Használtteszt: Amerigo Benzhou 50QT-15, 2008

Kínai robogó, messziről cuki

2010. július 4., vasárnap 07:03 |
Az iroda előtt három motor állt. Egy formás Yamaha Vino, valami régi Vespa meg ez az apró sárga – láttam rajta, hogy nem olasz, valami vicces japán retrónak gondoltam. Fel sem merült bennem, hogy más lehet, egészen addig, míg kölcsön nem kértem.

A karcok és a rozsdás krómozás is alátámasztották származási elméletemet. Tipikusan a konténerben behozott, Japánban már leharcolt robogók szoktak így kinézni, amelyeknek még egy esélyt ad a költséghatékony magyar nepper. Az Amerigo felirat sem árult el semmit: aki képes eligazodni az utóbbi hatvan év robogótípusai között, autista. Még márkajel sem volt, saccolhattuk bárminek, hisz körvonalai megegyeznek bármely Vinóval, Honda Giornóval vagy Suzuki Verdével.

Ezzel mások is így vannak, a többi motoros újságírót is képes megtéveszteni. Robogósokkal barátkozó gyorsasági versenyzőnk sajtótájékoztatójára igyekeztem, ahol a Talmára váró kollégák is csak tippelgettek: „Mi ez, Vespa?” Na ja, Amerigo Vaspacci talán – ám ezt a kínai Tajcsu városában gyártották.

Tudják, mi a durva? Olyan márka, hogy Amerigo, nincs is. Csak magyar földön találni nyomát, olyan hangzatos típusokkal, mint a Bolivár, Orinoco és Fuego. Tesztgépünknek nyomára sem bukkantunk, úgyhogy bocsássák meg, de kínai modellkódján nevezem: 50QT-15.

Cáfoljon meg az illetékes, ha tévedek, de feltételezésem szerint az élelmes hazai vállalkozó megrendelt egy konténernyi robogót a fiktív Amerigo néven. Hogy a típusokat ugyanaz a gyár adta-e, vagy körülnézett az Alibaba.com-on, nem tudom – ez a kis sárga robogó biztosan a Benzhou terméke.

650, de nem köbcenti

Benzhou Vehical Industry Group – Kína egyik dinamikusan fejlődő motorgyártója, amelynek feltett szándéka, hogy túllépjen a biztos hazain és meginduljon a bizonytalan világpiac felé. Bíznak magukban, hisz a minőség érdekében még az olyan okkultnak tűnő rendszerekhez is alkalmazkodtak, mint a „hat szigma”. Ezt az üzleti stratégiát az amerikai Motorola vezette be 1981-ben, lényege a többszörösen biztosított minőség-ellenőrzés, amely a felesleges gyártási folyamatok mellett segíti kiszűrni a selejtes darabok előállítását.

A Benzhou tucatnyi nemzetközi minőségbiztosítási tanúsítványt szerzett – termékeik akár még jók is lehetnének. Állításuk szerint az 1996-os alapítás óta folyamatosan a fejlődésért küzdenek, de mielőtt hipermodern prototípusokat vizionálnánk, tegyük hozzá: mindez kínai mértékben és ázsiai mércével történik.

Gyári sajtóanyagaik szerint tizenöt tervezőmérnökük agyal a vázakon, utasításaikat száz képzett munkás teljesíti. A vezetékekért negyvenfős munkacsoport felel, míg a műanyagokért negyvenöt ember. A festés százhúsz munkás megélhetését jelenti, de ez anyagában színezett tesztrobogónk esetében lényegtelen adalék.

A Benzhou 50 és 250 köbcenti közötti blokkokat gyárt, százhúszan szerelik a két- és négyüteműket. A cég közlése szerint a gyártási folyamatok nagy része automatizált, ennek ellenére kétszáznyolcvan alkalmazott szükséges az irányításához. Éves termelésük – vegyünk nagy levegőt – 650 ezer kétkerekű jármű. Na, ez az igazán durva.

Nagyon vidám jelenség, de mi más lehetne egy 10 hüvelykes keréken gördülő, sárga valami? Sugárzik belőle a jóindulat, megmosolyogtató, ahogy megy és nevetséges, ahogy bocsánatért esedezve halad előre a forgalomban.

Úgy néz ki, mintha húsz éve kapná az ívet a budapesti utakon, pedig az 50QT-15 csak hároméves: gyári adattábláján 2008-as gyártás szerepel. Tulajdonosa szerint nagyjából húszezer kilométer van benne, ő szinte újan, ötszázzal vette, nyolcvanért. Annyit biztos, hogy megért, a kötelező karbantartásokon kívül nem sokat kért. Most viszont nagyon ráférne egy alapos szerviz: elgyengült a fék, kopott a variátor és libeg-löbög a sok műanyag.

Az Árpád hídon próbáltam átküzdeni magam, a kis automata szenvedett 96 kilóm alatt. Az emelkedőn nagyjából harmincötre volt képes. Mellettem, a korláton túl fénysebességgel kocogtak el, balról pedig leelőzött egy Suzuki Choinori. Az minden körülmény között negyvenkettőre képes – nem sok, de arra elég volt, hogy a nagyjavításra megérett Amerigót lealázza. Feltehetőleg tulajdonosának még soha senkit nem sikerült lehagynia: ilyen diadalittas és kárörvendő nyugdíjas arcot az életben nem láttam.

Lefelé kicsit megemberelte magát, de csodára nem volt képes: saccra megvolt a 45, de lássuk be, Budapesten ez csak önveszélyeztetéshez elég. A kátyús utak sem tesznek jót az apró keréknek és a primitív felfüggesztésnek. Minden egyes zöttyenőn keservesen megnyikkan, támolyog, aztán megy tovább – érezhető, hogy sosem volt jó igazán, de az is, hogy nehéz megölni.

A félelem érzését növeli a tükrök hiánya. Az egyik menetből tűnt el, a másiknak pedig a nyele szakadhatott ki a menetes végéből: ha tudni szeretnénk, hogy ki dudál ránk acsarkodva, akkor muszáj nyakból fordulni. Ha lassítani szeretnénk, nem kell óvatoskodni: be kell rántani mindkét kart, nem fogunk fejre állni és csúszó gumikkal eltaknyolni.

Az ülés egyszemélyes, bár biztos, hogy egyes ázsiai országokban erre négy ember, két malac és hat pár tyúk is fölfér. Az én fenekem teljesen kitölti a szürke nyerget; aránylag kényelmes, a szivacsa nem hullott széjjel. Miért tette volna, hisz csak hároméves – erről könnyen megfeledkeztem, ha a rozsdapöttyös kormányra és műszertartóra pillantottam. Ilyen állapotra csak az imolai veteránbörzén izgulunk föl Csikóssal – egy új, húszezret futott gépen elszomorító a sok barna folt.

A három kerek műszer igazán klasszikus, ha nem enné a korrózió, akár még szépnek is nevezhetném. A bal oldali a töltést, a középső a tempót, a jobb az üzemanyagszintet jelzi. A benzin mennyiségét nagyban befolyásolja a nyereg és a csomagtartó között található tanksapka – az Amerigóé elveszett, gazdája egy bépipapis üveg fedelével pótolta. Ötletnek nem rossz, de a valóságban nem működik: már a garázsban azzal játszottam, hogy a félig a műanyagok alá csúszott kupakot kihalásszam, és valahogy visszanyomjam.

Az apró igénytelenségeket leszámítva működik a robogó. Bele kéne fektetni nagyjából húszezret, ismét tudna ötvenötöt és gond nélkül megállna a pirosnál. Ugyan az eredeti Amerigo kereskedő tetszhalottnak tűnik a honlapja és a telefonja alapján, de mégis van megoldás.

Az egyik ismert robogóalkatrészes kínálatában szerepel a Benzhou, és ez a kis sárga feltűnően hasonlít a listán található Retro Star 50-re. Igaz, hogy az tárcsafékes, de gyanítom, hogy a négyütemű blokk ugyanaz – úgy tűnik, a felújítás megoldható.

Tegyük fel a kérdést, amire mindenki kíváncsi: szabad-e kínai robogót venni? Tulajdonképpen igen, hisz idehaza is ezrek járnak ilyenekkel, szerelik egy zacskó tökmag áráért és valahogy elvannak. De ha nem valahogy szeretnénk ellenni, hanem nyugodtan és kiszámíthatóan közlekedni, akkor talán jobb választás egy japán, olasz, spanyol, koreai vagy tajvani gép. Persze egy-két éven belül ez megváltozik, Kína feltör, mint a buzgár, a sok külföldi meg becsődöl. Szükségből addig jó is lehet az Amerigo, vagyis a Benzhou QT50-15 vagy inkább Retro Star 50 – nevezzük, ahogy akarjuk, ha nincs többre pénz, használható ez is.

Hozzászólások

  • 2010.07.04 17:40:02ÁDÁM90

    frankó1: Én megnézném, hogy alkatrész van e hozzá!!! Ez nagyon fontos! Ha ledolgozod, akkor mondjuk hááát, fogjuk rá:)

  • 2010.07.04 17:42:21frankó 1

    KÉRLEK VÁLASZÓLJATOK arra ami kérdeztem (17:29:55 kor) fontos nekem

  • 2010.07.04 17:44:32frankó 1

    valami ZAP.... nevű vagányúl néz ki de tudom hogy ez a leggkevesebb.pénz nem adnák érte

  • 2010.07.04 17:47:56baowah

    haaaaat franko, latni kene....

  • 2010.07.04 17:52:44lorincz84

    ÁDÁM90:Jók a Keeway-ek csak kicsit sok köztük az un.hétfői modell tehát ki kell fogni a jó példányt,ha veszel egyet.
    Nekem a mostani már a második,de meghibásodásból kifolyólag sem erre,sem pedig az előzőre nem kellett költsek,és nagyon meg vagyok vele elégedve.
    Viszont munkatársam az ellenpélda,Ő is vett egy újat,de hetente járt vissza vele mert mindig lerohadt.Viszont utoljára nem a márkaszervízbe vitte vissza,hanem egy maszekhoz,és azóta neki sincs gondja vele és egyébként nem is volt nagy baja(karbipucolás,és a membrán ki volt szakadva).
    És inkább megveszek egy kínait újonnan 200-ért mint egy apriliat 650-ért.
    Alkatrész pedig van hozzájuk rogyásig és olcsó is,és könnyen beszerezhető-ez sem egy utolsó szempont.Sokan szívnak az alkatrészbeszerzéssel akiknek régebbi olasz vagy japó gépe van,és,ha sikerül is kapniuk a gatyájuk rámegy.
    Összegezve-egy hétköznapi munkábajárós motornak nekem tökéletes a kínai.

  • 2010.07.04 17:52:45swt

    "SWt te valami önjelölt jogvédő vagy?"

    Szerintem nezz utana, mit jelent ez a szo.

    "Nézz körül a háztartásodban és dobjál ki mindent akkor ami kínai."

    Majd hulye leszek. En elvezem annak az elonyeit, hogy kinaba olcson lehet cuccokat legyartani. Csak arra a hulyesegre szerettem volna felhivni a figyelmet, hogy csak azert, mert ma valaki ossze tud varrni egy sebet, meg nem lesz belole holnapra agysebesz.

  • 2010.07.04 17:58:39Jozsó_

    @torzi,

    Akkor most jól értem? Van egy két éves robogód, amire javításban már ráköltötted egy másik használt árát, havonta eldurran az égője, kábelkötegelővel van összerakva, hogy szét ne hulljon, és az az egyetlen pozitív tulajdonsága, hogy még eddig legalább le nem állt alattad az út közepén?

    Hűha, megyek is mindjárt rágooglizok erre a Motowell-re.

  • 2010.07.04 18:00:41Virago_1000

    "Csak az aranyokat nem kene szem elol teveszteni, meg azt, hogy ki mennyire alkalmas kreativ munkavegzesre - mert a high-tech iparagak a kreativitast bizony vastagon megkovetelik."

    MEg bizony. A kreativitasrol nem tudok tobbet nyilatkozni, mint hogy akad nekik, aranyaiban kevesebb, biztos. Mint ahogy az oktatas, hajlok, hogy egyetertsek veled, az aranyokat illetoen. De pont arrol szol a vitank, hogy ok tanulo fazisban vannak, es el fogjak erni a mi szintunket. Talan meg elobb, mint hogy megszuletik az elso unokad.

    Outsourcingolunk mi is, aluontvenyeink Indiabol szarmaznak, en ezzel csak erintolegesen foglalkoztam ugyan, de annyit elmondhatok, hogy gond nemigen volt vele, sem a hataridokkel, sem a (megmunkalasi) minoseggel. A muanyag froccsontessel kapcsolatban: A kinai partnereink mind a hataridoket, mind a minoseget tekintve, semmi gond sincs veluk. Ugyanez a francia partnerunkrol (aki ECU-t gyart es szerel keszre) nem mondhato el, a vegszerelest nalatok vegeztetjuk, es ok sem kielegitoek sok esetben. Pedig nemetek. A kinaiak rugalmasak, segitokeszek a vegtelensegig. Ezek az en tapasztalataim.
    Habar kabelgyartast megversenyeztettuk, kinai, szlovak, es magyar cegek kozt. Ez utobbi nyert, mert csak ok tudtak megfelelo minoseget produkalni.

    "Majd ha lattal mar olyat, hogy egy kinai elektronikai konszern szaz embernek ugyanazt a feladatot adja ki - tudvan, hogy nem langeszek - azzal az elvarassal, hogy a nagy szamok torvenye meg a "vak tyuk is talal szemet" alapjan 1-2 kozuluk majd megoldja"

    Ezt a hulyeseget nem tudom hol olvastad. Mert hogy eloben nem lattad.

  • 2010.07.04 18:07:45Virago_1000

    Geri87:

    "Soha nem érik el."
    Csak nehogy nagyot koppanjal, nyisd ki a szemed, menj ki neha a monitor mogul a friss levegore.
    Az USA gazdasaga a kinai hiteleknek koszonhetoen nem omlott ossze (eddig)
    Tudod, a szorgalom nagyon sokat szamit, nagyon sokat elerhetsz, ha szorgalmas vagy es kitarto. Vitathatlan teny, hogy a tavol-keletiek sokkal jobban rendelkeznek eme tulajdonsaggal, mint egesz Europa (kiveve nemetek).

    "Főleg hogy kína gazdasági fejlődésének alapja az olcsó munkaerő és az olcsó nyersanyag energia ami ugyebár szintén drágul ha nő a kereslet..."

    Kinaban sem olcsobb a nyersanyag. Tehat tevedsz. A munkaero sem olyan sokkal, mint azt egyesek, koztuk te is, hinni velik. Viszont kitartoak, szorgalmasak, aldozatkeszek.

    "pont ezért soha nem lesz jóléti állam "

    Soha ne mondd, hogy soha, meg akkor sem, ha ez irrelevans abbol a szempontbol, hogy minoseget FOGNAK produkalni.

  • 2010.07.04 18:12:02swt

    "Tudod, a szorgalom nagyon sokat szamit, nagyon sokat elerhetsz, ha szorgalmas vagy es kitarto."

    De meg tobbet szamit a kreativitas es a kommunikacio kepessege. Gyere le a szamurajregenyekrol legyszives, a vilag nem ugy mukodik, hogy szorgalmas vagyok, ergo barmit feltalalok.

  • 2010.07.04 18:17:19Virago_1000

    swt:
    Senki sem fog tata nanot venni, mert a hulye is tudja, hogy egy szar. Szerintem meg Indiaban sem sokan, mert ez egy olyan "auto" ami nem uti meg a zaporozsec minoseget sem. De miert ezzel a peldaval jossz? Miert nem pl a Honqui (nem biztos hogy jol irom) amelyik elnoki limuzinokat gyart? Vagy sorolhatnank a kinai autogyartokat, amelyek design teren eleg viccesek, sokat lopnak, technikailag sem annyira fejlettek MOST, mint egy BMW, de mindent tudnak, amit 10-15 eve az eu gyartok tudtak. Ennyit pedig be fognak hozni, ugy hogy eszre sem veszed. Annyi kinai gyarto van, hogy meg sem tudod szamolni, es csak azert nem ismered oket mindet, mert meg eleg nagy a belso piac, es nem leptek ki a vilagpiacra. De ez kivetel nelkul mindnek celja.

    Motorok:
    Ahogy mondom, a meccs le van jatszva. Nem robogok, hanem motorok. 250-1000 cm3. Mutass csak egy nem premium europai gyartot, amelyiknek sikerult fennmaradni a japan invazioval szemben. Ugye, hogy nem talalsz ilyet? PEdig knowhow ott is kell. Autok teren a kozeljovoben hasonlo fog lejatszodni.

  • 2010.07.04 18:18:30Virago_1000

    GERi87:
    "Ezt mutogatják mert megtehetik mert egy diktatúra és a szarrol nem beszélnek sokat."

    Szar europaban is van boven,itt sem mutogatjak. Ez is diktatura, csak maskeppen, eszre sem veszed.

  • 2010.07.04 18:18:49swt

    "Soha ne mondd, hogy soha, meg akkor sem, ha ez irrelevans abbol a szempontbol, hogy minoseget FOGNAK produkalni."

    Csak eppen a piacra belepo uj szereplok mindig a szamarletra aljan kezdik, nem ugy mukodik a vilag, hogy reggel felkelek, masnap meg mar S1000RRt gyartok. A letra aljan pedig az azsiai gyartok vannak, jelentos tapasztalattal az olcso modellek gyartasaban. A Ducatiig, KTMig vagy a BMWig az eletben nem jutnak el, mert utkozben elvereznek, es a know-how sincs meg hozza. Nem fogja a konkurrencia sem olbe tett kezzel nezni a kinai gyartok elorenyomulasat. Majd ha senki nem vesz Hondat, akkor lehet befosni.

  • 2010.07.04 18:26:52Ciri

    "Szar europaban is van boven,itt sem mutogatjak. Ez is diktatura, csak maskeppen, eszre sem veszed."

    Jaj Istenem.

    Más:

    Gilera Runner.

    Segítsetek! Mert az gondolom nem vita tárgya, hogy a piac legszebb robogója a kategóriájában.
    Lenne egy fiatal nagyon pici pénzért (2008-as). Szopó, vagy érdemes használni?

    (Rámjött a robogózhatnék, ez meg alkalmi vétel lenne, a Zasszony meg egyébként sem enged nagymotort venni :D )

  • 2010.07.04 18:26:53swt

    "De miert ezzel a peldaval jossz? Miert nem pl a Honqui (nem biztos hogy jol irom) amelyik elnoki limuzinokat gyart?"

    Ezzel majd akkor gyere, ha mar ultel olyan "elnoki" limuzinban.

    "Vagy sorolhatnank a kinai autogyartokat, amelyek design teren eleg viccesek, sokat lopnak, technikailag sem annyira fejlettek MOST, mint egy BMW, de mindent tudnak, amit 10-15 eve az eu gyartok tudtak."

    Megbocsass, de ez ostobasag. Biztonsag teren a 30 evvel ezelotti szintet utik meg. Hany kinai autoban ultel te mar eletedben? Miert lett szerinted hatalmas buko a Jiangling Landwind europaban, holott az elso szallitmanyt elkapkodtak?

    "Annyi kinai gyarto van, hogy meg sem tudod szamolni"

    Szerintem ne csak szamold, de azt is nezd mi tortenik veluk, hol vannak par ev mulva. Jonnek es mennek, ilyen cegektol pedig akkor sem venne senki semmit, ha amugy jo lenne a minosege. Ld. a srac kinai robogos dilemmajat itt a topikban. Gondolkodj el rajta, hogy elsonek miert azt a tanacsot adtak neki, hogy nezzen korul az alkatreszellatasnak.

  • 2010.07.04 18:28:30Virago_1000

    swt: kina nepe szorgalmas. Ellentetben a europaival. Ehhez ketseg nem fer. Ez nem szamurajregeny, meg ilyesmi. A kreativitas kell, de meg fog jonni idovel. Ha meg nem, akkor mi van? Ha ok "csak" kovetok es nem vezetok lesznek technologiai teren? A vilagpiacot fogjak uralni, es ez a lenyeg. Akar a japanok. Ok sincsenek technologiailag vezeto szerepben, de pl a motorkerekpar iparban ovek megis a vezeto szerep, a piacok min. 70%-a. A tobbi meg kit erdekel?

    Kommunikacio: na ez a kedvencem. Hogyan "add el" magad, es a termekedet, ergo hogyan hazudozzal szemrebbenes nelkul osszevissza ugy, hogy a masik felnek ne essen le. Es ezt meg tanitjak is. Tudom, tapasztalom, hogy a nyugati tarsadalom, gazdasag erre epul.

  • 2010.07.04 18:30:59huong

    itt vagyok a negyvenmillio robogo orszagaban. Tudnek mutatni jopar erdekesseget nektek. A multkor irtam az itteni szerkesztoknek. De meg csak nem is valaszoltak.
    hat ennyi.
    majd kulon oldalra mennek fel, ha eccer eljutok odaig.

  • 2010.07.04 18:31:22Virago_1000

    swt
    "Csak eppen a piacra belepo uj szereplok mindig a szamarletra aljan kezdik,"

    - hat eppen errol beszelek. Sosem erik el az S1000RR szintjet, ez is evidens. Mint ahogy az is, hogy a piacot uralni fogjak, meg meg fogod erni.

  • 2010.07.04 18:33:25Virago_1000

    GERI87
    "Jóval több a szegény régió és ember mint a gazdag."

    mutass nekem 1 orszagoy a vilagon, ha tudsz, ahol ennek a forditottja igaz.

  • 2010.07.04 18:36:16Virago_1000

    "mert ma valaki ossze tud varrni egy sebet, meg nem lesz belole holnapra agysebesz."

    -kello mennyisegu tanulassal, szorgalommal, kitartassal, majd tapasztalatok szerzesevel (esetleg kulfoldon) igen.

  • 2010.07.04 18:38:09swt

    "A kreativitasrol nem tudok tobbet nyilatkozni, mint hogy akad nekik, aranyaiban kevesebb, biztos. Mint ahogy az oktatas, hajlok, hogy egyetertsek veled, az aranyokat illetoen. De pont arrol szol a vitank, hogy ok tanulo fazisban vannak, es el fogjak erni a mi szintunket."

    Cseszheted a tanulast, a kreativitas nem kis mertekben a tarsadalmi berendezkedestol es a szocializaciotol fugg. Az erosen hierarchikus tarsadalmak jellemzoen agyoncsapjak a kreativitast. Peldanak ott vannak pl a japan cegek, ahol a kepzesre vegkepp semmi panasz nem lehet, ennek ellenere nem buzog bennuk a kreativitas. Mindig 1-2 nagyobb koponya van, a tobbiek ezeket a knowhow-gocpontokat szolgaljak ki. A nyugati fejlesztocsapatok gyokeresen masok, minden tagjuk rendelkezik problemamegoldo kepesseggel. Ha szeretned megerteni, mi a kulonbseg a ketto kozott, javaslom megtekintesre a tegnapi Nemetorszag-Argentina meccset.

    "Ezt a hulyeseget nem tudom hol olvastad. Mert hogy eloben nem lattad."

    Sajnos de.

  • 2010.07.04 18:39:29swt

    "kello mennyisegu tanulassal, szorgalommal, kitartassal, majd tapasztalatok szerzesevel (esetleg kulfoldon) igen."

    Ha nincsenek meg a kello kepessegeid, baszhatod a tanulast, ertsd mar meg. Hogy a peldanal maradjunk: remego kezzel a budos eletben nem lesz beloled agysebesz.

  • 2010.07.04 18:41:16Virago_1000

    "Ezzel majd akkor gyere, ha mar ultel olyan "elnoki" limuzinban."

    -te ultel? Akkor miert jossz az ellenkezojevel?
    Landwind elbukott, de mikor ? 2 eve?
    Es azota mennyit fejlodtek? 10 v mulva is meg fognak bukni a toresteszteken? Ketlem.

    "Jonnek es mennek, ilyen cegektol pedig akkor sem venne senki semmit, ha amugy jo lenne a minosege. "

    A sajat szemuvegeden keresztul latod a dolgokat, es a maban elsz. Gondolj arra, mit fognak muvelni holnap.
    Gondolhatsz arra is, hogy amikor bejottek az elso Daewoo-k az orszagba, mekkora szarok voltak. Hol tartanak most? (Sajnos azota az aruk is elerte az europai v. japan szintet)

  • 2010.07.04 18:49:41Virago_1000

    "a kreativitas nem kis mertekben a tarsadalmi berendezkedestol es a szocializaciotol fugg. "
    - ebben egyetertek.

    "Ha nincsenek meg a kello kepessegeid, baszhatod a tanulast, ertsd mar meg. Hogy a peldanal maradjunk: remego kezzel a budos eletben nem lesz beloled agysebesz."
    -felig ebben is.
    De nem tudom honnan veszed, hogy Kinaban mindenki tehetsegtelen. Mert ha ezt allitod, tevedsz. Nem ervelnek am a kinaiak mellett, ha nem dolgoztam volna soha veluk.

  • 2010.07.04 18:57:14swt

    "A kreativitas kell, de meg fog jonni idovel."

    Ja, az csak ugy jon, mint a hasmenes.

    "Ha meg nem, akkor mi van?"

    Akkor elhasalsz a high-tech iparagakban, az van.

    "Ha ok "csak" kovetok es nem vezetok lesznek technologiai teren?"

    Akkor ugyanaz lesz, mint most, olcso kopiakat fognak gyartani.

    "A vilagpiacot fogjak uralni, es ez a lenyeg."

    Ugy, hogy kozben futnak masok utan? Ne viccelodjunk.

    "Akar a japanok. Ok sincsenek technologiailag vezeto szerepben, de pl a motorkerekpar iparban ovek megis a vezeto szerep, a piacok min. 70%-a. A tobbi meg kit erdekel?"

    Remelem most mar erted, hogy a kinaiak a hasonlo munamodszerek, filozofia es termekek okan miert a japanokat fenyegetik, es pont nem az europaiakat. A tobbi meg kit erdekel? :)

    "Kommunikacio: na ez a kedvencem. Hogyan "add el" magad, es a termekedet, ergo hogyan hazudozzal szemrebbenes nelkul osszevissza ugy, hogy a masik felnek ne essen le. Es ezt meg tanitjak is. Tudom, tapasztalom, hogy a nyugati tarsadalom, gazdasag erre epul."

    Megbocsass, de ez egy hulyeseg. A kommunikacio nem a hazudozasrol szol, hanem az informaciocsererol es a tapasztalatszerzesrol. Kommunikacio nelkul nincs csapatmunka, megbaszhatod a tudomanyodat akkor is, ha amugy te vagy az iparag legnagyobb langelmeje.

  • 2010.07.04 19:00:20Psziho

    kína pont azért fog jobban fejlődni mint európa v. usa mert nem tart fel olyan örült nyugdíjrendszert és szociális hálót mint mi

    az emberek nem töltik életük 1/3-át inaktívan az állam pénzén,nem segélyeznek ,nem támogatják a gyereknevelést

    az iparból befolyt profitot nem osztogatja szét az állam így sokkal több marad fejlesztésre

    az ázsiai mentalítás nem olyan gőgős mint a fehér embereké,ők nem szégyellnek tanulni másoktól

  • 2010.07.04 19:04:46GERI87

    Ez is diktatura, csak maskeppen, eszre sem veszed."

    Innentől kezdve nem érzem szükségét veled vitatkozni:)

    mutass nekem 1 orszagoy a vilagon, ha tudsz, ahol ennek a fordítottja igaz."

    A gazdag alatt nyilván nem a milliárdosokat értettem hanem egy nyugati jóléti életszínvonalat.
    Így értve pedig ott az USA például...

  • 2010.07.04 19:06:05GERI87

    kína pont azért fog jobban fejlődni mint európa v. usa mert nem tart fel olyan örült nyugdíjrendszert és szociális hálót mint mi"

    Az USA nem illik oda.
    Plusz nincs is elöregedés veszély.

  • 2010.07.04 19:06:38swt

    "Gondolj arra, mit fognak muvelni holnap."

    Miert, szerinted addig a vilag tobbi reszen megall a fejlodes, hogy bevarjak a kinaiakat?

    "Gondolhatsz arra is, hogy amikor bejottek az elso Daewoo-k az orszagba, mekkora szarok voltak. Hol tartanak most? (Sajnos azota az aruk is elerte az europai v. japan szintet)"

    Na es szerinted vajon hogyan fog valtozni a kinai termekek arszinvonala, mire elerik az europai igenyszintet? Segitek: nezd meg a Daewoot (illetve Chevrolet-t).

    "te ultel? Akkor miert jossz az ellenkezojevel?"

    Ultem. Nem vetlenul a Landwind volt a pelda. De te minek dobalozol olyan autokkal, amiket csak fenykepen lattal?

    "Landwind elbukott, de mikor ? 2 eve?
    Es azota mennyit fejlodtek?"

    Negyedannyit, amennyit a nyugatiak ugyanezen ido alatt.

    "De nem tudom honnan veszed, hogy Kinaban mindenki tehetsegtelen."

    Nem azt mondtam, hogy tehetsegtelen, hanem hogy bizonyos kepessegekkel - onhibajukon kivul - nem rendelkeznek az azsiaiak. Ez idovel biztosan fejlodni fog, de kozben a vilag tobbi reszen sem all meg a fejlodes, es a japanok sem fogjak emberbarati szeretetbol karba tett kezzel vegignezni, ahogy a kinaiak elhappoljak eloluk a piacokat.

  • 2010.07.04 19:08:43GERI87

    swt: kina nepe szorgalmas. Ellentetben a europaival. Ehhez ketseg nem fer."

    :D
    Ez komoly?
    Ki ne találd már hogy az európai ember lusta.

  • 2010.07.04 19:16:20Csumpi Hálidéj

    Kurva jól néz ki ez a kis motor!!

    Muteromnak el tudnám képzelni, de ő csoppert akar.

    Én még a szobába is felhoznám, hogy nézegessem.


    Ha szerelni kell, megszerelem. Alkatrész legyen hozzá!

  • 2010.07.04 19:22:53Virago_1000

    "Ugy, hogy kozben futnak masok utan? Ne viccelodjunk.
    "

    Bizony, ugy. A felhasznalok tobbsege nem technokrata.

    "Kommunikacio nelkul nincs csapatmunka, megbaszhatod a tudomanyodat akkor is, ha amugy te vagy az iparag legnagyobb langelmeje."

    Egyetertek, csak a kommunikaciot mas aspektusban is szoktak hasznalni, es en arra gondoltam az elobb. Viszont a te gondolatmenetedet kovetve: Miert ne lenne kommunikacio a kinai csapatok tagjai kozt?

  • 2010.07.04 19:29:16Virago_1000

    GERI:
    "A gazdag alatt nyilván nem a milliárdosokat értettem hanem egy nyugati jóléti életszínvonalat.
    Így értve pedig ott az USA például..."

    Ahhoz, hogy mindenki ilyen eletszinvonalon eljen, 3 foldgolyora es annak minden eroforrasara lenne szukseg. Mivel csak 1 van, ezert ez megvalosithatatlan. Ez nem Kina hibaja,hanem a pazarlo, gogos europai, es USA nepe. Hosszu tavon ez tarthatatlan, nem Kina fog emelkedni, hanem mi visszaesni.

    "Ki ne találd már hogy az európai ember lusta."
    nem kell azt kitalalni. Minden viszonylagos, minden relativ, de a kinaihoz, tavolkeletihez kepest igenis lusta, elkenyelmesedett, tunya. (kiveve nemet) Nincs ezen mit magyarazni, ez teny. PErsze a monitor mogul erre nehez rajonni.

  • 2010.07.04 19:31:31Virago_1000

    "Miert, szerinted addig a vilag tobbi reszen megall a fejlodes, hogy bevarjak a kinaiakat?"

    Nem, de a fejlodes uteme eleg gyors ahhoz Kinaban, hogy utolerjenek minket. Japannak, Koreanak mar sikerult.

    "Negyedannyit, amennyit a nyugatiak ugyanezen ido alatt."
    Na, ez egy mero hulyeseg.

  • 2010.07.04 19:43:21GERI87

    genis lusta, elkenyelmesedett, tunya. (kiveve nemet) Nincs ezen mit magyarazni, ez teny."

    Mivel mi megtehetjük mert nem kell az életben maradásunkért fityingekért dolgozni.
    Azért ne szálj már el annyira...
    A kínai nem azért dolgozik sokkal többet mert szorgalmasabb (nem mondtam hogy nem az) hanem mert muszály neki.

    3 foldgolyora es annak minden eroforrasara lenne szukseg. Mivel csak 1 van, ezert ez megvalosithatatlan"

    Ha te is igy gondolod akkor akkor miről beszélünk?
    te is belátod hogy annyi embert magas életszinvonalra hozni lehetetlen.

    nem Kina fog emelkedni, hanem mi visszaesni."

    :D
    hülyeség. És ezt majd mindenki hagyja igaz?
    ölbetett kézzel nézi majd a világ na persze...

    PErsze a monitor mogul erre nehez rajonni."

    Akkor mér vagy itt???

  • 2010.07.04 19:54:02swt

    "Nem, de a fejlodes uteme eleg gyors ahhoz Kinaban, hogy utolerjenek minket."

    Ahogy azt Moricka elkepzeli. Mint az elnoki limuzint.

    "Japannak, Koreanak mar sikerult."

    Megdobbento dolgot mondok: meg nekik sem sikerult. Latsz szabadon konfiguralhato japan autot? Tovabba nezz utana, az elmult 30 ev autoipari innovacioi honnan jottek.

    Azert sok sikert kivanok a kinai nyelv tanulasahoz. Vagy meg nem tart ott a paranoia?
    你現在在學中文?

  • 2010.07.04 20:04:23Csumpi Hálidéj

    @GERI87

    "A kínai nem azért dolgozik sokkal többet mert szorgalmasabb"

    Ne becsüld le az eltérő kultúrák hatásának erejét a munkamorálra.
    Teljesen más világ, teljesen más emberekkel és szemlélettel.

    "hülyeség. És ezt majd mindenki hagyja igaz?"

    Jól látod, nem fogják hagyni. Ilyen helyzetekben gyakoriak a háborúk!

  • 2010.07.04 20:13:56swt

    Szerintem zarjuk rovidre ezt a parttalan es idorablo vitat, mindenki aki ugy gondolja, hogy hihetetlen fejlodesen ment keresztul a kinai autoipar az elmult evekben, linkeljen be 5 olyan, kinai modellekbe beepitett technologiai ujitast, ami szerinte merfoldkonek szamit.

    Lehet kezdeni.

  • 2010.07.04 20:25:57swt

    "Ne becsüld le az eltérő kultúrák hatásának erejét a munkamorálra."

    Az, hogy ki hany orat dolgozik, egy dolog. Az meg, hogy ez ido alatt ki mennyi munkat vegez el, az egy masik. Szalag mellett garantaltan hatekonyabbak az azsiaiak, kreativ munkanal ugyanez megfordul. Nagyon jol hangzik, ha egy azsiai fejleszto napi 10 orat molyol az irodaban, csak egy europai sajnos ugyanezt elvegzi 6-7 ora alatt.

  • 2010.07.04 20:37:41donphobos

    Sziasztok!

    Munkahelyen van „kínai kapcsolat”, a tapasztalatok elég érdekesek. Jelenleg még mindig másolás megy csak, elvétve találnak ki valamit. De már szeretnék megérteni hogy mit másoltak le, tehát elindultak abba az irányba hogy az 1:1 copy-paste fázison túllépjenek. Mondjuk ez azt jelenti hogy most jön a neheze nekik.

    Autós-motoros példánál maradva egy kocsi kontúrját vagy lámpáinak és hűtőmaszkjának a formáját lemásolni gyerekjáték. Az ördög a részletekben rejlik. Ami a lemezek mögött van vagy akár maguk a lemezek is ugyebár.

    Nehéz gépjárművekkel kapcsolatban amit a kínai ipar fel tud mutatni pár évnyi nyugati joint venture együttműködés után: iszonyatosan primitív végeselemes modellek, alap vizsgálatok de semmi komolyabb (mondjuk NVH vagy hasonló). Minden primitív, nagyon túlméretezve, kábé 3-as biztonsági tényezővel. Iszonyatos hegesztések, részletek. A tervezett élettartam 6 év, a futásteljesítmény most nem jut eszembe. De arányosan kevesebb mint EU-ban. A korrózióvédelem gyerekcipőben jár, minden nagyon primitív. A végén ráhúznak valami bódét, ami távolról hunyorítva jól néz ki.

    Aki azt mondja hogy ott nem lopnak-csalnak-hazudnak az téved. Az üzletkötés alapja a mutyi, a korrupció borzalmasan kiterjedt. Büntetik is keményen, de akkor is megy. Egy sales emberhez a kliensei ragaszkodnak, a kiépített kapcsolatrendszert 1:1-ben viheti magával ha dobbant a cégtől.

    Egy munkás nem érték, van helyette milliónyi. A bérek ha elérik a 30k HUF-ot havonta akkor az már hű de jó. Semmiféle tisztasági vagy rendezettségi előírás nincs látszólag a gyártásban.

  • 2010.07.04 20:38:30donphobos

    Az előírásokat állandóan változtatják, eszméletlen nehéz követni. Egyre keményebb szabályozások lépnek életbe, de az egész ország annyira el van maradva hogy mire valamelyik elkezdené éreztetni a hatását addigra már jön is a következő.

    Nagy szakasz autópálya épül folyamatosan (a főnöknő valami 400 km-t mondott egy hétre), de ennek ellenére belső Kínában döbbenetes állapotok vannak. Léteznek iparilag fejlett tartományok, de ez izoláltnak tekinthető ha az egész országot tekinti az ember. Persze vannak csillogó-villogó központok, de pár száz km-t utazva pár száz évet is megy vissza az ember időben.

    Ami nagyon durva az az emberi élet értéke vagyis annak teljes hiánya. Ha valaki felkutatja a gigantikus gátjuk építésének történetét akkor láthatja hogy mit műveltek ott. Gyakorlatilag rádózerolták a házakat a parasztokra, aztán a túlélőket bezsuppolták 30 emeletes panelházakba, aztán ott halnak éhen mert munkát nem kapnak.

    Vagy mondjuk valamelyik Hosszú Menetelés űrrakéta elindul, vinne fel valami műholdat az űrbe. A start után pár száz méter magasan a 4 hajtóműből egy bedájol, a rakéta megdől és elmegy valamerre oldalra a sötétben. És aztán egy kisebb várost kinulláz a robbanás. Persze hírzárlat, a romokat eldózerolják és kész. Meg sem történt.

  • 2010.07.04 20:39:38donphobos

    Ami Kínával kapcsolatban kérdéses az az hogy miként fogják az a problémát kezelni hogy az emberek szeretnének „élni” végre. Szeretnének a nyugati életszínvonalra legalább nyomokban emlékeztető vívmányokat maguknak (mint mondjuk gépjármű), szeretnének fogyasztani. Azt az ország nem bírná el ha mindenki fel tudna törni, ezért ezt a problémát kezelniük kell. Masszív elnyomással persze lehet egy ideig limitálni a tömegeket, de örökké ez sem működik majd.

    Jelen pillanatban ha a saját szűklátókörű és cinikusan önző szempontjaimat tekintem csak akkor azt mondom hogy minden úgy van jól ahogy van. Kaphatok 15 USD áron 4 USD szállítási költséggel kulcstartó méretű kis kamerát, ami 2 gigás Micro SD kártyára rögzít akár 45 percnyi videót. Ezt fel tudom szerelni a szintén Kínában készült 60 USD-s CopterX 450-es helikopteremre, aminek az összes alkatrésze Kínában készült természetesen.

    De azért ha megnézem a CopterX heli főrotor mechanizmusát, akkor láthatom hogy az illesztések, az öntvények kidolgozása és a megmunkálás sehol nincsen egy igazi Align vagy Kasama Srimok géphez képest. És belátható időn belül nem is lesz, ez még mindig copy-paste csak.

    A robogóra visszatérve. Addig lehet ezeket a silány cuccokat eladni ameddig valaki megveszi. És a világon nagyon sok olyan elmaradott (elmaradottságban tartott) terület van, ahol bizony el lehet sütni őket. Addig pedig minek is csináljanak jobbat.

    Üdv!

  • 2010.07.04 20:50:45Szsrobert

    Mindegy mit okoskodunk.
    Kína fejlődik, és a szorgos munka következményeként le fogják nyomni az önmagukra büszke, és lusta országokat.

  • 2010.07.04 21:05:13donphobos

    [link]

    Ezek a hegesztések brutálisak! És az egész segédváz is húzós...

    [link]

    Kárpitos részlet

    [link]

    Rendezett motortér

    [link]

  • 2010.07.04 21:10:40donphobos

    Advanced futómű lájtos anyagokból:

    [link]

    A konyhabútor zsanér feltűnik?


    [link]

    DTM futómű, irány a Zöld Pokol:

    [link]

    A szorgos munkások már most láthatóan lenyomták a büszke és lusta európai autóipart :-)

    Ne haragudj, de ezt nem tudtam kihagyni :-)

    Üdv!

  • 2010.07.04 21:18:13bonus6

    Nekem is volt egy Benzhou robogom..De arra nem volt igaz ez ami a cikkben van.Maximális sebessége 85km/h volt..És eladásig,ami 4 év volt ,olaj csere kellett,szij,meg fékpofa csere kellett.
    Amelyiknek a blokkjába bele van "gravirozva"hogy benzhou az az is..Mert soknak nincs mégis ugy árulják :))

  • 2010.07.04 21:34:44Csumpi Hálidéj

    "Amelyiknek a blokkjába bele van "gravirozva"hogy benzhou az az is..Mert soknak nincs mégis ugy árulják :))"

    Már a kínai terméket is hamisítják...

  • 2010.07.04 22:00:50lorincz84

    Még hogy a német nép szorgos :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
    Annál lustább nép nincs európában az hótziher!
    Az tény,hogy okosak,meg ügyesek,meg jó dolgokat találnak ki,de hogy dolgozni nem akarnak az is biztos!

  • 2010.07.04 22:20:19GERI87

    Az tény,hogy okosak,meg ügyesek,meg jó dolgokat találnak ki,de hogy dolgozni nem akarnak az is biztos!"

    Látszik is! elmaradott egy csoró népség:)
    Bezzeg Burkina Faso...

    Kína fejlődik, és a szorgos munka következményeként le fogják nyomni az önmagukra büszke, és lusta országokat."

    A szorgos szalagmunka meg másolás önmagában véve nem elég!
    Többre meg nem képesek.
    donphobos nagyon jól leirta hogy miért.
    Aki ennyiből sem fogja fel hogy nem lesz szupergazdag jóléti állam kínából az nem normális:)
    A SZU is volt szuperhatalom meg lajka kutya meg ürrepülés meg amit akartok (szibériai jutalom nyaralás pl) DE szarabbult éltek mint mi áruhiány volt stb nem kell ugyebár magyaráznom....

  • 2010.07.04 22:37:40Szsrobert

    Szuperhatalom:
    -az emberek egy része szuperül él.
    -az emberek egy része szuper okos
    -a katonaság szuper hatékony.

    Ugyanúgy megvalósítható akkor is, ha a lakosság nagyobb része nyomorog, vagy akkor is, ha dőzsöl.
    De a dőzsöléssel ellustulnak az embere, nincsenek készteve a jobbra. Valamint jelentősen megnövekszik az egy főre eő fogyasztás, ebből kifolyólag a környezeti tartalékok felhasználása és pazarlása, nő a környezetszennyezés.

Motorválasztó

mi ez?

Ha már tudja, hogy 125-öst szeretne, de még nincs meg a kiszemelt kedvenc, használja motorválasztónkat. Ár, felépítés vagy praktikus szempontok alapján böngészhet a motorkák között, de az egyes márkák kínálatát is egyetlen kattintással lekérdezheti. Anélkül, hogy nyüstölnie kéne az egér gombját, fotókat is nézegethet a kínálatról, ha a lista bal szélén látható ikonon felejti a nyilacskát. Ha megtetszik egy motor, rákattintva részletes adatlapot húzhat ki kartotékunkból.
Nem csak az ár és a felépítés lehet fontos a választásnál, legalább ennyire számít, hogy milyen messzire lehet eljutni egy tank benzinnel, mennyire van jó erőben a motor, illetve mekkora súllyal kell birkózni vezetése közben. A hatótáv esetében három literes fogyasztást vettünk alapul, ebből számítva a megtehető kilométereket, a gyors és könnyű gombokkal pedig teljesítmény, illetve súly alapján rangsorolhatja a motorokat, robogókat.
Ha bizonytalan, milyen 125-ösre van szüksége, ne tétovázzon, olvassa el Motordoktorunk alapművét, amelyben mindent megtudhat a választási szempontokról.

Praktikus gépet szeretne, de kicsivel nagyobbat, mint egy 125-ös? Használja az A2 jogosítványhoz hangolt motorválasztónkat! Az új, Magyarországon is érvényes európai jogosítványkategória maximum 35 kW-os, vagyis 47 lóerős motorokat enged meg – ebben a nagy halmazban szinte minden megtalálható: robogó, meztelen gép, enduro, custom vagy túramotor. Ár, felépítés vagy használati szempontok alapján böngészhet, de az egyes márkák kínálatát is egy mozdulattal lehívhatja. Képeket nézhet, szerelembe eshet a szemére hagyatkozva: elég, ha a lista bal szélén látható ikonon tartja az egér által vezérelt nyilacskát. Ha megtetszik egy motor, rákattintva részletes adatlapot nyithat meg az adatbázisunkból. Nem csak az ár és a felépítés lehet fontos a választásnál, ugyanennyit számít az üzemanyagtartály mérete – ebben a kategóriában átlagban 3-4,5 literes fogyasztással számolhatunk. Tanulmányozza át a teljesítményadatokat, a lóerőt és az elérhető nyomatékot. Nőknek az ülésmagasság is számít, az örömet keresőknek meg az alacsony tömeg. Ne legyen bizonytalan, a motorválasztó segítségével válassza ki melyik motor a legalkalmasabb önnek.

Hirdetés