Levi Strauss ilyenben nyomná

Difi protektoros farmer és a nyakcső

2014.04.18. 11:46 Módosítva: 2014-04-18 17:08:45
Újabb textilekkel bővült a Totalbike tesztruhadarab-gyűjteménye. Csőbe dugjuk a nyakunkat, és itt a megoldás a bennünk rejlő Delhusa Gjon számára. Tudják, Gjon, akinek mindene a farmere.

Akik a nyolcvanas években, vagy korábban születtek, emlékezhetnek az albán pacsirta csodás nótájára, ők értik, mire is céloztam. Akik esetleg nem tudják miről van szó, azok sem úszhatják meg, itt az ideje rádöbbenni, az élet kegyetlen, az internet feneketlen: 

Az ilyeneknek találták ki a protektoros farmert. Igazából nem is a becsúsztatható protektor teszi különlegessé ezeket a farmereket. Hiszen akár a nadrág alá vagy fölé is lehet térdvédőt venni, van választék ilyesmiből is, bőven. A truváj ezeknél a nadrágoknál az, hogy farmernadrág létükre van egy bélésük, illetve maga a bélés alapanyaga is speckó.

Kívülről csak a normál farmer szövetet látja az ember, de kifordítvat láthatóvá válik a speciális bélés. Ennek egyrészről feladata, hogy a benne lévő, kívülről nem látható zsebbe lehessen betenni a térdvédőt, másrészről védjen a széltől és a mechanikai hatásoktól. A szélvédelem talán nem is annyira fontos, mint az, hogy egy esetleges buktánál ne a pucér seggünkön csússzunk. Nem nehéz belátni, hogy ha a farmer szakad (márpedig az olyan, ha az ember végrehajt egy tízpontos talajgyakorlatot az érdes aszfalton, lesz anyagfolytonossági hiány, nem is egy helyen), ezért is tettek 52 százaléknyi, jó erős poliaramid szálat a bélés szövetébe. Ezt az anyagot használják többek közt tűzálló ruhák gyártásánál, golyóálló felszerelésekhez és ennek az aramidnak leszármazottja a kevlár, ami szintén elég erős cucc.

 A dolog elméletben úgy működik, hogy mikor az ember elesik – vagy ha úgy jobban tetszik, eldobja a vasat, megfekteti a gépet, talajmintát vesz – a térdet érő ütést az emlékező habból gyártott protektor tompítja. A bőrünk és az aszfalthoz préselődő farmer közti bélés hagyja, hogy a farmer elforduljon, ezzel is csökkentve a kiszakadás veszélyét, illetve ha a nadrág mégis gyengének mutatkozna, a bélés nagy szakítószilárdságú anyaga egész nagy valószínűséggel megvédje a fenekünket. Meg a térdünket, combunkat.

Ha nincsenek bent a protektorok, pont olyan érzés viselni, mint bármelyik másik farmert, csak annyit érezni, hogy van benne bélés. Ha a térdvédőket beletesszük a belső zsebbe, mindenképpen ellenőrizni kell, hogy jó helyre kerüljenek a kis betétek. Ugyanis akár a kelleténél magasabbra, akár annál alacsonyabbra kerülnek, pont semmit nem fognak védeni. Fontos, hogy ellenőrizzük, a protektor motorozó pozícióban, behajtott lábakkal a nyeregben ülve, pont jó helyen legyen.

Az nem baj, ha kinyújtott lábbal a térd alá csúszik a protektor, igaz tény, hogy ha a betét éle bizgerálja járás közben az ember térdkalácsát, az szinte sikítófrászig tud idegesíteni. Szóval, próbálgatni kell. És az is nagyon fontos, hogy a megfelelő méretű nadrágot vegye meg az ember, mert ha egy számmal nagyobb a kelleténél, simán elfordulhat a térden a protektor – ilyenkor meg megint pont semmit nem ér.

A farmert természetesen intenzív használatban igyekszünk tesztelni, a tapasztalatokat folyamatosan osztjuk meg a kedves olvasókkal.

A másik ruhadarab a már korábban megmutatott, azóta is lelkesen használt Alpine füldugóhoz ajándékként járó izé. Az izénél jobb szót nem nagyon találok rá, mert ugyanez a csőszerű, rugalmas tárgy lehet nyakmelegítő, maszk (ez a kettő akár egyszerre), sapka, fejpánt, hajgumi. Akkor legyen talán nyakcső?

Hasonlót vettem már a Lidl szezonális motoros/szabadidős kínálatából is, az sajnos kevésbé rugalmas, már nem tapad olyan klasszul a nyakamra, mint eleinte. A füldugós szóróajándék mintája nem biztos, hogy mindenkinek tetszik, de lehet hasonlókat motoros boltokban is kapni, azok nincsenek megnyomva, egyszínűek.

A nyakcsövet már lassan egy hónapja használom, egyetlen észrevétellel: sajnos a borosta, szakáll nem barátja az ilyen anyagnak, elég hamar elkezdett bolyhosodni. De azt hiszem, nem sok olyan rugalmas szövet van, ami jól viselné a smirglin húzgálást, márpedig a sűrű borosta elég hasonló mechanikai igénybevétel. Sőt, mivel a kis szőrszálak be is tudnak csúszni a szálak közé, talán valamivel strapásabb, mint a szimpla csiszolópapír.

Tesztruha-flottánk folyamatosan bővül, és mindenről őszintén elmondjuk majd a véleményünket. Ezzel célunk, hogy mindenki kapjon pár támpontot, mi alapján nézzen körül, mikor motoros felszerelést keresgél. Természetesen nem akadályozhatjuk meg, hogy valaki mindenféle védelem nélkül motorra üljön, sőt, őszinte leszek, néha velem is előfordult, hogy egy-két saroknyi távokat megtettem lengén öltözve, de tudtam, egy szál pólóban, vékony ingben-nadrágban már egy kis perecelés is nagyon fájdalmas lehet. Hogy mennyire? A franciák megmutatják:

Azt hiszem, ezt a videót még nagyon sokszor be fogom ágyazni különböző cikkekbe-posztokba, nem lehet elégszer megnézni. Tessék óvatosan közlekedni, és lehetőleg mindig megfelelő ruhában motorozni. Amikor meg nem, az csak olyan kivétel legyen, ami a szabályt erősíti, ne váljon a strandpapucsban-sortban motorozás szokássá.