Drága az autózás? Itt egy Honda

2012. március 31., szombat 12:18
A robogóipar még mindig képes meglepni, pedig néhány pofára esés után úgy érzem, már ismerem néhány törvényszerűségét. Aki rosszul választ, egy életre megutálja a kategóriát, akinek viszont szerencséje van, garantáltan megnyomorítva érzi majd magát, ha kénytelen újra autóba ülni.

Hiába mondanak mást, az ötven köbcentis, négyüteműekk ereje csak a lakó- pihenő övezetben elég. Akinek viszont van A1-es jogosítványa, úgyis 125-öst választ, de nem kétüteműt, mert az annyit fogyaszt mint egy autó, és még büdös is. Egy ekkora négyütemű már mindenre használható, jár hozzá a közlekedési élmény és fillérekbe kerül a fenntartása.

Itt van például a Honda NSC110 Vision robogó. Nem csak motormérete de a célszerűsége miatt is közelebb áll a nyolcadliteresekhez. Mivel kistestű, nem kétlem, hogy elődeihez, a Lead 100-hoz és 110-hez hasonlóan ebből is rengeteget látunk majd a városban, rendszám nélkül. Mivel létezik belőle ötven köbcentis kivitel is, a nagyobbat arról lehet felismerni, hogy jó japán szokás szerint ennek is háromszög van a hátsó sárvédőjén, de nem fehér matrica mint régen, hanem a műanyagba öntött minta.

A Vision hidegen járó blokkjának vibrációi a teljes lámpaidomot és a műszerfalat berázzák. Az egyszerű acélcső váz a kormánytengely felé vezeti el a rezonanciát, és a furcsa remegés csak elindulás után szűnik meg.

Először arra gondoltam jaj, már megint egy gumivázas robogó. Meg sem tudom számolni hány hasonlóval mentem az elmúlt években. Úgy fest, a jelenség mára iparági sztenderdé vált, és nem csak kistestű típusok közt. Aztán túltettem magam a problémán, mert a koncepció amúgy teljesen jó.

A gyártók azért variálják egyfolytában a robogók kerekének méretét, mert sem a kicsi, 10-12 colos sémára, sem a nagyobb, 14-16-os kerekűekre nem mondhatjuk, hogy egyértelműen jobbak, mint a másik építési iskolába típusai. A Vision kerekei elől és hátul is 14-esek, így aki ráül, joggal reméli, hogy egyetlen belső szerve sem szakad le, ha mondjuk meghódítja a Hungária körutat. Cserébe csak egy bukósisaknak jut hely az ülés alatt, mert a másik helyét elveszi benzintank.

Az én sisakom annyira beleszorult a vödörbe, hogy mindkét kezemre szükségem volt a kivételéhez. Valószínű, hogy ennek a sokféle kapható sisakhéj-méret az oka, illetve az, hogy az enyém állrésze felnyitható, így eleve vaskosabb, mint egy közönséges zárt bukósisak. Mindegy, mert azt is megtudtam, hogy a napi bevásárlás csomagjai tökéletesen elférnek a rekeszben.

A Visionnel annak ellenére nagyon jó robogózni, hogy álló helyzetben kismértékű ellenállást okoznak a kormányban az idomok alatt tekergő csövek, bovdenek és elektromos vezetékek. Ilyenkor jól hallható, hogy a thaiföldi gyárában nem adtak megfelelő utasításokat az összeszereléshez. Ez természetesen nem érezhető menet közben, de azért furcsa egy Hondán, pláne úgy, hogy kiváló SH125-ön nem érezni ilyesmit.

A Vision tervezőit nem a meleg víz feltalálásával bízták meg, így rutinos robogógyártóként csak azt pakolták bele ebbe a gépbe, amivel egy kicsit minden konkurens modell elé kerülhet ez a tömegmodell. A motor befecskendezős, miközben még bőven vannak egyszerű, karburátoros típusok is a piacon, de ennél is sokkal fontosabb, hogy szemben az ötvenes alapváltozattal, a Vision 110 fékei integrált rendszerűek, vagyis ha az első féket húzzuk, kicsit fog a hátsó is, és fordítva.

Remek érzés lassítani a Hondával, nem is gondoltam volna, hogy a kis első tárcsa-, és a hátsó dobfék együttes használatával ennyire rövid úton meg lehet állni. Más sem gondol ilyesmire, és a Honda pont ezért fejleszti a kombinált fékrendszert olyan régóta. Ha jól emlékszem, először egy rettentő nehéz sport-túramotoron, a CBR1000F-en jelent meg, valamikor 1991 táján. Volt aki egyből kiiktatta, mások viszont annak köszönhetik az életüket, hogy a rövidebb féktáv miatt nem futottak rá a kamionra, amikor az váratlanul bevágott a belső sávba.

A Vision 110 legfőbb erénye, hogy teljesen kiszámíthatóan működik. A gyorsulás egyszemélyes használatkor, hetvenes tempóig egy középkategóriás autó szintjén mozog. Néhány nap azonban mindig teljes gázzal gyorsítunk, míg ez az autókra általában nem jellemző, így végül a Visionön ülve a csúcsforgalom hercegének érezzük magunkat. A kocsisorok előtt közlekedni nagyszerű érzés, eléjük kerülni pedig nem csak a buszsávon lehet. A Vision olyan keskeny, hogy még az utas lábtartója is külön kihajtható, nem az idomot szélesítették ki a megfelelő helyen. Más kérdés, hogy amikor ketten ültünk a robogón, alaposan vissza kellett vennünk az arcunkból, mert a korábbi 75-ös utazótempóból eltűnt egy tízes és a gyorsulás is romlott valamelyest.

Egy hét alatt mindenféle helyzetben kipróbáltam kis Hondát és a végén már a váz a futómű nem éppen végtelen határai sem zavartak. Jót robogóztam, fogyasztási rekord nem született, de hirtelen ötlettől vezérelve elmentem Budapestről Visegrádra és a várakozásaimmal ellentétben, a kőkemény ülés ellenére nagyon jól esett ez a laza robogós kirándulás. Végigzötyögtem a közeli hegyi szerpentinen, ahol néha a térérzet megváltozása miatt túl gyorsan mentem. Ilyenkor már alig bírta követni a futómű az út egyenetlenségeit. 100 teljesen vegyes kilométer után tankoltam 2,75 litert, visszajöttem a városba és másnapra kieszeltem az utolsó erőpróbát, hogy kiderüljön, visszagurul-e Budapest egyik legmeredekebb utcáján a Vision 110.

Az kísérletről Papp Tibi készített videót és elhatároztuk, hogy mostantól minden B125-ös motort és robogót elhozunk majd a Kiscelli utcába, hogy legyen némi összehasonlítási alapunk.

Míg a közelemben egy futár lábbal segítette felfelé kivénhedt Suzuki Sephiáját, addig a 110 köbcentis Honda óra szerint ötvenig gyorsult fel, mielőtt elértem vele a kanyart. A próbát a biztonság kedvéért többször is megismételtük, de mindig hasonló eredményt kaptunk. Lám, a rendszámköteles kategória alján is van élet, 9 lóerő és 8,7 newtonméter elég egy élhető és élvezetes robogós élethez.

Hogy megtudjam a Honda Vision fenntartási költségeit, felhívtam egy budapesti márkakereskedést. Az már kiderült, hogy száz kilométer benzinköltsége nagyjából 1200 forint. Ennyi pénzből a jó öreg referencia-Swifttel érintőgázos használat mellet sem tudok megtenni 40 kilométernél többet, miközben rengeteget állok a dugóban, vezetési élményről pedig jobb, ha nem is beszélünk.

A Vision, és néhány kisebb motorral szerelt robogó szervizintervalluma meglehetősen rövid, mindössze 4000 kilométer. Ennek magyarázat egyrészt a csekély motorolaj-mennyiség, másrészt a cserélhető olajszűrő hiánya lehet, valamint az, hogy ezeknek az ingázásra is alkalmas gépeknek sokszor az éves futásteljesítménye nem több ennél, és évente egy karbantartás amúgy is erősen ajánlott. A szervizteendők elsősorban tehát az olajcserére, a levegőszűrő ellenőrzésére, és ha kell cseréjére, illetve az általános ellenőrzésekre korlátozódnak. A munkaidő körülbelül másfél óra lehet, a szervizdíj pedig összesen 16 ezer forint, az egyik budapesti hondásnál.

Évi 3768, vagyis negyedévente 942 forint, szenvedélybetegek kedvéért másfél doboz cigaretta, önsorsrontók kedvéért három vonaljegy áráért tudnék budai ficsúrként biztosítást kötni a Vision 110-re. Ja, múltkor ennyiért parkoltam egy rövidet a Nádor utcában.

A Honda legolcsóbb rendszámos robogója meglepő módon tényleg nem drága. Ára, a pofátlanul magas, 95 ezer forintos regisztrációs adóval együtt 583 ezer forint. Jóllehet a Hondának a kategóriában még ritka befecskendezős motorja és kombinált féke miatt nincs közvetlen versenytársa, azért az beszédes, hogy egy hasonló méretű, de kisebb teljesítményű és kiskerekű Piaggio Fly 100 595 ezer forintba kerül, a műszaki szempontból hagyományos, de nagyobb és erősebb Kymco Agility City 125-ért, regadóval 562 ezer forintot kérnek, míg a Keeway Outlook 125-öt 500 ezerért hirdetik.

A felsoroltakon kívül további fél tucat hasonló, ingázásra és kétszemélyes városi használatra tökéletesen alkalmas típust találunk a kínálatban. Többségük megfelelő lehet a B125-ös, vagyis gyorsított A1-es jogosítványhoz, esetleg a bank által visszavett, hiteles autó helyett, vagy ha valaki már elegendő élményanyagot gyűjtött a városi tömegközlekedésről. Ígérjük, rengeteg pénzt spórolunk majd, és hetente az orruk alá dörgöljük, hogy városban autózni többnyire irdatlan baromság, a száztizes motor vezetéséhez nem kell berepülőpilótának lenni, és, hogy az okos közlekedés lehetősége itt van az orruk előtt, csak érte kell nyúlni.

Ha többet szeretne tudni a B125 világáról, nézzen át Totalbike.hu/B125 oldalunkra, ahol mindent megtalál, amire szüksége van, és azt is, amire nincs.

Címkék:

Hozzászólások

  • 2012.03.31 14:27:01tlantos

    Akinek vitte vagy epp viszi az autojat a bank, annak nem lesz penze motort venni. (+sisak, ruha, stb.)
    Akinek megvan az auto, annak ez egy plusz kiadas, ami eleg sokara hozza be az arat.
    Nekem meg konkretan nincs ertelme. Eljarok kenyelmesen, akar +4 utassal es csomaggal 8,5 liter gazzal, ami az inditashoz hasznalt benzint is hozzaadva, benzinre atszamolva 2 literrel jon ki tobbre, mint ennek a motornak a fogyasztasa.
    20-21 forintos km koltseg, szemben a robogo 12 forintos km koltsegevel. Vagyis 8-9ft/km-el tobb. 55-60e km, mire egalra hozna. Es azert kenyelemben igen messze van az autozastol.

  • 2012.03.31 14:44:59hagyma

    nekem tovabbra is az a velemenyem, hogy a robogo a bringat valtja "fel", nem az autot le
    emellett auto mellet el tudnek kepzelni egyet, csak meg gondolkodom mire hasznalnam
    nem, en nem tudnam hsznalni, de megertem hogy pl pesten lehet jo tavasztol oszig munkaba menni meg haza..

  • 2012.03.31 14:47:14hagyma

    maga a moped meg igen jol nez ki

  • 2012.03.31 14:50:48Moan

    tlantos:

    Ezek szerint még nem robogóztál a városban. :) Persze felmerül bennem az a kérdés is, hogy a gázüzeműre átállás mennyibe volt és mondjuk mennyi adót fizetsz az autód után. Valószínűleg egy robogó árát ráköltötted pluszba miközben többnyire csak egyedül jársz az autóddal.
    Én pl. évekig jártam kora tavasztól késő őszig 50-es robogóval melóba miközben autóm is volt. Leszámítva, hogy nem volt meg az autóhifi és a külvilágtól elzárt feeling, egy csomó extrát adott a robi. Mondjuk úgy, hogy kicsit más a város áramlásában ilyen puhatestűként létezni, mint fémkalitkában felette járni. ...és nem rossz értelemben.
    Szerintem szép lassan mindenki átszokhatna a kétkerekűekre...és az árakat/adókat nézve lassan át is fog szokni.

  • 2012.03.31 14:58:49geegee

    tlantos: persze, lehet, hogy neked nem való ez, van ilyen.De amúgy számoltad-e a parkolással járó sz*pást, időt, költséget, autóval és motorral; illetve a dugóban eltöltött időt autóval és motorral?Persze csak, ha városi ember vagy.Városon kívül, faluba, országútra télleg nincs sok értelme egy ilyennek.

  • 2012.03.31 15:02:54hagyma

    sot videken meginkabb jo lehet
    en egri voltam pl ott siman OK eljarni meloba
    falura tulzas ugye
    szoval szerintem videki kis-kozepes varosokban lenne meg a legjobb helye
    pesten en felnek motrozni, bar 15 eve nem voltam otthon, de a helyzet nem sokat javulhatott
    ez allando kerdes az idojaras...
    bar olyankor akkor hasznalni kell a tomegkozlekedest gondolom
    /csak ugy elmelkedem/

  • 2012.03.31 15:12:57zsolti_

    Nekem az jött ki, hogy min 40-50.000 km mire talán behozza az árát egy robi, szinte akkor is ha használt. Szal ez a spórolásos rész elég false ezekben a cikkekben, mert kb sose térül meg. Így nem hiszem, hogy sokan fognak átszokni a kétkerekűre emiatt. Bp-n meg akinek jó lenne egyszerűen nem tudja hol tárolni, mivel értelmes ember nem hagyja kint a parkolóba, mint egy autót.
    Aki szeret motorozni annál más a helyzet, de ott fölös egy kis autóval összehasonlítani(cikkes swift), mert az jó eséllyel eddig is motorozott.

  • 2012.03.31 15:15:58hagyma

    na igen a tarolas
    es itt visszajon, hogy lehet tenyleg kene rendszam?

  • 2012.03.31 15:23:39zsolti_

    Szerintem ha utcán tartod akkor pont leszarják, h van e rendszám vagy nincs. Elviszik azt kész. Ha mást nem max alkatrésznek jó lesz. Tömblakásba meg a tárolás másként nem igazán lehet megoldani, mert a tárolókba nem lehet berakni úgy mint egy bringát.

  • 2012.03.31 15:24:46GERI87

    Az árak ahogy nézem nem vészesek, erre végképp nem mondhatja senki hogy drága.
    A fogyi viszont átlagos, ahhoz képest hogy kicsit nagyobb kicsit erősebb gépek is ennyit tudnak fogyasztani, így nem sok értelme van hogy 110-es és 9 ló...méretre meg mintha elég szűkös lenne..

    "és az árakat/adókat nézve lassan át is fog szokni."

    Nem fognak.
    Az időjárás, pakolhatóság miatt végképp kiváltani teljesen semmit nem fog...van akiben egyszerűen nincs meg a hajlam hogy motorra üljön annyira távol áll tőle a dolog, ők soha...sokan vannak.
    És nem is csak BP-ből áll a világ...én meg pont azon kívül nem látom hogy nagyobb értelme lenne..


    Azt meg nehezen tudom elképzelni hogy vki eladja a kocsiját hogy vehessen egy robogót, fölösbe meg...mint annyiszor leírták már itt is sokan (de minek)....még jogsira sincs pénz, nemhogy motorra, felszerelésre...
    Ha lenne, nem pár literen múlna a közlekedésük.

    Ez is olyan mint a "bringázás" (fujj): egy réteg még szarni is....aztán azt hiszik ez a megváltás....

  • 2012.03.31 15:31:43m20b25

    Majd 3 év múlva 200-ért jó vétel le.

  • 2012.03.31 15:36:30m20b25

    Nyáron bringázok a munkahelyre és nem cserélném le robogóra, nagyon jó érzés reggel egy kiadósat tekerni.
    Mondjuk a délutáni 40 fokos melegben tekerésről már le tudnék mondani:)

  • 2012.03.31 15:58:47KIZS

    Nem hiszem, hogy 3 év múlva 200 lesz, inkább 8 év múlva 300. Ez a legnagyobb baj ezzel a robogózással: büdös drágák a robogók. Még az innen-onnan behozott, visszatekert, 4 donorból összetákolt, papír nélküli példányok is. Elég rossz érzés a spórolást úgy kezdeni, hogy "költs el 350-400 ezer forintot". Főleg, mert az akar spórolni, akinek nincs kidobandó közel fél misije. És az új robogók áráról ne is beszéljünk. Mire elkezdhetünk ténylegesen spórolásról beszélni, már rég tönkrement a motor (de legalábbis szinte nullára amortizálódott).

    Persze lehet mondani, hogy 350-400 ezer forint nem sok. Mert tényleg nem sok. Viszont a magyar nettó átlagkereset 140 ezer. Ehhez kell viszonyítani mindent.

  • 2012.03.31 16:18:36mennyi?husz!

    Annyi, h hasznaltan kell venni es maris nem kell 50.000km h megteruljon. Na meg ez egy auto varosi 8 literes fogyasztashoz lett szamolva. Nalam ez 12 liter pl szoval meg meg sokan masoknak is van olyan autojuk ami 10 alatt sose van el nekik meg jobban megeri hasznalt 125-os.

  • 2012.03.31 16:46:50dejoke

    Nekem egy Aprilia Gulliverem van. 20ezerért vettem ráköltöttem még 20-at. 70 az utazója, nagyon kényelmes, megbízható és még el se lopják mert nem mai darab. De nekem be jön a formája. Ez a motor a cikkben nagyon szép nagyon jó de több mint fél millióért????? Vagy ez csak nekem sok???????

  • 2012.03.31 16:52:17Guzzista

    Dani! A cikked alapján azt hihetné a nyájas olvasó, hogy az integrált féket a Honda mérnökei fejlesztették ki. Ezzel szemben a valóság az, hogy a Moto Guzzi találta ki és szabadalmaztatta ezt a fékrendszert, amely már 1990 előtt is megtalálható volt a gyár modelljein. Egyébként az ABS előtti legkifinomultabb fékrendszerről van szó, amelynek a mai napig van létjogosultsága, miként az a cikkedből is kitűnik.

  • 2012.03.31 17:08:14eff

    Jó, de annyira nem alternatíva, ezért is nem támogattam a b125-öt. Mert akinek a benzin ár miatt kell leraknia az autót mondjuk Bp-en, mint munkába járó eszközt, akkor még jobban próbálja a költségeit minimalizálni, ezért mondjuk étkezési, üdülési, stb. jegy helyett bkv bérletet kér. Ha valaki mondjuk a 3-4 éves családi diesel még hiteles focusát hajtja munkába járásra, és a dizelt még kifizeti, akkor csak nem „dob” ki fel millát, hogy „sporoljon”. És még sorolhatnám a miért nemeket. Én egy „nagymotort” hajtok bp-i ként, ezen kívül rossz időben autó. Bp-i ismerőseim többen váltottak(a média hatására gondolom:-)) robogóra, hogy milyen jó lesz. Kivétel nélkül mindenkit lebeszéltem az új robogóról, és rábeszéltem 100-130e Ft-os ocsmány, nagykerekű használt robogóra. Mondjuk a lebeszéltek, rendszesen autóval munkába járó ismerősök ~80%-a pár hét után, általában az első esős napok után visszaült az autóba, és áldotta a nevem, hogy nem vett 500-800e Ft-ért egy garázstölteléket. Aki viszont még mindig ezzel jár, az örömét leli a praktikumba, és mindenki bizonygatja, hogy levizsgázik A-ra, és vesz egy tisztességes motort. Ők elsősorban a kényelem, persze a sporolás miatt is próbálkoztak a váltással. De „Tisztelt TC!”, kérdem hogy ki a p*csa ad ki fél millát(5 évnyi BKV bérlet, illetve ~1000L üzemanyag) azért, hogy „spóroljon”??? Nyilván ez inkább egyfajata kényelemről szól csak, de csakis azoknak akiknek nem gond napi 600Ft-ért reggelizni, és 1500Ft-ért ebédelni a munkahelyen:-)

  • 2012.03.31 17:14:06nofatchx

    jó kis gép, de a 75-ös utazó sajnos hasonlóan kevéske ingázáshoz, mint városban az 50-es rotyogó. a nagyobb biztonság érdekében érdemes kihasználni az "a1" adta lehetőséget, vagyis érdemes egy 11 kw-os motort beszereni, azoknak, akik városon kívülről járnak be, mondjuk budapestre. lakott területen belűlre viszont elegendő ez is.

  • 2012.03.31 17:17:34gumitamin

    eff
    Egyetértek.

  • 2012.03.31 17:27:42Gekko

    Mielőtt a megéri / nem éri meg kérdést tovább boncolgatnánk, és a 50-60 ezres megtérüléseket újfent leírnánk, kéretik a következő tételeket is beleszámolni:
    - idő
    - parkolás
    - autó amortizáció (dugóban araszolva)
    - stressz

    Mert ezek is benne vannak a pakliban. Én a városban járok egy ilyennel:
    [link]

    És jelentem, megéri. Nem is csak a pénz miatt, főként az idő, parkolási macera meg ilyenek miatt. Meg hát kevésbé féltem, mint az autómat (bevásárló központ parkolóban kiszerelt ködlámpa pótlása drágább).

    Ja, és én agglomerációs ingázó volnék.

  • 2012.03.31 17:29:41eff

    gumitamin
    Persze, hogy igazam van:-) Távol álljon tőlem bármi negatív gondolat a TC irányába, de... Fiam sokat olvas. Kapott egy rendes e-book olvasót. Nem olcsó, de nagyon jó. Aláírást gyűjtök, hogy ne őljük a fákat, és az olvasás remek dolog, és a munkáltatók minden alkalmazottnak vegyen e-book olvasót, és .... A többit mindenki egészítse ki saját szája íze szerint.
    Könyvtár, olcsó, béna paíros könyv, esetleg használt, ugyanmár. Most mit népszerűsítünk az olvasást, vagy e-book(új) forgalmat???:-)

  • 2012.03.31 17:39:05Fantomász

    eff: azért nem támogatod mert SZERINTED nem jó robogóval járni? Okos vagy komolyan :)

  • 2012.03.31 18:33:52eff

    fantomász:
    Az ég felé mutattam, és te csak az újjam hegyéig láttál:-) Így nincs is értelme magyarázkodnom. Röviden nem, nem ezért nem támogattam.

  • 2012.03.31 18:55:02ujpistolpete

    Nekem kocsival (13 eves japan, 2100 euro) 40 perc a melo es tizet eszik varosban. Honda PCX-szel (1 eves japan, 2200 euro) 12 perc es 2,7-t eszik varosban. Es ingyen parkolok. Es ebedszunetben barmit el tudok intezni. Es ami a legfontosabb: sosem stresszelek, hogy elkesem egy megbeszelesrol. Oltony nyakkendo, fole egy szammal nagyobb kabat + TucanoUrbano oszt jonapot. Telen teligumi plusz muff a kormanyra es hadd szoljon. 12 perc alatt fazni sem lehet.

  • 2012.03.31 18:57:12SelmeciMarcell

    Fantomász: nagyon jó dolog motorozni. De én pl. az asszonynak 300-ért vettem egy romhalmaz kocsit ami nagyjából mégegyszer annyiért ki lett pofozva. Ezzel el tudjuk vinni a kölyköt a bölcsibe, négyen beférünk, stb. És pont egy új 125-ös árából megvolt. Hát nem mocit kapott az asszony, pedig az is ott figyel a listán.

    Én ebben a B125-kampányban lassan elunom magam. Lehet hogy ez egy küldetés, de én se autósként se motorosként nem osztottam az igét hogy aki eddig csak autót vagy csak motort vezetett az most váltson mert eddig hülye volt. Nem lehetne mindenkit meghagyni a saját sokásaiban. Ha valaki dugóban akar rohadni és elfüstölni a benzint, hát tegye. Ha meg motorra akar pattanni, akkor azt tegye. Nem teljesen mindegy? Ne más mondja már meg hogy mikor mivel kelljen mennem. Annak kifejezetten örülök hogy pl. vasúton már nem ingázom mert a belem fordult ki tőle. Tök jó lesz ha valaki azért kampányol majd hogy felszedjék az aszfaltot mert vasútbuzi.

  • 2012.03.31 19:00:46Hojlele

    Még ennyi fillérb@szót.
    Robogót azért veszünk, mert praktikus és tavasztól őszig iszonyat jó érzés vele közlekedni. Bp.-en belül minden távolság max 15 perc. Én 125ccm-es Piaggioval nyomtam. Minden nap egy római vakáció. Kit érdekel, hogy mikor hozza be az árát? Jó érzés? Szeretem? Megengedhetem magamnak? Igen. Akkor meg mi a gond? Nyilván egész Olaszország, Spanyolország és a mediterrán régió hülye, csak a magyar az okos. De ezt már megszokgattuk. Ti is a smit palival diplomáztatok?

  • 2012.03.31 19:21:40effendi79

    Akik szerint sosem térül meg a robogó ára, üzenem, hogy a legfontosabb tétellel nem számolnak: a saját szabadidejükkel. Márpedig a legtöbb DOLGOZÓ embernek nincs belőle sok. Csak nem lehet számszerűsíteni. Ha lehetne, már azt is megadóztatták volna. :-)

  • 2012.03.31 19:25:291kutya

    hááát... nekem a 100-as lead van, de ha megölnének se vennék egy ilyet. ez ahhoz képest egy okádék, ormótlan csótány. motoros bicikli...:(

  • 2012.03.31 20:00:46S1980

    Ősszel vettem akciósan 470-ért egy 2009-es gyártású, de nullkilométeres Lead-et. Ugyanennyi köbcenti, de vízhűtés, két sisaknak tartó. Kellemes motorka, átlag 2,5-ös fogyasztással. Stabilabb, masszívabb, erősebb, takarékosabb, mint a Jog volt.
    Fogyasztás: van egy gázos 124-es Mercim (230-as), azzal 100 km 2700 Ft. Ezzel 1100. Visszahozza egyszer a motor az árát, de közben időt és idegességet spórolok. És ez döntött a vásárláskor. Meg kell egy megbízható motor is a Pannónia mellé.

  • 2012.03.31 20:14:48tlantos

    Moan:
    az auto szukseges, mert videkre, kulfoldre, legalabb ketten, felcucolva nem lehet robogoval menni.
    Magyarul az auto adott, a terhei adottak. Ha all, akkor is. A gazositas amugy 200e volt. Mar reg megterult. De ha levonom a robogo 500e-s arabol, akkor meg mindig versenykeptelen.

  • 2012.03.31 20:15:22denyiro

    A nagy kerék abszolút pozitívum szerintem, ezekre az utakra életveszély egy rollerkerekű gép. Jó rotyogónak tűnik és ha nem havi nettó 100-130.0000-ből kellene gazdálkodnom, hanem mondjuk nettó 300.000 körüli összegből akkor még talán el is gondolkodnék egy hasonló beszerzésén de addig amíg ez nem így van marad az elmélkedés, hogy hol is rontottam el.

  • 2012.03.31 20:18:53tlantos

    geegee:
    evekig jartam pest mellol pestre (hungarian belulre, de azert nem a legbelso belvaros.
    Fel ora alatt mindig bennvoltam. A parkolasert nem kellett fizetni se, es hely is volt mindig.
    Most meg elkerulhetetlen az M0 hasznalata. Azon meg robogozzon, akinek ekt anyja volt :)

  • 2012.03.31 21:37:56BTO11

    bocsi cikk irókám a fent emlitett versenytársak mind kinaiak??? néhány gyártó esetleg megorrol a cikk ciméért.
    a régi 125 pantheon a népitéletek szerint 2.5-3 litykót esznek pedig 2T robeszok.
    egyébként min 1 sisak és 1 dzseki + 1 kesztü kell mint induló védőszerelés,de azért nem árt venni görkoris védőcuccot is abbol + a térdvédőt használni.
    ja és + a jogsi ára ami nem igazán 1értelmü tétel.

  • 2012.03.31 22:20:06Parajpuding

    1kutya: szubjektív. Ha megölnének sem vennék olyan nyomoronc p*csköszörűt, mint a Lead. Jó a Vision. De még így is drága. Majd "haccáz" érte? Nanee...
    Most vettem kettőötvenért egy korosabb, de hibátlan állapotú ötajtós swiftet. Lehet, hogy többet fogyaszt, lehet, hogy nem tudok a sorok között elhúzni, lehet, hogy egy kicsit több az adója, de télen-nyáron-esőben tudom használni. Eredetileg pedig 125-ös robogót akartam.

  • 2012.04.01 06:35:04zootyo

    Annyira kész vagyok ettől a "mikorra térül meg dumától"!
    Akinek van egy 10 litert fogyasztó benzines autója, és vesz a megtakarított 150000 forintjából egy robogót, akkor annak a megtakarítás már a következő hónaptól kézzelfogható. Tehát a zsebében marad a lóvé, jól láthatóan.
    Ugyanezt gondolom a gázos átalakításról is.
    Ja! Hogy nincs rá pénze, és azt is hitelből kell megoldani... Az más tészta.

  • 2012.04.01 07:20:06vtec

    Nekem egyelore csak egy 50-es kymco agilitym van, Nyiregyhazan jarok vele munkaba, ugye ez nem egy teljesitmenybajnok, de igy is rohadtul feltolt adrenalinnal mig beerek ezen az 5 km-en :) 9 perc haztol-hazig, kocsival legalabb 2x ennyi, de inkabb tobb, pedig meg dugorol nem is beszeltunk, ha esetleg veszek majd vmi b125-ost, az is kymco lesz szerintem :) viszont ez a honda is nagyon szimpatikus, foleg ilyen aron :)

  • 2012.04.01 08:43:21protézisesh

    1.) gyalogrol, bicajrol, bkvrol FELEMELKEDES egy ilyenre atulni, a kozlekedesi evolucio uj lepcsoje az onallo elet iranyaba topogo ifjaknak.
    2.) aki jol el van eresztve es behuzhat egy 150-600 eFt kezdo beruhazassal jaro uj hobbit ("romai vakacio"), annak idealis.
    3.) az, aki a hiteles autoja fogyasztasa miatt szivja a fogat, SOHA nem fog ekkora osszeget ELORE bedobni a kesobbi soporolas remenyeben.
    4.) igen beruhazas, aminek megterulese van (valamikor). hiaba sporolsz a megvetel utani elso naptol, ha elotte 50.000kmnyi benzin arat ELORE beleteszed a hardverbe....

  • 2012.04.01 09:26:43uniball

    Valamibe mindig bele lehet kötni, akinek olcsóbb mocija van az azért köt bele, aki autózik azért, aki pedig robogózik az magát látja igazolva.
    - Olcsóbb motor: Új autót/motort sohasem jó bolt venni mert hamar ledobja az árát. Viszonyítsuk más új robogókhoz és ne használtakhoz, azokhoz képest jó az ára.
    - Városon belül egyértelműen a legjobb alternatíva, ezt csak az tudja aki próbálta már. Viszonylag kevés az olyan napok száma amikor nem használható. Napi ingázó járműnek hibátlan, még agglomerációból is.
    - Megtérülés: Az első dugóban való mosolygós áthaladáskor megtérül az ára, a többi már tiszta nyereség :)

  • 2012.04.01 09:48:21Szandokán

    Parajpuding@ "Most vettem kettőötvenért egy korosabb, de hibátlan állapotú ötajtós swiftet."
    Ma Magyarországon a Suzuki bárminek(mindennek)lehet az alternatívája?
    Ha kell,BKV bérletnek,robogónak,5er BMW-nek... :lol:

  • 2012.04.01 09:55:49randomdude4555

    Azt se felejtsük el ki a számításból, hogy egy robogó és egy autó költsége nem csak a fogyasztásban különbözik. Városon belüli ingázásra nem csak azért jobb a robogó, mint az autó, mert kevesebbet fogyaszt, hanem mert:

    - az autót a rövid távok nagymértékben gyilkolják. egy robogó 1-2 perc alatt üzemmeleg, autónak kell 10-15 perc is, amíg bemelegszik. hidegjárás hátrányait nem ecsetelem.
    - 4T robogónál pl. évente 1 liter olajat cserélsz, autóban 4-5 litert + szűrő.
    - a kétkerekű javítása, alkatrészek jópár nagyságrenddel olcsóbbak, mint egy autó esetén. komplett futóműgenerál robogónál 10-20 ezer forint, autónál (hacsak nem valami szoci autód van) 100-200 ezer.
    - a mindennapos ajtónyitogatások, ülésbe huppanások és fészkelődések, kormánytekergetés, pedálnyomkodás, mind-mind drasztikusan amortizálja a belteret is, ezen alkatrészek pótlása, ülséhuzat, kormány, pedálgumi, váltószoknya, ajtózsanér, stb. pótlása, cseréje össze nem hasonlítható egy robogóülés áthúzásával, esetleg egy markolat cseréjével.

  • 2012.04.01 10:04:15csuvakka

    Mindenki döntse el magának akar-e motorozni, robógózni, vagy nem-e.
    Tök feleseleges itt a szót szaporítani. Megtérül, nem térül? Ki tudja. Talán igen, talán soha, lehet hogy épp összetöröd, vagy talán éppen eltaposnak, és a túlvilágon meg már mindegy, de az is lehet hogy odahaza, az ágyban kapsz szívinfarktust.
    Inkább az otthonról való munkavégzésre kellene törekedni sokaknak, és a munkahelyeknek, ahol lehetséges, mert a BKV egyre drágább, az üzemanyag ugyanúgy, (a robogó is benzinre megy), a biciklin meg spongyabobbá izzadsz 5-10 kilométer alatt, nem is beszélve arról hogy jóesséllyel 200 kilométerenként defektet javítgathatsz rajta.

  • 2012.04.01 11:04:00zöldi

    Nem olvastam végig a kommenteket, én pl nagyon szívesen támogatnám a gazdaságot és csökkenteném az emissziót(kétüteműm van), illetve redukálnám közel 0-ra az éves robogószerelési óráim számát(20 éves), de 6 kilóért ez nem alternatíva. Nekem a 2. motor szigorúan gazdaságilag alapostan megindokolt lépés, ennyi pénz pedig évi 3000 kilométerrel soha nem térül meg, vizsön kihúzva.

  • 2012.04.01 11:25:26Turbék

    SUZUKI SWIFT valóban sok mindennek az alternatívája,(máv,bkv)elvisz bárhova akár 5embert is. Nekem 1.0ás van,városba bőven elég az ereje, pályán meg nem rohanok. Fenntartása olcsó,megbíz6ósága legendás. Robogó is van,50es. Pesten tényleg necces mert a RóbertK.-Árpád híd nagyon zsufi még mindig,és 60nal tötyögni a 90nel közlekedő X6 elött nem 1 életbiztosítás. Robogó rövid távokon (városon belül) időt és parkolási költséget spórol.Érdekes,pl Kecskeméten a 30cal pöfögő Simson szerves része tud lenni a közlekedésnek,ott vhogy nyugodtabban "sietnek" a zemberek...Ja,és a robogón is izzadsz mert fel kell azért öltözni és nyáron a sisak dög meleg. Az új kerékpárgumik meg nem kapnak olyan könnyen defektet...de ha igen,500Ft 1 belső...csere otthon,sk.
    P.S. a Honda 70es utazója még mindig kevés a 90nel közeledő X6 ellen...

  • 2012.04.01 11:29:51Turbék

    Annak aki nem siet annyira annak a villanybicó az igazi...most készülök venni 1et...1-2 Ft/100km a "fogyasztása" és nem kell az X6 elött parázni...

  • 2012.04.01 13:02:13Magus-A6 V6 TDI

    Én tavaly kezdtem robogózni Bp-en, mondhatom egész más mint autózni, nekem nem váltja ki az autót, mert sokszor kell hozni-vinni valamit, de azért sok olyan nap van amikor tudok robogózni. Nekem most egy 6 éves 125-ös Hondám van, 14LE, tökéletes a városba, és 3L alatt fogyaszt, autóm egy 3.0 TDI, az fogyaszt városban kb 11-et. A motor rendszámosan 300-ba volt, a teljes vételárat nyilván sose fogja behozni, de nem is kell, mivel ha eladom akkor nem 0-át kapok érte. Sok időt lehet vele spórolni, és ez nekem sokat számít.

  • 2012.04.01 13:48:161kutya

    Parajpuding: miért is pöcsköszörű a lead?

  • 2012.04.01 14:31:17Dr. GGG77

    Ebbe a megtérülés dologba azt is számoljuk bele, hogy mennyivel kevesebb időt töltenénk dugóban állva, parkolóhelyet keresve.
    Szóval városi közlekedésnél, egy autó mellett, nekem fél éven át tuti alternatíva lenne egy robogó.

  • 2012.04.01 22:26:11Fox888

    Nincs baj ezzel a Honda-val, de miért vennék ilyet ha fél áron kapok egy Kymco-t ami szintén Honda és 20szor jobban megy a 150es. 90et bárhol tartja. People 4ever :-)

  • 2012.04.02 11:10:34S1980

    "de miért vennék ilyet ha fél áron kapok egy Kymco-t"
    Linkeld be légyszi (persze a használt nem ér), mert nemrég vettem Leadet, és nagyon megnéztem a piacot. 470 volt a rendszámos Lead, egy Keewayek lettek volna 260-300 között papírok nélkül, papírokkal akkor ugye már 400 körül járunk. A Kymco meg drágább volt a Keeway-nél.

  • 2012.04.02 12:05:35Vakul a drakula

    Érdekes lenyelte a kommentet....

  • 2012.04.02 12:10:29Vakul a drakula

    Tehát mégegyszer:
    Ez így baromi drága luxusjátékszer managereknek.
    Én spórolni akartam, így vettem egy 50-es hondát, 20 ezerért, felújítással 40 ezerbe volt. 60-at megy, és 3,1-et fogyaszt.
    Na ez a spórolás.

  • 2012.04.02 15:19:16denyiro

    Vakul a drakula: Vidéken el lehet csordogálni az 50-es motorral is de nagyobb városokban már kell az a 125-ös az erőtartalékával ha nem akarja az ember, hogy eltapossák.

  • 2012.04.02 20:48:37attila633

    denyiro!
    "Vidéken el lehet csordogálni az 50-es motorral is de nagyobb városokban már kell az a 125-ös az erőtartalékával ha nem akarja az ember, hogy eltapossák."

    Én ezt egyszerűen nem értem. Több mint 30 éve motorozok mindenféle motorral.
    Vígan elközlekedek Pesten 50-essel is meg 1400-assal is. Bármelyikkel simán eltaposhatnak ha úgy adódik. Vagy nem. Mindig van egy erősebb, agresszívab autó.
    Most éppen 125-öst hajtok. Imádom! De hidd el: sok minden van benne csak éppen erőtartalék nincs. Épp csak egy kicsit jobb, mint egy 50-es.

  • 2012.04.02 22:45:50denyiro

    attila633: A "kicsit jobb" sok esetben lényeges szempont lehet hidd el. Nem vallom nagy motorosnak magamat és csak vidéki viszonylatban tudok tényként állítani a motoros közlekedéssel kapcsolatban viszont a városi közlekedésben autósként gyakran látom, hogy milyen egy segédmotoros élete az autók között ezért írtam, amit írtam. (Konkrétan nem kell nyélgázon menni.)

  • 2012.04.02 22:48:14monstertruck

    Nekem meg azt magyarázza már el egyszer valaki, hogy egy eszköz, ami ugyanúgy pénzbe kerül, tankolni kell bele, stb., az miért is hozná be az árát?
    Olcsóbban üzemel persze, mint az autó, kevesebbet fogyaszt és kevesebb a költsége, de vissza a büdös életben nem hozza az árát. Ez egy marketingduma, amivel el lehet adni a terméket, de értsük már meg hogy ez ugyanúgy csak viszi a pénzt, nem termeli.
    Az autónál kevesebbet, de a bringánál vagy a gördeszkánál viszont többet.

  • 2012.04.02 23:58:25zsolaxxx

    Üdv! Szerintem ma egy átlag embernek, aki melósként dolgozik (és örül, mert van munkája), ez drága. Használt 4T 125ös elég városba, 2-3 literrel elmegy. Van autóm is, csak akkor használom, ha többen kell mennünk vagy nagyobb csomagot viszek. +5 foktól kényelmesen lehet motorozni, nincs dugó, nincs parkolási díj, mindenhová időben érkezem, reggel tovább alszom, ÉS MOTOROZNI ÉLVEZET. Még 100km-re is, nemcsak városba. Nem elég a 100km/h utazó? Autópályán kívül mennyivel mehetnénk autóval? Naugye. Behozza-e az árát? Naponta 20km oda-vissza a munkahelyem, Bp-i viszonylatban nem nagy távolság. Havi 500km, így már sok. Havi 40e Ft helyett kb. 10e Ft, azért az elég jó. És bárhol ingyen parkolok, nem remegek a kerékbilincs miatt. Aki azt mondja autóval ugyanannyi idő, az menjen reggel a Lágymányosin át a belvárosba, vagy du. 4 körül ugyanitt. Egyszerűen nem összehasonlítható. De ha valakinek sok a pénze, szeret az autóban ülni órákat 10km-ért, hát az is egy életstílus.

  • 2012.04.03 06:32:28PathosVerdesIII

    T. cikkíró, vidd el a 2 gyereket az occsóhondán az iskolába reggel -20 fokban egy télen át, akkor elhiszem hogy kiváltja az autót és megígérem, hogy eladom az autómat, veszek ilyen robogót és a többit az államkasszába fizetem, hogy legyen valamelyik ingyenélő politikusnak új Audija.
    A félmillió egy robogóra pedig szerintem nem olcsó, bár az is lehet hogy az autósmotoros újságírás ilyen jól fizet az indexnél...

Motorválasztó

mi ez?

Ha már tudja, hogy 125-öst szeretne, de még nincs meg a kiszemelt kedvenc, használja motorválasztónkat. Ár, felépítés vagy praktikus szempontok alapján böngészhet a motorkák között, de az egyes márkák kínálatát is egyetlen kattintással lekérdezheti. Anélkül, hogy nyüstölnie kéne az egér gombját, fotókat is nézegethet a kínálatról, ha a lista bal szélén látható ikonon felejti a nyilacskát. Ha megtetszik egy motor, rákattintva részletes adatlapot húzhat ki kartotékunkból.
Nem csak az ár és a felépítés lehet fontos a választásnál, legalább ennyire számít, hogy milyen messzire lehet eljutni egy tank benzinnel, mennyire van jó erőben a motor, illetve mekkora súllyal kell birkózni vezetése közben. A hatótáv esetében három literes fogyasztást vettünk alapul, ebből számítva a megtehető kilométereket, a gyors és könnyű gombokkal pedig teljesítmény, illetve súly alapján rangsorolhatja a motorokat, robogókat.
Ha bizonytalan, milyen 125-ösre van szüksége, ne tétovázzon, olvassa el Motordoktorunk alapművét, amelyben mindent megtudhat a választási szempontokról.

Praktikus gépet szeretne, de kicsivel nagyobbat, mint egy 125-ös? Használja az A2 jogosítványhoz hangolt motorválasztónkat! Az új, Magyarországon is érvényes európai jogosítványkategória maximum 35 kW-os, vagyis 47 lóerős motorokat enged meg – ebben a nagy halmazban szinte minden megtalálható: robogó, meztelen gép, enduro, custom vagy túramotor. Ár, felépítés vagy használati szempontok alapján böngészhet, de az egyes márkák kínálatát is egy mozdulattal lehívhatja. Képeket nézhet, szerelembe eshet a szemére hagyatkozva: elég, ha a lista bal szélén látható ikonon tartja az egér által vezérelt nyilacskát. Ha megtetszik egy motor, rákattintva részletes adatlapot nyithat meg az adatbázisunkból. Nem csak az ár és a felépítés lehet fontos a választásnál, ugyanennyit számít az üzemanyagtartály mérete – ebben a kategóriában átlagban 3-4,5 literes fogyasztással számolhatunk. Tanulmányozza át a teljesítményadatokat, a lóerőt és az elérhető nyomatékot. Nőknek az ülésmagasság is számít, az örömet keresőknek meg az alacsony tömeg. Ne legyen bizonytalan, a motorválasztó segítségével válassza ki melyik motor a legalkalmasabb önnek.