Még a színére sem emlékszem
Persze ilyenkor mindig felmerül, hogy a karakteresség hiánya lehet-e kizáró oka a jómotorságnak, és az XJ6-féle motorokat ilyenkor rendre, teljes egészében elkaszálja egy MV Agusta Brutálénak, mondjuk a puszta hangja. Vagy a hangjának egyetlen szólama, és akkor még mindig ott vannak a lényegi részek, mint a blokk, a futómű, a dizájn, mint félelmetes fegyverarzenál, amivel a földön fekvő, kiütött ellenfelet molekuláris szinten lehetne elbomlasztani. A Brutale érdekes, a Brutale finom, a Brutale egy szimbólum, egy kifejezési eszköz, mint egy Nicola Trussardi ing, amit azonban még a felfoghatatlanul gazdag, a velejükig sznob emberek sem vesznek fel, mondjuk tekézéshez.
Másrészt nincs mindenkinek pénze négyszáz eurós göncökre, harmadrészt pedig rengeteg olyan ember van, akit egyszerűen jéghidegen hagy az efféle úri majomkodás. Értik már? Az egészből azt akarom kihozni, hogy nem mindenki motorbuzi, az isten szerelmére!
Van, aki a motorban nem a motort látja, hanem közlekedési eszközt, amivel húsz százalékkal le lehet rövidíteni a napi menetidőt. Az ilyen emberek nem keresik a karakteres hangot, és biztosan nem fognak belépni a magyarországi XJ6 klubba – remélem nincs ilyen –, hogy eldiskuráljanak arról a kis lukról a nyomatékgörbén, ami 6 000 – 7 000-es fordulat között jelentkezik – egyébként nem jelentkezik, csak most a vicc kedvéért tételezzük fel. Nekik egyetlen álmatlan éjszakájuk sem lesz, amiért egy ijesztően unalmas motorkerékpár áll a garázsukban.
Márpedig egyre többen vannak, és lesznek is ilyenek. Főleg akkor, és most úgy is nagyon aktuális, ha megnyitják a 125 köbcentit a B kategóriásoknak. Nyilván lesz majd rengeteg olyan autós, aki rá fog jönni, hogy a motor kiváló közlekedési eszköz. Ebből a rengetegből még mindig elég jelentős számú ember fogja majd azt érezni, hogy a motorozás, mint hobbi, törtéletesen nem érdekli, viszont menne ő két keréken akár autópályán is, 130-cal, és ezért a nemes célért még az A jogosítványba is belekezdene, ha már. Azonban amikor a folyamat végére ér, kezében a papír és egy kiadósabb mennyiségű elkölteni való pénz, a tempós haladásra ugrásra készen, akkor is autós marad, nem motoros. És egy jó XJ6-nak úgy fog örülni, mint majom a farkának.
Hiszen ezen a motoron nem motorozni kell, csak közlekedni. Csinál ez mindent, szinte magától. Nem üt, nem ráz, nem lódul meg. Nincsenek nyomaték csúcsok, meg -völgyek sem, nagyjából olyan egyenletesen gyorsul fel bármilyen sebességről bármilyenre, mintha egy srégen álló, disznózsírral lecsutakolt üveglapra sederintenénk egy biliárdgolyót. És mindehhez még könnyű is, meg keskeny, meg csöndes, meg kiszámítható. És persze rettenetesen, már-már ijesztően unalmas.
Yamaha János, a cég embere mondogatta, hogy higgyem már el neki, ha valamilyen dolga van a városban, amiért csak be kell ugrani, meg vissza, ezt veszi elő. Azt azért nem mondom, hogy én is minden esetben ezt venném, viszont abszolút meg tudom érteni, ha valaki mégis így tesz.
A futómű persze puha, ráadásul annyira, ami nálam már-már belecsúszik a vészesen puha-kategóriába. Nem is állítható, sehogy sem, ami rossz, mert nem ad esélyt a továbblépésre. Illetve ad: venni kell egy másik motort, ha a kezdetben motorfób autóslelkű motoros a későbbiekben mégis azt találná, hogy ejj, de veretne egyet a Mátrában. A kényelemre nincs panasz egy percig sem, a recék, repedések, bombatölcsérek, szakadékok csillapítása már-már endurósan finom; biztos nem az XJ6 lesz az a motor, ami anthraxos levelek százait indítaná el a Közlekedési, Hírközlési és Eneregiaügyi Minisztérium felé.
És lehet vele kanyarodni is. No, nem a lábtartó-karcolós, majrécsík-eltüntetős, nyújtott ívű huligánkodásra gondolok, hanem a hétköznapi, életszerű, rövid, szűk fordulókra. Ott érezni csak igazán, milyen kis keskeny, jó súlyelosztású, alacsony súlypontú motor. A gyorsan menést, a nagyot fékezést nem nagyon szereti, akkor sokszor elpattog, meg bizonytalankodik, ami egy erélyesebb fékezésnél engem is szörnyen megviccelt. És ez volt a lélektani pillanat, mármint az XJ6 ijesztő tréfája, amikortól elkezdtem rendeltetésszerűen használni a motort, azaz nem motoroztam vele, csak közlekedtem.
Hang, az szinte nincs. Fölösleges is lenne egyébként, a pusztán praktikumból használt járműveimnél nálam is döntő szempont volt, hogy ne kelljen hallanom, mit csinál a motor. Természetesen tud ordítani is, ha pörgetjük, de az az ordítás is csak valami távoli világban tűnik valósnak, mint mondjuk, amikor egy oroszlánbömbölést becsomagolnak egy hangszigetelt dobozba, azt egy másik dobozba, és így tovább, míg végül a hang már nem is tudatosul, csak sejtjük, hogy hopp, történt valami.
Egyébként az XJ6 pörgetésének nagyjából semmilyen értelmezhető haszna nincs. A váltó kiosztása elég ügyes, van használható nyomaték már alulról is, úgyhogy gyors kapcsolgatásokkal elég hamar el tudunk jutni hatodikba, ahol már csak utazni kell. Az ötszázkilencvenkilenc köbcentiből nem egy korábban százhúsz lovas motor lebutításával csináltak hetvenhetet, hanem leültek, és a semmiből építettek egy hetvenhét lóerős blokkot. Így kicsit harmonikusabb lett az erőleadás. Négyezerig egyébként pont úgy megy, hogy igen haloványan, de azért reményt kelt, hogy majd a magasabb fordulatokon lehozza a csillagokat az égről, aztán felül meg csak néz a bús kutyaszemekkel, hogy ne akarj mindent, hiszen alul már megvolt a velőt rázó rock 'n' roll.
Vibráció, mechanikus zaj, csörömpölés persze semmi. A váltó is egy puha, könnyen járó valami, a kuplung sem ad hozzá a mély alkar-flexorok hosszú távú fejlődéséhez, egy árva körfogatmillimétert sem. A nagy sebességű utazótempót bírja, ilyennel jártuk meg nyáron Brünnt két személlyel, nem éppen lassan, de nem is kétszázzal, és ott fogyasztott nem egész hét litert. A szélvédelem nagyjából százhatvannál fogy el teljesen, de azért már előtte is le kell egy kicsit görnyedni a suhanó széltáblák elől – mindent nem tud, de azért meglehetősen sokat igen.
A sok spórolást egyébként mindenhol le tudtam nyelni, kivéve a fékeknél, pedig azt azért tudni kell, hogy fékezésben az utóbbi években nem vagyok szőrös szívű. Jó fékrendszert alkotni vagy nagyon nehéz, vagy iszonyatosan drága, nem tudom, de még a nagy gyárak is következetesen elkövetik a hibát, hogy egyszerűen gagyi fékeket szerelnek az amúgy kiváló motorjaikra. De az XJ6 féke még beningnus szívvel is határozatlan, kis hatásfokú berendezés.
Egy ideig azt hittem, hogy legalább az ABS-t sikerült precízre, észrevétlenül működőre hangolni, és mintegy hatszáz kilométert le kellett motorozzak, hogy realizálódjon: az általam hitt fékpedálút-végpont után még centiket lehet lefelé nyomni a kart. És itt már beindult a Suzuki Banditról ismert rángatózás, ritmusos kerékblokkolás, miegymás, amik egyáltalán nem keltenek jó érzéseket a motorosban, azaz: bekapcsolt az ABS.
De mindegy is, higgye el, felesleges szócséplés ez az egész. A helyzet pofonegyszerű. Kezdő motor kell, de semmi pénzért nem választana hatszáz köbcenti alatt? Önnek egy, a zsírosdeszkánál is egyszerűbb motorkerékpár kell, amire igazából nem is motorként, hanem közlekedési eszközként tekint? Esetleg Ön egy jó vágású, vagány hölgy, aki belépne a nagymotorosok világába, de eddig azt gondolta, nincs mivel? Akkor vegye meg 2 millió 500 ezerért, nincs mit ragozni. Ennek a motornak van két kereke, igen megbízható, és annyira könnyű vele közlekedni, mint egy jobb fajta biciklivel, csak itt nem kell babrálni a pedálokkal.
Azonban ha van az emberben egy nagyon mélyen elásott, tényleg, akár csak egy ici-pici szikrányi motoros hajlam, aminek szintén csak lottóötösnyi esélye van arra, hogy lángra kapjon, akkor sokkal jobb választás lehet a még ennél is sokkal szerethetőbb blokkal szerelt, nyomatékból elinduló Suzuki GSX1250FA, vagyis az új idomos Bandit. Ugyanilyen burkoltsággal, hét réteg púdernyivel feszesebb futóművel, hasonlóan elfuserált blokkolásgátlóval, eggyel visszafogottabb formavilággal, kétszázezer pluszért. Vagy az FZ8-ból a fejidomos. Vagy bármi, aminél nem kell aggódni, hogy a szeretethetetlenségétől pár hónap alatt megbolondul.




Kommentek
2010.12.14 08:52:13laverdasfc
Mi kerül ezen 2.5 millába? Feléből jobbat behozok olaszból és lepapírozom. Annak még lelke is lesz. Vagy nem...a vevő dönt.
2010.12.14 09:13:09dr. no
jut eszembe, jogsi lobbitok szerinted miről szól? sztem arról, hogy többen közlekedjenek és nem az adrenalinról, szívről, életérzésről.
2010.12.14 09:21:33titkosgyilkos
Biztos nekem megy túl rosszul a sorom, de elképzelhetetlennek tartom, hogy bármilyen 600-as motorral kapcsolatban az "ijesztően unalmas" kifejezés eszembe jusson. 78LE/222kg motorok között nem nagy durranás, de egy ekkora teljesítmény/tömeg aránnyal bíró dolog a közlekedés többi résztvevője szempontjából akkor sem 'pusztán közlekedési eszköz', ha kifejezetten az szeretne lenni.
Persze biztos azért gondolom így, mert még lélekben autós vagyok, nem motoros.
2010.12.14 09:26:11-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!
Péter Anna legalább főzni tud.
2010.12.14 09:30:53Bazsi(HUN)
Nem csalódtunk... unalmas meg gyenge sz@r egy 76 lóerős motor!:D
2010.12.14 09:33:51johnnybe
Egy 600-as Fazert hajtottam sokáig és bár 20 lóerővel erősebb volt az se egy pályázásra való adrenalin gép, viszont igen is élmény volt rajta MOTOROZNI, nagybetűvel.
Ahogy olvastam a cikket végig azt mormogtam most meg miről beszélsz főleg a "nem motoroztam vele, csak közlekedtem" mondatot nem értem, toltad?
Mindenki tisztában van vele, felesleges a 200 lovas gépekhez hasonlítani, viszont egy igazi tesztre kíváncsi lettem volna...
dr. no véleményét osztom,ezért a cikkért kár volt.
2010.12.14 09:34:05hagymalevy
Ender Gábor egy troll!!
Ne etesd!
2010.12.14 09:51:10Kovaks
Elég izzadtságszagú cikk... Úgy látszik 100 lóerő vagy 1000 köbcenti alatt már nincs motor, az csak kezdőknek, nőknek és töketlenkedő közlekedőknek való, nem igazi motorosoknak!
2010.12.14 09:54:12csuvel
Gábor, add fel a itt a cikkírást.
Még talán nem is olvastam ennyire szedett-vedett kapkodó cikket.
Látszik, hogy gyorsan túl akartál lenni ezen. De akkor minek vagy itt? Maradj csak az orvosi hivatásnál, remélem az jobban megy...
2010.12.14 09:59:56*booyakasha*
HÁHÁ... ez a cikk *rva jó XD.
"Sajnos" egyet kell, hogy értsek az íróval, vannak dögunalmas motorok, amik valóban csak ide-oda futkározásra jók, mivel egyszerűen NEM ÉLMÉNY velük motorozni.
A motorosok nagy része viszont pontosan az élményszerzésért ül nyeregbe! Ha tetszik, ha nem.
Kezdő motornak semmiképp nem neveznék semmilyen 600 körüli gépet, viszont ha hasonlóban gondolkoznék, 1000× inkább tenném le a voksom pl. egy CBR600F mellett.
2010.12.14 10:00:37mingyá beszólok!
Szevasztok!
Ezt a tömény fanyalgást, vakarózást. A motorról konkrétan SEMMI nem derült ki azon kívül hogy ennek a pöcsnek NEM TETSZETT. Biztosan a pinket kellett volna elhozni a kereskedőtől... :D
Na mindegy, ha ebből a szarból, amit a cikk írója újságírásnak nevez meg lehet élni, akkor sorba is állnék állásinterjúra. Az Övére...
2010.12.14 10:03:36*booyakasha*
Lehet nálam nincsenek otthon, de az eddig istenített cikkei nekem nem jöttek be, ezt meg most mindenki más fikázza XD.
@ hagymalevy - legutóbb nem kis nézeteltérésem volt vele, melyet több oldalas levélváltással vitattunk meg. Utálom ezt leírni, de nem sok író vette volna erre a fáradtságot.
Ennek ellenére továbbra is szívni fogom a vérét, ha feldobja a labdát.
2010.12.14 10:19:44VJani
Urak! Szerintem alapelv, hogy csak azonos kategóriákat szabad összehasonlítani! A cikkben hivatkozott gépek mind nagyon más műszaki tartalom...
Ha esetleg legközelebb a hatszázasokhoz hasonlítaná és aszerint alakítaná ki a véleményét Ender Gábor, akár érdekesebb, reálisabb cikket is írhatna.
Úgy gondolom, kiváló műszaki tartalom, az ár is arányos... Remélem, lesz lehetőségem kipróbálni...
2010.12.14 10:47:48-Dr. Úr, elmehetek? -Nem, elmebeteg!
Csokeebrokee: ez egy jó geci dolog. Aki a linkedre rámegy, az szavaz vmire, amire nem is biztos, hogy akar. Rohadj meg. Köszi.
2010.12.14 10:54:54Bazsi(HUN)
Ezt már a múltkor is eljátszotta... Az a vicces ebben, hogy még őt nem b@szták ki innen...
2010.12.14 11:06:24nortonvincent
Had vedjem egy kicsit Gabort
Igenis egy kalap szar ez a motor az arahoz kepest,de meg a tarsakoz kepest is az,persze nem minden tekintetben.
Nekem volt Fazerem,az sokkal jobb motor volt ennel,most nem a plusz 20 loerore gondolok,hanem vaz,futomu stb.
Ammi mindketonel nagyon rosz az a fek,mar majdnem 3x taknyoltam el a fek miat.
Puha,es nem lehet erzni menyire tapad az elso gumi.
Na meg a puha pulzalo vila sem segit.
Sztem. a kawa er6f sokkal jobb valasztas,nem nekem nem olyan van, de sokat motoroztam olyanal,mikozben xj6 om volt,es sokkal jobban motorozhato.
2010.12.14 11:12:52Moto-Cat
Furcsállom Ender cikkét erről a motorról. Tavaly Zirigék tesztelték mind a csupasz verziót, mind a Diversion-t. Abszolút pozitív cikk lett.
Mellesleg... Ijesztően unalmas? Nem nyújt igazi élményt? Drága arany bogaram! Nagyon sok esetben egyáltalán nem a motortól függ maga a motorozás élménye? Mert mi ez az élmény? Fülcimpáig döntögetni a Mátrában? A határainkat feszegetni? Nem hinném, hogy a motorozás élménye ez volna. Én szerencsére sokféle motoron ültem. És mindegyik alkalommal élveztem magát a motorozást! Valakinek a pályázás élmény. Valakinek a nyugodt túrázás. És hogy milyen motoron ül az illető, teljesen szubjektív. Kinek a pap... Ugye ismered a mondást? És igenis lehet az XJ6-tal élvezni a motorozást.
2010.12.14 11:15:12Csizirájder
2.5 millát nem ér ez a TV-doboz. Akkor inkább egy régi karbis Kisfézer negyed/ötödárért, abban még van temperamentum, és nem csak közlekedési eszköznek, hanem lkvezeti cikknek is jó. Igaz az nem új, de az új dolgok mostanábban egyre gagyibbak.
Csokibroki meg cumizzon le egy lovat. Kocsog. :)
2010.12.14 11:16:08Csizirájder
Hoppá. :)
lkvezeti >>> élvezeti
2010.12.14 11:27:30laverdasfc
töröljétek már ennek a nyomorult csokibrokinak a kommentjét, és lehetőleg őt is
2010.12.14 11:28:49Psziho
csak nekem tűnik úgy mintha egy suzukira yamaha matricákat raktak volna?
2010.12.14 12:00:14Ger6ő
Ender Gábor = Péter Anna +1
tényleg vicces, hogy kinek lehet a kije..
mert ez nem szint!
eddig is szinte kivétel nélkül öntörvényű marhaságokat írt.., és éppen ezért mostmár biztos vagyok benne, hogy valakinek a valakije a cégnél, mert elvileg nem is motorozik mostmár, és úgy nehéz "tesztelni"....... biztos csak a remek írói vénája miatt tartják meg! :-DD
2010.12.14 12:06:10Lalaz
Hmmm....
Az itt ajánlott GSX1250FA tesztjében az szerepel, hogy az is unalmas, mint ez.
Na mindegy. Aki izgalomra vágyik vegyen Saxo dieselt.
2010.12.14 12:17:02GERI87
"a tempós haladásra ugrásra készen, akkor is autós marad, nem motoros. És egy jó XJ6-nak úgy fog örülni, mint majom a farkának."
Pfff..
Ó hát persze...
Mert kezdésnek mi sem ideálisabb mint egy 77 lóerős sor4-es:)
Szerintem járjon a B jogsi mellé...felháborító hogy eddig nem vezették be....bezzeg Zimbabweban..
A rendszámon sporoló..mindent hugyér szarér akaró magyar embör majd pont egy 2 millás motort fog venni kezdésnek...biztos..
Nem ám egy 125-öst vagy 250-est...neeeem..ti egy 600-as motort akartok alá adni minimum mindenkinek aki életében látott már járművet...de még ez is uncsi..ááá..nem motor ez ma már csak egy segédmotor...
Amúgy meg Ender a múltkor bevallotta balfasz és nem tud motorozni...szóval...számomra nem mérvadó amit mond.
Ezek után komolyan venni...
2010.12.14 12:45:59Papajohn
[link]
de unalmas, tényleg...
2010.12.14 12:53:29hagymalevy
@GERI87
jah, de úgy látszik a totalbike-nál már nem lényeges a cikk milyensége, a lényeg, hogy sokan klikkeljenek az oldalra, olyan cikk jelenjen meg ami felháborodást vált ki és sok hozzászólást eredményez mert akkor nő az oldal reklámértéke és jönnek majd a vastag hirdetni akarók...Közben meg már olyan, mint egy bulvár újság, mi az igényes olvasók egyenlőre még csak értelmetlenül állunk a jelenség előtt, várjuk, hogy hátha megfordul a dolog, végén meg majd átpártolunk egy másik weboldalra, de ez úgy látszik senkit sem érdekel. Nem olyan hülye ez az Ender, mint aminek látszik, de neki ez a dolga az újságnál..
2010.12.14 13:11:12Papajohn
Most nézem, már a nyitókép is reklám:D:D
2010.12.14 13:12:321000rörö
A cikk írója reméljük a következő művében leírja és egyben tanácsokat is ad, hogy hogyan lehet jó munkahelyeket megszerezni tehetség nélkül. Eccerűen nem jó az iromány. Ez az én véleményem, de ahogyan a hozzászólásokat olvasom nem csak én érzem így.
2010.12.14 13:15:25GERI87
hagymalevy
Kielégítik az utca emberének igényeit..merthát sokan hiszik azt hogy tudnak motorozni bármekkora géppel.
Jót tesz az önbecsülésüknek ha azt sugallják nekik hogy ők egy 600-assal is simán boldogulnak, mert szinte kezdőmotor..nem gond.
Hájjal kenegetés..:)
Akkor is hülye húzás volt cikket írni arról hogy milyen béna...
mintha egy orvos bevallaná hogy remeg a keze műtét közben:)
Hát a franc se menne hozzá kezelésre..
2010.12.14 13:30:08Lalaz
hagymalevy:
Én nem gondolom hogy a TC-nál mindegy a cikkek minősége. Nézd meg az 1 hete futó Lada sorozatot. Vagy csak akár a mai Fiat-Lada cikket. Ezekbe sok munka van ölve, sok-sok info begyűjtve, utána olvasva. Aztán megírva úgy hogy lejön a járművek iránti szeretet, tisztelet.
Ebből az XJ6 cikkből mindez hiányzik. Munka, info, jármű szeretet.
Tényleg kár volt megírni.
2010.12.14 13:36:14Virago_1000
XJ6 az Jaguar, nem? Vagy arra mar senki sem emlekszik?
2010.12.14 13:51:00chiagochico
Ez a cikk? Naon gáz. Legalább annyira mint az xj6-os oldalidomán a popszegecsek, Csak úgy oda(ide) b@szták.
2010.12.14 13:52:03F650gs
Egyetértek Lalaz szövegével. Annyit hozzátennék, hogy a motorozás élményét nem mindenesetben a lóerő és a nyomaték határozza meg! Nagyon sok ember élvezi a motorozást olyan géppel, amit esetleg mások leszólnak. NEM VAGYUNK EGYFORMÁK!!
2010.12.14 13:57:24Virago_1000
Egyetertek a kommentelokkel, Peter Anna legalabb fozni tud - ezzel is. Ez eppen olyan szar cikk, mint a Suzuki Bandit teszt volt, azt nem lehetett kommentalni, szoval az Autos Ujsagiras Amokfutoi c. index topicban tettem meg. Ender Gabika akkor nem birta a kritikat.
Pedig mar kezdtem remenykedni, hogy alakul a dolog, mert olvastam par jo cikket is Gabortol. Ugyhogy a kovetkeztetesem az, hogy o csak az nem sznob, hanem, az atlagembereknek, atlagmotorosoknak keszulo motorokat fikazza le.
Vagyis, egy elkenyeztetett ficsur.
Szuleim szponzorpenzebol en is tudnek palyamotorozni, 2 autot (Egyik v8-as) fenntartani, diakkent.
Az meg a slusszpoen, hogy nem is motorozol mar, akkor hogyan tudsz motortesztet irni?
Ilyen is csak Magyarorszagon tortenhet meg.
Kinek a kicsodaja vagy az indexnel?
2010.12.14 14:01:50Virago_1000
Lalaz: igen, nagyon igazad van. Raadasul az "csak" blogbejegyzes, es megis. De van, aki szeretetbol csinalja ezt a szakmat, van, akit meg benyomtak valahova.
2010.12.14 14:16:35nehogymárne
nem motorozott, hanem közlekedett. el is képzeltem ahogy felráncigálta a hetes buszra... biztos jegyet is vett neki.
az a helyzet, hogy egy csomó gyártónak van ilyen motorja (cbf600, kisbandit, er6, de egy breva750 vagy mana sem kinál sokkal többet alapból csak az utóbbiakra szerelnek valami szexi kreténséget marketingszempontból) ráadásul, ha elvonatkoztatunk a magyar rögvalótól a motorgyárak ezekből a motorokból élnek (meg a fejlődő világnak eladott 125-250 ccm-es közlekedési eszközökből)
baszki nekem is hatszázas motorom van, messze nem használom ki, de hogy ne lenne élmény vele járni?! ki mondta, hogy van valahol egy élmény etalon amihez mérni kell, és ha nem pont olyan akkor szégyellnem kell magam?
gábor, téged várnak a műtőben, siess ott nagyobb szükség van rád.
2010.12.14 14:36:48GERI87
Amúgy meg a képeket nézve...a Brutale se egy nagy esztétikai durranás..kb tucatsor4...ez jut eszembe..én nem fordulnék utána...egy vas rohangál félkarúlengővillával meg ilyen blokkal..a váz se nagy cucc...persze ez csak külső dolog..attólmég lehet jó de nemtom mit kell elájulni attól ahogy kinéz..
2010.12.14 14:47:17GERI87
"Elszaladni kávézni: tökéletes"
ó hát persze.
"ideális városi motor"
Elképzelni sem tudok kényelmesebb, könnyebb motort erre a célra....
Még radiális féknyereg, fordított villa, meg kerámia tárcsa sincs rajta...ezt az elavult szart...ez kimeríti a közúti veszélyeztetést....családírtók!!!!
:)
2010.12.14 15:14:48magilla
nemakarásnak nyögés...úgy látszik van lejjebb mindig!
2010.12.14 15:32:13maguborka
Sok igazság van abban, hogy a motorról nem nagyon van szó. Sajna ezt már a cím is elárulja, mert ha nem emlékszel a motorra akkor az nem maradt meg, ellentétben, ha egy v-maxot tesztelsz akkor azt egy év múlva is le tudod írni. Emberek. Unalmas motor igenis van. Akár tetszik akár nem. S ez a motor tuti az, mert egy visszafojtott verzió, amit egy tapasztalt motoros kb 4 perc alatt megszok s nem nyújt semmilyen élvezetet. Ez ilyen. Aki meg egy 125-östől lehal, meg váo váo, az meg persze, hogy összeka.ilja magát. S amiért tényleg nem nagy szám, s csak egy vas: a fék nem radiális, ergo mondhat bárki bármit, megáll, ez nem kérdés, de a mai korban, amikor a gyárak már 2003-ban radiális fékkekkel jöttek ki, meg a yamahának is van giga jó féke - más típuson, ez vicc. futómű állíthatatlansága szintén vicc akár tetszik akár nem. ha ráületeted az asszonyt magad mögé lifeg az eleje. Jó motorozást... Az hogy feldobják a maketingesek egy suzukinak látszó idommal, attól meg tényleg nem esik hasra egy átlagos -(ment legalább 40 ezer kilómétert, s a lábtartó bütyke leért 2-szer de nem esés miatt) - motoros, egy tesztelő újságíró meg végképp. Ebben a kategóriában ezek a motorok unalmasak egy rutinos motorosnak, mert nincs bennük élet. Ez ilyen. Egyenesen menni 80 ezer kilómétert, meg bármivel lehet, ami 50 lóerős... a gumid úgy is kocka lesz. A mai motorok meg mind kibírják simán, mert a gyártástechnológia király. Ár, meg irreálisan magas, említett okok miatt. Tudom, hogy szar forint, meg védővám, de ugyanaez a motor angliában is max 2,1 milla. Usá-t nem is említem, tudom védővám, meg áfa... meg regadó.... ez az ár vicc érte.
2010.12.14 16:04:15GERI87
maguborka
Abban egyetértek hogy a futómű állíthatóságára szükség lehet..
De ez egy olcsó motor..
A radiális féknyereg meg a legtöbb utcai motorra ugyanolyan marketing fogás mint a "suzukis idom"....
Nem az a baj hogy szerinte unalmas...ezt a teljesítményt is meg lehet szokni ahogy írtad is...hanem hogy kezdőmotornak meg városi szaladgálósnak akarja beállítani...
2010.12.14 16:17:16hallari
Tisztelt cikkíró! A "túl puha" rugózást az átlagmotoros úgy hívja: kényelmes. 77 LE ma Magyarországon mindenre elég /közúton/. 2,5 M Ft viszont egyszerűen túl sok egy ilyen gépért, pláne kezdésnek.
2010.12.14 16:23:14maguborka
Geri. Nincs vita. max annyi, hogy ez ebben a konstrukcióban DRÁGA. akkor inkább használt fz1000 ezer, majdnem fele ennyiért :o)
2010.12.14 16:29:01GERI87
Szerintem marhára nem az árával van a baj....
"Kiszólt a lyuk a gödörből" dolog nekünk panaszkodni hogy drága....baromira nem hozzánk mérik az árát...
2010.12.14 16:32:40GERI87
maguborka
Ennek is lemegy az ára pár év alatt...
2010.12.14 16:35:12*booyakasha*
Teljesen "maguborkával" értek egyet... Ezért nem is ismételném.
"GERI87" láttál már Brutalét? Vagy inkább azt kérdezném; jártál már motorral városon kívül? És fékeztél már radiális fékkel, hogy csak "marketingfogásnak" tartod?
Én nem tartom "kezdőmotornak" az XJ-t, sokkal inkább egy rutinos pizzafutár segge alatt tudom elképzelni igáslóként.
2010.12.14 16:58:24Psziho
'rutinos pizzafutár segge alatt tudom elképzelni igáslóként"
-hogyne 2.5 milláért
2010.12.14 17:34:02Tibbyjoe
hello
Nem értem ezt a sznobozást, meg az mv agusta-hoz hasonlítgatást.
Szerintem a jelenlegi helyzetben az is elég "tökös" akinek egy ilyenre van pénze.
Az opelcorsa tesztek sem a V12 dicsőítésével kezdődnek.
Az Agusta inkább kompromisszum motor, mint a Yamaha
2010.12.14 17:36:34Tomchy
Hogy mennyire örülnék én egy ilyen szarnak...
És milyen vidámakat MOTOROZNÉK vele!
2010.12.14 17:38:54Tomchy
maguborka: "S ez a motor tuti az, mert egy visszafojtott verzió"
Ender: "nem egy korábban százhúsz lovas motor lebutításával csináltak hetvenhetet, hanem leültek, és a semmiből építettek egy hetvenhét lóerős blokkot"
Olvasni, olvasni, olvasni! ;O)
2010.12.14 18:32:59GERI87
*booyakasha*
"láttál már Brutalét?"
Nem. de képen nem tetszik.
Ennyi.
Csak azért hoztam fel mert oda nem lehetett kommentelni..és szerintem semmivel sem szebb mint ez.
"jártál már motorral városon kívül?"
Túrázom..
Tudod nem mindenki Pesti ám, meg panellakó:)
"És fékeztél már radiális fékkel, hogy csak "marketingfogásnak" tartod?"
És te?
Nem azt mondom hogy szar az a technika.
hanem hogy nem szükséges mindenre...
A Simsonra is tehetsz ramAIR-t csak mi a fasznak?:)
Nem tud annyival menni hogy keljen...
2010.12.14 18:53:36csibu955
Nem is olvasom végig...mi ez a cikk? 110Le-s gépem van nagy nyomatékkal, tehát nem magamat védem, de ez akkor is hihetetlen.
Emlékszem régebben, hogy szerettem volna egy 600ccm-es egyhengeres endurot, 35-46le-vel, pedig már akkor sem voltam teljesen kezdő, több éve motoroztam 125-ösökkel. Faternak egy 44Le-s Viragoja van, hát gyengébb mint az enyém de nagyon élvezetes az is.
Nem attól motoros valaki mert 180le gépe van, hanem attól mert szeret motorozni és motorozik is amennyit csak tud.
Nem én leszek az első aki ilyen yamahát vesz, sőt biztos, hogy nem lesz ilyen motorom, de képek alapján kényelmesnek tűnik és ez sokkal fontosabb mint +40-50Le.
2010.12.14 18:58:05csibu955
pizzafutár alatt????? Miről beszéltek, nektek csak az eregy, meg a gixer 1000 a motor? Abból is ha nem a legújabb már ki sem meritek tolni az útra?? Nevetséges, valaki egy "csak" 40-50Le géppel lenyom 10-20ekm/év és ő nem motoros, de akinek a legújabb sport gép van, éves szinten 1-2ekm-el ő a király.
2010.12.14 19:31:17uzsonna
csatlakoznek, a czikk xar, foleg a mondanivaloja (en a 45 lovas gepemmel nem is tudom ki vagyok, talan mar ember sem hisz 77 lo az kezdo noi motorosoknak es ingazoknak eleg...)
2010.12.14 20:05:24DecsMan
Yamaha xj6 78 lóerős. Fz 6 -ból is volt 78, és 98 lóerős változat is. Én MOTOROZTAM mindkettővel, és nem éreztem oly nagy különbséget. Ezekhez képest a tesztben szereplő motor, aminek az "S" változata van meg nekem, nyomatékosabb, nem kell pörgetni annyira. Én meg vagyok vele elégedve, pedig én nem közlekedésre, hanem motorozásra használom. Minden embernek más-más tetszik, ez a normális. Ez a cikk nekem sem jön be. Erről a motorról írtak már értelmes teszteket is.
2010.12.14 20:24:06Torokingató Mangrove
Amire szánt arra jó,az ára viszont kissé sok.
Mellesleg láttam élőben Brutale-t és gyönyörű gép,olyan részletek vannak rajta ami egy motorosnak igaz élményszámba megy.Aki meg nem az ne minősítse mert csak kiröhögteti magát.
2010.12.14 20:31:55muz
Egy kicsit tele van már a tököm azzal,hogy minden motor be van skatulyázva valahová és az csak arra jó.
125ccm:hiánypótló,rohangál
250ccm:jövő-menő,majd nem motor
600ccm:női,kezdő,újrakezdő
750ccm:sportgép de csak 120Le fölött stb,stb,
Persze ettől eltérnek,ha olyan a kedvük.
Olvastam,ismerek srácokat akik 50-125ccm-el iszonyat távokat tettek meg és nem vinnyogtak,hogy milyen szar.
Volt egy csomó(és van)öreg korszerűtlen,100Le alatti motorom amivel komoly túrákat és majrécsík mentes mátrázásokat műveltem(persze vagyunk még páran).Most egy 600-as exversenyendurót használok mindenre.Mert erre van pénzem.Ha lenne több akkor 5-8 bringa állna a garázsba,de nincs.Így az aktuális egynek kell mindent tudnia és kétlem,hogy egyedül lennék a "problémámmal".
Itt van egy látszólag univerzális bringa de a cikk író szerint csak arra jó,hogy elugorjon kávézni.
Lehet szar példát hozok fel ,de az általam oly nagyra becsült '70-'80-as évekbeli versenyzők még 35-38mm-es hagyományos villákkal és kétoldali rúgós tagokkal térdeltek.Ti meg beakarjátok magyarázni,hogy ha nem állítható húzó és nyomófokozatban egy teló ,akkor a szomszéd faluba sem lehet elmenni vele.Gábor becsülöm,hogy annyi kudarc után nem adtad fel a pályázást és jelentős javulást értél el gyorsan.De amit az utcai gépektől elvársz(vártok) az nonszensz!szerinted hányan tudnának normálisan belőni egy futóművet és hányan aknázzák ki egy átlag motor tartalékait,úgy motorerő mint futómű terén?
ez a másik,60-80le unalmas.Pffff!
Nektek motoros újságíróknak nagy a felelősségetek(nem csak a TB-nél).
2010.12.14 20:32:42muz
Pl. a chopperes társadalomban már senki sem ember 1600-1800ccm alatt,persze egyik sem megy 110km/h felett,amit egy 250-es Keeway is tud.A sportmotorosoknál a 600ccm a belépő szint, de a fele sem(fele,ÁÁÁ)tudja kimotorozni,stb.
Sajnos van egy véleményformáló hatása írásaitoknak,legyetek mértékletesek!
2010.12.14 20:50:36zurot
Gábor.
Ha nem apuci tolta volna alád a pénzt, meg esetleg a motortesztelős állást (bocs de nekem is kezd ez a verzió lejönni, ilyen stílus mellett), akkor milyen vasad lenne?
Ha sikerül elvégezni a sulit. Mint műtősegéd szerintem velünk együtt vernéd egy használt motor tesztre, mert bele tudnál hitelezni.
Szerintem egy tesztben azért tényszerűbbnek kéne lenni.
2010.12.14 20:50:57GERI87
"Aki meg nem az ne minősítse mert csak kiröhögteti magát."
Érdekes én azt hittem az izlésről kár vitatkozni...
Azt meg senki nem mondta hogy ronda.
2010.12.14 20:58:35GERI87
Ez már azért hülyeség és irigy paraszt legalja dolog hogy azért baszogatjátok mert nem ő vette a motorjait...
na és?
2010.12.14 21:09:42zöldi
Két milliót öttszáz? Miiii? Ezért? A yamaha is be akar zárni?
2010.12.14 21:15:13zöldi
bazz, szóval kétmillió ötszáz akart lenni.
Nem értem, mit fikáztok, ki kell próbálni sok motort, akkor majd rájöttök, hogy nem minden motor érint meg. Lehet, h nem is tudsz rá rosszat mondani, de kicsit sem ébreszt birtoklási vágyat. Van ilyen.
2010.12.14 21:15:45zurot
Azt aláírom, ha az elsőt, mert még gyerek, vagy másodikat, mert kategória váltás miatt ( 125-ről A korlátozottra), de a sokadik kapott után fikáz egy olyan motort, amit ebben az országban az átlag ember max be mer vállalni hitelben.
Szókimondó ember vagyok, így sokszor le is bunkóznak. De fura, mikor bevallják, hogy ezért is bíznak bennem.
A tököm tele van vele, hogy a 600-as kategória női motor, meg kezdő. Mikor azért kéne előtte pár évnyi rutin.
[link]
A év autója, de azért a Ferrari jobban megy.
2010.12.14 21:15:46ktp
Jó lett volna ez, ha kicsit többet tudunk meg a motorról. Mi lenne, ha most levennétek ezt a cikket és mondjuk egy hét múlva elolvasnánk, mondjuk amikor kész van? PL. utasülés kényelmes? Mennyit bír egy tankkal? Etc etc...
2010.12.14 21:44:26sargarigo
jó gép.
2010.12.14 21:46:50pog ma thon
Mi ez a firkálmány ?
2010.12.14 21:53:22GERI87
zurot
"de a sokadik kapott után fikáz egy olyan motort, amit ebben az országban az átlag ember max be mer vállalni hitelben. "
Szerintem is hülyeségek miatt fikázza a motort, de nehogy már azért legyen kötelező neki jó cikket írni erről a gépről mert itt történetesen sokan nem engedhetik meg maguknak....ez így baromság. Ez már szimplán csak irigység.
Pl mintha Moldovában nem lehetne kritikát írni a Ladáról mert ott még azt sem engedhetik meg maguknak sokan...
Szar cikket írt.
De azért ilyen dolgokat felróni hülyeség.
2010.12.14 22:09:51MaCS_70
Halihó!
Nagyon nem szeretem az ilyan "unalmas autó/motor" értékeléseket. Nam benne valami egészen lekezelő.
Számomra nem a motor jelenti az élményt, hanem a motorozás. Ha a gép kényelmes és tudja a KRESZ felső határait, nem hiszem, hogy unalmas lenne vele a motorozás.
Az 50 lóerős Transalp nekem elég, a 85 lóerős GS teljesítménytöbbletét nem érzem létszükségletnek.
Ellenben kifejezetten felelőtlen újságírói magatartásnak tartom a nagyobb gépek felé presszionálást, az arra utalgatást, hogy egy 70akárhány lóerős gép városi üzemre jó, közlekedni, BKV helyett.
Ez a lekezelő unalmasmotorozás pedig kifejezetten hiteltelen és irritáló attól a szerzőtől, aki nem olyan régen még arról értekezett igen kimerítően, hogy ész nélkül nyomulva már a vizsgára menet összetörte magát, aztán őrült módjára páylázott, végül egy nagyrobogóval sem bírt magával (idézem: "Nagy volt, nehéz volt, mégsem találkoztam olyan motorossal az együtt töltött két hónap alatt, aki gyorsabban siklott volna el a kocsisorok között, mint én a bálnával.") és szintén a nagy rohanásban azt is szépen összetörte.
Szóval mi is a nem unalmas, netán izgalmas motor neki? Amin lehet csapatni a sorok között.
Bocs, de tőle nem hiteles egy normális, felelős, a motorozást a motorozásért szeretőknek készült gép tesztje.
Üdv: MaCS
2010.12.14 22:29:46zurot
"Pl mintha Moldovában nem lehetne kritikát írni a Ladáról mert ott még azt sem engedhetik meg maguknak sokan..."
Ebben igazad van, de szerintem ott sem a BMW-hez hasonlítják.
Értünk motorosokért van egy teszt. Amit a több tucat komentelő, és több száz olvasó akar tudni egy tesztben, esetleges motorvásárlás előtt.
Ne az olvasó hámozza ki, hogy ez egy kényelmes motor, esetleg tartós lesz, mert nincs 120 lóerő kipréselve a blokkból, mert használt vételnél, nem a pályamotorosok kedvence volt.
Ha esetleg sportmotorokat tesztelne, akkor adnék a szavára, mivel pályázott, van tapasztalata. De egy utcai gépel ne akarjon karcolni, stopizni.
Kategóriájának megfelelő szinten tesztelje.
Nekem 1200-esem van, akkor fikázzak mindenkit, akinek kisebbje van? Csillogó szemekkel kérném el egy körre.
Szarként állított be egy olyan gépet, aminek nincs úgymond nagy baja, csak nem adja meg azt a pluszt.
"de nehogy már azért legyen kötelező neki jó cikket írni erről a gépről "
Raktáros vagyok egy ajtós cégnél. Ha valamit nem jól csinálok, akkor leesik egy raklap, esetleg rosszul adom ki, építkezés kötbérrel csúszik.
Jobban tetszenek a fa dekoros ajtók, de azért a fémeknél is figyelek, főleg ha esetleg a szavam után választanak.
2010.12.14 22:54:52Ger6ő
GERI87: igazad van abban, hogy bunkóság a másik zsebében turkálni!
ellenben egy közszereplőnél, főleg aki ezzel alapozza meg közszereplését már normálisabb dolog.
ráadásul itt az ok - okozat miatt fontos: a szerző valószínűleg nem lenne ennyire nagyképű, és főképp felelőtlen, valóságtól elrugaszkodott, ha saját maga szedte volna össze az eddigi gépeire, melyekre oly büszke!!!!!
mert ugye úgy jön ide a megalapozatlan arc függvényében a kapott pénz, hogy az újságírónak az lenne a kutya kötelessége, hogy bemutassa töviről hegyire az adott gépet fanyalgás nélkül, összehasonlítsa a kategótitársakkal, levonja a konklúziót ár-érték arányban.. magyarul hiteles vásárlási tanácsot adjon... vagy akár élvezetes élménybeszámolót közvetítsen a géppel töltött időről! ebbe persze belefér a reális kritika, sőt kell is a hitelességhez.
de ez a gusztustalan életunt fikázás, netörődöm lazaság vérlázító! más élne halna egy olyan állásért, ahol csak ennyit kellene tennie.... áhhhhh...........
2010.12.14 23:03:36muz
Mondjuk az is idegesít,hogy félinformációk után állítanak be emberek valamit valóságnak.
1.miből derült ki,hogy Ender úr "apuci kicsi fia"?
Mert az eddigi írásaiból nekem nem ez jön le.
2.Ki,mit tud az állásáról?
Mert ide (is) írogat,de mellette tudtommal orvos(vagy ilyesmi:-))
3.Lóvé után megítélni valakit,kicsit köcsögség!
Főleg,hogy a fele emberről sem tudjuk(de minek is),hogy mennyi lóvéja van.
Fikázik itt a Gold Wing-es is és az MZ-s is(bocs MZ-sek).
Nem különösebben jön be Ender Gábor stílusa,de a faszságot sem kultiválom!
2010.12.14 23:37:33zurot
Hadd ne kötözködjek, de miért csak az MZ-sektől kértél bocsánatot? Gold Wing-esek nem érdemlik meg?
Gondolom nem lehet egy orvostanoncnak több százezrese fizetése, ahogy ismerjük a hazai helyzetet. TC-től sem kaphat eget verően nagy pénzeket. Ha igen, akkor hol lehet kitölteni a jelentkezési adatlapot?
Lehet, hogy valahol csendes társ.
A bevallós cikkében, többször utalt az édesapjára, hogy nagyon nem örült. Amióta én fizetem a hülyeségeimet, nem félek apámtól, mert összetörtem a motoromat, mert annyit kérdezne, hogy nem lett ugye semmi bajod? Anyagi részen annyit mondana, hogy tud egy jó bontót.
Ezekből raktam össze, hogy nem ő vállat be plusz műszakot, hogy pályázzon.
Ennyit szeretnék az általam felvetett anyagi tényekhez szólni. Ha valaki helyesbíteni akar, azért meghallgatom, és esetleg bocsánatot kérek a tudatlanságom miatt.
Haveromnak volt 125-ös vadi új Hondája, és lenézte az MZ-met. Most biciklivel jár, mert az egészségesebb.
És szerintem a könnyen jött drága motorokhoz szokott ember próbáljon meg ebben az országban élni, és a hazai motorosok lehetőségeihez igazítani a cikkeit. Elvégre Magyarországon közszereplő.
2010.12.14 23:57:12muz
Nem csak neked címeztem a mondandóm,sőt!
De ha már így alakult ,akkor lefekvés előtt még ez belefér.
Azért csak az MZ-sek a bocsánatkérésem célpontjai,mert a Gold Wing-esek kívűl esnek az észlelési zónámon.Ahogyan én is nekik,nincs harag csak sznobizmus.Tudniillik hozzájuk képest csóró vagyok.De ebbe szerintem ne menjünk bele jobban.A fizetéses részbe nem mennék bele jobban mert nagyon ingoványos talaj és már így is hülyén érzem magam ,hogy olyan mellett ágálok akinek a stílusa nem is jön be.Különben is az első ETZ 250-es gépemet gyakorlatilag anyámék állták(pedig nem lóvésak).Akkor az én qrva anyámat is??Akkor nem volt mindenkinek.Az apám aggályait pedig flegma kamaszként magasról leszartam.Úgy nézett ki a dolog,hogy isten tudja mennyi időn keresztül ifjúsági betétem volt amit a szülők fizettek pár forintal.aztán amikor összejött egy MZ ára akkor kisírtam,hogy vegyük ki.Azért vagyok ilyen szájbarágós,hogy érzékeltessem,egy melós gyerekének is lehetett "nagy" gépe.Akkor egy orvos,vagy mittudom én kinek miért ne lehetne?
Mindenkit leköpsz aki drága cuccokkal flangál az utcán?A magyar motorosok nem is olyan kis része pedig 2 milla feletti gépeket tol,utcán,pályán.Akkor most mi van?
2010.12.15 01:22:27altgr
Ez az Ender egy barom. Méghogy ez a 600-as túramoci városban elmegy, amúgy meg semmire nem jó?
És ez a cikknek nevezett förmedvényt sem értem. Se eleje se vége csak pocskondiázás, de az legalább végig.
Ébresztő TC szerkesztőség. Ha tovább hagyjátok ámukfutni ezt a "dokit" akkor lehúz titeket az ő szintjére és az nem sok jót fog jelenteni.
Érdemes az eddig megdolgozott hitelességeteket így elb@szni?
Nálatok sokkal kisebb forgalmú oldalak is ennél ezerszer értelmesebb teszteket adnak le.
Nahát-nahát!
2010.12.15 10:44:00-+Seth+-
Amugy a fékeken való spórolást nem értem. Triumph Street-em van és az első fékkel sok gondom van/volt. Ebay. Brembo HP M4 nyergek: 160.000HUF szállítással. Brembo RCS19 főfékhenger: 80.000HUF szállítással. 240eHUF. Nekem, mint magánembernek. Akkor egy gyárnak kb. 100.000HUF-ba fáj. És ezt a kombinációt nem nevezném átlagosnak, sőt, prémium kategória. A csavarok, alátétek és fékcsövek árát nem számolom mert aprópénz egy gyárnak. A motor kerül 2.X millióba és 10% felárért már kurva jó féket lehetne rá rakni. Nem vágom, főleg úgy, hogy Yamaha vagy akár egy Triumph árazása is pofátlan kategória. Ne menjünk bele miért, de az. Ezé a motoré is. 2.5 misi. Ugyanmár.
2010.12.15 10:46:26-+Seth+-
Bocsánat, 5% felárért. No comment. :) :(
2010.12.15 10:57:24-+Seth+-
Radiális fék nincs. Csak radiális felfogatású. :) De lehet én vagyok alulképzett.
Amugy nem attól jó a radiális felfogatású fék mert radiális felfogatású, nyilván a rögzítés módja ad valamennyi előnyt, de az utcán biztosan nem érezhető. Attól jobb mert ha már radiálisan van felfogatva akkor majdnem mind 4 dugattyús és minőségi elemekből van összerakva. Brembo, Nissin is gyárt minőségi axiálisa felfogatású nyergeket. Igazából sokkal fontosabb maga a főfékhenger minősége mert végtére is az nyomja bele a póvert a dugattyúkba. Biztos vagyok benne ha ez a motor is kapna egy jó minőségű főfékhengert akkor drasztikusan megváltozna a fékhatás.
És így azoknak van igaza akik azt mondják, hogy a radiális felfogatás marketing maszlag, az utcára az. Sztem.
2010.12.15 11:12:02-+Seth+-
.... ja és a másik 5%-ért meg megkapná a gyárt az elől/hátul állítható villát. És a vicc az, hogy a Triumph rájött anno erre és tényleg 10%-ért kiadott egy R modell-t, igaz nem Brembo fékekkel hanem Nissinnel, de azokra sincs semmi panasz valamint elől/hátul állatható Kayaba futóművel. Na. :)
2010.12.15 11:25:01GERI87
zurot
Abban egyetértünk hogy nem jó a cikk.
Csak olyasmi miatt nem kéne lehúzni amiről nem tehet....tehát hogy itt sokan nem engedhetik meg maguknak ezt a motort.
"Jobban tetszenek a fa dekoros ajtók, de azért a fémeknél is figyelek, főleg ha esetleg a szavam után választanak."
Értem én de egy teszt során azt tudja elmondani amit ő tapasztalt.
Az hogy neked hogy tetszene ez a motor azt ő nem tudja megmondani konkrétan...
Vagy hazudjon? Az jobb?
A cikk nem azért szar mert nem tetszik neki a motor, hanem mert hülyeségeket beszél róla és kevés benne a lényeges info..
Ger6ő
Még mindig azt mondom hogy nincs közünk hozzá hogy mennyit keres és miből hogyan mit vesz...
Nem te alkalmazod, nem kérheted számon.
Közszereplő?:)
Most ennyi erővel a kutas zsebében is turkálhatnál mert oda is rendszeresen jársz tankolni és tudod hogy néz ki...
Én itt csak szimpla irigységet érzek mert neki van/volt ilyen olyan gépe másnak meg nem...
2010.12.15 11:34:48GERI87
"könnyen jött drága motorokhoz szokott ember próbáljon meg ebben az országban élni, és a hazai motorosok lehetőségeihez igazítani a cikkeit. Elvégre Magyarországon közszereplő."
Figyelj. Ennyi erővel minden 50-esnél nagyobb motort istenítenie kéne a tesztelőknek mert az átlag magyar embernek az már költséges meg drága...
Itt még olyan motor nem volt amire azt mondták volna a kommentelők hogy jó az ára...
A tesztelő az általa kipróbált és kategóriában hozzáillő gépekhez fogja viszonyítani a motort és nem egy MZ-hez pl...
Ahhoz képest nyílván jó...de ilyen alapon minek cikk?
Én elhiszem hogy a többi motor után nem ez volt neki a legmaradandóbb...
Persze városi rohangálósnak meg kávézógépnek beállítani hülyeség volt, pláne kezdőknek szóló városi gép...
Közszereplő?
Miért mert láttad fotón meg cikket ír?
2010.12.15 12:52:16Gzula[HUN]
Annyit tudtunk meg a cikkből, hogy pályamotornak xar. Kávézni jó, de ciki.
2010.12.15 14:41:42-+Seth+-
Nem tisztem védeni sem bántani senkit sem. Nemtom, én egy újságírótól azt várom el, hogy LEGYEN VÉLEMÉNYE IS. Legyen. Mert azt megtudom a neten 1mp alatt, hogy milyen a fék, motor, váz stb. vagy a kereskedőnél. Ne írja le nekem a specifikációt. Egyébként erről a motorról is mindent megtudtam a cikk alapján. Vagy én olvasom rosszul??? Kanyarodási képesség szük, nyújtott kanyarokban, motor képességei, fék, futómű, hang mindent amit elvárok. Ezen felül megkaptam az újságírói véleményt is. Ja, hogy ez sok embernek nem teccik. Értem én azt is miért nem teccik, mert akinek ennél rosszabb motorja van, vagy hasonló gépe az most hőbörög. De istenem Gábor versenyzett, amatör szinten, de hidjétek el nagyon sokan közülünk szeretnének csak fele olyan jól motorozni mint ő, nem azért esik el a motorokkal mert egy lúzer balfasz hanem azért mert határon motorozik. Tessék szépen kimenni a ringre és olyan időket menni mint ő olyan motorokkal mint ő. Egy ilyen ember nyilván nem egy MZ-hez méri a motorokat mint előttem egy tapasztalt kolléga megjegyezte, hanem egy korszerű igazi élményt adó motorhoz. Nem írhatja le, hogy jajdejó a futómű mikor nem jó. Tessék megtanulni, hogy a túl puha futómű egy jobb motoros keze alatt halálos lehet. Ezt nem én mondom hanem nagyon sok szaklap. Állítóhtó futómű igenis ebben az árban és kategóriában elvárható lenne.
Szóval van véleménye, van tudása nekem tetszenek a cikkei, igaz egyedi stílusa van. De sokkal inkább olvasok cikket olyan embertől aki nálam jobban motorozik mint akár Winklertől vagy Baowah-tól (bocsi a személyeskedésrt) de tőlük nincs mit tanulnom úgy érzem. :)
2010.12.15 15:13:19GERI87
"mert egy lúzer balfasz hanem azért mert határon motorozik. "
A közúton is esett jópárszor..
A közúton elég baj ha a határon motorozik:)
2010.12.15 16:20:27Tigrisszív
GERI87: "A közúton elég baj ha a határon motorozik:)"
Ez Hegyeshalomnál pl nem igaz. :D
2010.12.15 16:33:01Bazsi(HUN)
Tigrissziv te nagyon nem vagy normális!:D Ez jó volt...:)
Azért ha már beírtam, lehet megkérdem már, ez nem egy túrásabb gép? Annál pedig nem árt, ha picit lágyabb mint egy spori motor.:) Bár ezt majd megmondják az okosok.:D
2010.12.15 17:00:16Oktato
@-+Seth+-:"Radiális fék nincs. Csak radiális felfogatású. :)"
Nem vagy alulképzett, csak már nem használják! Van,volt radiális fék - szalagféknek hívták - de mivel a hatásfoka messze elmaradt az elvárásoktól átálltak a dobfékre majd a tárcsafékre...[link]
Használták járműveken is, pl. SK 4-es kombájnon, Olcit kézifékje...
2010.12.15 17:02:30Oktato
Basszus, teljesen más linket raktam be a wikipédiára :[link]
és szar jött be...
2010.12.15 17:03:50Oktato
Köszönöm szépen!!! Újra megszopatott a blogmotor...
megtalálható a fék címszó alatt a wikin...
2010.12.15 19:23:58BTO11
gartula! a tegnapi hoozászólásom elszállt.
na akkot +1x.
nincs cak nagy vas tesztelni 125-150-250-400-s vasat nem lehet tesztelni?????
amugy tisztelt média főleg ti és a marketinges .....-ok a hibásak hogy már a 250-s motor semmire se jó és 500ccm alatt nincs élet,de van a normális!80 LE felett mit lehet kimotorozni 1 kb 200kg vasból???max a donorságot,mert aki ilyesmiket vezet max az 1% tudja uralni ,10-20 % ésszel vezetni.
2010.12.15 19:36:29Tóth Ágas
a motor simán jár, egyenletesen gyorsul, erőteljes, kellemes a váltója, nem zörög és nem kell állandóan szerelni? szerintem ezeknek a dolgoknak lehet azért örülni. nekem pl. most ez egy elérhetetlen motor, de azért még ebből a cikkből is kiderült, hogy egy kurva jó moci lehet. a motorozás élvezete (is) a fejünkben van. ha egy ilyen motoron unalmas a motorzás, akkor ideje egy meditációnak.
2010.12.15 19:43:44GERI87
BTO11
"nincs cak nagy vas tesztelni 125-150-250-400-s vasat nem lehet tesztelni?????"
MO-on pont hogy ezeknek nincs piaca.
Hiába mondja mindenki hogy ő kicsivel is beérné...mégiscsak megveszi a nagyobb vasat...ha máshogy nem hát hitelre.
Sokan szörnyülködnek hogy egy új 125-ös mennyibe kerül és persze lszögezik hogy ennyiért vesz egy 5-ször akkora gépet használtan...
Vagy egy új 250-es helyett egy 600-as ha már nincs sok különbség...
Mo nincs "kultúrája" a 125, 250, 400-as kategóriának..
vannak a 50-125 robogók meg régi szoci gépek...meg a 600 feletti masinák...
A kettő között meg szinte semmi.
2010.12.15 21:45:59zöldi
"Mo nincs "kultúrája" a 125, 250, 400-as kategóriának.."
Pedig értelmesebb áron lenne. Amíg egy 650-es akcióban 1.4-1.6 milla újan, addig nem sok értelme van 1.1-1.3-ért 250-est venni. A kétszemélyes közúti közlekedésnek meg valahol az az alja.
2010.12.15 21:57:05GERI87
"Amíg egy 650-es akcióban 1.4-1.6 milla újan, addig nem sok értelme van 1.1-1.3-ért 250-est venni"
Így gondolkozik az átlag vásárló is.
Csak abba nem gondol bele hogy egy 3-szor akkor motor fenntartása hosszútávon drágább..
Alapból többet eszik pl.
Drágább rá a gumi, lánc, biztosítás, több olaj, több szelep (szelephézag)....
Persze egyéni dolog hogy ez kinek mennyire számít..van akinek nem és akkor tényleg megéri a 650-es..
Csak sokan vannak úgy vele hogy éppenhogy kipengeti a gép árát (vagy a hitelt)...aztán ott áll üres zsebekkel, de tankolni is kéne meg egyszer majd jön a karbantartás is..új gumi...stb.
Akkor lehet jobban járt volna egy 250-esel.
A "cigipénzből" megspórolja a hozzávalót..egy 600-asnál ez lehet már nem menne...
2010.12.15 22:04:53GERI87
Abból a 2-300.000 forintnyi összegből amivel többet inkább a nagyobb gépre fordítanak lehetne venni jobb védőfelszerelést vagy képezhetne egyfajta "tartalékot" arra az esetre ha bármi van..pl elesik az ember és kell új fékkar, bukó, kesztyű stb...vagy nem kell spórolnia a gumira ha csere érett...
Persze egy 250-es nem olyan élvezetes...de nálunk a többség nincs eleresztve, gondolni lehetne ilyenekre is...
2010.12.15 22:33:59zöldi
"Csak abba nem gondol bele hogy egy 3-szor akkor motor fenntartása hosszútávon drágább..
Alapból többet eszik pl.
Drágább rá a gumi, lánc, biztosítás, több olaj, több szelep (szelephézag)...."
Hogy klasszikust idézzek: "Nekem ne, én is ebből élek" :D Van némi rálátásom az alaktrészárakra,
ami igazán olcsó, sőt rendkívül olcsó az a 125 4T. Simsonhoz hasonlító alkatrészárak, 2 liter körüli átlagfogyasztás, 10ft/km költség. Egy 250-et felgumizni sokkal többen van, a fogyasztás is jelentősen magasabb, nem jó már rá a 420-428-as "bringalánc", a szett is belekarcol a 25-be 6e helyett. Nyilván kevesebb a kisebb szervízköltsége, valamivel de az élettartamuk meg alacsonyabb, mint a nagyoké.
Aki meg minden tartalékát felélve járműhitelt vesz fel ez új motorra, az legfeljebb pénzügyi analfabétának nevezhető, a legnagyobb jóindulattal is.
;)
2010.12.16 11:55:04GERI87
zöldi
:D
Na ja..a 125-ös olcsón fenntartható..kevesebbet eszik mint egy Simson és legalább megy is:)
2010.12.16 13:11:24Bazsi(HUN)
Én négy százassal is bőven beérem... Keveset fogyaszt szép és jó!:D
Az ésszerű határokat meg ez is tudja.:)
2010.12.16 19:25:22Gzula[HUN]
"nem azért esik el a motorokkal mert egy lúzer balfasz hanem azért mert határon motorozik"
-+Seth+-: Ez az év beszólása, tetszik! Egyébként a hozzászólásodban van igazság, de a cikk szerintem ettől függetlenül úgy készült, hogy szóltak Enderbabának, hogy:
- Te figyu, nem kéne írnod valamit arról a kék zongoramotorról? (Ő erre:)
- Basszus, teljesen elfelejtettem!
Aztán ez volt az alapötlet, és nem az volt kihangsúlyozva, hogy 1000 mást csinált inkább, hanem a motor volt a szar, mert nem fogta meg.
Hogy védjem is, az általa leírtak 70%-val egyetértek, de a cikk stílusa akkor sem tetszik. Viszont foglalkozuk a cikkel, tehát a foglalkozás elérte célját.