Az ország legszebb Suzukija?

2011. január 8., szombat 05:59
Aki kiskamaszként, a kommunizmus közepén szétvágja nagyapja Panni robogóját, hogy valami angolosat építsen belőle, az nem viccel. Más tizenhárom éves fiúcskák Merkur építőkészletért rágták anyjuk fülét, de Laci nem: Jawa villát keresett az Ecserin, Danuvia tank után kajtatott, majd az apjával café racert épített, mert az ugye vagány.

Az első MZ TS-e is átalakult. Apró trükkökkel, más tankkal egészen pofás lett a csúzli. Az igazán komoly gépre viszont ’82-ig kellett várnia, de megérte – amikor a hazai motorosok még a honeckeri kétüteműeket is istencsászárságnak tartották, László megkezdte az 500-as Honda építését.

Kalandos körülmények között lett az övé. Egy német srácé volt, aki büszkén motorozott vele Budapesten. Meg is lett az eredménye, a CB-t ellopták. Az otthoni biztosítója kifizette a kárt, de meglepő módon a motor, vagyis annak váza és a léghűtéses négyhengeres előkerült. László megegyezett az eredeti tulajdonossal, majd némi vámos tili-toli után övé lett a torzó.

Bontó és alkatrész-utánpótlás nélkül nem volt egyszerű helyzetben, de nem adta föl. Került minden: négy a négybe kipufogó, M kormány, nyereg és sok apróság. Lássuk be, megérte – aki a nyolcvanas évek elején 500-as café racerrel motorozott, az igazi király volt.

Most, majd' harminc évvel később, üzleti sikerek és veterán pályamotorok után egy dolog állandó maradt. A café racer nem kopott ki életéből, sőt, az ország egyik legmegdöbbentőbb és leggusztusosabb példánya is az övé.

2000-ben kezdődött a műhelymunka, hat évig tartott. László semmit nem sietett el, inkább várt, hogy a részletek is megfelelőek legyenek. Hogy miért egy ’89-es GSX-R 1100 lett a donor? Egyrészt akadt otthon, másrészt ez az utolsó bölcsővázas, léghűtéses sportgép. Karcolások és törések már voltak rajta; a sóderágy nem kíméli a műanyagot. A javítgatás helyett a kukába kerültek az idomok – amikor Magyarországon mindenki kényszeresen streetfightert faragott a Suzukiból, megszületett az ország első café racer izommotorja.

A példakép a Norton Manx volt, amelyeket még gyermekként látott a Népligetben versenyezni. Persze a 125-ös Yamahák már körbemotorozták őket, de a látvány és a hang örökre rögzült benne. Még jó, hogy a Gixxer váza emlékeztet az angol featherbedre – igaz, hogy alu, de a végeredményt látva nem lehet hiányérzetünk.

A külalakot meghatározza a gyönyörű benzintartály. Formája megegyezik a Norton Manxokéval, de ez idehaza, pont a Suzukira szabva készült. Az első verziót még műanyagból kenték a Honvédban levett egykori minta alapján, de sajnos túl keskeny volt a vázhoz. Így került a képbe Ágoston Ronald, Európa egyik legelismertebb veteránsportmotor-mágusa.

Ő készítette a méretre szabott tankot alumíniumból – munkája most is csodálatosan sikerült, ez lett a Suzuki egyik legszebb részlete. A monza-sapka, vagyis a korabeli betöltőnyílás és a bőr leszorítószíj kontrasztos, de nem összeférhetetlen az évtizedekkel modernebb blokkal.

A sportlégszűrőt és a nyitottabb dobot leszámítva semmilyen tuningot nem kapott a négyhengeres. Ugyanazt tudja, amit a legendás alap, sőt, motorozni is kellemes rajta: a kis idom egészen jól eldobja a szelet. A motor az utóbbi évben szinte végig állt, ez érezhető is: egy karburálás ráfért volna. Ettől az apróságtól eltekintve koncentrált örömforrás a Suzuki café racer – a Higway Hawk dobok hangja csodálatos, a ton up hangulat pedig alapértelmezett.

A stílus kötelező eleme a púpos végű nyereg. Alapját László maga kente, a párnázást és a huzatot Szilvási Gyuri csinálta – ez volt a mester egyik utolsó munkája. A börzén talált rá a Honda CB 750-es sárvédőjére, amihez csodálatosan passzol a régi Lucasokra emlékeztető Higway Hawk hátsó lámpa. Ugyanettől a holland cégtől származnak az indexek, a lábtartók és a markolatok is – bár ez utóbbiak jobban illenének egy chopperre. Ezen a stílusbeli buckán könnyű túllépni, hisz minden más csodálatosan sikerült a GSX-R-en.

A 17-es, küllős Akront kerekek supermotóról származnak, lényegesen jobban mutatnak, mint a gyári könnyűfém felnik. A leszerelt alkatrészek miatt a gép könnyebb lett, de nem történt nagy fogyás, jelenleg nagyjából 220 kiló a telenkolt tömege, ami 22 kiló mínuszt jelent. A menetdinamikán nem nagyon érezni a változást, de ebben szerepet játszik, hogy a café racer hangulat miatt annyira nincs is kényszer a 143 lóerő kihasználására.

Az őrült gyorsulgatás helyett inkább a dinamikus motorozáson van a hangsúly, amihez mindene meg is van. Korrekt üléspozíció, normális gyári fékek és feszes futómű. Persze érezni, hogy ez még a nyolcvanas évek, de nincs gond; az akkori csúcstechnika még ma is jobban használható, mint sok, modernnek eladott bóvli.

Hunya László Suzukija vonzza a tekintetet. Nem csak a motorosok, az autósok is megbámulják, végigmérik a nyugdíjasok, rácsodálkoznak a gyerekek, és bizony a szarkák is csőrükbe kapnák, ha egy kicsit kisebb lenne. Van, aki járműként, van, aki dísztárgyként vágyik rá. Nem meglepő – annak ellenére, hogy nem friss építés, még mindig ez az ország egyik legkellemesebb customja.

Aki ilyet szeretne, vágjon neki bátran: idomok nélküli, szépséghibás GSX-R-t nem nehéz elcsípni, de a Bandit és a GSX1200 is kiadja a café racer formát. Ugyan a kézzel formázott tank az húzós tétel, de üvegszálból is megoldható a Manx-forma.

A lényeg úgyis a tartós és megbízható lég-olajhűtéses blokk, amelyhez hasonlatos már soha nem lesz a motorpiacon – a harmadik évezredtől már nem számíthatunk ilyen karakteres és hosszú életű konstrukciókra.

Hozzászólások

  • 2011.01.08 07:38:15törpeapa

    Igen valóban szép,de a port talán le kellett volna törölni a műszerekről fényképezés előtt(vileda)

  • 2011.01.08 08:31:07pog ma thon

    Hát igen a régi szép idök akkor még a benzin is 10 ft volt

  • 2011.01.08 08:59:12Rendsz3r

    Végre! Az épített motor tesztek a kedvencem, de nagyon ritkák. A motor pedig egy kicsit szedett-vetett de azért tényleg szép munka.

  • 2011.01.08 09:19:29sios

    Lábtartó ügyben,tudnám ajánlani bármelyik krosszmotorét!

  • 2011.01.08 09:25:11mtk001

    Szép munka !
    A motortartó idom és a tank által bezárt négyszög nagyon karakteres formát ad. Átgondolt, egységes kép.

  • 2011.01.08 09:31:17kele123

    nagyon szép! a tank,ülés,sárvédő,felnik,kipufogó szóval minden tökéletes. az alap nem passzol hozzá. ez a váz meg a sor4 blokk valahogy nem illik a képbe. elképzelem ugyanezt mondjuk egy guzzi blokkal, hmmmm

  • 2011.01.08 09:34:28'saztán?

    37-es képen tetszik, a többin nem annyira.

  • 2011.01.08 09:40:23muz

    Nagyon szép munka!
    Nekem amúgy is könnyű eladni mindent amiben az "olajkályha" van:-)

    Árpi!
    Egy fotó erejéig érdemes lett volna mellé állítani az SS-t.

  • 2011.01.08 10:22:06Bazsi(HUN)

    Az összhatás szép, de vannak rajta érdekes dolgok.:) A fékolaj tartály festése is enyhén érdekes...:D

    De ettől függetlenül nagyon szép!

  • 2011.01.08 10:59:03atabi

    hmm messziről jól nézki....a részletek pedig hát hmm

  • 2011.01.08 11:00:55nortonvincent

    Szep munka
    Ha esetleg valakinek kell egy Norton Manx napjainkban gyartot alkatreszekbbol,de az eredi specifikacioknak megfelelloen neze meg ezt a linkat,veletlenul talaltam,es mindha magyar lenne a tulaj.
    [link]

  • 2011.01.08 11:06:38steve71y

    Nos ez ízlés kérdése szerintem ronda, mint egy tehervonat és össze van csapva, mint két tenyér azt slussz.
    Nem tűnik túl minőséginek és nem is túl igényes a megvalósítás.

  • 2011.01.08 11:44:05furkóúr

    szerintem szörnyű.

  • 2011.01.08 11:58:37Zz_

    Nem tetszik, de le a kalappal a befektetett munka előtt.

  • 2011.01.08 12:05:55lally

    Izlés kérdése az egész...de az alapok faszák.
    Műszakin nem hasonlítják össze egy gyári képpel???

  • 2011.01.08 13:21:38bobbafet

    Javítson ki, aki jobban ért hozzá, de a kivitelezési minőséget fikázók mintha nem egészen lennének tisztában a café racer műfaji kereteivel... Ez nem a "végén úgyis lefényezzük meg porfestjük" téma. A tank pl. tényleg mestermunka.

  • 2011.01.08 13:26:15XGyurmaX

    nekem sem jön be,

  • 2011.01.08 13:26:59XGyurmaX

    "Műszakin nem hasonlítják össze egy gyári képpel???"
    Nálunk nem.

  • 2011.01.08 13:31:37bajan

    nekem a cafe racerek sosem tetszettek, de orulok hogy hazankban is szuletnek egyedi motorok szerelembol es nem penzert.

  • 2011.01.08 13:53:33chiagochico

    6 év műhely munka??? Úgy reszelték ki a vázat?
    A tank viszont nagyon szép, de bocs nekem itt a lista véget ér.

  • 2011.01.08 14:08:33kisvidra

    ...reggel hazatoltam a robogómat, szerencsére még sötét volt, ezért kevesen láttak, de ezt otthagytam volna valahol az árok szélén, mert nem kockáztattam volna meg hogy meglássanak vele...

  • 2011.01.08 14:11:37Gibbons

    mindig is a cafe racerek voltak a kedvenceim, hozzáadunk egy kis rockabillyt és kész is az időutazás...

  • 2011.01.08 14:57:51Tsyga

    Nos, előttem már leírták, de én is hozzáteszek... messziről tök jó... bár előről az a nagy fejidom kicsit aránytalan... De közelről a részletek... ok, nem kell sznoboskodni, hogy "majd lefényeztetem,meg porfestem", de ha valaki maga csinálja, akkor is lehet igényesebb kicsit... És független bármilyen stílustól...

  • 2011.01.08 14:57:55muz

    Áááááá,gyöngyöt a disznók elé:-((((

  • 2011.01.08 15:01:07Szsrobert

    Azért inkább ezzel lássanak, mint robogóval...

  • 2011.01.08 16:01:44GERI87

    A motor az gumi és fém..

    Szép, tetszik!

    Bár nekem az igazi Cafe Racer az 1 vagy 2 hengeres:)

    "megbízható lég-olajhűtéses blokk, amelyhez hasonlatos már soha nem lesz a motorpiacon"

    Hát igen:(
    Az a rohadt emisszió...

  • 2011.01.08 16:33:02uzsonna

    hat 30 ev alatt nem sokat fejlodott az "epitomester"...
    shox katalogusbol vasarolt epp ami a raktaron alkatreszek, igenytelenul lepemszlizett alkatreszek, csavarostul lekent villaosszekoto, haogy a fektartalyt ne is mondjam mert az aztan telleg igenyes ahogy csimbokokban log rajta festek. ilyet inkabb ne epitsetek ettol nem lesz jobb mo-nak.

  • 2011.01.08 16:52:09zsírbüfé

    Klasz lenne hogy a sok nagytudasu belinkelne egy ket kepet azokrol a gepekrol amiket ok keszitettek,es mi is gyonyorkodhetnenk benne,talan akkor nem kene ilyen "igenytelen" fospumpakat nezegetni.

    ostobak!!!

  • 2011.01.08 16:53:38GERI87

    uzsonna

    Miért kéne hogy ettől jobb legyen?:)

    Azért az akkori lehetőségekhez, viszonyokhoz "motorparkhoz" képest legalább mert csinálni valami újat, vmi mást.

    A kidolgozottság persze hagy maga után némi kívánni valót.
    Csinálj jobbat.

    Ahhoz képest meg még ma is sokan a bokájukra fosnak egy szocigéptől....szóval érted.

  • 2011.01.08 17:13:22jobblab

    Ez a Suzi nem akkora durranás. Ennél szebb építéseket lát az ember egy siroki talin.
    Ha meg figyelembe vesszük az építő lehetőségeit - kifejezetten igénytelen.

  • 2011.01.08 17:26:05Bazsi(HUN)

    @zsírbüfé

    Én újítottam fel motort... hát anyagi lehetőségeimhez mérten... de bárkinek mutatta, egy rossz szava nem volt rá! Itt viszont, sok apróság van amibe bele lehet kötni...

  • 2011.01.08 18:41:51zsírbüfé

    Bazsi(HUN):

    Persze ertem en,meg nem gondolnam hogy ez itt egy felulmulhatatlan alkotas, de valaki megalmodta ezt a motort,sokat dolgozott vele es meg be is szamolt rola hogy masok is osztozzanak az oromeben.
    Ha pedig ujitottal fel motort akkor tudod hogy nem egyszeru.Az hogy tetszik vagy nem az egyeni dolog,van itt par epito jellegu kritika,mint pl a tied.nem is azokkal van bajom.

    Béke!!

  • 2011.01.08 19:52:40Bazsi(HUN)

    Akkor nem beszélünk egymás mellett!:) Nekem is tetszik az egész koncepció, csak tényleg olyan pici dolgokba lehet belekötni. Amúgy ez az egész café racer vonal nekem nagyon bejön, ezért vettem ilyen jellegű motor! (Jó most annyi köze van hozzá mint a reggeli italnak a tejhez...:D)

    Szóval itt egy kicsit ízlésről is megy a vita, meg a megvalósításról is.:)

  • 2011.01.08 20:07:27csuvel

    Jó cikk. És ami még tetszett azok a jó fotók.
    Árpi már saját képi stílusod van. A GSX-R ről készült álló képeid nagyon jók lettek. :)

    Gratula!

  • 2011.01.08 20:19:14repecs

    Fogyasztás? Gyorsulás? Végsebesség ja azt inkább ne. Léghűtés üzemi hőmérséklete?

  • 2011.01.08 20:27:45baowah

    csuvel: köszi. A mozgókat meg Csikós lőtte, szerintem jól sikerültek, mutat rajtuk a gép.

  • 2011.01.08 20:39:42LucziI

    Ha azt nézzük, hogy egy "régi stílust modern alapokra helyezünk". A gép se mai darab, az ötlet sem, de így összehozva új kategória. Nekem nem kellene, de szép megvalósítás.

  • 2011.01.08 20:52:37Cooper911

    Max respect az alkotónak. De az a fejidom az minek már? Annyira elrontja az egészet... A tank nagyszerü a többi is egész jó.

    Persze ezt mindenki magának a saját izlése szerint csinája. Az enyém valami ilyesmi lenne:
    [link]

  • 2011.01.08 20:54:41Cooper911

    Na a fórum motor ismét nem birkózott meg a linkel.

    hátétépé kettőspont per per upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e4/Ryca_CS-1.jpg

  • 2011.01.08 22:57:15uzsonna

    geri: azert mert nem tudok fozni, nem jelenti hogy meg kell ennem a xart.
    (egyebkent csinalok csak nem ilyen dolgot.)

  • 2011.01.08 23:39:58kunbelaba

    Szép munka, gratulálok hozzá. A részleteket még egy kicsit átgondolnám,finomítanám.

  • 2011.01.09 00:26:46Csizirájder

    Maga a motor király lenne. De a részletek szörnyűek. A fék- és kuplungolaj tartály festése egy borzalom (meg a fedele is), a markolatok buzzer csopperre valók, mint ahogy a vakítóan fényes és amúgy béna lábtartók is elég bóvli hatást keltenek. A tank viszont überkirály, mit ahogy a küllős kerekek is. Egy kis átfaragás után tökéletes lenne. :)

  • 2011.01.09 05:33:19autodelta

    A híresen jó minőségű Shoxos termékeket szemlélve ez a motor passzol a tulajhoz és a céghez is. A helyében én inkább a nevem elhallgattatását kértem volna, ez inkább antireklám. A cím pedig a magyar sajtó függetlenségének ( vagy inkább az Indexé? ) mítoszához passzol. Ilyen sokat hirdetne a Shox? Ez az átépítés mind az alapformát, mind a részleteket illetően is harmatos, ha az építő anyagi lehetőségeit is belevesszük a képbe akkor különösen gyenge. De a legfontosabb: ennél itthon tömegével vannak klasszisokkal szebb átépítések. Sértő a cím rájuk nézve - is.

  • 2011.01.09 09:53:08Devil2

    Ez egy egyedi motor, nem arra készült hogy megfeleljen másoknak, csak a gazdájának. Egyébként mint munka, kiváló, de sajnos nem áll össze a stílusa, talán még a kis szétvágott Panni racer is eredetibb mű.

  • 2011.01.09 10:11:12baowah

    autodelta - "Ilyen sokat hirdetne a Shox?" - nem hirdetőnk.

  • 2011.01.09 10:14:24muz

    Nos,valóban nem tökéletes az összhang,de nem is lehet egy "sornégy" esetében,a villahíd festése és pár apróság nekem sem jön be,de............és itt a "de"-n van a hangsúly.Ez egy klasszikus,túlzás nélkül mondhatom legendás vas.Aminek a szétvágása esetén valószínűleg heveny zokogásba törnék ki.DE ezt a gépet összetörték és nem az oly divatos(szörnyű)égnek álló seggű germánfighter-t faragtak belőle,hanem egy klasszikus formájú bringát.
    Ismétlem az összhatásban,bármennyire is rajongok a Cafe Racer stílusért(vagy épp azért)én is találok kivetni valót.DE az mindenképp elgondolkodtat,hogy az ide írogató (állítólag) motoros emberkék közül nagyon sokan nem az igényes részleteket emelik ki,hanem a könnyebb utat választva,köpködnek.
    Jó hétvégét mindenkinek,megyek sarat túrni:-)))

    Rock & Roll

  • 2011.01.09 18:19:06joejoe1974

    Wow,de jól néz ki!

  • 2011.01.10 20:37:40JawasZoli

    csatlakozom az elottem szolokhoz, akiknek nem tetszik, persze ez izles dolga, DE, nincs benne oszhang, a szogletes vaz nehezen jon ossze egy gombolyded benzintankkal. a a fotos meg egy egyszeru polar-szurot (nem csillognak az uveg feluletek es vizes targyak,) is felrakhatott volna a gepere, hacsak nem a telefonjaval fotozott, bar az ele is be lehet rakni. csak egy jotanacs a kovetkezo kepsorozathoz. Szoval, szerintem egy szar ez a gep, ahogy at lett alakitva.

  • 2011.01.10 20:42:54JawasZoli

    Jobban jart volna, ha egy Jawa salakmotort epitett volna be valamilyen dupla bolcso vazba. szerintem az eredetibb, mert ez csak egy nincs lo, jo a szamar is, de ha neki tetszik, akkor legyen.

  • 2011.01.10 21:47:28Majesz000

    Minden nagyképűség nélkül mondom, de aki tanult mechanikát valaha, az most jót mosolyoghat azon az első "villamerevítőn" :_)
    Amúgy a stílus nekem bejön, csak a kivitelezés igénytelen kicsit...

  • 2011.01.11 21:35:56Bazsi(HUN)

    Igen ez speciel érdekes... mert lényegében csak a sárhányót merevíti!:D Ha megnézem jobban oda futnak az ívek...

  • 2011.01.12 01:58:16svéd.

    ÓÓÓÓ istenem ,mennyi motorépítő ,főszakértő!!!:-)) Ezt a motort valaki megépítette,mert a régi stílust szereti,ez volt adott,ebből,és így sikerült,műszakis és motorozható.(nem kicsit) . Erre egy pár emberen kívül aki csinált már ilyet,mindenkiből kibujt a tudományos főmunkatárs!!!! Ő ezt ,nem így ,meg nem úgy!!! Akkor hogyan?? Mutasd?? :-)) Ugyan ugyan...:-))) Száj karate. Ez ,és a másik fő marhaság!! Ha már itt tartunk! Hazánkban minden ember aki lekent egy Pannóniát ,hőálló ezüsttel megfújta a kerekeket.agyonpolírozott mindent rongy koronggal az RESTAURÁLT sőt RESTAURÁTOR!!!Igaz hogy a motor fele annyit ér mint mielőtt hozzányúlt,de nembaj.Fényes!! Jawa salakmotor blokk ....Nemtalálok szavakat....

  • 2011.01.12 19:50:41Beast80

    Már megint a sok okleveles motorépítő. Gondolom már olyan motorokat építetetek mind egy szálig, hogy Marcus Walz sem mert benneteket kihívni a Biker Built of-ban. Előbb villantsatok valamit, aztán fikázzátok a kivitelezést. Az ízlés az egy dolog, mert ha azt mondom, hogy nekem jobban tetszene fejidom nélkül azzal nem sértem nem az alkotót.
    Elismerésem az építőnek.

  • 2011.01.13 22:33:08Oldm4n

    Nekem nem tetszik, mert nem az én stílusom, de a munka, az nagyon szép! Én az enyémet nem fogom cikkben feltenni (autentikus rat bike HD és egyéb alapokon) mert sokan nem értenék meg, és a flammet nem szeretem, főleg hogy nem lehet pofánvágni a köpködőket neten keresztül. De motoros találkozón szokták bámulni a vasdarabomat. :D És - legyünk őszinték - ez az egész erről szól. "Nédd, nekem mi van!"

    mmm négyütemű Jawa salakmotor egy Csepel kettős acél bölcsővázában, csepptank (mattfekete!) teli kerék hátul, küllős elöl, ökörszarv kormány, merev váz, rugózott ülés... na még gondolkodom ezen egy kicsit! XD

  • 2011.01.14 14:10:45JawasZoli

    Oldm4n!!,

    ugy latom erezted azt hogy mire gondoltam, azert nem rossz otlet. Nekem ez a Suzuki azert nem tetszik mert aranytalan, es nem harmonikus, ennyi az ami nem jo rajta, ez olyan mintha csikos inghez felvennel egy kockas nyakkendot.

Motorválasztó

mi ez?

Ha már tudja, hogy 125-öst szeretne, de még nincs meg a kiszemelt kedvenc, használja motorválasztónkat. Ár, felépítés vagy praktikus szempontok alapján böngészhet a motorkák között, de az egyes márkák kínálatát is egyetlen kattintással lekérdezheti. Anélkül, hogy nyüstölnie kéne az egér gombját, fotókat is nézegethet a kínálatról, ha a lista bal szélén látható ikonon felejti a nyilacskát. Ha megtetszik egy motor, rákattintva részletes adatlapot húzhat ki kartotékunkból.
Nem csak az ár és a felépítés lehet fontos a választásnál, legalább ennyire számít, hogy milyen messzire lehet eljutni egy tank benzinnel, mennyire van jó erőben a motor, illetve mekkora súllyal kell birkózni vezetése közben. A hatótáv esetében három literes fogyasztást vettünk alapul, ebből számítva a megtehető kilométereket, a gyors és könnyű gombokkal pedig teljesítmény, illetve súly alapján rangsorolhatja a motorokat, robogókat.
Ha bizonytalan, milyen 125-ösre van szüksége, ne tétovázzon, olvassa el Motordoktorunk alapművét, amelyben mindent megtudhat a választási szempontokról.

Praktikus gépet szeretne, de kicsivel nagyobbat, mint egy 125-ös? Használja az A2 jogosítványhoz hangolt motorválasztónkat! Az új, Magyarországon is érvényes európai jogosítványkategória maximum 35 kW-os, vagyis 47 lóerős motorokat enged meg – ebben a nagy halmazban szinte minden megtalálható: robogó, meztelen gép, enduro, custom vagy túramotor. Ár, felépítés vagy használati szempontok alapján böngészhet, de az egyes márkák kínálatát is egy mozdulattal lehívhatja. Képeket nézhet, szerelembe eshet a szemére hagyatkozva: elég, ha a lista bal szélén látható ikonon tartja az egér által vezérelt nyilacskát. Ha megtetszik egy motor, rákattintva részletes adatlapot nyithat meg az adatbázisunkból. Nem csak az ár és a felépítés lehet fontos a választásnál, ugyanennyit számít az üzemanyagtartály mérete – ebben a kategóriában átlagban 3-4,5 literes fogyasztással számolhatunk. Tanulmányozza át a teljesítményadatokat, a lóerőt és az elérhető nyomatékot. Nőknek az ülésmagasság is számít, az örömet keresőknek meg az alacsony tömeg. Ne legyen bizonytalan, a motorválasztó segítségével válassza ki melyik motor a legalkalmasabb önnek.

Hirdetés