Használtteszt: Amerigo Benzhou 50QT-15, 2008

Kínai robogó, messziről cuki

2010. július 4., vasárnap 07:03 |
Az iroda előtt három motor állt. Egy formás Yamaha Vino, valami régi Vespa meg ez az apró sárga – láttam rajta, hogy nem olasz, valami vicces japán retrónak gondoltam. Fel sem merült bennem, hogy más lehet, egészen addig, míg kölcsön nem kértem.

A karcok és a rozsdás krómozás is alátámasztották származási elméletemet. Tipikusan a konténerben behozott, Japánban már leharcolt robogók szoktak így kinézni, amelyeknek még egy esélyt ad a költséghatékony magyar nepper. Az Amerigo felirat sem árult el semmit: aki képes eligazodni az utóbbi hatvan év robogótípusai között, autista. Még márkajel sem volt, saccolhattuk bárminek, hisz körvonalai megegyeznek bármely Vinóval, Honda Giornóval vagy Suzuki Verdével.

Ezzel mások is így vannak, a többi motoros újságírót is képes megtéveszteni. Robogósokkal barátkozó gyorsasági versenyzőnk sajtótájékoztatójára igyekeztem, ahol a Talmára váró kollégák is csak tippelgettek: „Mi ez, Vespa?” Na ja, Amerigo Vaspacci talán – ám ezt a kínai Tajcsu városában gyártották.

Tudják, mi a durva? Olyan márka, hogy Amerigo, nincs is. Csak magyar földön találni nyomát, olyan hangzatos típusokkal, mint a Bolivár, Orinoco és Fuego. Tesztgépünknek nyomára sem bukkantunk, úgyhogy bocsássák meg, de kínai modellkódján nevezem: 50QT-15.

Cáfoljon meg az illetékes, ha tévedek, de feltételezésem szerint az élelmes hazai vállalkozó megrendelt egy konténernyi robogót a fiktív Amerigo néven. Hogy a típusokat ugyanaz a gyár adta-e, vagy körülnézett az Alibaba.com-on, nem tudom – ez a kis sárga robogó biztosan a Benzhou terméke.

650, de nem köbcenti

Benzhou Vehical Industry Group – Kína egyik dinamikusan fejlődő motorgyártója, amelynek feltett szándéka, hogy túllépjen a biztos hazain és meginduljon a bizonytalan világpiac felé. Bíznak magukban, hisz a minőség érdekében még az olyan okkultnak tűnő rendszerekhez is alkalmazkodtak, mint a „hat szigma”. Ezt az üzleti stratégiát az amerikai Motorola vezette be 1981-ben, lényege a többszörösen biztosított minőség-ellenőrzés, amely a felesleges gyártási folyamatok mellett segíti kiszűrni a selejtes darabok előállítását.

A Benzhou tucatnyi nemzetközi minőségbiztosítási tanúsítványt szerzett – termékeik akár még jók is lehetnének. Állításuk szerint az 1996-os alapítás óta folyamatosan a fejlődésért küzdenek, de mielőtt hipermodern prototípusokat vizionálnánk, tegyük hozzá: mindez kínai mértékben és ázsiai mércével történik.

Gyári sajtóanyagaik szerint tizenöt tervezőmérnökük agyal a vázakon, utasításaikat száz képzett munkás teljesíti. A vezetékekért negyvenfős munkacsoport felel, míg a műanyagokért negyvenöt ember. A festés százhúsz munkás megélhetését jelenti, de ez anyagában színezett tesztrobogónk esetében lényegtelen adalék.

A Benzhou 50 és 250 köbcenti közötti blokkokat gyárt, százhúszan szerelik a két- és négyüteműket. A cég közlése szerint a gyártási folyamatok nagy része automatizált, ennek ellenére kétszáznyolcvan alkalmazott szükséges az irányításához. Éves termelésük – vegyünk nagy levegőt – 650 ezer kétkerekű jármű. Na, ez az igazán durva.

Nagyon vidám jelenség, de mi más lehetne egy 10 hüvelykes keréken gördülő, sárga valami? Sugárzik belőle a jóindulat, megmosolyogtató, ahogy megy és nevetséges, ahogy bocsánatért esedezve halad előre a forgalomban.

Úgy néz ki, mintha húsz éve kapná az ívet a budapesti utakon, pedig az 50QT-15 csak hároméves: gyári adattábláján 2008-as gyártás szerepel. Tulajdonosa szerint nagyjából húszezer kilométer van benne, ő szinte újan, ötszázzal vette, nyolcvanért. Annyit biztos, hogy megért, a kötelező karbantartásokon kívül nem sokat kért. Most viszont nagyon ráférne egy alapos szerviz: elgyengült a fék, kopott a variátor és libeg-löbög a sok műanyag.

Az Árpád hídon próbáltam átküzdeni magam, a kis automata szenvedett 96 kilóm alatt. Az emelkedőn nagyjából harmincötre volt képes. Mellettem, a korláton túl fénysebességgel kocogtak el, balról pedig leelőzött egy Suzuki Choinori. Az minden körülmény között negyvenkettőre képes – nem sok, de arra elég volt, hogy a nagyjavításra megérett Amerigót lealázza. Feltehetőleg tulajdonosának még soha senkit nem sikerült lehagynia: ilyen diadalittas és kárörvendő nyugdíjas arcot az életben nem láttam.

Lefelé kicsit megemberelte magát, de csodára nem volt képes: saccra megvolt a 45, de lássuk be, Budapesten ez csak önveszélyeztetéshez elég. A kátyús utak sem tesznek jót az apró keréknek és a primitív felfüggesztésnek. Minden egyes zöttyenőn keservesen megnyikkan, támolyog, aztán megy tovább – érezhető, hogy sosem volt jó igazán, de az is, hogy nehéz megölni.

A félelem érzését növeli a tükrök hiánya. Az egyik menetből tűnt el, a másiknak pedig a nyele szakadhatott ki a menetes végéből: ha tudni szeretnénk, hogy ki dudál ránk acsarkodva, akkor muszáj nyakból fordulni. Ha lassítani szeretnénk, nem kell óvatoskodni: be kell rántani mindkét kart, nem fogunk fejre állni és csúszó gumikkal eltaknyolni.

Az ülés egyszemélyes, bár biztos, hogy egyes ázsiai országokban erre négy ember, két malac és hat pár tyúk is fölfér. Az én fenekem teljesen kitölti a szürke nyerget; aránylag kényelmes, a szivacsa nem hullott széjjel. Miért tette volna, hisz csak hároméves – erről könnyen megfeledkeztem, ha a rozsdapöttyös kormányra és műszertartóra pillantottam. Ilyen állapotra csak az imolai veteránbörzén izgulunk föl Csikóssal – egy új, húszezret futott gépen elszomorító a sok barna folt.

A három kerek műszer igazán klasszikus, ha nem enné a korrózió, akár még szépnek is nevezhetném. A bal oldali a töltést, a középső a tempót, a jobb az üzemanyagszintet jelzi. A benzin mennyiségét nagyban befolyásolja a nyereg és a csomagtartó között található tanksapka – az Amerigóé elveszett, gazdája egy bépipapis üveg fedelével pótolta. Ötletnek nem rossz, de a valóságban nem működik: már a garázsban azzal játszottam, hogy a félig a műanyagok alá csúszott kupakot kihalásszam, és valahogy visszanyomjam.

Az apró igénytelenségeket leszámítva működik a robogó. Bele kéne fektetni nagyjából húszezret, ismét tudna ötvenötöt és gond nélkül megállna a pirosnál. Ugyan az eredeti Amerigo kereskedő tetszhalottnak tűnik a honlapja és a telefonja alapján, de mégis van megoldás.

Az egyik ismert robogóalkatrészes kínálatában szerepel a Benzhou, és ez a kis sárga feltűnően hasonlít a listán található Retro Star 50-re. Igaz, hogy az tárcsafékes, de gyanítom, hogy a négyütemű blokk ugyanaz – úgy tűnik, a felújítás megoldható.

Tegyük fel a kérdést, amire mindenki kíváncsi: szabad-e kínai robogót venni? Tulajdonképpen igen, hisz idehaza is ezrek járnak ilyenekkel, szerelik egy zacskó tökmag áráért és valahogy elvannak. De ha nem valahogy szeretnénk ellenni, hanem nyugodtan és kiszámíthatóan közlekedni, akkor talán jobb választás egy japán, olasz, spanyol, koreai vagy tajvani gép. Persze egy-két éven belül ez megváltozik, Kína feltör, mint a buzgár, a sok külföldi meg becsődöl. Szükségből addig jó is lehet az Amerigo, vagyis a Benzhou QT50-15 vagy inkább Retro Star 50 – nevezzük, ahogy akarjuk, ha nincs többre pénz, használható ez is.

Hozzászólások

  • 2010.07.04 22:45:56GERI87

    De a dőzsöléssel ellustulnak az embere, nincsenek készteve a jobbra."

    Ezt te se gondolod komolyan.

    Na mer a bozótlakó bantunéger az évezredek alatt olyan brutál fejlettségi szintre jutott hogy kb semmit nem fejlődött a röpke 5000 év alatt (és a gyarmatosításnak köszönheti hogy egyáltalán állami keretek közötti él...)

  • 2010.07.04 23:03:28swt

    "Már a kínai terméket is hamisítják..."

    Persze. Maguk a kinaiak. Amugy ezt nagyon jol ki lehet hasznalni ellenuk.

  • 2010.07.04 23:07:18swt

    Donphobos, te meg irhatsz ide plusz 20 oldal konkret tapasztalatot, akkor sem fognak hinni neked. Mert a jozsi is megmondta a kocsmaban, hogy jonnek a kinaiak es akkor itt mindenkinek sanyi, es hat lattad az olimpiamegnyitot? Ocsem, ha ezek megindulnak... raadasul szorgalmasak is!
    A parbeszed, amit folytatni fogsz, igy fog kinezni:

    - Kina kibaszottul fejlodik, par ev es lenyomja europat!
    - Tudnal nehany peldat mondani, hogy miben fejlodik, es hogy ez a lenyomas konkretan milyen teruleteken fog megnyilvanulni?
    - Hat azt nem tudom, de kurvara fejlodnek!

    ...es ezek utan megsertodnek, ha azt mondod nekik, hogy fogyatekosok.

  • 2010.07.04 23:17:56GERI87

    swt

    Ott a pont:D

  • 2010.07.05 00:06:40Virago_1000

    Geri: Olyan beszukult csolatasu vagy, hogy az mar fajdalmas.

    "Na mer a bozótlakó bantunéger az évezredek alatt olyan brutál fejlettségi szintre jutott hogy kb semmit nem fejlődött a röpke 5000 év alatt (és a gyarmatosításnak köszönheti hogy egyáltalán állami keretek közötti él...)"

    MErt szerinted bozotvago kesekkel hadonasznak ugye? Szerinted miert D-A-ban rendeztek a vb-t? Hidd el, van (fejlett) vilag Eu-n USa-n kivul is! Egyes afrikai varosok infrastrukturaja sokkal fejlettebb, mint a mienk!

  • 2010.07.05 00:07:25Virago_1000

    swt
    "Latsz szabadon konfiguralhato japan autot?"

    szoval a fejlodes fokmeroje a szabadon konfiguralhato auto. Gratulalok!

    "Tovabba nezz utana, az elmult 30 ev autoipari innovacioi honnan jottek."

    Egyetertek, de hol olvastad tolem az ellenkezojet? Erto olvasas rulez!

  • 2010.07.05 00:08:58Virago_1000

    Donphobos:
    Mi lenne, ha nem a totalcar elfogult, demagog cikkjebol szarmazo kepeket raknad be. Voltal mar a pekingi autokiallitason? Ott is ilyeneket fenykepzenel? Egeszen biztosan nem.

  • 2010.07.05 00:24:25Virago_1000

    egyebkent meg a totalcar is elismeri azt amit en is allitok. Ja es swt, a bizonyitekok, ahogy mar leirtam, (persze nem jutott el az agyadig) az, hogy en kinai partnerekkel (is) dolgozok, es kiszamithatoak, megbizhatoak, pontosak. Minoseget, hataridot betartjak.

    Kocsmaba ritkan jarok, a reszeges jozsival nem tarsalgok. Informacioim a fentiekben leirtam, honnan vannak. Ha pedig az erto olvasas erosseged lenne, akkor nem kene megegyszer leirnom (utoljara irom le) : Sosem allitottam, hogy Kina innovativ. NEm is lesz az. De attol a vilagpiacot siman tudni fogja uralni.
    A felhasznalok tobbsege ugyanis nem technokrata. El akar jutni A-B-be, olcson megbizhatoan. Ezt a kinai autokkal meg nem tudja megtenni de meg fogja.

  • 2010.07.05 00:25:06Virago_1000

    SzsRobert:
    "Mindegy mit okoskodunk.
    Kína fejlődik, és a szorgos munka következményeként le fogják nyomni az önmagukra büszke, és lusta országokat."

    teljesen egyetertek, es foleg a buszke jelzot emelnem ki, mert ez aztan igazan jellemzo.

  • 2010.07.05 01:19:33Virago_1000

    kina ellen ervelok, de foleg swt es Geri: azt a nyilvanvalo teny pedig(amit mar emlitettem), hogy a haldoklo USA gazdasagat Kina tartja eletben hitelekkel, szepen "elkerulte a figyelmeteket".

    Jo ejszakat mindenkinek, szep almokat.

  • 2010.07.05 04:11:30kínai tapasztalat

    Ami a kínai robogókat illeti, Kínában a robogó nem autó melleti közlekedési eszköz, hanem a lakosság nagy részének az egyetlen városon belüli özlekedési eszköze (a bicikli mellett), ami kiszolgálja egy kínai család (apa, anya és egy gyermek) városon belüli közlekesdési igényeit. Gyakran látni egész családokat egyetlen robogón utazni a városban. Ugyanakkor elvétve látni benzinüzemű robogókat, mivel a robogók túlnyomó többsége akkumulátoros elektromos meghajtású változat, ami Magyarországon nem igazán honos. Az adott típusok között megtalálható a bicikli kinézetűtől egészen a komoly robogó benyomását keltő változatig egész sok modell. A legerősebb változatok akár 80 km-t is tudnak menni egy feltöltéssel akár 60 km/óra végsebességel. Az árukat tekintve 200-300 EUR körüli áron már egész komoly kinézetű változatok kaphatóak. Talán érdemes lenne megvizsgálni a Totalcar szakértőinek, hogy mi az oka, hogy Magyarországon miért nem jelennek meg ezek a zéróemissziós aránylag kedvező áru modellek, amelyek hazánkban is kiszolgálhatnák a robogót spórolási céllal használók igényeit, ráadásul valószínűleg a környzetre sem jelentenének akkora terhelést, mint az egyedül autózók, vagy a benzines robogók.

    Elnézést, hogy kommentjeim az átlagoshoz képest túl hosszúra sikerültek.

  • 2010.07.05 05:38:11====== vadparaszt ======

    Virago 1000!

    - Nem akarsz 20.000 forintért havi 26 napot dolgozni?
    - Nem akarsz társadalombiztosítás, ingyenes orvosi ellátás és nyugdíj nélkül élni?
    - Nem akarsz ezerfős hangárban aludni és az ágyad melletti vödörben mosni?
    - Nem akarsz fekete vizet inni és sárga levegőt szívni?
    - Nem akarsz kínai szénbányász lenni? (évi 10.000 halálos áldozat)
    - Nem akarsz Kínában bíróság elé kerülni? (évi 5.000 kivégzés, a szerveidet még aznap eladják a korrupt hivatalnokok)
    - Nem akarsz a világ legkorruptabb társadalmának tagja lenni? (a császári idők hozadéka)
    - Nem akarod nő nélkül leélni az életedet? (a születésszabályozás miatt a lánygyerekeket rendre elvetetik)
    - Nem akarsz egy kommunista rezsimben élni?
    - Nem akarsz szabadon internetezni? (csak az állami szűrő által átengedett tartalmakat láthatod és regisztrálva vagy)
    - Nem akarsz penge verdákon, robogókon meg bicikliken hasítani?
    - Nem akarsz kézzel rizst vetni és gyalog betakarítani? (nem lehet gépesíteni, mert minden négyzetcentiméter termőterületre szükség van az ország ellátásához)
    - Nem akarsz egész életedben arra takarékoskodni, hogy öregségedre ne halj éhen? (nincs nyugdíj, nincs TB)
    - Nem akarsz a részese lenni ennek a dinamikusan feljődő világnak? (ipari forradalom, ezernyolcszázas évek)
    - Nem akarsz kommunista nagyüzemekben előállított, silány minöségű, gyakran mérgező élelmiszereket fogyasztani? (lásd melaninos bébitáp)
    - Nem akarsz cenzúrázott lapokat olvasni és tévéműsorokat nézni?

    Akkor ne irigyeld a kínai ipar fejlődését.

    Szerintem amúgy is káosz van a fejedben, mert lenézed Európát ahol élsz, irígykedsz az ismeretlen Kínára, és hát valljuk be, gyűlölöd az USÁ-t, miközben nagad is az amerikai álmot kergeted, egy japán csopperen.

  • 2010.07.05 07:15:59Osscar

    Üdv,

    Ismereteim szerint az AMERIGO egy magyar motor "gyár", azaz összeszerelő üzem, a kínai (új) konténeres alkatrészeket rakják (rakták?) össze Érden. Ha tévedek, bocs, de ha igazam van , kaptok :))) . Mert Ti "újság" vagytok, én meg nem.

  • 2010.07.05 08:40:31Psziho

    Osscar!

    tévedsz!

    ilyen alapon mindegyik kínai magyar összeszerelésű-kiveszik a dobozból és összecsavarozzák!

    a magyar motor gyárat felejtsd el,süket duma!

  • 2010.07.05 09:21:54Szsrobert

    "Na mer a bozótlakó bantunéger az évezredek alatt olyan brutál fejlettségi szintre jutott hogy kb semmit nem fejlődött a röpke 5000 év alatt (és a gyarmatosításnak köszönheti hogy egyáltalán állami keretek közötti él...)
    "
    A botózlakó egészségesebben él, és kevésbé szennyezi környezetét, mint púkhasú civilizált társa, aki autó nélkül nem képes 100m-re sem közlekedni.

  • 2010.07.05 10:13:30ElGatoNegro

    Rühellem a kínai termékeket.

    Sőt az is elkeserít ha egy nagynevű (mondjuk japán) cég termékén felfedezem a "made in china" feliratot.
    Nálam ez sokat von le a használati értékéből.
    Mindezek ellenére megértem azt, aki gazdasági meggondolásból ilyet vesz.

  • 2010.07.05 10:48:09kisvidra

    ...szerintem sem túl jók még a kínai robogók, de a többi sem hibátlan, csak még nevük van...más rájuk ülni...de majd csak ők maradnak, mert nem lehet velük versenyezni...s amikor az ottani "nyomort" hasonlítjuk össze az itteni "jóléttel", akkor ez egy jelen állapot, ami egyre halványul...ez a "jólét" nem fenntartható...nem kell lesajnálni őket, mert sokkal gazdagabbak lesznek tőlünk hamarosan...mert ott van az igazi gyártás, és már az innováció is...s itt viszont adósság van, amire ők adták a hitelt, h fedezhessük még egy kicsit a "jólétet"...de vissza kell azt adni, ki kell termelni valamiből...de miből?...adunk helyettük nagyfejű egyetemistákat akik harminc éves korukig egy napot sem dolgoztak?...eltűnnek majd az itteni gyártók...s csak az ázsiaiak és a dél-amerikaiak maradnak, mert ott rengeteg az olcsó munkaerő...

  • 2010.07.05 10:55:08GERI87

    Szerinted miert D-A-ban rendeztek a vb-t?"

    Bocs de nézz már utánna hogy kik építették a stadionokat és mien buktatók malőrök kísérték az egészet előkészületet...
    Nem is beszélve róla hogy a mai dél afrika egy zhanó gazdaságú AIDS fertőzött putrivá kezd válni mióta a fehéreket elüldözték..nézz utána kicsit mi történt a 90-es évek eleje óta.
    nem kell bekajálni mindent amit mondanak.

  • 2010.07.05 11:04:40GERI87

    A botózlakó egészségesebben él, és kevésbé szennyezi környezetét, mint púkhasú civilizált társa, aki autó nélkül nem képes 100m-re sem közlekedni."

    Jobban is jártak volna ők is meg a világ is ha maradnak olyan szinten.:)
    A bozótlakó természetesen pejoratív volt. A max ólmozott benzinnel járó egymást gyilkolászó államot kapott de azt működtetni képtelen segélyből élő AIDS-es néger semmivel nem jobb mint a nyugati "beteg" társadalom.
    Meg kell nézni mondjuk Szomáliát..gyakorlatilag mint állam nem funkcionál.
    Ellenpélda nincs.

  • 2010.07.05 12:01:15GERI87

    MErt szerinted bozotvago kesekkel hadonasznak ugye? Szerinted miert D-A-ban rendeztek a vb-t? Hidd el, van (fejlett) vilag Eu-n USa-n kivul is! Egyes afrikai varosok infrastrukturaja sokkal fejlettebb, mint a mienk!"

    bozotvágó késekkel hadonásznak és levágják az ellenség kezét ha kell...

    "Hidd el, van (fejlett) vilag Eu-n USa-n kivul is!"

    Nos akkor nézzük:

    Ausztrália
    Új-Zéland

    európaiak ugyebár...

    Argentína szintugy..

    korea Japán és Kb ennyi!

    Az olajból meggazdagodott öbölmenti államok és Szaud-Arábia az energiahordozó adottságaik miatt fejlettek plusz ott sem mindenki jólétű és a piszkos munkát bevándorlók (malájok indiaiak) végzik ami ott épül működik azt is európaiak tervezték építették működtetik stb.
    nem az arabok érdeme.

  • 2010.07.05 13:56:40mtk001

    "valami régi Vespa "
    Helyesen : egy szuper Vespa ! :-)
    És nem összehasonlítani ezzel a kis sárga gnómmal %

  • 2010.07.05 13:56:41Szsrobert

    Értem.
    Tehát ha te nem tudsz 10s alatt 100m-t sprintelni, akkor más sem.
    Igaz? :-)

  • 2010.07.05 15:47:03joejoe1974

    ennél még egy Babetta is többet ér minden tekintetben.

  • 2010.07.05 16:30:13bonus6

    Akiknek a Kinai szar,de a többi Olasz ,Japán robi az igazi..
    Annak azért elmondanám hogy ,a belső alkatrészek egy Ápriliában,Yamahában is egyre nagyobb számban Kínai.Tetszik vagy nem ez van csak be kell látni.. :)

  • 2010.07.05 18:49:46swt

    "A botózlakó egészségesebben él, és kevésbé szennyezi környezetét, mint púkhasú civilizált társa, aki autó nélkül nem képes 100m-re sem közlekedni."

    A leghalvanyabb fingod nincs a vilagrol. Nezd meg, mi lett Johannesburg-bol:
    [link]
    Es ezek meg nem a slum-ok, csak Johannesburg!

  • 2010.07.05 18:56:58swt

    "Ja es swt, a bizonyitekok, ahogy mar leirtam, (persze nem jutott el az agyadig) az, hogy en kinai partnerekkel (is) dolgozok, es kiszamithatoak, megbizhatoak, pontosak. Minoseget, hataridot betartjak."

    Tisztelettel, en ezt leszarom, mert ettol meg nem lesznek kepesek sajat innovaciokat kifejleszteni. Mutass 5 olyan technologiai ujitast, amibol sikerult leszurnod, hogy milyen hatalmas fejlodesen ment keresztul a kinai autogyartas. Semmi mas allitolagos "bizonyitek" nem erdekel, csak a lista. Sajnos halvany fingod nincs, mi folyik a kinai autogyartasban, vagy hogyan mukodik az autogyartas egyaltalan.

    Ja es azt hallottad, hogy a szovjetek embert kuldtek a vilagurbe? Ocsem, ezek mindenre kepesek, raadasul rengetegen vannak, birjak a hideget, le fogjak daralni az europai ipart a gecibe, 5 even belul mindenki Ladaval fog jarni!

  • 2010.07.05 19:02:41swt

    "Az USA gazdasaga a kinai hiteleknek koszonhetoen nem omlott ossze"

    Es? Ha en hitelt nyujtok a japanoknak, holnaptol en is fogok tudni Playstationt gyartani? Ne legyel mar fogyatekos.

  • 2010.07.05 20:29:06donphobos

    Kedves Virago1000!

    "Donphobos:
    Mi lenne, ha nem a totalcar elfogult, demagog cikkjebol szarmazo kepeket raknad be. Voltal mar a pekingi autokiallitason? Ott is ilyeneket fenykepzenel? Egeszen biztosan nem."

    Nem volt kedvem linkeket keresni, lehet találni kis szabadidővel elég sokat. Nehéz gépjárművekkel kapcsolatban van közeli tapasztalat, szűken vett autóiparban az alkatrészek drámai minőségügyi problémáit tudnám felhozni korábbi tapasztalatként.

    Jó hogy a világkiállítást említed. Az is egy kirakat dolog, nagyszerűen példázza azt a fejlődési ívet amit az ottani rezsim megpróbál az egész országra ráhúzni ha kifelé kell reprezentálni. Egy példa: az expo területén csak zéró lokális emissziójú járművek közlekednek. Tehát elektromos járművek. De nem budapesti piros trolibuszt képzelj el. Szuperkapacitorral működő buszok. Az expo külső részen a minimum a hybrid busz például. És persze minden high-tech. De ez nem az ország életszínvonala, ez egy kiállítás ami reprezentál kifelé.

    Nem voltam még élőben ott, valószínűleg engem is könnyen megvezetni a túristák által könnyen felfedezhető területek mesterkélt fejlettsége. Egy személy ha odamegy elég keveset tud kifürkészni. Ha nagyon fürkészni akarsz akkor még bajba is kerülsz ott könnyen. Elég nekem olvasni róla.

    Üdv!

  • 2010.07.05 20:35:56Szsrobert

    Johannesburg téma:
    A nyóckert lepusztítják az ott lakók, ergo egész Magyarország olyan, mint a nyócker? Dehogy.

  • 2010.07.05 22:15:32donphobos

    Johannesburg tényleg durva. Pár napja néztem újra a District 9 című "dokumentumfilmet", döbbenetes az is. Afrika tényleg az ellenpólusok hazája. Fantasztikus élővilág, tájak és természeti kincsek. A másik oldalon az állati létbe taszajtott milliók, a folyamatos befolyásoltság (drogok, alkohol és különféle szerek), a kegyetlenség és a döbbentes primitívség. És persze iszonyatos betegségek.

  • 2010.07.06 00:44:46Virago_1000

    donphobos
    "Nem voltam még élőben ott, valószínűleg engem is könnyen megvezetni a túristák által könnyen felfedezhető területek mesterkélt fejlettsége. Egy személy ha odamegy elég keveset tud kifürkészni. Ha nagyon fürkészni akarsz akkor még bajba is kerülsz ott könnyen. Elég nekem olvasni róla."

    en hiszek neked, csak mellekeld be a cikkeket, amiket olvastal. En sem jartam meg Kinaban, de napi szintu uzleti kapcsolatban vagyok veluk (szintugy mint indiaiakkal), es ezert tudom, amit tudok. Azt pedig ne feledd, hogy az eremnek mindig 2 oldala van. Higtech es nyomorgo milliok. Persze az, hogy melyiket fogadod el, melyik jellemzo szerinted altalanosan az orsagra, az fugg nagyban a prekoncepcioidtol.
    Nyomorgok nemetorszagban is vannak. KEvesebb mint Kinaban, de gazdag is kevesebb.

  • 2010.07.06 00:56:13Virago_1000

    vadparaszt.

    "Szerintem amúgy is káosz van a fejedben, mert lenézed Európát ahol élsz, irígykedsz az ismeretlen Kínára, és hát valljuk be, gyűlölöd az USÁ-t, miközben nagad is az amerikai álmot kergeted, egy japán csopperen."

    Ha minden osszejon jovore veszek egy Harleyt. Akkor most ennekem pszihologuhoz kene mennem ugye, mert az amerikai almot kergetem? Nekem az is csak egy motor. Eppen olyan, mint a simson. Csak tetszik a karakterisztikaja, tesztvezetesen megtettszett. Nem pozorkodok, es nem kepzettarsitok hozza semmi egyebet, amit a tomegmedia altalaban allit, meg ami az emberek kepzeleteben el. De a Yamahat is megtartom, sot restauralom majd, mert 4 ev mulva veteran koru lesz. A Harley nekem csak mindennapi, A-B-be motor lesz.

    Gyulolom az USA-t. Jol latod. Mit szeressek rajta? Onpusztito, es a bolygot pusztito eletmodjukat? Az eletszinvonal ott is csak azert magasabb, mert mashol alacsonyabb.

    Kinara is irigykedek, mivel hogy sokkal osibb kultura, mint a mienk. Van mit irigyelni toluk, es van negativ oldala is a sikereiknek, egy szoval sem allitottam, hogy nincs ennek negativ oldala. Hiaba probaljatok beallitani azt. De az itteni vita (es a vegeredmeny) szempontjabol ez edesmindegy. Nem kell Kinanak hogy high-tech legyen. Gazdasagilag akkor is a vilag elsoszamu nagyhatalma lesz belathato idon belul. (Vagy mar most az?)

    A folott a teny folott is elsiklik mindenki, hogy Kina supportalja penzugyileg USA-t. Gyakorlatilag hiteleivel eletben tartja az ottani gazdasagot.

    Amiket pedig itt leirtal a kommunizmusrol, es kinarol, hat...
    USAban ilyen nem tortenik meg szerinted? Guantanamo? USA "bekefenntarto" katonak remtettei mindenhol, ahol csak megjelennek? Ott pusztulas es ver van mindenhol. Azt, hogy feled nem kommunikaljak? Hm?

  • 2010.07.06 01:00:01Virago_1000

    ElGatoNegro

    "Rühellem a kínai termékeket.

    Sőt az is elkeserít ha egy nagynevű (mondjuk japán) cég termékén felfedezem a "made in china" feliratot.
    Nálam ez sokat von le a használati értékéből."

    Akkor mehetsz is vissza a bantu negerrel egyutt hadonaszni a bozotvago keseddel, talan az egyedul svajci (LOL) de dobald ki az osszes cuccodat a haztartasbol, sot a ruhaidat is. Ez utobbi MIND, kivetel nelkul a tavolkeleten keszul. (egyre kevesbe kinaban, mert ott tul magasak a munkaberek, ezert Banglades, Sri lanka, stb). Akkor is ott varrjak oket, ha mas van rairva.

  • 2010.07.06 01:04:36Virago_1000

    GERI

    "Nem is beszélve róla hogy a mai dél afrika egy zhanó gazdaságú AIDS fertőzött putrivá kezd válni mióta a fehéreket elüldözték..nézz utána kicsit mi történt a 90-es évek eleje óta."

    Nos ezzel latod, egyetertek, 100%-ig.



    "A bozótlakó természetesen pejoratív volt. A max ólmozott benzinnel járó egymást gyilkolászó államot kapott de azt működtetni képtelen segélyből élő AIDS-es néger semmivel nem jobb mint a nyugati "beteg" társadalom."

    - igen, beteg a nyugati tarsadalom. Azt sem tudod, hogy miert gyilkolasszak egymast, nem tudod, mi van a hatterben. Nem-e a nyugati nagyhatalmak szitjak ezt a veget nem ero feszultseget?

  • 2010.07.06 01:17:09Virago_1000

    swt

    "Tisztelettel, en ezt leszarom, mert ettol meg nem lesznek kepesek sajat innovaciokat kifejleszteni. Mutass 5 olyan technologiai ujitast, amibol sikerult leszurnod, hogy milyen hatalmas fejlodesen ment keresztul a kinai autogyartas. Semmi mas allitolagos "bizonyitek" nem erdekel, csak a lista. Sajnos halvany fingod nincs, mi folyik a kinai autogyartasban, vagy hogyan mukodik az autogyartas egyaltalan."

    Nem erdekel, hogy mit mondasz, hogy mirol van fingom, meg mirol nincs, ezt a fonokeimre hagynam inkabb, mint read. Egeszen addig nem befolyasol a velemenyed, amig jol elvagyok, es megfeleloen honoraljak a munkamat az autoipari munkahelyemen. Valoszinuleg megfeleloen is vegzem a munkamat, maskepp nem lenne maradasom, foleg bevandorlokent.
    Viszont azt latom, hogy tele vagy flusztraciokkal, de ez nem a topic temaja.
    Nem erted a vitat sem, azt sem, hogy en mi mellett ervelek. En azt probalom elmondani, hogy Kina a vezeto gazdasagi nagyhatalom lesz, es ezt meg te is meg fogod erni, anelkul, hogy 1 technologiai ujitast is adna a vilagnak.
    Mert ez nem szukseges es elegseges feltetele az elobbinek. FOGOD, Vagod? Kina tomegtermekek eloallitasaban lesz jo.
    Es el fogja erni azt a szintet, ami a vilagpiac uralasahoz szukseges.
    Tetszik, nem tetszik ez van.

    "Es? Ha en hitelt nyujtok a japanoknak, holnaptol en is fogok tudni Playstationt gyartani? "
    - De playstationt lemasolni kepes leszel, es arulni fele annyiert Play-tasion neven, es elszipkazni egy jo csomo vevot.

  • 2010.07.06 14:13:31ElGatoNegro

    Virago: Mi van, fejedbe szállt az amerikai álom?
    Elmondtam a véleményemet, és te ezért kövezel?
    Nemsokára azon vitatkozol velem hogy milyen zenét szeretek ugye?
    Nem ismersz, vaktában lövöldözöl....
    ...és mi van ha azt mondom hogy egyetlen távolkeleti ruhadarabom sincs?....hümmm?...erre mit mondassz Okostóni?

  • 2010.07.06 15:21:29GERI87

    A bökkenő ott van hogy ha a nyugat gazdaságilag tönkremegy ahogy irtad anno akkor ki veszi meg a kínai cccokat???
    Minden mindennel összefügg.
    Nem úgy megy hogy felcserélődnek a dolgok...
    Ahhoz hogy kína vegye át európa és amerika szerepét minden tekintetben (jövedelem, életszinvonal)
    ahhoz az kéne hogy európa váljék az olcsó munkerejű fejletlenebb pólussá ami most kína, de ez nem fog bekövetkezni.

  • 2010.07.06 15:40:12Beast80

    SWT: Mondjuk olvass utánna, hogy kik tanították meg a Japánokat a világ legtökéletesebb acéljának az elkészítésére:) Mi fejlett nyugatiak a mai napig nem tudtuk megfejteni a titkot:)

  • 2010.07.06 21:03:07Virago_1000

    ElGatoNegro

    Nem bantlak en, isten ments hogy bantsalak igy ismeretlenul, nem tettel nekem te semmi rosszat. En is csak leirtam a velemenyemet, nem kovezlek, csak te ugy hiszed.

    "...és mi van ha azt mondom hogy egyetlen távolkeleti ruhadarabom sincs?....hümmm?...erre mit mondassz Okostóni?"

    Azt mondom erre, hogy van, csak nem tudsz rola.

  • 2010.07.06 21:07:13Virago_1000

    Geri

    "A bökkenő ott van hogy ha a nyugat gazdaságilag tönkremegy ahogy irtad anno akkor ki veszi meg a kínai cccokat???"

    - nagy a vilagpiac, olyan pedig, hogy "gazdasagilag tonkremegy" nincs, legfeljebb lejjebb fogja adni, es meg fog elegedni a kinai termekekkel. Az atlagember. MErt a luxus termekeknek is lesz piaca ameddig vilag a vilag, de az elenyeszo a tomegtermekekhez kepest.


    "Ahhoz hogy kína vegye át európa és amerika szerepét minden tekintetben (jövedelem, életszinvonal)
    ahhoz az kéne hogy európa váljék az olcsó munkerejű fejletlenebb pólussá ami most kína, de ez nem fog bekövetkezni."

    - Ha korogni fog a gyomrod, (koszond a politikusoknak)akkor be fog kovetkezni.

  • 2010.07.06 22:04:37donphobos

    Virago1000!

    Próbálok prekoncepciók nélkül tekinteni mindenre, persze ezt a legnehezebb és nem is mindig sikerül. Nem tudok direkt linket mondani a kérdésedre, mert amiket írtam azt nem neten olvastam. Kollégák elmondásai, különféle utazási leírások neten és egyéb források. Igen érdekelnek a dokumentumfilmek is, azokból is merítek.

    Az biztos hogy még egy dokumentumfilm is lehet megvezető akár szándékosan vagy akaratlanul. Egy komolyabb játékfilm pedig biztosan tereli a véleményt, mivel a fikció és a valóság még emészthető keverékét tárja eléd. Tehát a vélemény a legjobb esetben is többféle hatás szűrője után alakul ki és személyenként eltérő.

    Ezen segíteni nehéz, így simán lehet hogy mást értünk meg az olvasottakból/látottakból.

    Üdv!

  • 2010.07.07 00:55:48Virago_1000

    Donphobos
    En is csak a tapasztalataimbol meritek, azert irtam azt amit irtam. A dokumentum filmek is jo forrasok lehetnek, bar azok keszitojenek is is lehet prekoncepcioja. Minel tobbet olvasol/sunk egy adott dologrol, annal atfogobb kepet lehet kapni, persze a tapasztalatok az igaziak, akarcsak az elet minden teruleten. En sem jartam meg Kinaban.


    Viszont aminek orulok, hogy nem vagy egy habzo szaju elmebeteg, mint swt. Hanem vele ellentetben intelligens embernek tunsz, amint a legutolso valaszod is tukrozi.

    Beke veled, jo ejszakat!

  • 2010.07.07 16:42:06edsel

    Hogy szabad e kinaitrobogót venni hát persze, remélem senki sem hiszi azt hogy a minarelli az 50 kbcm es blokját még mindig itáliában gyártja, aki egy kicsit is keres a netten láthatja hogy az uj blokk hol készül, meg persze a müanyagok és egyéb darabok, azután szépen európában összeszerelik és kész a yog 50 rr amit 4x drágábban leheteladni mint egy kinait, vagy gondoltátok hogy fetámadtak a nagy gyátrok benelli,ktm,sasch,morini,beta.Gyikság és meddő vita ami itt folyik évek óta a kinai+európai robogókról.Ha frankót akarsz vegyél eredeti japánt aminek az alvázszáma j betüvel kezdődik pl. suzuki hokuto ug 110. na ez biztos onnan van. Vita nincs kina lenyomja a kismotor gyártokat és ezt csak maguknak köszönhetik mivel kivitték a gyártást oda és lejártak az akkor 15 ére limitált fejlesztési és kereskedelmi szerzödések.Mondhatni szabad a pálya mindenki elött.

  • 2010.07.07 16:53:13edsel

    Ja és még valamit aki esetleg azt hiszi hogy a japánok nem csináltak eldobható vacakokat.... Nos a cikben szereplő choinori pont az gyenge ajuminiun blokk öntvény MÜANYAG FÖTENGELY, siklócsapágyak nikasilból a váz 10es vékonyfalú csőből.Szerintem ez pont az eldobhatókategória, és persze ettől még suzuki.Mellesleg eredetileg szóró ajándék volt a suzuki grand vitara mellé,mint egykor nálunk a renault-5 campus kifuttatásakor a renault márkáju robogó amiazonos a benelli k2 50es kivitelével ami az első kinában készitett motorral

  • 2010.07.08 11:37:57Psziho

    edsel!

    1-a k2 nem kínában készül hanem taiwanon a yamaha gyárában ahol a cygnus bws100 stb. ,de a malaguti is
    de taiwanon készül a peugeot-ok nagy része is

    2-a choinori-val semmi gond nincsen,35 km/h-s utazásra való,és japán piacos mert ott erre is van igény

    műszakilag teljesen korrekt,főtengelye acél és tűgörgős acél csapágyazású

    /a nikasil felületkeményítő bevonat,nem készül belőle siklócsapágy/
    különben is siklócsapágy csak pumpás kenésnél használható!

    3-a suzuki mint motorgyár termékének készült és nem reklámanyagnak

    4-a minarelli motorok még mindíg bologna-ban készülnek,a kínai robogókban a koppintott yamaha blokk nem ugyanaz

    5- a jog rr a yamaha-mbk gyárban /Rouvroy/ készül és nem kínában

    létezik persze átcimkézett kínai robogó pl. garelli cyclone ami tényleg kínai

  • 2010.07.08 11:50:05Psziho

    mbk-Saint-Quentin

  • 2010.07.14 14:00:21szalai

    Szeretem amikor magasztalják Kínát. Csak azt mindenki elfeleti, hogy ha Kína a mostani fejlődésénél is jobban fejlődik akkor itt Európában (ahol élünk) nagyon sokan el fogják veszteni a munkájukat, még az olyanok is akik nem Kínai sikerkágazatban dolgoznak.

    Le kell állítani őket. Kemény vámot kivetni az áruikra.
    Csak sajna ezt már senki nem meri.

  • 2010.07.14 14:03:07szalai

    Vitago 100! A szorgalomnak és áldozatkészségnek semmi köze nincs a Kínai csodához. Az olcsó munkerőnek és nyersanyagoknak annál inkább. Mert az utóbbiak nagyon olcsóak ám.
    Szerinted a nagy gyártók miért mennének ki különben? Szerinted a kinai munkás ugyanazon bérért többet dolgozna mint a magyar?

  • 2010.09.08 17:38:50ratee

    Most találtam egy teljesen hasonló robogót, mint az Amerigo! AGM Tulp.
    [link]

  • 2011.08.16 11:47:44Haynau

    Aranyos, meg cuki meg minden. De ha a minősége olyan, mint a többi filléres kínai robogóé, akkor egy cuki, aranyos... fostalicska. Az, hogy a dizájn Vespa- ill. Yamaha-lenyúlás, már meg sem döbbent: a kínaiak nemlétező viszonya védett márkákhoz közismert...

Motorválasztó

mi ez?

Ha már tudja, hogy 125-öst szeretne, de még nincs meg a kiszemelt kedvenc, használja motorválasztónkat. Ár, felépítés vagy praktikus szempontok alapján böngészhet a motorkák között, de az egyes márkák kínálatát is egyetlen kattintással lekérdezheti. Anélkül, hogy nyüstölnie kéne az egér gombját, fotókat is nézegethet a kínálatról, ha a lista bal szélén látható ikonon felejti a nyilacskát. Ha megtetszik egy motor, rákattintva részletes adatlapot húzhat ki kartotékunkból.
Nem csak az ár és a felépítés lehet fontos a választásnál, legalább ennyire számít, hogy milyen messzire lehet eljutni egy tank benzinnel, mennyire van jó erőben a motor, illetve mekkora súllyal kell birkózni vezetése közben. A hatótáv esetében három literes fogyasztást vettünk alapul, ebből számítva a megtehető kilométereket, a gyors és könnyű gombokkal pedig teljesítmény, illetve súly alapján rangsorolhatja a motorokat, robogókat.
Ha bizonytalan, milyen 125-ösre van szüksége, ne tétovázzon, olvassa el Motordoktorunk alapművét, amelyben mindent megtudhat a választási szempontokról.

Praktikus gépet szeretne, de kicsivel nagyobbat, mint egy 125-ös? Használja az A2 jogosítványhoz hangolt motorválasztónkat! Az új, Magyarországon is érvényes európai jogosítványkategória maximum 35 kW-os, vagyis 47 lóerős motorokat enged meg – ebben a nagy halmazban szinte minden megtalálható: robogó, meztelen gép, enduro, custom vagy túramotor. Ár, felépítés vagy használati szempontok alapján böngészhet, de az egyes márkák kínálatát is egy mozdulattal lehívhatja. Képeket nézhet, szerelembe eshet a szemére hagyatkozva: elég, ha a lista bal szélén látható ikonon tartja az egér által vezérelt nyilacskát. Ha megtetszik egy motor, rákattintva részletes adatlapot nyithat meg az adatbázisunkból. Nem csak az ár és a felépítés lehet fontos a választásnál, ugyanennyit számít az üzemanyagtartály mérete – ebben a kategóriában átlagban 3-4,5 literes fogyasztással számolhatunk. Tanulmányozza át a teljesítményadatokat, a lóerőt és az elérhető nyomatékot. Nőknek az ülésmagasság is számít, az örömet keresőknek meg az alacsony tömeg. Ne legyen bizonytalan, a motorválasztó segítségével válassza ki melyik motor a legalkalmasabb önnek.

Hirdetés