Használtteszt: Amerigo Benzhou 50QT-15, 2008

Kínai robogó, messziről cuki

2010. július 4., vasárnap 07:03 |
Az iroda előtt három motor állt. Egy formás Yamaha Vino, valami régi Vespa meg ez az apró sárga – láttam rajta, hogy nem olasz, valami vicces japán retrónak gondoltam. Fel sem merült bennem, hogy más lehet, egészen addig, míg kölcsön nem kértem.

A karcok és a rozsdás krómozás is alátámasztották származási elméletemet. Tipikusan a konténerben behozott, Japánban már leharcolt robogók szoktak így kinézni, amelyeknek még egy esélyt ad a költséghatékony magyar nepper. Az Amerigo felirat sem árult el semmit: aki képes eligazodni az utóbbi hatvan év robogótípusai között, autista. Még márkajel sem volt, saccolhattuk bárminek, hisz körvonalai megegyeznek bármely Vinóval, Honda Giornóval vagy Suzuki Verdével.

Ezzel mások is így vannak, a többi motoros újságírót is képes megtéveszteni. Robogósokkal barátkozó gyorsasági versenyzőnk sajtótájékoztatójára igyekeztem, ahol a Talmára váró kollégák is csak tippelgettek: „Mi ez, Vespa?” Na ja, Amerigo Vaspacci talán – ám ezt a kínai Tajcsu városában gyártották.

Tudják, mi a durva? Olyan márka, hogy Amerigo, nincs is. Csak magyar földön találni nyomát, olyan hangzatos típusokkal, mint a Bolivár, Orinoco és Fuego. Tesztgépünknek nyomára sem bukkantunk, úgyhogy bocsássák meg, de kínai modellkódján nevezem: 50QT-15.

Cáfoljon meg az illetékes, ha tévedek, de feltételezésem szerint az élelmes hazai vállalkozó megrendelt egy konténernyi robogót a fiktív Amerigo néven. Hogy a típusokat ugyanaz a gyár adta-e, vagy körülnézett az Alibaba.com-on, nem tudom – ez a kis sárga robogó biztosan a Benzhou terméke.

650, de nem köbcenti

Benzhou Vehical Industry Group – Kína egyik dinamikusan fejlődő motorgyártója, amelynek feltett szándéka, hogy túllépjen a biztos hazain és meginduljon a bizonytalan világpiac felé. Bíznak magukban, hisz a minőség érdekében még az olyan okkultnak tűnő rendszerekhez is alkalmazkodtak, mint a „hat szigma”. Ezt az üzleti stratégiát az amerikai Motorola vezette be 1981-ben, lényege a többszörösen biztosított minőség-ellenőrzés, amely a felesleges gyártási folyamatok mellett segíti kiszűrni a selejtes darabok előállítását.

A Benzhou tucatnyi nemzetközi minőségbiztosítási tanúsítványt szerzett – termékeik akár még jók is lehetnének. Állításuk szerint az 1996-os alapítás óta folyamatosan a fejlődésért küzdenek, de mielőtt hipermodern prototípusokat vizionálnánk, tegyük hozzá: mindez kínai mértékben és ázsiai mércével történik.

Gyári sajtóanyagaik szerint tizenöt tervezőmérnökük agyal a vázakon, utasításaikat száz képzett munkás teljesíti. A vezetékekért negyvenfős munkacsoport felel, míg a műanyagokért negyvenöt ember. A festés százhúsz munkás megélhetését jelenti, de ez anyagában színezett tesztrobogónk esetében lényegtelen adalék.

A Benzhou 50 és 250 köbcenti közötti blokkokat gyárt, százhúszan szerelik a két- és négyüteműket. A cég közlése szerint a gyártási folyamatok nagy része automatizált, ennek ellenére kétszáznyolcvan alkalmazott szükséges az irányításához. Éves termelésük – vegyünk nagy levegőt – 650 ezer kétkerekű jármű. Na, ez az igazán durva.

Nagyon vidám jelenség, de mi más lehetne egy 10 hüvelykes keréken gördülő, sárga valami? Sugárzik belőle a jóindulat, megmosolyogtató, ahogy megy és nevetséges, ahogy bocsánatért esedezve halad előre a forgalomban.

Úgy néz ki, mintha húsz éve kapná az ívet a budapesti utakon, pedig az 50QT-15 csak hároméves: gyári adattábláján 2008-as gyártás szerepel. Tulajdonosa szerint nagyjából húszezer kilométer van benne, ő szinte újan, ötszázzal vette, nyolcvanért. Annyit biztos, hogy megért, a kötelező karbantartásokon kívül nem sokat kért. Most viszont nagyon ráférne egy alapos szerviz: elgyengült a fék, kopott a variátor és libeg-löbög a sok műanyag.

Az Árpád hídon próbáltam átküzdeni magam, a kis automata szenvedett 96 kilóm alatt. Az emelkedőn nagyjából harmincötre volt képes. Mellettem, a korláton túl fénysebességgel kocogtak el, balról pedig leelőzött egy Suzuki Choinori. Az minden körülmény között negyvenkettőre képes – nem sok, de arra elég volt, hogy a nagyjavításra megérett Amerigót lealázza. Feltehetőleg tulajdonosának még soha senkit nem sikerült lehagynia: ilyen diadalittas és kárörvendő nyugdíjas arcot az életben nem láttam.

Lefelé kicsit megemberelte magát, de csodára nem volt képes: saccra megvolt a 45, de lássuk be, Budapesten ez csak önveszélyeztetéshez elég. A kátyús utak sem tesznek jót az apró keréknek és a primitív felfüggesztésnek. Minden egyes zöttyenőn keservesen megnyikkan, támolyog, aztán megy tovább – érezhető, hogy sosem volt jó igazán, de az is, hogy nehéz megölni.

A félelem érzését növeli a tükrök hiánya. Az egyik menetből tűnt el, a másiknak pedig a nyele szakadhatott ki a menetes végéből: ha tudni szeretnénk, hogy ki dudál ránk acsarkodva, akkor muszáj nyakból fordulni. Ha lassítani szeretnénk, nem kell óvatoskodni: be kell rántani mindkét kart, nem fogunk fejre állni és csúszó gumikkal eltaknyolni.

Az ülés egyszemélyes, bár biztos, hogy egyes ázsiai országokban erre négy ember, két malac és hat pár tyúk is fölfér. Az én fenekem teljesen kitölti a szürke nyerget; aránylag kényelmes, a szivacsa nem hullott széjjel. Miért tette volna, hisz csak hároméves – erről könnyen megfeledkeztem, ha a rozsdapöttyös kormányra és műszertartóra pillantottam. Ilyen állapotra csak az imolai veteránbörzén izgulunk föl Csikóssal – egy új, húszezret futott gépen elszomorító a sok barna folt.

A három kerek műszer igazán klasszikus, ha nem enné a korrózió, akár még szépnek is nevezhetném. A bal oldali a töltést, a középső a tempót, a jobb az üzemanyagszintet jelzi. A benzin mennyiségét nagyban befolyásolja a nyereg és a csomagtartó között található tanksapka – az Amerigóé elveszett, gazdája egy bépipapis üveg fedelével pótolta. Ötletnek nem rossz, de a valóságban nem működik: már a garázsban azzal játszottam, hogy a félig a műanyagok alá csúszott kupakot kihalásszam, és valahogy visszanyomjam.

Az apró igénytelenségeket leszámítva működik a robogó. Bele kéne fektetni nagyjából húszezret, ismét tudna ötvenötöt és gond nélkül megállna a pirosnál. Ugyan az eredeti Amerigo kereskedő tetszhalottnak tűnik a honlapja és a telefonja alapján, de mégis van megoldás.

Az egyik ismert robogóalkatrészes kínálatában szerepel a Benzhou, és ez a kis sárga feltűnően hasonlít a listán található Retro Star 50-re. Igaz, hogy az tárcsafékes, de gyanítom, hogy a négyütemű blokk ugyanaz – úgy tűnik, a felújítás megoldható.

Tegyük fel a kérdést, amire mindenki kíváncsi: szabad-e kínai robogót venni? Tulajdonképpen igen, hisz idehaza is ezrek járnak ilyenekkel, szerelik egy zacskó tökmag áráért és valahogy elvannak. De ha nem valahogy szeretnénk ellenni, hanem nyugodtan és kiszámíthatóan közlekedni, akkor talán jobb választás egy japán, olasz, spanyol, koreai vagy tajvani gép. Persze egy-két éven belül ez megváltozik, Kína feltör, mint a buzgár, a sok külföldi meg becsődöl. Szükségből addig jó is lehet az Amerigo, vagyis a Benzhou QT50-15 vagy inkább Retro Star 50 – nevezzük, ahogy akarjuk, ha nincs többre pénz, használható ez is.

Hozzászólások

  • 2010.07.04 08:22:17Ubul a vírus:D

    Nem adnék érte egy átrohadt Schwalbe-t se. Ennyit akármelyik tud, de az igazán tartósak még 60e km után is többet.

  • 2010.07.04 08:32:41====== vadparaszt ======

    szépnek szép

  • 2010.07.04 08:49:13Csabby

    Jópofa kis gép, de mégis inkább gyűjtenék még hozzá és valami japán robogót vennék.

  • 2010.07.04 08:55:25mîkæl

    gratula az íráshoz, az ember kedvet kap ahhoz, hogy értékeljen egy barna markolatot egy ilyen apró lélekvesztőn és ennél izmosabb kínai robogókat vízionáljon a kanárisárga szín hatása alatt.

  • 2010.07.04 08:56:36BubuMage

    Ez tök ugyanaz mint a keeway venus 50. A felső műszer különbözik csak.
    Szerintem a tökmag ára túlzás, jóval drágább a szervizelése és eléggé szerviz igényes is.
    Ezek a robogók egyáltalán nem megbízhatóak egy suzuki swifthez képest kifejezetten szervizigényesek.

  • 2010.07.04 09:31:03kutya_zzr

    "..egy suzuki swifthez képest kifejezetten szervizigényesek.."
    ...és távolsági buszhoz képest kifejezetten kevés rajta az ülőhely :)

    Kínai motornál, csak az olcsó kínai motor lehet rosszabb: kár, hogy a hazai szemlélet mellett lehetetlen eladni egy minőségi(bb) darabot, pedig Kínában is készülnek élvezetes darabok.

  • 2010.07.04 09:35:14pet77

    Azért az a 20 000 km nem is rossz.
    Meggyűrűzni, aszt hadd menjen tovább..
    ...talán még egy garnitúra féket neki......usgyi!!!!!!!

  • 2010.07.04 09:40:07kelep12

    Schwalbe rulez!!! Arról nincs valami teszt leírásotok?

  • 2010.07.04 09:41:11odb

    Én értem, hogy itt az olcsóság az egyetlen szempont, de hogy annyira igénytelen legyen valaki, hogy egy tükröt nem hajlandó a járművére berhelni... a tanksapka megoldásról nem is beszélve.

  • 2010.07.04 09:55:49lorincz84

    Nekem már 5 éve Keeway-em van,sose volt gondja,és össz-vissz tízezret költöttem rá-gyertya,szíj görgők semmi mást nem kellett még cserélni rajta.
    El nem cserélném semmilyen olasz,vagy japán gépre legfőképp azért mert tényleg gombokért van hozzá alkatrész a többihez képest.

  • 2010.07.04 10:25:16Secnir

    50 cm³ négyütemű robogó?

    te jó ég, mi lesz a következő?
    48 cm³ sorhatos boxer robogó?

  • 2010.07.04 10:32:11baowah

    Secnir, a Honda Zoomer pl negyutemu es raadasul negyszelepes is.

  • 2010.07.04 10:33:25GERI87

    ez egy vicc.
    Akkormár schwarble 50 ért és az erősebb.

  • 2010.07.04 10:40:11lacko61

    Valljuk be a robogózás az olcsó közlekedésről szól. Azt tudja a kínai robogók zöme. Aki a motorozás felé kacsingat az ne itt hanem, a váltós motorok közt keresgéljen. A szuper robogók pl. az Aprillia ditech 600 000 huf-ról fél év alatt a felét se éri, eladhatatlan. A kínai is eladhatatlan de csak 200 000 buksz rajta.

  • 2010.07.04 10:59:09KAWAszaki

    Inkább egy használt japó, mint egy új kínai.
    Lehet,hogy olcsóbb az alkatrész ehhez, de egy pl.Yamaha nem hervad el ilyen hamar.
    Olcsó húsnak...nagyobb a szervízigénye.

  • 2010.07.04 11:05:37donphobos

    Szerintem ezek a szerkezetek arra jók hogy megvegye valaki olcsón aztán szétesésig/felújításig hajtsa. Aztán mehessen a bontóba. Iszonyatosan silánynak tűnik minden részlet, távolról hunyorítva talán oké.

    Vannak kollégáim akik robogóval járnak munkába, kis 50-es Baotian gyártmányú valamivel. Itt EU-moped a neve ezeknek a kicsi gépeknek. Lehet vele menni a gyalogló- és kerékpározó ösvényeken. Ha csak munkába jár vele az ember akkor egy autóhoz képest egy csomó pénzt meg lehet spórolni. És spórolni imádnak, tehát van piaca a robogónak.

    "Baotian Classic 50cc Omonterad

    Baotian Classic är Sveriges mest sålda moped sedan 2003. Förklaringen till framgångarna för denna modell är att den har en mycket hög kvalitet till ett väldigt lågt pris. Det här är scootern som ingen blir missnöjd med som passar alla, unga som gamla. Scootern har goda förvaringsmöjligheter med packbox, sadelfack och handskfack. Med sin låga vikt är den dessutom mycket lättkörd. Den finns i färgerna röd och svart.

    Följande ingår utan extra kostnad!

    * Packbox (värde 622 kr)
    * Femekrade lättmetallfälgar (värde 700 kr)
    * Tuffare och bättre framlampa (värde 900 kr)"

    forrás:[link]

    Természetesen piactól függően a hígfostól kezdve az egészen tűrhetőig árulnak mindent, igényesebb piacokon azért kénytelenek valamennyire minőségibb dolgokat árulni. De elmondható hogy aki komolyan gondolja a motorozást az itt sem kínai "füstölő sámlit" vesz hanem valami motorkerékpárt.

    Én nyaralás alatt használtam már robogót. Sajátnak soha nem kellene, nem lehet dönteni rendesen, nem lehet fékezni, nem lehet gyorsítani, nem jó igazából semmire a sok kompromisszum miatt. 100x inkább egy váltós 125-ös gép rendes kerekekkel ha bejárásra kellene.

    Üdv!

  • 2010.07.04 11:27:07Kókler Róbert

    Apám akar robogót venni de elég silány a helyzet. Én nem akarom, hogy kiskerekűt vegyen mert Érden lakik és ott nem nagyon vannak utak. Nagykerekűbe meg kevés az 50ccm, motorjogsija meg nincs. Igazán jó egy nagykerekű 125-ös 4T lenne de azt nem vezetheti autósjogsival-hol az EU-s jogharmonizáció???

  • 2010.07.04 11:50:55GERI87

    Persze egy-két éven belül ez megváltozik, Kína feltör, mint a buzgár, a sok külföldi meg becsődöl. "

    Lófa..t

    Uncsi már ez a "Kína fejlődik" demagógia.
    megkéne nézni kik és mennyiért hol és hogyan dolgoznak abban a retekben.
    másolni mindenki tud.
    Sárga és sárga között is van különbség.
    Ne akarjuk a japán utat látni ezekbe mert nem lehet.
    A japánok már akkor ipari hatalom voltak és seggbe rúgták a cár atyuskát amikor ezek még kasztrált férfiakkal kormányozták a mannyei "birodalmat".

  • 2010.07.04 11:51:10torzi

    ha valaki olcsón akar új robogót venni, akkor nézzen körül a magyar babó motors-nál. ők tervezik és forgalmazzák a motowell márkát, kb annyiba kerül, mint egy teszkós kínai szar, ha nem is egy zacskó tökmag, de mondjuk egy zacskó földimogyoró áráért szervizelhető, és (kompromisszumokkal) használható.
    nekem egy 2008 szeptemberi magnet city-m van, 14.000 km ment bele, főleg pesten. szervizre ennyi idő és km alatt kb 60.000 ft-ot költöttem, de ennek a nagy része egy nagyszerviz volt, ahol szinte az összes mozgó kopó alkatrészt kicserélték a blokkon kívül.
    az elektonikája lett kicserélve, így önerőből sík úton tud kb. 65 km/h-t, ami már elég az életben maradáshoz :)
    úton soha ott nem hagyott, műszakilag megbízható, teszi a dolgát. igaz , az idomok fele már káblkötegelővel van felrakva, kb. havonta eldurrant egy égőt az első lámpában, de ennyi.
    nem egy aprilia, vagy yamaha, de az ára sem . én meg vagyok vele elégedve, mindennapos szaladgálós motornak tökéletes.

  • 2010.07.04 12:21:01Higany

    GERI87: Én is így gondoltam régebben. Aztán jártam Kínában... Hidd el, nem viccelnek.
    Minden fejlett távol-keleti ország így kezdte, Japán, Korea, Tajvan ipara eleinte egyet jelentett a másolással és a híg fossal, aztán nézd meg szorgalommal mivé nőtték ki magukat.

  • 2010.07.04 12:30:04mattbianco

    Amikor ilyen szöveget olvasok, fel kell, hogy zokogjak: ímé, egy ember, aki tud írni, tudja, hogy miről ír. Közben a GIGAMAD-ban hallgathatok két idiótát: az egyik magyarul nem tud, a másik a járművekhez nem ért.

    Ezalatt a TOTALCAR-nál írózsenik írnak lendülettel, szakértelemmel és rendkívüli humorral, SZÓKINCCSEL járművekről.

    Uraim! Önök miért nem vezetnek inkább autósműsort? Kőváriék együtt nem érnek annyit, mint itt bárki tüdőgyulladással, másnaposan, fél lábbal a sírban. Kínos, hogy autórajongókén nem lehet egy autósműsort végignézni...

  • 2010.07.04 12:35:47Vérnűsző Barom

    GERI87. Van némi igazság, abban, amit írsz, csak nem sok. Azok a buta, koszos, köpködő kínaiaik már akkor feltalálták a papírt, a lőport, a papírpénzt és a kettős könyvelést, amikor a japánok még az ainukat kergették a hegyen, és üvöltöttek az égre teliholdkor.
    A világ kezdetétől az ezerhatszázas évek második feléig, az ezerhétszázas évek elejéig folyamatosan a világ vezető ipari és kereskedelmi nagyhatalma volt Kína, ennek tönkretételéhez pár „tehetséges” mandzsu uralkodó jelenlétére, valamint a „civilizált” nyugati világ addig tulképp példátlan összefogására volt szükség a XIX. században.
    Most épp csendben visszamászik, a párezer(!) éve megszokott helyére. Ez meg nekünk fura egy kicsit, de legfeljebb toppanthatunk mérgünkben, esetleg tanulhatunk tőlük, ahogy ez korábban tulképp megszokott volt.

    Tény, hogy Japán pár évtizeddel előbb kapott észbe, mint Kína (azért nyugodtan emlékezz vissza, vagy szedd elő a hetvenes-nyolcvanas évekig tartó japán minőséget cikiző írásokat), de ettől még nem lenne hülyeség, ha elkezdenéd böngészni a kínai nyelvoktató tanfolyamok hirdetéseit.

  • 2010.07.04 12:41:32atabi

    50cm3-ben gyenge a 4 ütem.de egy robogó miatt megszerezi az A1 nem érdemes és drága is.

  • 2010.07.04 12:50:26Darazs442

    Secnir: Nekem van egy Honda Today 50 4t-m, majdnem ilyen a 'karosszériája', a színe sti
    mmel, bár hatalmas minőségi különbség van köztük. Van létjogusultsága a 4 ütemnek, mert nem mindegy, hogy dinamikus használat mellett 2,5 vagy 4 litert fogyasztasz vele (4t/2t). Meg nem ölnek vele, tudni kell a helyedet és kihasználni a réseket, ahol visszaszerzed az előnyt, amit a végseb (52) miatt elvesztettél.

  • 2010.07.04 13:05:03Jin_Ke (mozivandal.blog.hu)

    Kymco Agility 50ccm saját. 4T. Végsebesség 72 km/h nyilván nem gyorsul úgy mint 2T-s társai de még így is előrecsorgok a lámpánál úgy hogy utána nem tolnak le.
    2,5 liter fogyasztás. csak olajcsere szinte semmi szervízigény.

  • 2010.07.04 13:20:38Darazs442

    Bocs, de a 72-t _valós_ végsebnek nem tudom elhinni.
    Akkor nem 50-es v nem 4t :-)

  • 2010.07.04 14:30:20Virago_1000

    Geri87
    "Uncsi már ez a "Kína fejlődik" demagógia.
    megkéne nézni kik és mennyiért hol és hogyan dolgoznak abban a retekben."

    Nem tudom, az a 87 a szuletesi datumodra utal-e. Nem erdemes kozotkodnod, nem vagy vilaglatott ember meg. (Lehetnel is akar, de nem vagy. ) Nem jartal meg ott, nem is ismersz olyat, aki latott mar olyat, akinek az ismerose telefonon beszelt kinaival. Eppen ezert a velemenyed egyeltalan nem relevans. (eufemisztikusan fogalmazva.)
    Kina fejlodik (India is ugyanugy), ha tetszik, ha nem, es meg a te eletedben elerik azt a szintet, ahol most Japan tart, ebben te nyugodt lehetsz.

    Ajanlom meg figyelmedbe Vérnűsző Barom hozzaszolasat, aki leirta azt, amit en is akartam:
    "A világ kezdetétől az ezerhatszázas évek második feléig, az ezerhétszázas évek elejéig folyamatosan a világ vezető ipari és kereskedelmi nagyhatalma volt Kína, ennek tönkretételéhez pár „tehetséges” mandzsu uralkodó jelenlétére, valamint a „civilizált” nyugati világ addig tulképp példátlan összefogására volt szükség a XIX. században."
    Ajanlom meg, hogy neha olvasgass tortenelemkonyveket.
    Kina a vilag vezeto gazdasai, ipari hatalma volt, sok talalmany onnan szarmazik, amit ujra feltalaltak Europaban.

    Kinai nyelvtanfolyamra pedig nem keso beiratkoznod, mert ha addig nem javul itthon a politikai-gazdasai helyzet, oda fogsz kimenni dolgozni, es kinai baratnod lesz, akkor hogy fogsz vele kommunikalni???

  • 2010.07.04 15:02:38Kókler Róbert

    Vagy át lehet térni a muzulmán hitre és hozzászokni, hogy Európában a fehér ember a rabszolga. Adónkal vagy eltulajdonítható javainkal tulajdonképpen eltartjuk a még kissebséget...

  • 2010.07.04 15:18:53swt

    "Én is így gondoltam régebben. Aztán jártam Kínában... Hidd el, nem viccelnek."

    Aha. Kina ezen reszeit is lattad?
    [link]
    Majd gondolkodj el alkalomadtan, hogy mi ennek az olcsosagnak az ara, es meddig lesznek ezt hajlandoak megfizetni.

    "Minden fejlett távol-keleti ország így kezdte, Japán, Korea, Tajvan ipara eleinte egyet jelentett a másolással és a híg fossal, aztán nézd meg szorgalommal mivé nőtték ki magukat."

    Na es kihaltak szerinted az europai motorgyartok emiatt? Nem tunt meg fel, hogy az azsiai termekek elsosorban az azsiai termekekkel versenyeznek?

    Ez a "jon Kina es mindennek vege" legalabb akkora baromsag, mintha valaki azt mondana, hogy senki nem fog Ducati Desmosedicit venni, mert a Suzuki Choi Nori mennyivel olcsobb. Mi a fasz koze van a kettonek egymashoz?

  • 2010.07.04 15:25:01immortalis

    A Vespa az igazi, azokból is csak a 90-es évek közepéig gyártottak. A többi olcsó másolat.

  • 2010.07.04 15:26:20mbaye

    Azért a kínai se mind szar, ők is csak azt gyártják, amire igény van. Nálunk meg főleg az olcsóra van igény.
    A Keeway kínai, a Kymco tajvani. Van különbség a minőségben. A Kymco nagyon jó gépeket gyárt, a Keeway néha még "kínai minőségű". Csak a magyar ember olyan hülye, hogy képes 10 évig fizetni egy olyan autó hitelét, ami már a szalonból kihozva is százezrekkel ér kevesebbet.
    Kína és India pedig a jövőt jelentik. Egy-egy városuk nagyobb lakosságú, mint Magyarország, jó lenne leszállni a magas lóról és befogni a szánkat. Nálunk még motort se gyártanak, autót is csak a sárgák. Mi vagyunk a bérmunkások.
    A japánok az 50-es, 60-as évek előtt nem nagyon rúgtak labdába technikai téren, a II. világháborús technikájuk nevetséges volt, selejt, aztán elkezdték gyártani a szemetet, majd javult a minőség és most ott tartanak, ahol. A koreaiak ugyanígy. Most a kínaiak törnek fel.

  • 2010.07.04 15:31:30swt

    "Ajanlom meg, hogy neha olvasgass tortenelemkonyveket.
    Kina a vilag vezeto gazdasai, ipari hatalma volt, sok talalmany onnan szarmazik, amit ujra feltalaltak Europaban."

    Az egyiptomiak meg piramisokat epitettek 5600 evvel ezelott, amikor europaban meg valyogkunyhokban laktak. Ezek szerint nekik kene lenniuk a vilag elsoszamu epitoipari szaktekintelyenek? Hammurapi a vilag egyik elso torvenygyujtemenyet alkotta meg, ebbol kovetkezoen a legjobb ugyvedeket Irakban kepzik? Nagy-Britannia pedig az ipari forradalom elinditoja volt, nekik kene lenniuk a bolygo gepgyarto hatalmanak, holott szinte a teljes autoiparuk osszeomlott.

    Aruld mar el, megis mi a tokom koze van a gepgyartashoz 2010ben annak, hogy mi volt 200 vagy 2000 evvel ezelott.

  • 2010.07.04 15:43:51swt

    "Kína és India pedig a jövőt jelentik. Egy-egy városuk nagyobb lakosságú, mint Magyarország"

    Es? Mihez kezdesz tobb millio ehezo, nyomorgo emberrel, hogy a rossebbe akarsz magasszintu kepzes nelkul ipari nagyhatalmat epiteni? Ime, Bombay:
    [link]

    "Nálunk még motort se gyártanak, autót is csak a sárgák. Mi vagyunk a bérmunkások."

    Szerintem meg lapozgasd vegig a kepeket, aztan gondolkodj el egy picit azon, hogy mennyire is szar a sorsod valojaban.

  • 2010.07.04 15:50:20GGerg

    Három vagy négy éve hozott egy kínai robit az egyik barátunk, 100- vagy 120 ezer volt. Az a baj, hogy a motorja meghalt, alkatrész kellene hozzá. Nem sokáig használtam. Ugyanúgy nézett ki, mint az első Amerigo-k. A végén már 5 (öt!) litert evett:)

  • 2010.07.04 16:05:47volánrulz

    Aprilia Scarabeo RULZ
    33 000 Km után is jók a fékek, jó a motor és 60-nal megy simán szélvédővel!

    a többi fos XD

  • 2010.07.04 16:34:06Virago_1000

    kedves swt,

    bemellekelted a kinai szornyusegek kepeit. Tegyel be megtobbet, legyszives. Tudhatod, hogy mi a velemenyem a nemet neprol, ha nem, olvasd el az elozo kommentben irottakat, amit Csikos focis cikkehez irtam. Azonban. Meg Nemetorszagban is tudnank ilyen kepeket kesziteni ezrevel. Magyarorszag keleti felen is. Akkor most ez azt jelenti, hogy Nemetorszag hanyatlik? Nem mondtam egy szoval sem. Jelentosege viszont csokkenni fog, meg ha nem is olyan mertekben, mint az egyeb europai vezeto hatalmake, beleertve a doglodo Angliat.

    Kina nagy orszag, nagyobb mint Europa. Ilyen kepeket fogsz meg latni, ertelemszeruen tobbet mint tolunk. De nem a vegtelensegig. A kocka fordulni latszik, a vilagpolitikai helyzet fordul, tobbpolusuva valik a vilag. Eu-USa dominanciaja atalakuloban.

    Kinat es a keleti vilagot nem razta meg (annyira) a "valsag", mint minket. Miert? Talan azert, mert ott nem korrupciora, csalasra, hazudozasra, simliskedesre epul a gazdasag, mint Eu-Usa eseteben. Az Eu-Usa gazdasaga pokhalokon log, amelyet a kinaiak szonek.

  • 2010.07.04 16:37:58Virago_1000

    Ja swt, es ha a motorgyartast emlitetted: igazad van, hogy az eu.-beli es a japan, kinai nem konkurenciaja egymasnak. De ha a dolgok melyere nezunk: Mutass nekem egy de csak egyetlen europai motorkerekpar tomeggyartot, amelyik a koznep szamara gyart motorkerekpart, es nem premium kategorias.
    Pedig volt a multban boven. A japan ipar itt mar elvegezte azt amit, es eltakaritotta a konkurenciat, ugy, mint ha itt sem lettek volna. A mai 20-on eves atlag generacio emlekeiben mar nem elnek a regi europai motorok.

  • 2010.07.04 16:45:51Virago_1000

    "Az egyiptomiak meg piramisokat epitettek 5600 evvel ezelott, amikor europaban meg valyogkunyhokban laktak. Ezek szerint nekik kene lenniuk a vilag elsoszamu epitoipari szaktekintelyenek?"

    Kinek es hany db piramist epitettek az egyiptomiak?
    Bizony, akar faj, akar nem, az emberiseg bolcsoje, az emberi faj, a kultura gyokere a mai Irak teruleten van. (amit a turho amerikaiak tonkretettek) A kinai kultura is sokkal regebbi, mint akar a nemet, akarmelyik europai.

    "Nagy-Britannia pedig az ipari forradalom elinditoja volt, nekik kene lenniuk a bolygo gepgyarto hatalmanak, holott szinte a teljes autoiparuk osszeomlott."

    Azert a 19. sz. vege fele ebredeztek mar a nemetek is. Es mivel sokkal konokabb, munkabirobb, kemenyebb, kitartobb (sorolhatnam a pozitiv tulajdonsagokat az angollal szemben) nep, ezert 30-40 ev eleg volt hogy beelozzenek. Ez az elony soha vissza nem fordithato.
    Az angol autoipar teljesen osszeomlott. Azonban a tudas, tudomanyos kutatas nem eppen, nagyon sok autoipari fejlesztes ott indul el, a mai napig (meg ha csak otlet szintjen is). Versenytechnikaban is verhetetlenek.

  • 2010.07.04 16:46:33swt

    "Meg Nemetorszagban is tudnank ilyen kepeket kesziteni ezrevel."

    Mutass parat. Foleg a szennyezett folyokra lennek kivancsi, a sajat sebeikben fetrengo ellatatlan emberekre, vagy a folyokban guberalo szerencsetlenekre, illetve a szennyezesekbol adodo betegsegekre. Rajta.

    "Kina nagy orszag, nagyobb mint Europa."

    Baszhatod, hogy mekkora orszag, ha a lakossag jelentos resze az eletben maradassal van elfoglalva, es nem az egyetemi tanulmanyaival. Van halvany fogalmad, mekkora nyomor van kinaban videken? Hogy milyen korulmenyek kozott dolgoznak az emberek heti 6 napot a gyarakban? Hogy ha munkabalesetben elveszted a fel karod, igy jaras esete forog fenn, se segely, se munka? Hogy barakkszeru munkasszallasokon toltik (a szerencsesebb) milliok a fel eletuket? Hogy az evi 10 nap szabi mar istenesnek szamit, mert akkor evente egyszer lathatod par napra a tobb ezer kilometerre elo csaladodat?

    Dehogy van.

  • 2010.07.04 16:50:58Virago_1000

    "Van halvany fogalmad, mekkora nyomor van kinaban videken? Hogy milyen korulmenyek kozott dolgoznak az emberek heti 6 napot a gyarakban?"

    Errol neked sincs fogalmad tobb. Nem tartom valoszinutlennek, amiket leirsz. Ezeket mind tudjuk, de honnan is? A sajtobol? Hahaha, azt irnak amit akarnak, te sem, en sem ellenoriztem. De ezek irrelevans dolgok abbol a szempontbol, hogy Kina FOG minoseget produkalni, elobb vagy utobb, es elarasztani a piacainkat. A kedvenc BMW-dben is sok a kinai, indiai alkatresz, ugy ahogy minden mas europai (premium) jarmuben.

  • 2010.07.04 16:52:11Virago_1000

    "hogy a rossebbe akarsz magasszintu kepzes nelkul ipari nagyhatalmat epiteni?"

    - csak ovatosan. Nem csak Nemetorszagban, vagy Europaban kepeznek am mernokoket.

  • 2010.07.04 16:57:35swt

    Apropo, ha mar a hatalmas orszagoknal tartunk: Oroszorszag hogyhogy nem az egyik legnagyobb autogyarto hatalom? Ne legyetek mar ennyire egyszeruek, a gepgyartas nem ugy mukodik, hogy kell egy valag ember meg egy valag nyersanyag, aztan ledozerolok mindenkit. Ez egy high-tech iparag.

    A Girard-Perregaux tonkrement talan a 10 euros Casio kvarcoraktol? Egy fraszt ment tonkre.

  • 2010.07.04 17:12:12Psziho

    Torzi!

    még mielőtt leborulsz BaBóék motowellje előtt,jó ha tudod hogy egy-az egyben kínából jön,ők csak a nevét adják hozzá!

    a keeway-linea-motowell-cpi-generic-johnway-amerigo ugyanazokból a kínai gyárakból jön

    sőt!

    mindösszesen 2 blokk létezik,robogóban a jog alapú 2T és a honda alapú 4T

    váltósban meg a fekvőhengeres monky-féle szintén honda motor

  • 2010.07.04 17:13:52Virago_1000

    Swt: nem errol beszelunk. A Girard-Perregaux sem ment tonkre, nem is fog, Rolex, meg a Breigtling sem. Europaban a premium gyartok fognak megmaradni, a tobbi eltunik, vagy a jelentosege fog nagyon lecsokkenni. En errol beszeltem, es ez a jatszma a motorkerekparok teren mar le is van jatszva, lathatod vilagosan.

    "Ez egy high-tech iparag."
    Autoipar az high-tech, senki sem ketelkedik. Miert ne lennenek a kinaiak kepesek a high techre szerinted?

  • 2010.07.04 17:15:16swt

    "csak ovatosan. Nem csak Nemetorszagban, vagy Europaban kepeznek am mernokoket."

    Csak az aranyokat nem kene szem elol teveszteni, meg azt, hogy ki mennyire alkalmas kreativ munkavegzesre - mert a high-tech iparagak a kreativitast bizony vastagon megkovetelik.

    Majd ha lattal mar olyat, hogy egy kinai elektronikai konszern szaz embernek ugyanazt a feladatot adja ki - tudvan, hogy nem langeszek - azzal az elvarassal, hogy a nagy szamok torvenye meg a "vak tyuk is talal szemet" alapjan 1-2 kozuluk majd megoldja - akkor majd beszelgetunk. Vagy ha dolgoztattal mar indiai outsourcing ceggel - ez utobb kulonosen tanulsagos lenne szamodra abbol a szempontbol, hogy radobbenj, milyen hatalmas lemaradast jelent a hatekonysagban a kreativitas totalis hianya.

  • 2010.07.04 17:20:28GERI87

    aztán nézd meg szorgalommal mivé nőtték ki magukat.

    A fejlődés alatt én azt is értem hogy nő az életszinvonal de a koreait japánt soha nem éri el.

    "feltalálták a papírt, a lőport, a papírpénzt és a kettős könyvelést, amikor a japánok még az ainukat kergették a hegyen"

    Azóta viszont évszázadokon át nem fejlődtek semmit nagyon sokáig.

    "es meg a te eletedben elerik azt a szintet, ahol most Japan tart, ebben te nyugodt lehetsz."

    :D
    Soha nem érik el.
    Olyan életszinvonalra annyi embert egyszerüen lehetetlen felhozni.
    Főleg hogy kína gazdasági fejlődésének alapja az olcsó munkaerő és az olcsó nyersanyag energia ami ugyebár szintén drágul ha nő a kereslet...

  • 2010.07.04 17:22:54GERI87

    Ajanlom meg, hogy neha olvasgass tortenelemkonyveket."

    Énis ezt ajánlom neked.:)

    Kína és India pedig a jövőt jelentik. Egy-egy városuk nagyobb lakosságú, mint Magyarország"

    pont ezért soha nem lesz jóléti állam csak egy oroszországhoz hasonló hatalom szegény lakossággal.

  • 2010.07.04 17:24:42swt

    "En errol beszeltem, es ez a jatszma a motorkerekparok teren mar le is van jatszva, lathatod vilagosan."

    Mar ne haragudj, de olcso kiskobcentis robogokkal elarasztani a piacot, arra egy csapat csimpanz is kepes. Viszont onnantol kezdve, hogy minimalis know-how is kell a termekhez, fordul a kocka:
    [link]
    "Der Großteil der Scooter / Mopeds und Motorräder bis 250 ccm wird in Asien gefahren und dort hergestellt. Schwerere Motorräder (über 250 ccm) und sehr gut ausgestattete Scooter (z. B. mit ABS) werden vorwiegend in der Triade Europa, USA und Japan nachgefragt und da auch gebaut."

    Lehet izmozni pl a Tata Nano-val, az is ketsegtelen hogy megy egy Suzukinal is olcsobb, kerdes, hogy ki fog ilyet venni europaban. Megmondom: senki. Mint ahogy a Choi Nori-t sem importaljak hivatalosan (annak ellenere hogy pofas es olcso, raadasul japan), mert nincs ra *tomeges* kereslet.

  • 2010.07.04 17:29:55frankó 1

    Én pont most dolgozok egy robogóért Két hetet kell dolgoznom a szomszédnak és ideadja a kínai robogóját egy éve vette eladásra 150 000ért adná de le dolgozhatom .Én is szívessen vennák inkább használt Yamahát vagy Aprillát de ha kezembe van 150 e ft biztos másra költeném .AZ A KÉRDÉSEM TŐLETEK.Ha 2 heti munkámnak ez a fizetése MEGÉRI vagy nem?(20 km van benne most vett bele új aksit nekem )

  • 2010.07.04 17:30:30min

    SWt te valami önjelölt jogvédő vagy?
    Nézz körül a háztartásodban és dobjál ki mindent akkor ami kínai. Hamar tele lesz a kukád.

  • 2010.07.04 17:30:39GERI87

    Kína nagyrészt egy putri tele szegény bagóért dolgozó csóró emberek százmillióival baromira környezetszennyező üzemekkel.
    nembeszélve arról hogy némej része vízhiánnyal küzd amibe a nagy lakosságszáma miatt belepusztul majd pármillió ember.
    Van fejlett része is persze.
    Ezt mutogatják mert megtehetik mert egy diktatúra és a szarrol nem beszélnek sokat.

    Jóval több a szegény régió és ember mint a gazdag.
    Ennyi erővel miért nem példálóztok Brazíliával???
    Az is "fejlődik" de senki nem képzeleg róla hogy USA szintre jut.

  • 2010.07.04 17:37:53ÁDÁM90

    Nekem Yamaha Vinom van, 13 éves, de szerintem külömb állapotban van. Nem rozsdás, pedig volt télen is használva bőven! Én is azt mondom, hogy egy szar japán, mint egy kinai. A szomszéd is szív a keeway el, persze,lehet kivétel, bár nem hiszem. Enyémben 17e km van, de a motorjáho nem kellet nyulni és persze 70 el elmegy bármilyen emelkedőn. :) Ennyire igénytelen nem lehet vki, hogy nem tákol rá egy tükröt!

Motorválasztó

mi ez?

Ha már tudja, hogy 125-öst szeretne, de még nincs meg a kiszemelt kedvenc, használja motorválasztónkat. Ár, felépítés vagy praktikus szempontok alapján böngészhet a motorkák között, de az egyes márkák kínálatát is egyetlen kattintással lekérdezheti. Anélkül, hogy nyüstölnie kéne az egér gombját, fotókat is nézegethet a kínálatról, ha a lista bal szélén látható ikonon felejti a nyilacskát. Ha megtetszik egy motor, rákattintva részletes adatlapot húzhat ki kartotékunkból.
Nem csak az ár és a felépítés lehet fontos a választásnál, legalább ennyire számít, hogy milyen messzire lehet eljutni egy tank benzinnel, mennyire van jó erőben a motor, illetve mekkora súllyal kell birkózni vezetése közben. A hatótáv esetében három literes fogyasztást vettünk alapul, ebből számítva a megtehető kilométereket, a gyors és könnyű gombokkal pedig teljesítmény, illetve súly alapján rangsorolhatja a motorokat, robogókat.
Ha bizonytalan, milyen 125-ösre van szüksége, ne tétovázzon, olvassa el Motordoktorunk alapművét, amelyben mindent megtudhat a választási szempontokról.

Praktikus gépet szeretne, de kicsivel nagyobbat, mint egy 125-ös? Használja az A2 jogosítványhoz hangolt motorválasztónkat! Az új, Magyarországon is érvényes európai jogosítványkategória maximum 35 kW-os, vagyis 47 lóerős motorokat enged meg – ebben a nagy halmazban szinte minden megtalálható: robogó, meztelen gép, enduro, custom vagy túramotor. Ár, felépítés vagy használati szempontok alapján böngészhet, de az egyes márkák kínálatát is egy mozdulattal lehívhatja. Képeket nézhet, szerelembe eshet a szemére hagyatkozva: elég, ha a lista bal szélén látható ikonon tartja az egér által vezérelt nyilacskát. Ha megtetszik egy motor, rákattintva részletes adatlapot nyithat meg az adatbázisunkból. Nem csak az ár és a felépítés lehet fontos a választásnál, ugyanennyit számít az üzemanyagtartály mérete – ebben a kategóriában átlagban 3-4,5 literes fogyasztással számolhatunk. Tanulmányozza át a teljesítményadatokat, a lóerőt és az elérhető nyomatékot. Nőknek az ülésmagasság is számít, az örömet keresőknek meg az alacsony tömeg. Ne legyen bizonytalan, a motorválasztó segítségével válassza ki melyik motor a legalkalmasabb önnek.