálnak az R6 számára. A dupla első fényszórók mindegyikében két-két lencse található.
Az
aerodinamikailag kialakított műanyag burkolattal egyrészt a
versenysportnak kedveztek a tervezők, másrészt ez már eleve egy
agresszív kinézetet kölcsönöz bármely utcai R6-os számára. Az
üzemanyagtank formáját áttervezték, így a térdeknek most több hely
jut kanyarban a kitámasztásra.
A műszerfal teljes átdolgozásra került, és mondhatni az új egér mozi még szebb lett. Megmaradt az analóg fordulatszámmérő óra, valamint a multifunkcionális LCD kijelző, ahonnét a pillanatnyi sebesség értékeket olvashatjuk le. A hagyományos visszajelző fények mellett új a beállítható, váltásra figyelmeztető villanófény. Az elektronika újdonsága az immobilizer, amely remélhetőleg megnehezíti a tolvajok dolgát. Ugyanerre szolgál az ülés alatti hely az U-lakat számára.
A 2003-as modellévre kihozott Yamaha R6 minden
bizonnyal
a kategória egyik legjobb gépe lesz. Három alapszínben
(verseny-vörös, Yamaha-kék, tech-ezüst), és egy korlátozott,
mindössze 2000 darabos extrém-sárga sorozatban vásárolhatnak meg a
száguldást életformának tekintő motorosok. Az R6-oshoz már
indulásként egy rakás gyári extrát vásárolhatunk, mint a szénszálas
első vagy hátsó sárvédők, a magasított versenyplexi, állvány, avagy
a hátsó üléstakaró. Akinek ez kevés lenne, a vezérműtengelyektől
kezdve, az új számítógépen át, a féktárcsákig, valamint speciális
hűtő és futómű alkatrészekig, a teljes gyári Supersport 600
versenyalkatrészekkel is felszerelheti bringáját.
Technikai leírás:
Motor: négyhengeres, soros, négyütemű, vízhűtéses, DOHC, 16 szelep
Lökettérfogat: 600 cm
3
Furat x löket: 65.5 x 44.5 mm
Sűrítési viszony: 12.4:1
Maximális teljesítmény: 123 lóerő 13.000 ford/perc (torló
nyomásos légbeszívással)
117 lóerő 13.000 ford/perc (torló nyomás nélkül)
Maximális nyomaték: 68.5 Nm 12.000 ford/perc (torló nyomásos
légbeszívással)
66.4 Nm 12.000 ford/perc (torló nyomás nélkül)
Üzemanyag ellátás: elektronikusan vezérelt benzinbefecskendező
Szívótorok átmérő: 38 mm
Olajozás: nedves karteres kényszerolajozás, 3.4 liter motorolaj
Gyújtás: digitális
Indítás: elektronikus önindító
Kipufogó: 4-2-1 rendszerű, kipufogószeleppel
Sebességváltó: hatfokozatú, mechanikus, lábkapcsolású
Sebességváltó fokozatok áttételei: 2.846/1.947/1.556/1.333/1.190/1.083
Primer hajtás: fogaskerekes
Szekunder hajtás: "O" gyűrűs lánc
Kuplung: több tárcsás, olajfürdős
Váz: Deltabox III alumínium váz
Első futómű: 43 mm belsőcső átmérőjű, hagyományos
teleszkópvillák, beállítható húzó és nyomófokozati csillapítással,
valamint rúgó előfeszítéssel
Hátsó futómű: Gáztöltésű központi rugóstag, fokozatmentesen
beállítható húzó és nyomófokozati csillapítással, állítható rugó
előfeszítéssel
Kerekek: elől 3.5 x 17 col, hátul 5.5 x 17 col
Gumiabroncsok: elől 120/60 ZR 17 (55W), hátul 180/55 ZR 17 (73W)
Fék elől: dupla 298 mm átmérőjű féktárcsák, 4 dugattyús, egy
darabból álló féknyergekkel
Fék hátul: egyetlen 220 mm átmérőjű féktárcsa, szembenálló dupla
dugattyús féknyereggel
Hossza: 2025 mm
Szélessége: 690 mm
Magassága: 1090 mm
Utánfutás: 86 mm
Kormányszög: 24 fok
Ülésmagassága: 820 mm
Tengelytáv: 1380 mm
Szabad hasmagasság: 135 mm
Szárazsúly 162 kg
Üzemanyagtank kapacitása: 17 liter