Műanyag ólomból
Teszt: Honda VT750C2B Black Spirit
Tud mindent, amiért egy V2-es cruisert szerethetünk: csattog, ha alacsony fordulaton terheljük, huttyog, ha kicsit magasabbon, és motorfékre esküszöm, gyönyörűen hörög vissza. A nyakamat rá, hogy egy óvatos kis kipufogópucolással, direkt légszűrővel előbújik belőle a komplett szimfonikus zenekar az utolsó kontrabasszus tubásig.
Erőben meg szívesen írnám, hogy olyan, amilyen, de a helyzet az, hogy egyáltalán nem olyan. Akárhányszor vezetek Shadowt, az első gyorsításnál csak az tud eszembe jutni, hogy nahát, épp két hete volt nálam egy 1,6-os Harley, és ez jobban megy. Lehet persze, hogy mégse megy jobban, mint egy Fatboy Low, de rosszabbul se.
60-ig forog az egyes fokozat, 100 körül dadog le a kettes, a városi forgalom szintjén tehát alig rosszabb a kilövési képességünk, min egy sportmotornak. De a Shadow blokkjában az az igazán jó, hogy bár alul kellemesen nyomatékos, nem olyan turbódízeles a használható fordulatszám-tartomány, mint a Harleyknál. Indulunk tehát 2000-es fordulatról, aztán váltunk 4000-nél, de csak ha akarunk - 4500-nál se döglik meg, hanem ugyanúgy húz tovább, kb. 6000-ig.
45 ló. Egyszerűen nevetséges. Korábban lelkesen hangoztattam eretnek nézetemet, hogy motoron 100 ló bőven elég mindenre, hiszen a saját VMaxom 145 lovát csak szökőévente egyszer használtam ki, és a 98 lovas XJR 1300-at is igen ritkán kell nyelezni. Cruiseren persze van még egy olyan tényező is, hogy nem a teljesítmény- hanem a nyomatékcsúcson motorozunk, vagy még ott sem: egyszerűen azon élvezkedünk, mennyi még a tartalék, és hogy mennyire nem motoroztuk ki belőle.
Ergonómiailag ugyanolyan hülyeségek vannak itt is, mint bármelyik cruiseren. Például a tankon található a sebességmérő, amire le kell nézni, és ebbe integrálták az üres váltófokozat zöld lámpácskáját, aminek sokkal jobb helye lenne a kormánykiflin.
A dizájban csak néhány apró hiba akad, de ezek igazából annyira jelentéktelenek és korrigálhatók, hogy nyugodtan mondhatom: a Black Spirit úgy jó, ahogy van. Amíg meg nem kapirgáljuk a felszínt, ebben az esetben mondjuk a légszűrőház matt feketéjét. Lehet, hogy észre se veszem, hogy a fedél műanyag, mert ki a rosseb kopogtatja? Na jó, én. Megkopogtatom, hallom, hogy műanyag és legyintek is - manapság minden műanyag.
Oké, de ez sajnos nem magában színezett műanyag. És ha valami megkarcolja, felszínre kerül a tejfölöspohár fehérje. Bevallom, kénytelen voltam még egy hajszálnyi karcot magam is belekulcsozni, annyira hihetetlen volt, hogy azt a fehéret nem egy galamb szarta rá, hanem maga a szar van befuttatva matt fekete festékkel.
Egy műanyag nem műanyag, bár ezt a fedelet nagyon szívesen legyártatnám egy iparossal, talán hamarabb is lépném meg ezt, mint az index és a hátsó sárhányó optikai tuningját. Viszont a légszűrőház mögötti fekete fedél is műanyag.
Sőt, igazából a hengerfej teteje is: ami szelepfedélnek látszik, valójában csak egy rátét, hogy nagyobbnak nézzen ki a blokk. Ez is műanyagból van, ráadásul elég puhából: szinte gyurmázni tudunk vele. A váz elülső részén a hűtőt keretbe foglaló vascső-féle is műanyag. Ez se nagy dolog, de szívesen megnéznék egy lebobberesített Black Shadowt, a 2010-es bobberszabályzat értelmében műanyag elemek nélkül. Rosszmájú motorépítők rávághatnák, hogy műanyag elemek nélkül a Black Shadow el is tűnne a föld színéről, de nem: a Black Shadow saját tömege a katalógus szerint 251 kiló.
Talán ezért olyan jó vele motorozni. A gépészet erő, nyomatékkarakter, zaj és vibráció rendben, de a futómű is elég jó. Az első fék sokkal megnyugtatóbb, mint a Harley-é, a hátsóval sincs baj, mindössze annyi, hogy mióta próbáltam az ABS-es Shadowt, nagyon biztos vagyok benne, hogy cruisert csak blokkolásgátlóval vennék. Cruiseren egyszerűen túl sok súly van ahhoz a hátsó keréken, hogy parlagon hagyjuk a fékerőt, amit egy ABS-szel ki lehet hozni belőle. A kuplung pedig olyan könnyen működik, ahogy egy 750 köbcentis motorhoz tartozó szerkezettől el is várjuk.
Kanyarogni nem jobb vele, mint egy Fatboy-jal, sőt, kicsit talán rosszabb, de még így is elég jó. Néha kedvem is támadna egy igen perverz tesztre: kivinni egy versenypályára mindenféle cruisert, hiszen köznapi értelemben azt nevezzük jó futóműnek, amivel gyorsabb kört lehet futni.
A jó fék miatt el is tudom képzelni, hogy mondjuk az Euroringen gyorsabb a Black Spirit, mint a Fatboy Low, mellyel nyilván alapban sántít az összehasonlítás. Hiszen ez a Harley 1600 köbcentis, viszont léghűtéses, és majdnem a Black Spirit árának triplájába kerül, miközben a Harleynak van már hasonló szerkezetű motorja hárommillió alatt. De sebaj, a Fatboy Low és a Black Spirit az én fejemben konkurensek: dögös, lapos, mattfekete csótányok V2-es motorral.
A nagy Honda tesztnapon valahogy majdnem minden motorról úgy tűnt, túl alacsony a lábtartója. Csalóka persze egy repülőtéren kialakított négyzetben motorozni - az ember sokkal nagyobbakat dönt, mintha ugyanezt egy forgalmi sávba szorítva, autók között tenné. Utcán tehát sokkal ritkábban ér le a lábtartó, de szerintem még így is alacsony egy kicsit; sokkal nagyobbakat lehetne dönteni, ha két centivel feljebb kezdődne a fémes kerregés.
A Black Spirittől eleinte a ballonos gumik miatt féltem egy kicsit. A Vmaxomon voltak gyárilag ilyen bumszli abroncsok, meg is keserítették a motorozást. Úgy tűnik azonban, hogy a Honda gumijai csak látszólag nagyok, mert a Black Spirit egyáltalán nem bizonytalanodik el tőlük. És ezzel a cruiseres felépítéssel nyilván nehezebb egy kicsit motorozni, mint mondjuk a VT 750 S-sel, de a cruiser varázsa valahogy éppen ez.
Azzal gyorsabb köridőket érhet el az elméleti őrült, aki kiviszi pályára, és általában is könnyebb vele motorozni. A Black Spiriten viszont egyszerűen jól érzik magukat az olyanok, mint én, akik - valószínűleg genetikai alapon, hisz mi értelmes oka lehetne ennek - jobban érzik magukat egy cruiseren. A tengelytávon és az első keréken kívül egyébként nem sok különbség van a Shadow-vonal többi tagjához képest. Nem csak a hátsó futómű egyezik meg, de még az első is - hiába tűnik vastagabbnak a villa, az csak burkolás, a mechanika ugyanaz. Értelemszerűen puhább csillapítással.
Városban nagyon jó - szerencse, hogy divatba jöttek a keskenyebb kormányok, mert a sűrűbb közlekedésben megfigyeltem, hogy ahol egy sportmotoros átjut, ott én is elférek. Városba nem is kell más, mint az agilis motor, az elfogadható kormányzás és a jó fék - bármikor szívesen elindulok egy Black Spirittel ügyintézni a sűrűjébe. Országúton az benne a furcsa, hogy bár a Harleykkal általában jobb motorozni, ezzel valahogy nagyobb utazósebességekre álltam be. A Fatboy-jal a 80 is teljesen jól esett, a Spirittel inkább 90-100 között adta ki.
Kéne egy új cruiser-logó?
A hagyományos Honda-embléma szép tárgy, nagyszerű grafika, csak szerintem nem volt jó ötlet elsütni itt a kormánykiflin. A szárnyas logót egyszerűen sokkal gyorsabb és sportosabb Hondákon szoktuk meg - önmagában sem az emblémával, sem a Black Spirittel nincs baj, de amikor először észrevettem, kicsit meg is hökkentem, mi az ördögöt keres ez itt? Valaki odahathatna már, hogy a Honda tervezzen külön emblémát a retro és cruiser vonalra. Az emblémától balra van még egy-két aprócska hiba, legalábbis én nem ezeket a veterán Ikarusokból kikukázottnak tűnő index-, benzinszint- és reflektor visszajelző lámpákat használnám, hanem vagy valami régebbi, vagy modernebb formákat.Rég tetszett ennyire szériamotor. Műanyag, azt megengedem, de még műanyagostul is elég jó. Konkrétan annyira tetszik, hogy vásárlási késztetést érzek. Ez eddig kétszer fordult elő velem, a Yamaha XJR és a BMW K1300R esetében. Ilyen esetekben azt csinálom, hogy egy-két hét vagy hónap után ismét elkérem egy kicsit a tesztmotort.
Az XJR-t meg is vettem. A BMW-nél szerencsére a második menetre elmúlt a vásárlási kedv, amibe alkalmasint az árcédula is belejátszott. A Black Spiritnek viszont már az ára is olyan, hogy nem nagyon van mit megbánni rajta; 2,1 millió elköltése után nem tudom elképzelni, hogy valaki "Ó, én idióta állat!" felkiáltással verné a fejét a falba. Főleg, hogy cserébe ott áll a garázsban a szép kis Black Spirit.




Kommentek
2010.08.08 13:31:50GERI87
Oldalról látszik hogy kicsi a blokk ami nem feltétlen szükségszerű.
Az a első tárcsa valahogy nem illik rá szerintem de ez már más japán gépen is feltűnt hogy sokszor nem találják el hogy mit kéne rá rakni.
"Sőt, igazából a hengerfej teteje is: ami szelepfedélnek látszik, valójában csak egy rátét, hogy nagyobbnak nézzen ki a blokk. Ez is műanyagból van, ráadásul elég puhából: szinte gyurmázni tudunk vele."
Ijjj de gáz!
Jó legyen rátét hamár..de hogy müanyagból.
fillérbaszás vagy igénytelenség, nem is tdom.
És még puha is.Vleee...
"45 ló. Egyszerűen nevetséges."
Kitérdekel.
A 65Nm elég jó meg ha még 50kilóval könnyebb lenne..
2010.08.08 13:35:20Plumper_
Ehh, majd kb. 8 év múlva meg is tudnám venni. De addig legalább lemegy az újmotor árvesztesége.
2010.08.08 14:00:03Shadowrider
A 250kg-t nem értem, ezen azért jóval több a műanyag, de az enyém csak 217kg (katalógus szerint :) )
A különbség:
- 150 ccm
- kardán - lánc
- injektor - karbi, szelep..etc.
Hasonló kinézetre tervezem egyébként: fekete blokk, szelepfedél marad, fekete kerékagyak és felnik.
2010.08.08 14:18:04GERI87
"Nekem a Hondáról mindig az jut eszembe hogy igénytelen zártszelvény hátsó villa"
megnyugodtam hogy nemcsak nekem tünt fel ez Hondáéknál.
Ez a tárcsa is egy vissza-vissza térő dolog de nem illik szinte sehova.
ide se.
"Hátul dobfék????? Elől szimpla tárcsa gumifékcsővel? "
Én nem ebbe kötnék bele.
Egy cruiserre minek akarsz fémfonatos fékcsövet meg dupla tárcsát?
Most komolyan???
A dobfék hát franctudja.
2010.08.08 14:19:20donphobos
Szerintem egyébként ez a motor olyan mintha gyárilag lenne Homasita Edition.
A fényszóró körül az indexeket tartó komplexum disszonáns. Csavarfejek össze-vissza. Sok műanyag dekli, röhejes. A hátsó lámpa és a rendszámtábla környéke siralmas egy ilyen jellegű motoron. A hátsó dobfék nekem mindegy, egy jó dobfék nem feltétlenül gyenge. A műszeregységben a kvarcóra mindent visz. Mint a régi Lexus gépjárművekben a Szent Kvarcóra. Miért nem lehetett valami igényes mutatós órát odatenni a környékre? A Homasita nem forgalmaz olyat?
Láthatóan inspirálta őket a Night Rod, de valahogy elakadt a másolás egy szinten.
Csak mint amatőr mondom... :-)
2010.08.08 14:27:01Suraki
A blokk kapcsán teljes az egyetértés Winklerrel. Ezért különösen sajnálom, hogy csak ilyen "terpeszállállás" motorokba építik be. Sajnos túl öreg/fiatal vagyok ahhoz, hogy bohócnak álljak:-) Ideje lenne a blokk köré építenie a Hondának egy MT szerû motorozhatóbb motort is, vagy talán a hajdani Suzuki VX utódját is viszontláthatnánk benne. Így még valami színt is vinne a palettába, nem csak egy cruiser lenne a sok közül.
2010.08.08 14:56:11Erick
Reggel olvasván a cikket kommentáltam.. Majd inkább a vasárnapi tespedés helyett gurultam egyet a BMW gyár R1200 GS nevezetű csodamotorjával. Hondára szót sem vesztegetnék ,mert nem az amire jobban vágynék mint egy 6 hete lejárt penészes joghurtra. A cikk csak olyan szinten fogott meg ,h az a motorokhoz "értő" Winkler ennyire elfogultan írt egy ilyen technikai tetemről. A régen írt R1200 GS Adventure szubjektiv tesztje után zavar igazán a szerző gagyik iránti szenvedélye. Aki a dobféket elfogadhatónak tartja egy 250 kilos motoron enyhén szólva is érdekes... 2.1 millt ezért a plasztikparádéért olcsónak tart az hülye. Inkább egy Yamaha Bulldog használtan 1.3 körül.. Az legalább kardános és szebb..
2010.08.08 15:03:55kill-r
"A műszeregységben a kvarcóra mindent visz. Mint a régi Lexus gépjárművekben a Szent Kvarcóra. Miért nem lehetett valami igényes mutatós órát odatenni a környékre? A Homasita nem forgalmaz olyat?"
donphobos, ha legalább fotókon láttál volna már hd-t, tudhatnád, hogy mindnek ott van az órában a kvarc kijelző:
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
2010.08.08 15:08:22Fülig Jimmy
"..legalább kardános és szebb.."
Ez is kardános.
2010.08.08 15:12:32Erick
Ok Jimmy!Kardánt benéztem többit fenntartom! :-)
2010.08.08 15:12:43Fülig Jimmy
Ízlések és pofonok.Nekem se kéne mivel nem az én stílusom,de aki ennél jobbat mutat ennyiért ilyen tartalommal(kardán,injektor,vízhűtés),annak fizetek egy fagyit.
2010.08.08 15:24:30Erick
Jimmy! Nem ismerem a cruiserek árait. Én úgy gondolom ,h egy motornak ami (mondjuk ki divat cikk is egyben) tükröznie kell valamiféle személyiséget. Ha a japók rástartolnak az amcsi életfilóra akkor csináljanak olyan mocit ami méltó a cruiser feelinghez. A cruiserrel való nyomulás kifejez valami életfilozófiát is.. Eredeti vagánycsávók vagyunk kemények , baszunk borotválni a hónaljunk meg a pöcsünk ,mert az így originál... Na a japók egy trimmelt (borotvált)mocit adnak a vásárló segge alá.. Jó ,h óccsó ,de hol van az amiért megcsinálták?? Olyan ,mint Kozsó amikor boxolt...
2010.08.08 15:30:17ColT
Huhh, tényleg jól néz ki a moci... Akármibe fogadok, hogy az első tuningalkatrészek a gyári műanyag cuccok lesznek, csak fémből :D
2010.08.08 15:38:56Suraki
Erik: érdekes, hogy pont a GS-t emlegeted fel mint nem mûanyag motort...persze lehet, hogy a régi GS-re gondoltál, mert az új olyan mint egy joghurtospohár:-)
A technikai tetemrôl meg csak annyit, hogy beszéljünik majd 20év múlva, hogy hogyan szuperál az állítható magasságú futómûved meg a kipörgésgátlód meg még az a tucatnyi elektronikus bizbazzal felszerelt és áttervezett blokkú GS-ed és egy ilyen 750-es Honda.
2010.08.08 15:40:01Suraki
Erick: bocs, a nevedet elírtam!
2010.08.08 15:40:37kill-r
Erick, nem kell mindenben életstíust keresni. a hd is csak amiban az (ha még az). itthon csak napsütésben veszik elő. ;)
2010.08.08 15:40:42Tsyga
Fülig Jimmy:
[link]
[link]
[link]
kardán, injektor, vízhűtés, nagyobb, erősebb. (szerintem szebb is, de ezt hagyjuk)
2010.08.08 15:42:23kill-r
Suraki, kit érdekel mi lesz 20 év múlva? ha te egy motort 20 évig használsz, az a te dolgod, de nem ez jellemző a fogyasztói társadalomra.
2010.08.08 15:46:17Tsyga
Meg tudtommal a Hondánál még erre a 2.1-re rájön a regadó, és a forgalombahelyezés nem? Suzukinál meg bele van kalkulálva az árba tudtommal, csak a forgalombahelyezés jön rá.
2010.08.08 15:49:54Erick
Suraki! Elektromos bisz basz nélküli a GS-em.De hiszem ,h szuperál majd. Ebben is sok a plasztik ,de ez egy másik stílus. A cruisernél a vas a króm stb-nek valódinak kell lennie. Amúgy objektívabb GS tesztet olvashattál anno a Csikóstól a GS-t illetően. Hozzáteszem volt sok japo mocim többek közt Hondám is.CB600 szerettem ,de a fékei csapnivalóak voltak. nissin fék gumifékcsővel,mint ezen... A gumifékcső csak akkor gáz ha kicsit is használod a géped és az olaj melegedése arányában tágul a gumi is.. nyúlóssá válik.. Nem tudom ismered e a GS-t de ajánlom figyelmedbe
Nem ez az árkategória ,de valamit valamiért!
2010.08.08 15:50:06Bokány
Nem rossz, de csak tàvolrol és fényképen. Egy kicsit "gagyi" a motorka.
2010.08.08 15:55:31kill-r
Erick, szeretnék írni egy objektív tesztet gs-ről. segítesz benne? :)
2010.08.08 15:56:08kill-r
hülye vagyok, szubjektívet. :)
2010.08.08 15:56:59Erick
persze kill-r
2010.08.08 15:57:37kill-r
éppen gurulni indulok, hol találkozzunk? :)
2010.08.08 15:58:35Erick
szubjektívet az újságírók eldumálásaiból tudsz írni objektívet meg ha használnád is.... mire vágysz?
2010.08.08 15:59:42kill-r
természetesen az utóbbira, csak elírtam.
na jó, nem viccelődök ezzel.
2010.08.08 16:00:52Erick
ma már nem gurulok
de szivesen egyeztetek veled gurulás ügyben
2010.08.08 16:06:43kill-r
Erick:[link]
2010.08.08 16:09:03Suraki
Erick: csak rövid ideig de volt hozzá szerencsém, meg más túrabatárhoz(vstrom) is, de már kigyógyultam a megalomániámból.:-) Ha a CB fékét szídod ok, de ez egy 45 lóerôs, kanyarodni képtelen masina és az a dobfék is simán blokkolja a hátsó kereket ha odataposnak neki. Erre a vasra ez is megfelelô. Amúgy szerintem is igazad van, ilyen motoron gáz a sok mûanyag és a Bulldogos példa kapcsán is egyre jár az agyunk.
Kill-r: te akkor szerencsére válogathatsz a "jobbnál jobb" motorkból, hiszen trendi szemetet árulnak szépszámmal. Ráadásnak környezettudatos is a hozzáállásod, hiszen ki nem szarja le ha egyszerhaszálatos motorokat gyártunk.:-P
2010.08.08 16:12:15Erick
Ha olvassa még R1200 GS tulaj akkor jó lenne nagy többségben összejönni.. Dumálni értékelni.
2010.08.08 16:17:11Erick
Suraki! A GS hétköznap is használható szerkezet! Nem megalománia! De ha kell elvisz bárhová. A suzuki V-strom összehasonlítást kikérem!!! Egy könyvben nem szerepelhetnek. Ha szerinted igen akkor max a moci kiállításon ültél igen rövid ideig GS-en...
2010.08.08 16:29:16kill-r
Suraki, ugye csak mondod, és a valóságban nem egy 20 éve újonnan vásárolt vasat hajtasz? :)
2010.08.08 16:30:42Suraki
Erick: csak kipróbálás erejéig volt nálam. Hogy minden tekintetben sokkal jobb a vstromnál ez nem is kérdés, de hiába szépíted, akkor is a túraendúrónak csúfolt kategória résztvevôi mindketten.:-P Ami hétköznapi használatra szánt gép az is GS: Suzuki GS 500:-D
2010.08.08 16:35:46Erick
Suraki:-)
MIért? Én naponta használom a GS-t. Könnyű 225 kilo
vadállatul tud menni ha kell ,de nem mindíg kell!
Miért nem jó állandóra? Nem értél le róla vagy drága elbaszni a postára járáshoz?
2010.08.08 16:38:07Erick
Suraki!
Ciki a kérdésem... Bocsi érte..
Ültél te már motoron? Van jogsid? Ha igen a válasz akkor nem tudom mit gondoljak...
2010.08.08 16:40:26Suraki
Kill-r: néhány évente másik motort szoktam venni (olyan is akad amit megtartok). De ettôl még vonzódom a megbízható motorokhoz és örömmel tölt el amikor hosszú évek múltán viszontlátom a sokadik tulajnál aki szintén örömmel használja és nem egy rakat veszélyeshulladék vmelyik szeméttelepen. Amúgy igen, vágyom rá, hogy egyszer legyen egy motorom amit már 20éve hajtok...elôbb utóbb lesz is ilyen.:-) Pesze lehet én vagyok a perverz, hogy ilyesminek örülök.:-P
2010.08.08 16:49:24Erick
Suraki imádja a láncot ápolni...Kopott lánckereket cserélgetni.. telelever és paralever futóműről nem hallott márkákat hajtani... 20 év az álma... Melyik gép testesíti meg neked ezt?
2010.08.08 16:54:14Suraki
Erick: mondjuk gondolt azt, hogy több mint 25 éve motorozom...mert akkor nem gondolsz hülyeséget. Nekem ennyi idô elég volt ahhoz, hogy már elsôsorban ne farokhosszabítónak használjam a motort és nem is azért kell, hogy hétvégén végre levehessem a nyakkendôm vagy más munkaruhámat és eljátszhassam a szabadság vándorát (a hét többi napján meg robotolok mint egy gép). Egyszerûen csak motorozni szeretek, márkafanatizmus meg életérzés nélkül. Ehhez pedig tök felesleges 1200ccm ugyan úgy, mint terpeszállásban feszítve taposni a szelet.
De azt hiszem nagyon elkanyarodtunk az eredeti témától, ettôl a jó kis Hondától itt fentebb.:-)
2010.08.08 16:58:30Suraki
Erick: ha megtaláltam szólok...még az is lehet, hogy BMW lesz...de tuti nem az újabb generációból.;-)
2010.08.08 17:04:34Erick
Suraki! Pont nem a farokhosszabbítóm ,mert a méretem ok. DE! Pont azt mondtam ,h napi használatban van nálam.Miért kellenek a sztereotipiák ahogy a Ewan McGregor és a társa a pocsét hűti rajta?Használható ez napiban is. Amúgy ez egy világjáró mocc és sajnálunk vele ügyintézésbe menni ,pedig faszt!!! Nagyon kezes nagyon emberi és nem annyira buta ,mint egy szar nagyrobogó burgmann és társai
Na kiskedves csak 25 éve motorozó barátom azon ülnek a yuppie-k Légy okos és hidd el motor csak egy van :-)
2010.08.08 17:14:25Detox
Erick!
Éljen a Bmw!!!.........pojáca
2010.08.08 17:16:02Erick
detox! kijózanodtál a BMW mindíg nagybetű
pojáca...
2010.08.08 17:31:12Suraki
Erick: ha jól értem arról akarsz megyôzni, hogy mennyire logikus döntés 1200ccm-es motorral ingázni járni...hmmm, lehet mégis méretbeli a probléma.;-) Még robogóm nem volt (se kicsi se nagy), de most, hogy mondod, lehet, hogy lesz...így még yuppie is lehet belôlem...ki is a sztereotipiára építô kettônk közül?:-P
Félreértés ne essék eliserem a BMW pozitívumait és valahol meg is tudlak érteni az elfogultságod kapcsán, de logikus érvekkel nem mész sokra egy presztizsmárka esetében.
2010.08.08 17:44:36Erick
Suraki!
Csak ,mert presztizsmárkáról írok ezért nem tudlak meggyőzni? Ez baj.Volt BMW kocsim. Szerettem imádtam és télem meghaltam vele... Pedig tudnia kellett volna vinnie ,hisz presztizs kocsi. Nem vagyok márkafüggő ,de hiszem ,h ebben a kategóriában a GS a topp. Arra van beállítva ,h a mongol sivatagokon száguldjon közben meg simán lehet napi mocc is... fogyasztása nagyon drámai 6 liter. mellesleg technikai bravur a gép... felhasznált anyagok minősége egyik motoron sem jelenik meg... magnesium drága anyag és itt .a hengerfejeken ezt használták.. fék BMW de diszkréten benne van a BREMBO jel és ez a legjobb beszállítók egyike..futóműveihez kétség nem fér.. A Honda cikkből indultunk ki és a csúcs gépől beszélünk.. Tisztelem az álláspontod és ezért nevezz meg egy általad topp minőségnek és topp motornak tartott gépet!
2010.08.08 18:15:49Sörmen
Sziasztok. Otthon régen egy ETZ 250-es en em volt ami nagyon jó érzést és élményt adott. Most egy szigeten lakom, a motorozás itt elérhetelen álom. Ha egyszer haza megyek szeretnék motorozni megint. Nem tudom mennyi pénzem lessz rá. De számomra ez a motor talán elérhető megoldás, még ha sok cserét kéne rajta végezni.
2010.08.08 18:22:21mosön
Itt egy Honda tesztről van szó! A BMW is jó természetesen, de az árcédulájához közelítő masinákkal kell összehasonlítani! A Hondák igenis mindennapi használatra és nem csak hétvégi "nylon" motorozásra valók!Én még fiatal/40éves/ vagyok és CBF600N-sem a boltbajárástól a külföldi túrázásig mindenre alkalmas.Ha majd öreg leszek és szakállas, akkor majd én is ilyesmi vasat veszek de természetesen csak Hondát!
2010.08.08 18:27:17mosön
Ja még a fékre visszatérve: A múlthéten elmentünk Szlovákiába szerpetinezni és a havernek fémfékcsővel is elment a fék,nekem a gyárival nem.Az ok: neki régi a fékolaj nekem pedig 3éves. Akkor szar a gyári Honda fékcső?
2010.08.08 18:40:19Suraki
Erick: na a blogmotor lenyelte a kommentemet.:-/
A lényeg nincs top motorom. Nem hiszem, hogy nagyszériában a BMWnél bárki is jobbat tudna csinálni, mint ahogy az sem hiszem, hogy a japók rosszabbak lennének nála. A különbség, hogy a japánok gyártanak alsóbb szegmensbe is motorokat, míg a bömös nem igazán. Ha már preferálnom kell valamit, akkor az egyszerûbb konstrukciókat választom. Legyen az egy öreg R65-ös, vagy akár egy Suzuki DR(aminek a 350-esével szintén körül motorozták ketten a földet). Ezzel együtt meghajlok egy vfr1200-es vagy egy 1200gs technológia tüzijátéka elôtt, bár ezeket elsôsorban státusszimbólumnak tartom. Monte Carloban rengetegen járnak dolgozni sokszáz lóerôs szuperautókkal, ami nem, vagy alig kényelmesebb egy felsôkategóriás átlagkocsinál...nem azért teszik ezt mert ez olyan piszok logikus, hanem csak mert megtehetik...farokhosszabbítás. Ebben a 750-es Honda blokkban éppen azt szeretem, hogy jól eltalált aranyközépút. Bevált egyszerû konstrukció, ami azért nem utasítja el teljesen a technológia haladását és nem esik túlzásokba...a motor többi részét ne firtassuk;-)
2010.08.08 18:57:39Erick
Suraki!
Először is sztem tök jó ,h normális a párbeszéd hangneme.
Másodsorban nem farokról mesél a történet,ugyanis általában a GS-t pasik nézik meg és ők kérdezgetnek róla. Sztem csajozni(farokhosszabbítani) a plasztik japo mocik jobbak... szinesebbek (diszkósabbak gömb nélkül)
visítanak ennyi.. Csak azért keveredtünk félreértésbe ,mert én szeretnélek meggyőzni egy nagy "mammut" mindennapi használatáról. Ha megfelelően tudsz kezelni egy GS-t akkor napi használatu mocc
Mindenhol elfér nagyon jól fordul(ellentétben a cikk mocijával) Használtan már emberi áron is beszerezhető... Felmentem ma Dobogókőre. Sok a kitett balesetekről szóló tábla. Visszafogott tempóval is beértem az összes felfelé menő kocsit.
Élveztem a kellemes hűvös levegőt és ritkán előztem . Azt hittem nyugger vagyok... De a km óra 80 körül volt kanyarban ami ennek a nagymacinak semmi..Ezért szeretem:-) Ha megértést találok köszönöm :-)
2010.08.08 20:25:14kill-r
Erick, dobogókőröl jövök, de ott biz egy gs sem volt. ja, volt egyhengeres... :)
2010.08.08 20:27:16plephyl
furcsa az ömlengés, inkébb harley-t vennék.
csakazértis.
2010.08.08 20:28:55R1200Gs
kill-r
11.45 kor hívtam a nejem onnan
lehet ,h már nem voltam ot..
2010.08.08 20:31:13R1200Gs
plephyl vegyél csakazért is...
melliket a sok szar közül?
2010.08.08 20:34:30kill-r
R1200Gs, én most jöttem onnan.
2010.08.08 20:37:05R1200Gs
volt még köd?
2010.08.08 20:42:01kill-r
nem értem ezt a farokhosszabbítos meg státuszszimbólumos dolgot. újonnan egy 1200gs 4 millió huf, egy fjr1300 5 millió huf. de a bmw farokhosszabbító státuszszimbólum az fjr meg semmi, "csak" egy jó kis túramotor. hogy van ez?
2010.08.08 20:42:47kill-r
R1200Gs, nem volt. de tegnap nagyon, és marha hideg is. kockára is fagytam.
2010.08.08 20:45:36Suraki
Utálom ezt a komment motort! Ritkán látni ilyen szemetet. Kedves Index, ideje kirúgni a programozót és újrairatni az alapoktól!
Erick: A farkohosszabbítást nem feltétlen nőcsábász oldalról értettem, inkább úgy általában önbecsülés kapcsán. Nekem igazából annyi volt a gondom a GS-sel, hogy amikor kipróbáltam, komolyan vettem az enduró jelzőt...hiba volt. Mentél már vele meredekebb salakos/földes úton? Teljesen mind1, hogy van-e krosszos tapasztalatod, vagy mennyi elektronikai izét kapcsolsz be rajta, ha megindul a negyed tonna eleje, úgy fekszel vele ahogy az illik. Míg ugyan itt egy mezei de kisebb (akár utcai!) motorral simán el lehet boldogulni. Nálam a konklúzió ez lett: túlméretezett.
Ezzel együtt is elfogadom ha valakinek ez az ideális motor. Mi több, sokkal könnyebben megértem mintha egy a cikkben is szereplő VT750-esre mondanák ugyan ezt. :-D
kill-r: az FJR pepitában ugyan az mint a GS, ahogy az összes ilyen "zászlóshajó" aminek az elsődleges szerepe, hogy a gyártó "nagyságát" prezentálja. A lényeg, hogy nagyobb, gyorsabb, erősebb, kényelmesebb, legebb legyen a többieknél.
2010.08.08 20:50:16oszkapiszka
Erick!
"Légy okos és hidd el motor csak egy van"
Nagyon örülök hogy ennyire tetszik a motorod, de nem szükséges minden mást szarozni, ami nem GS. Főleg nem ilyen rendszerességgel. Amúgy ezekért a kommentekért kapsz valami tiszteletdíjat? Mert ha igen, akkor igazán ügyelhetnél a helyesírásodra. Meg amúgy is:)
2010.08.08 20:56:34kill-r
Suraki, és akkor az összes legnagyobb motor farokhosszabbítás? én sosem gondoltam egy motorra sem, h farokhosszabító lehet egyeseknek. talán, mert nincs okom irígységre, nem is szeretem az irígységet és motor nélkül is tudok csajozni. ha már itt tartunk, életemben egyszer "csajoztam" motorral. annyi volt, h fel s alá mentem nálunk, és a buszmegállóban pár lány nagyon integetett. egyesével vittem mindegyiket egy kis karikát, majd elköszöntem tőlük. ennyi volt. és tudod milyen motorral? egy bandit 250-el, 1x évvel ezelőtt. arra mondja valaki, h farokmicsináló.
2010.08.08 20:56:55donphobos
@ kill-r
"donphobos, ha legalább fotókon láttál volna már hd-t, tudhatnád, hogy mindnek ott van az órában a kvarc kijelző:"
A H-D sem tetszik, túlságosan bling-bling nekem. Vagy nem vagyok elég érett hozzá vagy már kinőttem belőle :-)
Komolyra fordítva a szót. Van egy nagyon szép megoldás, a bajorok már régen megalkották. A BMW R1150R mutatós órája a tényleg fém műszerfalon. Az egy klasszikus forma, nem lehet egy ilyen gagyiparádé kvarcórával helyettesíteni. Ha már annyira komolykodunk a formával és cruiser a téma.
Egy szupersport motoron kifejezetten bután nézne ki a mutatós óra, de egy cruiser szerintem elviselné. Sokkal jobban mint a joghurtosdoboz műanyagokat.
Nem akarom pocskondiázni a Hondát, de ezek a megoldások teljesen idegenek attól a kategóriától ami felé próbálják pozícionálni ezt a gyengye túlárazott gagyiparádét. Na, most csak elszóltam magamat. De ha ez az igazság :-)
Üdv!
2010.08.08 20:57:48Suraki
oszkapiszka: lehet naív vagyok, de én ezt a mondatot némi iróniának váltem Erick részéről, ott a smile a végén...
2010.08.08 21:00:22R1200Gs
Nem kapok tiszteletdíjat. Próbálok figyelni a helyesírásra. (igenis herr!) Taknyoltam már nagyot terepen főként a nem megfelelő gumi miatt.. Krosszra ktm 400-ast használok.. az igazi célgép..
Berúgókaros ,magasabb ,mint a GS.. játszadozni jó:-)
2010.08.08 21:02:13kill-r
donphobos, te hasonlítottad a night rod-hoz, h mennyire silányul koppintották le, meg különben is a kvarcóra. közben a night rod-on (meg a többi hd-n) is az van. én csak erre reagáltam.
amúgy meg ez a motor szép, csak akkor lesz ronda, mikor sok a műanyag cuccról (beleértve a telószárak műanyag borítását is) szépen leverik a festéket a kavicsok, vagy valahogyan máshogy sérülnek meg.
2010.08.08 21:05:24kill-r
R1200Gs, gs-el is borultál terepen? laikusként azt gondolom a boxer miatt kevésbé esik a motor az emberre, főleg a lábára. ez mennyire van így?
2010.08.08 21:12:24R1200Gs
nem esik rád
de utána sírsz a gép miatt...
2010.08.08 21:15:34mickómaci
r1200gs . . .
:D
2010.08.08 21:15:53donphobos
@ kill-r
Nekem profilból és a mellső térnegyedből fotózva erős Night Rod utóérzésem volt.
A digitális kijelzést már nem lehet megkerülni napjainkban. De ha annyira cruiser jellegű motort akarnak akkor miért nincsen valami "nem annyira műanyag" megoldás az órára? Túrázáshoz az óra hasznos segítség, ha úgyis a tankra csoportosítják a műszereket akkor oda egy szép kialakítású mutatós óra elfért volna.
A műanyagokkal az a gond, hogy a nap kiszívja őket. Hiába próbálkoznak mindenféle adalékkal, a Nap erejét nem lehet megkerülni. Évek múlva egy gondos tulajdonos is szembesül majd azzal hogy repednek a műanyagok, főleg ha a blokk hője is direktben megy rájuk. A lekopó festék pedig a mobiltelefonok analógiájára elég kellemetlen lesz.
Amiben a Honda szerintem jó az a használható és tipikusan közlekedésre való motorok megalkotása. Ott még a minőség is jelen van. Lásd régi CBF-600N például. Aminek kerek fényszórója van, két index, két tükör. Ott nem gáz a zártszelvény villa, nem gáz a sok olcsó megoldás ha tartós. Az még szép is, időtlen és klasszikus forma. Nem a gázálarcosra gondolok.
Nekem ott lövik ki a biztosítékot amikor elkezdenek "prémiumkodni", holott nem azok. Super Cub az zseniális. A CBF-500 és CBF-600n szintén az.
Remélem nem sértő a véleményem, én így látom. Teljesen szubjektív persze.
Üdv!
2010.08.08 21:16:06kill-r
R1200Gs, mi baja lesz, ha van egy masszív kézvédő meg bukócső? mik érnek le földúton, homokban egy enyhe borulásnál? csak mert a juven meg a csárli motorozásában is szépeket estek, de sem nekik sem pedig a motoroknak nem lett olyan bajuk, amiatt ne tudtak volna tovább menni. elgörbült bukócső, meg lefittyed halogén az számomra belefér.
2010.08.08 21:19:00kill-r
donphobos, figyu egy mechanikus óra, legyen az kvarc mutatós (abban is vannak fogaskerekek) nem nagyon bírja a rezonanciát, márpedig egy v2-ben bővan van. talán ez is egy ok, amiért full kvarcot használnak.
a fényezett műanyagokat pedig nem szívja ki a nap, csak az anyagában színezetteket. ha kiszívná, az összes motor fakó lenne.
2010.08.08 21:19:26Suraki
kill-r: Ezt a farkas dolgot, mint írtam Ericknek is, nem csak szexuális értelemben gondolom. Inkább szimpla nagyravágyás ami többnyire valamilyen kisebbségi érzésből táplálkozik. Én ugyan így vágytam régebben egyre nagyobb és erősebb motorokra, csak ez egy idő után céltalan lesz és kipukkad mind egy lufi. Ilyenkor a többség átül terepjáróba, sportkocsiba és folytatja tovább 4 keréken.:-) Én meg inkább visszakanyarodtam a gyökereimhez.
Az GS esés kapcsán: jóformán csak elcsúsztam és már nem tudtam megtartani a motort. Azon a kis védő műanyag izén a hengeren is alig látszott nyoma. Gyakorlatilag igaz amit írsz, de nem sok jelentősége van...súlya a motornak viszont annál inkább. ;-) Ha másik motorral feküdtem, akkor sem éreztem magam kellementelenbbül. :-) Szerintem inkább egy bukókeret érjen le minthogy a henger kapjon egy izmosat valamitől...tudtommal kínál ilyet a BMW is.
2010.08.08 21:28:16kill-r
Suraki, engem ez a téma nem izgat, ha valami nagy rizskályhám lenne, akkor sem a körúton egykerekeznék vele a nyugati meg az oktogon között, tehát ez a kivagyiság engem nem érint. lehet, h öregszem, de az is lehet, h csak normálisan szocializálódtam (járattak oviba). :)
2010.08.08 21:37:34Suraki
kill-r: attól, hogy nem izgat, még érinthet.:-P A nagyravágyás nem biztos, hogy direkt exibicionizmust takar és pláne nem biztos, hogy ez a körúton ölt testet. Lehet, hogy az ember csak önmagának akar bizonygatni vele valamit, vagy a haverjai között akarja domborítani a mellét.
Nem gondolom, hogy ezek a világtól elrugaszkodott dolgok lennének, csak az zavar ha valaki nem a helyén kezeli őket.
2010.08.08 21:41:59kill-r
Suraki, főleg egyedül gurulok, tehát a haveroknak domborítás nem játszik. meg tényleg idősebb vagyok már annál. ha viszont majd a tükörben öntelt mosolyokat fogok elejteni magamnak, akkor majd a kezelőorvosomhoz, gyógyszerészemhez fogok fordulni.
2010.08.08 21:48:30Suraki
kill-r: hasonlóképpen. :-P
2010.08.08 22:17:32tamank
donphobos
Milyen mechanikus kilométerszámlálót használ a BMW?
Merthogy azt fikázod, ugyanis az óra egyben a számláló is a Hondán.
2010.08.09 01:14:01Jacko__
Baszki, ti nagyon unatkozhattok; csak ugy fossatok a kommenteket! Azt nem ertem, hogy minek? Ez itt egy kis chopper tesztje, amihez semmi koze a BMW-knek, meg naked-eknek, meg minden mas faszsagak (en csak azt nem ertem, hogy Winkler ezt miert hivja cruiser-nek). Persze, hogy muanyag: ebben az arkategoriaban nem lehet elvarni mindenhol a vasat.
Azt meg felejtsetek mar vegre el, hogy a japok "masoljak" az amerikai chopper/cruiser-felhozatalt, meg nincs eleterzes, meg egyeb baromsagok. 20 eve hallgatom ugyanezt a szart; mar legalabb egy evtizede tul kellett volna lepni rajta. (Azt miert nem szajkozza senki, hogy az angolok kezdtek motorokat epiteni, es mindenki mas csak masolja a ket kereken gurulo, berrego jamuvet???)
A chopper/cruiser egy kategoria, amiben mindenki azt gyart, amit akar. A Harley veteran technikas, esendo vasat, a japok meg preciz, innovativ muszert. Mindkettonek megvan a maga varazsa, es megsincs semmi kozuk egymashoz; ez a kategoria a presztizsrol, a formatervrol, meg az izlesrol szol. Szerintem eppen ezert meg vitatkozni sem lehet rajta erdemlegesen... De ha megis, akkor lecci ne BMW-zzetek, meg CBF-ezzetek mar!
2010.08.09 08:44:13donphobos
@ Tamank
"Milyen mechanikus kilométerszámlálót használ a BMW?
Merthogy azt fikázod, ugyanis az óra egyben a számláló is a Hondán."
Nem mechanikus km számlálóról beszélek, hanem óráról. A digitális óra és a műanyagdömping nem illik egy ilyen motorra szerintem. De mivel ez totál szubjektív, ezért elfogadom az ellenvéleményt.
Lehet hogy a hozzászólásaimból nem jön át, de értem hogy már pár éve szakítottak a mechanikus km számlálóval.
Ha jobban elolvasnád akkor látnád hogy mutatós órára (időt mutató órára) utaltam.
Na mindegy...
2010.08.09 09:49:45tamank
@ donphobos
Túl szűkszavú voltam ezek szerint.
A Hondán a digitális kijelző alapvetően a kilométerszámláló, és mellékesen óra is. A pár évvel ezelőttiekben csak a számláló volt.
Itt mindenki 3 kép alapján ír mélyreható véleményt.
2010.08.09 10:10:46donphobos
Megnéztem az összes képet, nem tetszik a modell. Leírtam hogy melyik tetszik, az viszont mások szerint itt offtopik.
Akkor a legjobb ha inkább nem kommentelek többet ide mert valahogy nem sikerül értelmes diskurzust létrehozni.
Üdv!
2010.08.09 11:15:46Beast80
Szerintem szép motor, nekem tetszik. A Hondákról eddig nemigen halottam rosszat, és az említett sterilség nekem pont megfelelne. Ha kihívásokra vágyom akkor ott a Jawa:)
2010.08.09 11:45:45baxigáz
A HONDA az HONDA, a HD, meg HD...ennyi....A HD-nek sosem lessz CB 100F-je, amit ugye most kezdtek forgalmatni Japánban.Olyan gyömnyörű, hogy szinte fáj, nézze meg bárki a honda.jp honlapon a reklámfilmjét...A Shadow 750 meg ennyi pénzért igenis jó vétel, a HD kétszer annyi....ééés semmivel sem jobb. A Shadow a szerénységével is arat, én vezettem tetszett....A HD egy értelmes motort gyártott a VRSC ROD-A-t (bár azt is a PORSCHE tervezte állítólag), a többi egy zsák ócskavas, vegye aki akarja, meg egyébként is a vilagon a legnagyobb rajongótábora a Ferrari után a hondának van, tehát, az vesz Hondát, aki s Hondát kedveli, mint márkát.Pl. at USA-ban a HONDA image-ja van, hogy azt mondják, hogy aki rendes ember az HONDA motort vesz, aki meg nem az annak ott a HD.....
2010.08.09 11:47:19baxigáz
Na a végét jól megfogalmaztam, bocs!
2010.08.09 12:56:33kzolee
"Ehelyett terveztetnék egy új Hunda logót a cruiser-vonalnak"
Mi az a HUNDA? :-)
2010.08.09 13:36:18Beast80
A kínai Honda:)
2010.08.09 14:38:33tamank
A Sozoki konkurrenciája ;-)
2010.08.09 14:47:01index-cenzura.biz
csak nekem fura, hogy nincs ott hogy hol gyártják és hol szerelték össze?
2010.08.09 15:05:32Erick
Jacko! Te unatkozol ,mert litániát írsz... A BMW csak azért jött ide mert a Winkler fikázta...Ezt a fosteknőt meg meg akarja venni... Lássam rajta és lássam a számlát meg a forgalmit is ,h ezt megveszi. Jacko! Ha nem lennél frusztrált nem basznád le az összes kommentelőt. Ülj rá a Jawa mustangodra gurits be két fröccsöt és nyugodj meg :-)
2010.08.09 15:09:16Erick
uhh wazze innovativ műszer.... ez jó Jacko mindig is király marad...miket írsz..
2010.08.09 17:04:38PepeXVI
Vicces, hogy mennyire egymásnak tudtok esni. Jó a neten a szájkarate, mi? Kiváncsi lennék hányan motoroztok, akik azt mondjátok...
Mindenesetre, egy nem black edition 750 Shadow tulajdonosaként nagyon örülök neki, hogy ennyi érzést vált ki a motor, mert pont ez az, amiért megvesszük. És igazából tökmindegy hogy pozitív v negatív a vélemény, nézzétek meg mióta beszéltek/gondolkodtok már róla. Szóval a Honda mérnökök igenis elérték a céljaikat.
A magam részéről pedig lehet, hogy a Harley vas a feeling, de én többre tartom azt az irányt, hogy a régi köntösbe azért tegyünk mai technikát. Nekem számít, hogy PGM-FI, katalizátor, hengerenként 3 szelep, stb. És a kivitelezésről meg annyit, hogy lehet, hogy zártszelvény a hátsó villa (annak is csak egyik oldala, mert a másik oldalon a kardán maga ill. annak a háza a teherhordó elem), de szépek a hegesztési varratok, nincsenek kilógó kábelek, nincsenek elnagyolt részletek. Halkan és lábujjhegyen kérdem: az előző gen. Intruder 1500-öst megnézte valaki közelről? Az órát, a tankot, a kapcsolókat? Szerintem a Honda ezekben igenis igényes.
Ja, én meg elfogult vagyok uh ne kövezzetek meg :P
Na széles utat, használjuk ki a jóidőt ;)
2010.08.09 17:11:41PepeXVI
@ index-cenzura.biz
Aminek JH-val kezdődik az alvázszáma, azt Japánban gyártották. (Japanese Honda) Aminek pl. SH-val, az spanyol gyártmány (Spanish Honda). Az alvázszámra mindenféle nemzetközi szabványok vonatkoznak, amiből sokmiden kideríthető. Pl. az alvázszám közepén a 08 azt jelenti, hogy 2008-as gyártmány. A 9X pl. 1999-es gyártást jelent. Orosz honlapok mélyebben foglalkoznak a fejtegetéssel.
Az enyém (nem black edition 750 c 2008) Japánban készült, ezek a variánsok nem tudom hol készülnek. A japán Honda oldalon számos érdekességet láthat aki ellátogat oda, pl van a Shadow-ból 400-as japán belpiacos változat, ami megszólalásig így néz ki. Pár kilóval könnyebb, de a típustábla nélkül senki nem állapítja meg. (szerintem)
2010.08.10 08:13:54shovelhead
"USA-ban a HONDA image-ja van, hogy azt mondják, hogy aki rendes ember az HONDA motort vesz, aki meg nem az annak ott a HD"
:DDD ez jó! Ezek szerint amerikába a csak négerek lehetnek rendes emberek...
2010.08.10 09:43:26tamank
Nos Sonny Barger a Hell's Angels alapítója talán nem néger.
Figyelmedbe ajánlom az alábbi idézetet:
"The Life and Times of Sonny Barger and the Hell's Angels Motorcycle Club", and Barger admits that if he wasn't in the Hell's Angels he'd be riding either a BMW or a Honda. In another interview he talks about how he thinks Harleys are junk
2010.08.10 09:53:06tamank
Ja, ha esetleg nem tudnál "amerikaiul" a junk szemetet jelent :-)
2010.08.10 10:05:37shovelhead
Igazad van, ő tényleg nem néger, de nem is vett hondát soha...
2010.08.10 13:24:25Kókler Róbert
most komolyan, mennyire kell hülyének lenni ahhoz, hogy egy Hond Shadow cikk hozzászólásaiban valaki a BMW GS-ét dícsérje? Csak méltóan a színvonalhoz: az én CB 1300-asom mindenben leveri a BMW GS-edet bibibibi!
2010.08.12 11:34:00Beast80
Tamank: Na igen ennyi idősen egy gégerák után, amikor a torkomra szerelt csutorán kapok levegőt, én sem virgonckodnék egy plexi nélküli HD nyergében. Lehet, hogy kezd lehiggadni emberünk?
Amúgy izlések és pofonok. Az egyiknek ez tetszik, a másiknak meg az. Nem lehetne, hogy nem azt akarjuk megmagyarázni a másiknak, hogy mekkora péló, amiért neki "az" jön be, hanem inkább elfogadjuk, hogy neki "az" tetszik, és kész?
2010.08.12 14:21:39pannonkondor
Beast80
Egy plexis Harley-val motorozik. És igazad van, fölösleges azon vitázni , kinek mi tetszik. Csak próbáld ezt megértetni az itt fikázókkal. Mintha sivatagban akarnál rizst termeszteni.
2010.08.13 10:25:02Beast80
Pannonkondor: Azért írtam, hogy én sem:)
Legalább vagyunk néhányan, akik nem elbeszélnek a másik mellett, hanem értelmes párbeszédet tudunk folytatni.