Félmilliós naked motor kettőötvenért? Hát persze.

Használtteszt: Yamaha FZS 600 Fazer

2010. március 15., hétfő 07:32
A 83 ezer kilométerrel már nem csak ijesztgetni, de ölni is lehet. Például ha menő, újmotoros körökben dobják be, hogy vettek egy bő nyolcvanezret futott Yamaha Fazert, néhány koszorúér biztosan ki fog pukkadni. Pedig aki Angliából importált szaladgálós motort vesz, az pontosan tudja: nem az a baja ezeknek, hogy sokat használták, és nem pörgették vissza az órát. A só kívülről már akkor végez rajtuk mindennel, mielőtt még motorikusan bármi tönkremehetne.

A legtöbb Fazer-tulajdonos sírna, ha látná a tesztben szereplő példányt. Ezt a Yamahát 1999 óta nyúzták angliai utakon: átment rajta tizenkétszer a brit nyálkás fagy, legalább ezerkétszázszor ronggyá ázott, pácolt rajta egy keveset a londoni szmog. És mégis, a sokat látott naked még így sem tudja letagadni, hogy a lelke mélyén jó motor. Az 1998-as megjelenéskor pedig még inkább az volt. Egy igazi sportos teljesítményű, egyszerű, könnyen fenntartható motorkerékpár – átlagos felhasználóknak. Az egyenletesebb erőleadásra hangolt Thundercat blokk sokkal jobban repítette a 600-as Fazert, mint amire a vevőknek akkoriban igényük volt; de hát ott van, meg lehet nézni, kilencvenöt lóerő. Nem vattacukorból gyúrt pamacsokkal akarta a Yamaha akkoriban átszakítani a vevőkör pajzsát.

A Fazer sikeres volt, és bár gyengécske első fényszórójára panaszkodott boldog-boldogtalan, szép számmal fogyott az öt év alatt, amíg ebben a formájában gyártották. Utána jött az új fejidomos hatszázas, ami a közben megjelent, az R1 blokkját hordó ezresre hasonlított. Célszerszám volt ez mind, kockázatok és mellékhatások nélkül: egyetlen tulajdonosnak sem fordult meg a fejében, hogy ezzel a motorral sikamlós körökben villantani kéne. Motoroztak vele, oszt' kész, mert arra való.

Azóta eltelt tizenkét év. Ezalatt a naked kategória sokat változott: vannak kifejezetten high-tech színvonalon kidolgozott, meglepően jól felszerelt modellek, de megmaradt az olcsó, használható, keveset fejlesztett réteg is. Utóbbiak mellett egy '99-es Fazer sem tűnik őskövületnek. Egy jó karban lévő első generációs FZS 600 kitűnő városi, szaladgálós motor lehet: és most már épp elég olcsó ahhoz, hogy ne fájjon, ha a nálunk eltöltött pár év alatt rákerül néhány karc.

A hirdetési portálokon hatszázezertől indulnak ezek magyar okmányokkal, hazai előélettel. Érdekes, a leharcolt, lógó belű, többször össze-, majd széthajtogatott, típusidegen alkatrészekkel felruházott darabok armadája kompletten hiányzik a kínálatból. Már az első két hirdetés korrekt állapotú, gyári fényezésű, sok extrás, magyarországi szalonból vásárolt motorokat rejt. Pici, reális, de nem pofátlan alkuval le lehet csusszanni ötszázötven közelébe. Kinek ne viszketne a tenyere, ha egy ugyanilyenre, kicsit makulásan kétszázötvenezer forintért kéne rálicitálni az angliai aukciós oldalon? Az élelmes ember kiskapukat keres, rövidítene: a vételáron mindenképp. De ha nem tud jó előre gondolkodni, a végén simán kiderülhet, hogy akkora pénzügyi mínuszban van, mint a ház.

Mert a kettőötven kapásból több lesz nagyjából harmincezerrel, ha kifizetjük azt a jutalékot, amit az angol-magyar közvetítő cég minden esetben elkér egy ilyen ügyintézésért. Aztán a szállítás, trélerezés: ha nem jön nagyon messziről, háromszázhúszezerben megáll. De hol vagyunk még mindig a hatkilótól? Fényévekre, igaz? Hát persze. Csak akkor még nem néztünk rá a motorra. A Fazer jelenlegi tulajdonosa is akkor kezdett el vakarózni, amikor levették a platóról a szétcsiszatolt Yamahát.

A hiányzó jobb tükörrel nem az a baj, hogy nyolcezer forintot kérnek érte a bontóban, hanem az, hogy a bontós srác minden héten a következő hétre ígéri, hogy akkor már tuti lesz. Ebayen is akad, de választék ott sincs, csak fixáras aukciók, nagyüzemű bontókkal a háttérben, akiknek az árazógépe vastagon fog. A fejidom törött volt. Használtan harmincezreket kérnek érte, de azokat ugyanúgy fényezni kell, mint ezt, ha megjavítja a szakember. Műanyagozás, színre fújás: megint majdnem negyvenezer. A fékkar valamely angliai árok mélyén pihenhet: háromezer az utángyártott, de azt még a bontósok sem ajánlják. Jöhet abból is a használt, de gyári, ötezerért. A legolcsóbb, de szép állapotú magyar Fazerhez képesti kétszáznyolcvanezres fór szépen olvad elfelé.

A farokidomban csak két patentfül tört le, az oldalát csak végigkaristolta az aszfalt. Ragasztás, fényezés, másik harmincezerért. A jobb oldali lábtartó is kapott. Ha a konzolt sikerül visszakalapálni, már csak a trepnit kell megvenni – az használtan egy ötös. Kezd összeállni a gép? Kezd – csak ki ne próbáljuk. A fékbetéteket a rozsda elvitte vadászni, a féknyergek dugattyúi is berágódtak. Utóbbi persze nem pénz: csak ügyes kéz kell hozzá, meg némi szabadidő. Szorul a kuplungbowden. Szorul a gázbowden. Kéne egy karburátortisztítás? Kéne, mert ötezres fordulat fölé nem pörög, és negyvenszázalékos gázállás fölött egyszerűen lefullad. Egy jó szakember tizenötért csinálja. Vidéken.

Tehát, kezd összeállni a gép? Kezd. Most már tényleg. Cirka 430 ezernél járunk. De ketyeg a Fazerben a soros négyhengeres blokk, mint az óramű: se híre, se hamva a rémhíreknek, amit a 83 ezer kilométerről hallani lehet. Lehet próbálgatni a kilencvenöt lóerőt, ami valami három és fél másodperc alatt repíti 100 km/h-ra a Yamahát. A magas kormány miatt egyenesen ül az ember, a kis fejidom félrecsapja a szelet. Nem papírkönnyű az FZS, de az ügyesen eloszlatott 217 kilójával könnyen megbirkóznak még a tapasztalatlanok is. A 790 mm-es ülésmagasság sem okoz gondot - mindenki örül, ha a piros lámpánál két talppal tudja megteremteni a statikai egyensúlyt. Maga a tökély ez a naked. Nincs más hátra, már csak papíroztatni kell.

Már repül is 49 950 forint regisztrációs adóra és 6500 rendszámra. Az ezen felüli átírásos költségek megegyeznek azzal, amiket itthon, a magyar okmányosokra fizetni kell. Hol is tartunk? Nagyjából 490 ezer forintnál. Ha úgy vesszük, legrosszabb esetben hatvanezret még mindig sikerült a zsebben hagyni az ötszázötvenhez képest. Ilyenkor azonban érdemes alaposan megnézni, a megspórolt pénzért cserébe valójában mit kaptunk. Mert az angliai motoron majd' az összes csavart emészti a rozsda, de nem csak azokat: megrág az mindent, amit csak talál. A sós pára kikezdte a motorblokk oldalát - funkcionális károkat nem okoz, de meglehetősen ronda. Karcos a bukókeret és a kormányvégek is. A tank legalább három helyen horpadt; ahol az ülés vájt bele, ott meg is rozsdált. A lánc a két fogaskerékkel együtt kuka, a hátsó tengely anyája szintén, de valószínűleg maga a tengely is fáradt lehet már az angol klímától. A lábtartókonzol, a váltókar, a hátsó fékkar - mind-mind rohadnak. Nem egy szívderítő látvány. A kipufogó elhajlott, a vége karcos. De legalább nem fúj ki sehol.

Esztétikai gondok ezek nagyrészt: a karcoktól nem fog rosszabbul működni a Fazer. Azonban, ha ezeket mind kijavítanánk, már százezrekkel elhagyjuk a harmincnéhány ezer kilométerrel kapható, magyarországi motorok vételárát. A kezdetben nagyon kecsegtető kétszázötvenezer végül kezd nagyon soknak tűnni. Persze akadnak jó vételek is. Nem a tengerpartról, gondos gazdától, aki garázsban tartotta nagyra becsült motorját. De a többség nem ez. Nem kell elhinni, hogy amit kint gombokért elárverez a biztosító, az nekünk még tökéletesen jó lesz: ha az aukción ingyen adták volna a Yamahát, talán sikerülhetne gazdaságosan kiszállni belőle. Így viszont marad a sóette, karcos, rohadó angliai import - közel annyi pénzért, amiért itthon negyedannyit futott, szépet lehet venni.

Kommentek

  • 2010.03.15 08:11:57visszakettopadlogaz

    keresel egy ismerost angliaban, a cimere elkuldeted a forgalmit ( nem kekeckednek, ha beirod hogy Gobbi Hilda az uj tulaj azt is bejegyzik ) itthon jarsz vele angol rendszammal, ha nekimesz valakinek azt kifizeted ( vagy kotsz GB biztositast, 119font/ev included all EU country )

    'oszt jonapot

  • 2010.03.15 08:12:09kakasz

    Azért a cikkíró tolla kissé vastagon fog szerintem.A papírozáson kívül max 100k-ból megoldható minden,ha az embernek jó kapcsolata van bontóval,motorszerelővel.

  • 2010.03.15 08:13:15Szsrobert

    Amit tudsz, javítsd magad.
    Ha olcsó motorból bálkirálynőt akarsz varázsolni, akkor mélyen a zsebbe kell nyúlmni.
    Egy kis műanyagért nem érdemes kifizetni egy fél MZ árát. Aki inkább motorozik a vitrinbe pakolt motoron gyönyörködés helyett, annak megfelel.

  • 2010.03.15 08:15:27robertocrack

    B A R O M !!!!!!!!!!!!!!! Venni akarsz egy használtat messziről?menj el érte mert a magyar alkusz átbassza a magyar kuncsaftot nem is akárhogy.

  • 2010.03.15 08:24:13BeeTm

    Cimborám most Olaszból hoz motorokat óccsóért....

  • 2010.03.15 08:25:17Gomulka Béla

    oszt'

  • 2010.03.15 08:26:21Egu

    Ugyan miért ne mehetne ki angol rendszámmal az útra? Ha meg csillivillit akarsz, akkor ne 12 éves motort nézz nálunk sem. Ja és ha már külföld, akkor véletlenül sem nepper, hanem mindent magamnak csinálok. És akkor a különbözet nálam marad, nem a neppernél.

  • 2010.03.15 08:30:38Italian beauty

    Ideges lettem , mert novemberben vettem egy motort onnan és még haza sem hoztam.Szintén sérült de 5o.ooo forintért ausztriai bontóból minden alkatrészt megvettem.Nagyon remélem , hogy nem lesz igaza a cikkírónak. Én úgy tervezem , hogy haza motorozok vele, majd megírom tapasztalataimat.
    Még csak annyit, hogy a legutóbbi 3 motorom mind enyhén sérült volt ,csak Németországból származott, azokkal nem szívtam. Azt tapasztaltam, hogy nem nagyon kínlódnak a javítással, a bíztosító kifizeti a tulajnak és aztán adja tovább amennyiért tudja.
    Természetesen ,ha új alkatrészárakkal kalkulálunk és szakszervízes órabérrel akkor messze nem éri meg sérült motort venni.

  • 2010.03.15 08:34:08Szsrobert

    "Horpadt a tank, nehéz javítani."
    Nem kell javítani.
    "A hátsó tengely végén rozsdásodik az anya."
    Borzasztó hiba.
    "Azt a láncot már nem lehet helyrehozni, másikat kell venni: a hátsó lánckerékkel és az első fogaskerékkel együtt kell cserélni."
    FOGASkerékkel...
    "Félelmetes pénzeket emészt föl, ha minden kis apróságot meg akarunk javítani, ki akarunk cserélni."
    Főleg, ha csiszolás és festés helyett újat vesz a tulaj. De minek?
    "Még a féktartály rögzítő csavarjai is rozsdásak."
    Atttyaisten!

    Vegyél szalonból új motort.

  • 2010.03.15 08:53:25l4ller

    erőltetett cikkírás helyett, inkább krúzoljál egy jó mergával Gabi...

  • 2010.03.15 09:04:12intruderjani

    Ezen mi a teszt? Ezen mi a használtteszt? Ez egy lószar, Ender te egy pancser vagy (ha így folytatod az is maradsz), keress inkább valami olyan munkát, amiben idővel akár jó is lehetsz, ez - sajnos - nem az. Bármennyire is nem úgy tűnik, építő jellegűnek szántam ezt a kritikát.

  • 2010.03.15 09:15:37kutya_zzr

    Az ötlet és a jelenség felismerése tényleg karaj, 5-ös Gabi.
    De sok a hiba/csúsztatás benne, ezért még jönni fognak a szapuló kommentek :)
    - egy olyan vasat hoztunk ugye a világ végéről, aminek a névleges itthoni értéke szinte megegyezik a ráköltendővel. Hiba.

    - Ugyanez egy 2002-04 -es, itthon még millió feletti (kint 500 alatti) sporttúrázóval? Na ugye.

    - arról nem beszélve, hogy ki az az állat, aki egy 250ezres motorra 120ezret költ hazai forgalomba állításra... Szlovák rendszám, román rendszám, Uram bocsá' angol rendszám oszt' csókolom.

    És a legnagyobb: ne legyünk ennyire naivak. '13 éves motor itthon, 30ezer kilométerrel? Muhaha, ha megbocsájtasz.
    A kilométer tekergetés angliában nem divat - itt meg egyenesen hungarikum. És nem az eladók, hanem az elvakult vevők miatt főleg...

  • 2010.03.15 09:26:44Ender Gábor

    kutya_zzr: Itthon simán vannak ilyen motorok, harmicpárezer kilométerrel; tudom, hogy Te nagyon sokat mész, ne magadból indulj ki. Sokan évi 1-2 ezer km-t mennek itthon maximum. A 2002-2004-es sporttúrázóról meg nem beszéltem. Itt egy nagyon olcsó(nak) tűnő motorról volt szó, amit valaki behozott Magyarországra, és végül nem érte meg. Nem azért nem, mert lehet, hogy az itthoni fazereket visszatekerték, hanem azért, mert azok szebb állapotban vannak, nincs velük ennyi munka, stb. Arról, hogy hiba volt-e egy ilyen motort behozni, arról nem én tehetek, a tulajdonos dolga.

  • 2010.03.15 09:32:00naelégvolt

    a régi 7 éves 32 ezret futott bringámat inkább el sem adom ennyi pénzért

  • 2010.03.15 09:37:28csuvakka

    Nem témába vág, de nekem ez az első szériás fazer nagyon bejött. Ami utána jött, az már kevésbé.

    Mindenkinek további jó vinnyogást! -)

  • 2010.03.15 09:39:50R850R

    az ebay-en minden kis hibáját gondosan dokumentálják a motornak (ha van egy körömnyi rozsda, akkor azt is), úgyhogy tudnod kellett, mint veszel. utána kell számolni, hogy megéri-e itthon javítani. lehet, hogy ugyanennyi pénzből nem kicsit makulás, hanem makulátlan motort vehetsz. én tavaly előtt vettem 560e-ért makulátlan BMW-t.

  • 2010.03.15 09:51:44NRG-->

    7 év alatt hogy sikerült 32000km-t beletenni a gépbe _naelégvolt_?
    Nekem ez 2 nagyon szűk szezon, de úgy h én azt érzem , keveset motorozok, legalábbis kevesebbet, mint szeretnék. Vagy van 5 motorod és váltogatod?
    Aki meg 1-2 ezer km-t megy évente az adja el a motort!

  • 2010.03.15 09:56:11Csak a yamaha

    Azért ha a mostani vevőket és gondolkodásukat (+a hasonlitgatásukat)nézzük le írja az átlag gondolkodás módját..

  • 2010.03.15 10:06:26105tc

    ez nem motor, ez egy szar
    a motor az endurónál kezdődik és ér véget
    ott legalább leszarják a rozsdát meg a karcot.
    Aki meg mást gondol az menjen polírozza le az idomokat mert majd nem lesz mivel villantani a csajoknak a balcsi parton

  • 2010.03.15 10:19:52lacip

    Jobbkormányos motor óccsóé? :-D

  • 2010.03.15 11:05:01Liquid_Night

    Jó fej a srác, csak vagy tartozni akar valahova, vagy szimplán mazochista és nem motor/autóbolond...ha az lenne kiment volna vonattal/repülővel meg a pénzzel, és hazajött volna a motorral, angol rendszámmal. Mert fősuli mellett ezt nem lehet megtenni ugye? És nem rinyálna rozsdás fejű csavarokon:)

    Mellesleg erről kicsit az jut eszembe amikor a most Swift 1.0át vezető srác, válság előtt 500k forintért Vectra B-t akart venni, Bp. telepről, egy héten belül, használatképes állapotban:)

  • 2010.03.15 11:07:58traxx

    Ezzel a cikkel az a gond, hogy egy igazi pancserről szól. Mert szerintem két dolog van:
    1 veszek nagyon olcsóért egy szaladgálós motort, lepapirozom(mert mégis csak jobb vele magyar rendszámmal rohangálni), megcsinálom a szerkezeti/biztonsági javításokat, azt' ennyi.
    Nem költök műanyagosra, fényezőre, mert simán nem érdekel.
    2. Olyan motort akarok, ami csilli-villi, lehet szeretgetni, sokáig meg akarom tartani, minden apró cucca egyben kell, hogy legyen.
    A cikkben szereplő moci erősen az első kategóriába tartozik(ebben az esetben 4 kiló alatt megállna).
    Ha a tulaj a 2. ba akarja sorolni, akkor idióta. Mert erre a célra eleve nem veszek ilyen állapotú motort...

  • 2010.03.15 11:09:01Liquid_Night

    Most belegondolva komolyan szomorú nekem az, hogy magukat autós/motorosnak valló fiatal férfiak, készpénzzel a zsebükben, az internetről rendelnek gépet amit tréler hoz...nemár:)

  • 2010.03.15 11:18:25Recsege

    Mar nem azer, de Angliabol motort venni? Nem tudtad, hogy ott jobbkormanyosak a gepek?
    ;)

  • 2010.03.15 11:21:20Trob

    Van egy 84-es MZ-m. 2. tulaj vagyok, első tulaj nem nagyon használta. 12E km-el vettem. Utolsó csavarig felújítottam, és így is megállt 100E forint körül. Azt már el se merem mondani, hogy 15E km van jelenleg a motorban :) Sehol egy rozsdafolt, sehol semmi probléma. Vegyen fazert 250-ért külföldről az, aki szenvedni akar.

  • 2010.03.15 11:25:54szilla

    Italian beauty az idomokat honnan vetted? Ebay? vagy személyesen?

  • 2010.03.15 12:05:32Csak a yamaha

    Tudjátok az a baj hogy többség mindenhez ért(szeretne..)a maradék meg logikusan gondolkodik;-)

  • 2010.03.15 12:06:39Ender Gábor

    Liquid_Night és traxx: akkor leírom még egyszer, hogy a motor NEM AZ ÉN TULAJDONOM.

  • 2010.03.15 12:09:15JoeMendoza

    A cikkben ez áll "Az ezen felüli átírásos költségek megegyeznek azzal, amiket itthon, a magyar okmányosokra fizetni kell." - és ez nem igaz. 3 motort hoztam be az elmúlt években (nem eladásra, mind családban maradt), és a regadó és a műszaki vizsga+ forgalmi, rendszám után nem kellett átírási illetéket fizetnem, mintha itthon vettem volna a mocit. Hoztam pl egy 45O-es HONDA-t Németországból, amiben 85 ezer km van, két nyarat végigmotoroztam vele, tökéletes a motorja.

    És igen, ha egy mocira sok a regadó, akkor külföldi rendszám, nem hagyjuk szívatni magunkat.

  • 2010.03.15 12:19:30F650gs

    Tisztelt NRG!
    "Aki meg 1-2 ezer km-t megy évente az adja el a motort"!
    Én évente kb ennyit használom a motoromat!
    Nem adom el, lehet,hogy több örömet okoz, mint Önnek az éves 20-30 ezer!

  • 2010.03.15 12:30:13scheerti

    És akkor Ender uram arról még nem is írt egy szót se, hogy egy átlagos júzer ha most(mondjuk április elején) egy angol motorért, és elindítja a papírozást, akkor július elejére lesz is egy motorja. Talán. Ha nincs szerencséje, akkor augusztus elejére.

  • 2010.03.15 12:42:04toncsi64

    Szerintem simán megéri kint venni motort, persze ami sz@r az ott is az :) Nyilván azonos árkategóriát kellene figyelembe venni, mert szerintem nem az áron lehet fogni, hanem a minőségen. Az pedig, hogy nem lábon hozod haza hanem valami szállítócéggel mindenképpen hiba. Egyrészt növelheti a költségeket (ez mondjuk nem biztos) másrészt a cég elhoz bármit míg Te esetleg nem veszed meg ha élőben egy rakás sz@r.
    Persze ez csak az én véleményem.

  • 2010.03.15 13:09:51sznorbee

    Ha jól emlékszem van új jobbos tükröm. Megegyezhetünk, már nekem nem kell.

  • 2010.03.15 13:23:46zol!

    105tc, lehet, hogy neked az enduro tetszik, de leszarozni egy olyan motort, ami lehet 2x annyit megy hiba nélkül, mint a te "szarod"... 3 év alatt 30000km-t toltam egy ilyen fazékba, minden hiba nélkül. Lánc, gumi, fékbetét, olaj, gyertya. Ennyi. Most 60000km van benne, de semmi baja, szépen megy, keveset fogyaszt, kényelmes. Mi kell még? Amíg benzin van, le sem cserélem. Minek?

  • 2010.03.15 13:36:29Uff

    Szerintem a Magyar motorosok nagy resze nem tudna elviselni ha ilyen allapotban lenne a motorja. Ilyet kar elhozni, vagy nagyon olcson venni es rendbehozni...

  • 2010.03.15 13:51:49AtoszMester

    Jé, most látom, hogy a cikkíró ez az egyetemista apukedvence orvasegyetemista kissrác.

    Így már nem is kommentelek a cikkre semmit, hiszen ennyi hülyeség egy gyereknek teljes mértékkel megbocsájtható :)

  • 2010.03.15 14:06:21Csak a yamaha

    Most pár álmodozó egyetemista lelkébe tapostál ;-)

  • 2010.03.15 14:37:32Plumper

    itt mondta vki hogy óccsóért hoznak olaszból motort. mondjátok már meg nekem, hogyan legyen bizodalmam egy Itáliából behozott motor iránt? pl. nem tudom az előéletét, és hogy ki, mit buherált rajta.

  • 2010.03.15 14:40:56Csak a yamaha

    Miért ha itthon veszed tudod;-)

  • 2010.03.15 14:45:56Plumper

    Nem annyira, de lehet, hogy utána tudok járni. Viszont mekkora lutri már egy csak fotóról látott motort megvenni?

  • 2010.03.15 14:51:08Emberszerű képződmény

    Én így "látatlanba" nem mernék motort venni.
    Még akkor is sasszem és jó fűl kell ha élőben vizslatom át,nemhogy így.
    Ez így lutri.

  • 2010.03.15 15:42:39csuvel

    Most ez az egész miről is akart szólni?
    Vagy csak valamiről írnod kellett, hogy meglegyen a havi minimál limit?

    Sokkal értelmesebb cikkeket várnék a Tb-tól!

  • 2010.03.15 16:17:40Rocso Cafe

    A hazai motorokkal az a baj, hogy szinte évjárattól függetlenül ugyan annyi km-t vallanak be az eladók. Amikor én néztem gépet a 1998-2004 intervallumban mindegyik gépben 10-12ezer kilométer volt. Ezzel csak az a baj, hogy nem tudod mire számíthatsz, mit kell venned hozzá, milyen időszakos karbantartást kell elvégezned. És nem azért kell tudnod, hogy lenyomd a vételárat, hanem azért, mert nem akarsz magadnak kellemetlen élményeket. Szóval tőlunk nyugatabbra cukormáz nélkül kapod meg a motort. Gondolom ti is ismeritek a "nyugdíjas ügvéd tulajdonostól, mekímélt, és keveset futott gép."

  • 2010.03.15 16:21:07röntgenszeműlány

    "néhány koszorúér biztosan ki fog pukkadni"

    Kipukkad a koszorúér, hát persze... Ugye ebből mégsem lesz orvos? Ugye???

  • 2010.03.15 16:27:33Emberszerű képződmény

    Rocso Cafe:
    2002-es R1 3000km-rel,csak a idő höly tuljatól használta.Ő is csak napos hétvégéken 25fok felett a Gerbaud-ba ment vele krémest enni.

  • 2010.03.15 16:29:00koroncsapári ottokár

    Én nem egy, meg nem kettőt ismerek, akinek a 3-4 éves motorjába pár ezer kilométer van és azzal is dicsekszik, hú mennyit mentem.
    Gazdag, megengedheti magának, de ideje nem nagyon van motorozni, mellette ott a drága autó. Havonta egyszer-kétszer ráül oszt csókolom.
    Másik ismerős, kijött az új busa cseréljük le, a régibe pár ezer kilométer van, mennyié számítják be nem érdekli.

  • 2010.03.15 16:32:45AtoszMester

    Nekem pl ezzel van bajom, nem a cikkel:

    "Liquid_Night és traxx: akkor leírom még egyszer, hogy a motor NEM AZ ÉN TULAJDONOM."

    Tegnap is megjegyeztem a mercis cikkében, hogy bunkó, trehány stílusban kezeli az olvasókat, és így válaszol a kommentekre is ez a hülyegyerek.

  • 2010.03.15 16:35:19Chupa

    Hehe nekem is van hozzá tükröm. Az az első ami lekerül róla, a második legidegesítőbb dolog a lámpa után. De vicces, hogy nekem álmaim motorja volt, a többség itt meg szarba se veszi.

  • 2010.03.15 16:49:50Gixxer78

    Sziasztok!
    Aki látatlanba vesz motort mint itthon mint külföldről az megérdemli!
    A motor tulaja egy igazi f@sz! Biztos,hogy kezdő és akkora arca van mint a mozivászon,nehogy már Ő kikérje mások véleményét ez ügyben,ment a saját hülye feje után.Ha így van nem kívánom neki de hamar el fogja dobni. Meg is érdemli. Azt is megérdemelte volna ha ki van fingva a blokja,akkor mit csinálna? És még talán panaszkodik is,hogy hogy rábaszott.
    Ilyen bontószökevényt csak bontók hoznak be vagy meglévő mellé alkatrésznek.
    Én semmilyen módon nem raknám forgalomba mert az is csak költség és ha csak a leg minimálisabb javításokat nézzük és a vizsgát (tök mindegy melyik o.) akkor már veszek egy használhatót motort itthon.
    Ehhez a mocihoz méltatlan a lepukkant külső.

  • 2010.03.15 17:57:54Csak a yamaha

    Gixxer78'Kicsit rosszul látod ám ...Tudod létezik olyan akinek egyben nincs annyi lóvéja.Megveszi és apránként megcsinálja/költ rá.(persze ért is hozzá)Amúgy meg azért mert esztétikailag rossz még lehet ám jó..(és fordítva is igaz...)

  • 2010.03.15 18:19:25Ravenfefe

    1, 900-as RF-em van, 12 eves, es makulatlan, sehol egy rozsda, sehol egy kopas rajta, igaz nem Londoni, de angol :)
    2, Az elozo motorom egy Xj 600-as volt, amikor eladtam 99.879 merfold volt a visszatekeretlen orajaban, es ugy vittek el mint a cukrot, szinten rozsdamentes allapotban.
    Itt 5 evente egyszer esik ho, akkor se nagyon sozzak az utat, az a so, ami a tengervizbol csapodhat le nem tul jelentos, kiveve hacsak nem abba mosod a motorodat minden nap :):):)

    Szar cikk, tobb gyakorlast Ender :):):)

  • 2010.03.15 18:20:56feherbt

    Sziasztok!
    Én sem vennék látatlanul motort, még akciósat sem. Tavaly ősszel adtam el a mocimat, most pedig el kezdtem újra nézegetni.

    A képen (és a telefonban) mind csillogott villogott, amikor meg megnéztem kiderültek a turpisságok.
    - Volt olyan köztük, aminek a komplett eleje cserélve volt (persze a tulaj semmit nem tudott róla),
    - egy másikról pedig azt felejtették elmondani, hogy 2 évet húzott le a gép versenykörnyezetben (persze erről sem tudott a gazdi).

  • 2010.03.15 18:34:479mmPara

    Pár éve Olaszországból hoztam a motoromat. Február közepe táján. Július elsején került rá magyar rendszám. Maga a gép 1600 euró volt, itthoni papírozás (meg egy hátsó gumi) költsége még 700 eurónyi forint és a hatóságok részéről istenigazából semmit nem kaptam cserébe. Ilyet többé nem játszom. Vagy ésszerűvé válik a magyar hivatali rendszer vagy német/osztrák/brit/szlovák/román rendszám lesz a következőn.

  • 2010.03.15 18:41:09kutya_zzr

    Engerg: Nem megróni akartalak a hozzászólással, épp ellenkezőleg. Maga a cikk hiánypótló.

    De az a végkövetkeztetés, hogy az angol motor behozatala gyakorlatilag egy pénzügyi temető, csak erre a konkrét példára (és a hasonlóan filléres motorokra) igaz.

  • 2010.03.15 18:44:40NRG-->

    F650gs! Jó, ne add el, de akkor legalább motorozz vele! 10-20km-ért be sem öltözök, anélkül meg el sem indulok.

  • 2010.03.15 19:07:19tamasz

    ......meg angol országból jobb kormányos motrot? Ide???Majd úgy jársz ,mint a sok román hazafelé tartva a jobb kormányos kocsival!Előzés közben felkenődik a kamionra...

  • 2010.03.15 19:19:06GERI87

    azoknak akik szerint nem eléggé motoros az aki nem megy eleget üzenem hogy dolgozni is kell meg család gyerek pénz stb...meg az idő sem jön össze pont akkor amikor ráér az ember.

    vannak persze divatmajmok de nem kell mindig ebből kiindulni!

    inkább nagyobb pózör az aki egész nap csak azért seggel hogy elmondhassa "nekem má ennyi van ám benne geco"

  • 2010.03.15 19:42:34mtk001

    Érdekes cikk.
    Azért én is inkább eBay-ről vennék.

  • 2010.03.15 20:04:37F650gs

    A motoromat használtan vettem a Wallis-tól Váci út. igaz, a piaci árnál kb 10%-al magasab összeget fizettem érte, de megérte.A pénzemért szervízkönyves, leszervizelt motort kaptam.Sajnos egészségi állapotom és korom miatt jóval kevesebbet hajtok, mint NRG, de a motorozás így is kellemes élményekkel tesz gazdagabbá. A motorvásárlás bizalom és pénz kérdése. Márkaszervíztől, vagy ismerőstől vásárolt motorkerékpárnál jóval kissebb az esélye annak, hogy átqrnak.

  • 2010.03.15 20:18:04JmOS

    Baromfiság!

    Aki makulátlant akar vegyen újat!
    Közhely, hogy egy kicsit lehasználtból sokkal drágább _tökéletest_ faragni. De minek is???
    Húzni kel a fülét és kész. Koszosan, rozsdásan. Xarni bele.

    VAGY

    Több pénzért venni, jobbat...

  • 2010.03.15 22:36:26Tsyga

    Ez a cikk arról szólt, hogy ezt a motort nem volt érdemes behozni... Akkor miért fikázzátok, hogy "mekkora egy barom, aki behozza"?
    A másik, azért számoltak azzal, hogy mennyibe lenne megcsináltatni, hogy össze lehessen hasonlítani azokkal amik a magyar használtpiacon vannak... És ahhoz, hogy ez épkézláb legyen, annyit rá kéne költeni, hogy annyiért jobbat lehet venni itthol...

    Másrészt a gyári idomokat meg gondolom azért írta, mert egy esetleges eladásnál (meg amúgy is) szerintem többet ér egy gyári festésű karcmentes idom (ha pont sikerül ilyen színt találni bontóban - bár ehhez nehéz mivel gondolom fakó is) mint egy hegesztgetett festett... Bár az nyilván olcsóbb, meg "jó lesz az úgy is, csak húzni kell a szarvát..."

  • 2010.03.15 23:11:59Gzula[HUN]

    Ez a srác legalább tudja, hogy szart vesz. Az első nagymotoromat (ETZ250) úgy vettem, hogy vásárlás után kb. 2 hónappal poénból csepp tankot akartam rá rakni. Akkor vettem észre, hogy a váz olyan volt, mint a harmonika a szó szoros értelmében.

  • 2010.03.15 23:17:42Gixxer78

    Csak a yamaha:
    Egy kérdés! Nem ismerem a tulaját de szerinted ért hozzá ha így belenyúlt?
    Ez a motor még nem az a kategória amit érdemes restaurálni.
    Nem is kell nagyon matekolni ahhoz,hogy lássuk nem éri meg foglalkozni vele.De ha neki jó,legyen boldog vele.

    Én ha motorozni szeretnék akkor veszek egy használhatót és hajrá. Annó az MZ-vel is jókat gurultam-gurultunk,azt engedte a keret és jó volt. Csak azért,hogy másoknak megfeleljek nem veszek egy "fiatal" szart ha vehetek azért a pénzért öregebbet de használhatót.
    De köztudott a használt mindig lutri,főleg ha nem tudod az előéletét.
    Bár ez én vagyok!

    Más:
    Külföldi papírok stb. Én azért nyugodtabb vagyok ha hazai papírokkal az én nevemen van a gépjármű (legyen az bármi). Hozzá teszem nekem sem tetszik a hazai lehúzás!

    Az olyanoknak akik meg azt mondják "Össze hajigáljuk és húzd a fülét!" Sok sikert! Biztos élménydús a motorozásuk ha ilyen gépekkel mennek túrázni.Ha járnak egyáltalán! Ha hozzám ilyen csatlakozna és lerohadna biztos ott hagynám!
    Ezért most lehet rám fikázni,de azért mindennek van határa!

  • 2010.03.15 23:24:40Dennis01

    Azoknak, akik a sok futast kifogasoljak, elarulom: nem a futas sok, hanem az itthoniakat tekergetik tul sokat. Volt egy 2004-es Piaggio NRG robogom. Mar eladtam, de a motort mindennap latom, most 25000km van benne. Milyen erdekes, hogy az ezzel megegyezo evjaratu NRG-be van 12-13000km. En azt el nem hiszem, hogy egy otthoni fiatal nem megy annyit a robogojaval a varosban/faluban, mint egy ugyanannyi idos fiatal. Es itt ugyebar elvileg tobbet esik az eso..

  • 2010.03.16 01:23:01altgr

    Gábor!
    Szabadidődet fordítsd inkább az orvosi tanulmányaidra, mert pocsék a stílus és a tartalom is.

  • 2010.03.16 01:34:03Marcellus Wallace

    AtoszMester te egy igazi f'sz vagy, ja én is egytemista vagyok csak én anyád kedvence!
    Hülyegyerek

  • 2010.03.16 07:52:33Italian beauty

    Szilla :
    Az alkatrészeket az ebay-en kerestem, de végül nem onnan vettem, mert több cucc kellett és a csomagküldés darabonként sokba került volna.
    Láttam az ebay-en egy bontót és azoknak írtam levelet és nekik minden alkatrészük volt és így az egész egy csomagként érkezett és nem volt drága.
    Pay-pal-lal fizettem , egyszerű és megbízható.

  • 2010.03.16 08:40:04JmOS

    Gixxer78:

    Sem a felületi rozsdától, sem a festési hibától, sem a típusidegen tükörtől nem fog lerohadni útközben a motor. Csak mondom...

    Az olajat ki kell cserélni, a benzinrendszert kipucolni stb. Más az esztétika és más a műszaki tartalom!

  • 2010.03.16 09:01:28zöldi

    Nem értem a fikát. Itt egy cikk, ami bemutatja, hogy nem feltétlen éri meg kintről filléres motort venni.
    Most látom, Ender baba lett a közellenség. Kár hogy nem BMW-t vett :D

  • 2010.03.16 09:12:30intruderjani

    @zöldi: Nézd meg a besorolását ennek a szarnak. Nálam a "tesztek / használt teszt" alá van besorolva. Esetleg látsz a cikkben akármit, ami kimerítené/érintené a "teszt" fogalmát (akár csak érintőlegesen is?). Légből kapott hibákra (annak az esélyeire) légből kapott árakat ír, majd levonja A (ismétlem, nagybetűvel: A) konklúziót. IMHO ez a "használt teszt" egy kalap szar, nem sok tény ill. okszerűség van benne, ami meg mégis, az ferdített vagy "az ég kék" kaliberű megállapítás. Na ezért a fika a részemről. A többiért meg a többiek tudnak bővebb felvilágosítást adni...

  • 2010.03.16 09:41:48zöldi

    @intruderjani: És ha "Vélemény" rovatban lenne? ;-)

  • 2010.03.16 10:06:41Gixxer78

    JmOS:

    Olvasd el figyelmesen egyesek hozzászólását és az én reagálásomat rá!
    És utána címezz egy levelet,nincs bajom veled csak nem olvasol a sorok között.

    "Hajigáld össze és húzd a fülét!"
    Akik ilyet írnak azok még annyit sem csinálnak mint amit te írtál!

    Más:
    Nem védem a Gábort de aki jobban ír cikket akkor hajrá! Szerintem sokan szeretnénk olvasni!

  • 2010.03.16 10:18:05traxx

    Ender Gábor: A "pancser" nem neked szólt, hanem a moci tulajának:) Tisztában vagyok vele, hogy te csak megírtad.
    Ha nagyon kötözködni akarok(de nem akarok), akkor csak annyi, hogy jól indult a cikk, de aztán atment a szerencsétlen "gyerek" kálváriájába...
    Kb olyan, hogy tudom, hogy amit veszek az egy sz*rkupac, de utána siránkozok, hogy büdös, meg undorító...

  • 2010.03.16 10:55:03Forrester

    Nem ertem, divat lett fikazni itt? Ha mas a velemenyed, NYILVAN a szerzo alazasaval fejezheted ki a legjobban... Grat azoknak, akiknek ennyire futja.

    Szvsz az ilyen kozepes cikkeknek is megvan a helye itt, ha meg nem tetszik, bezarom es nem sirok a kommentboxban hogy hudeszar.

  • 2010.03.16 10:57:37intruderjani

    @zöldi: akkor legalább azért nem fikáznám, hogy mit keres ebben a rovatban...

    @Gixxer78: "...Nem védem a Gábort de aki jobban ír cikket akkor hajrá! Szerintem sokan szeretnénk olvasni!..."
    1. Ez a kérdéssel állítok esete. Ha nem akarod védeni, akkor minek véded? Mert ti. ezzel pontosan azt teszed.
    2. Ennek semmi értelme, hiszen ha csak azok művelnék a szakmákat a földön, akik abban a legjobbak, akkor minden szakmát pontosan egy ember művelne, hiszen a többi rosszabb szakember nála...
    3. Ha én tényleg írok egy - nem jobb, hanem valóban - használt tesztet, akkor az itt megjelenik és pénzt (!!!) is kapok érte? Ugye, hogy nem...
    3. Az "újságírás" (közszereplés stb.) árnyoldala a kritika. Aki nem bírja, ne csinálja (megjegyzem ebben még eddig jó a Gábor, ezért nem szólhatom meg), és ez független annak a jogos- és/vagy jogtalanságától...

  • 2010.03.16 11:14:36JmOS

    A fenti kritika-kérdéshez annyit tennék hozzá, hogy egy cikkben mindig a _mondandó_ a lényeg. Az írni tudás egy remek plussz.
    No ennél nekem ez nem jött át.

    Itt mi volt a konklúzió? Őszintén?
    Hogy a használt motor nem mindig tökéletes?
    Vagy hogy olcsó húsnak - bizonyos szempontból - híg a leve?
    Hát nem tom...

  • 2010.03.16 11:19:27Gixxer78

    itruderjani.
    Bocs!
    Akkor úgy írom " A fikázók meg ha jobb cikket tudnak írni akkor hajrá! Szerintem sokan szeretnénk olvasni!" (remélem így jobb?!) És még pénzt is kap érte,de akkor mellékelje,hogy mikor kit és,hogy fikázott a cikke alapján,hogy össze tudjuk hasonlítani a tudásukat.
    Ha annyira rossz a cikk akkor lépjen tovább és ne jöjjön vissza fikázni.

    Annyiban nem védem,hogy a kritikát igazad van bírni kell és a hibáiból tanulhat. De ha valakinek baja van a cikkel azt ne csak annyival fejezze ki,hogy "barom" stb. Kulturáltan írja le mi a baja és ez még hasznos is lehet.

  • 2010.03.16 12:21:31intruderjani

    @Gixxer78: Hát kolléga szerintem ez a "hanemtudszjobbatírni(demajdmielbíráljuk)akkornefikázd" hozzáállás igen dedós (te is észreveszed a motorodon ha pl. a futómű szarul lett beállítva, képzeld el, hogy a szerelő is ezt mondaná, amikor szóvá teszed: "hanemtudodjobbanbeállítaniminekszídod"?), valamint a "neolvasdhanemtetszikmenjélinnen" sem az igazi, ti. a cikkíró sokkal többet tud tanulni pár őszinte fikából, mint ötezer "csakígytovább"-ból. Bár ez utóbbiban valószínűleg egyetértünk. Én elég komolyan leírtam a problémámat a "barom" mellé, a többiről meg a többiek tudnak felvilágosítást adni.

  • 2010.03.16 12:33:30joe3650

    elég sírós lett ez a cikk.Az a baj hogy az igények nagyok,a pénz meg kevés.Mindent meg lehet oldani leleménnyel,kis pénzből is.Persze vannak dolgok amire muszály költeni,de pl pár rozsdás csavar,és lepattogott festék miatt nem kell mindjárt sírni.Nem kell mindjárt szalonállapotú gép,lassan is össze jöhet.Az már csak ráadás hogy ha megvesz valaki egy ilyet,sokat rákölt és lehet már az első úton egy balfék autós miatt összetörik akkor rájön hogy rozsdásan kevesebbet bukott volna mint csili vilin.

  • 2010.03.16 13:31:24vikk007

    Én Szerbiából vettem motort, Magyar papírokkal, rendszámmal, fele pénzért, mint itthon. M.o. azért tényleg indokolatlanul drága, de minden téren...

    Gondolom, majd a Szlovákok, meg hozzánk jönnek, jó autót venni szlovák rendszámmal:-)

  • 2010.03.16 15:19:39Nooormális?

    Mindenki azt és ott vesz amit és ahol akar.
    Az okos más kárán tanul,a hülye a sajátján...

  • 2010.03.16 18:33:51szakey

    Tanulságos a cikk. Ezért inkább olyan gépet veszek, amin még nem löttyedt senki szaros segge.

  • 2010.03.16 21:04:56Honer

    Szerintetek ez hány éves? :D
    [link]

  • 2010.03.18 09:19:10Oldm4n

    HOner - szerintem egy, vagy kettő. A kipu egy undorító tákolt szar. A cikk szemét. Jó, ha tényleg orvostanhallgató az az IDIÓTA, aki látatlanba vesz motort külföldről (ahol nem száz év részletre tervezik az emberek a járművásárlást, ergo használati tárgynak tekintik. Nem is értem, honnan van egy 12 éves moci... bontóból?) akkor nem kell messzire menni pszichiáteri segítségért. Egyébként KISFIAM, egy 12 éves motor, ami évi 6-7000-t fut, az ilyen. Nemcsak a briteknél, itt is. Ezért olcsó.

  • 2010.03.18 13:29:57Honer

    Oldm4n!

    Tákolt szar? 300fontért? Szerintem is... :D

Hirdetés