no

Jó közérzet - kicsit drágán

2007.06.13. 08:49

Akár egy régi vágású custom. A jókora csepptank, a küllős kerekek, a dupla ágyúcsőnyi kipufogók alapján először a California sokadik, felturbósított kiadásának tűnik, de ha jobban megnézzük, a sok króm alatt egy kitűnően vezethető naked lapul!

Kiderült az ég a Comói-tónál, mióta a Piaggio-csoport átvette a pénzügyi irányítást a Guzzi felett. A tulajdonos csak a működéshez szükséges tőkét biztosítja, az alkotói szabadságot meghagyta a sokat próbált tervezőgárdának, így sok év kihagyás után a legpatinásabb olasz motorgyárban egymás után készülnek a sikeresnek ígérkező új modellek.

Gondoljunk csak a Breva 850-es, majd 1100-as kiadására, vagy a műszaki és esztétikai szempontból is különlegesen eredeti Grisóra. Nem is beszélve a vadi új Norge 1200-ról, amely Grantourismo kategóriában fölényes biztonsággal nyerte az olasz Motociclismo magazin Év Motorja 2007 díját, olyan erős vetélytársakat megelőzve, mint a BMW R1200 RT és a Kawa 1400 GTR.

Az eredmény máris látható: 2004-ben mindössze 4000, tavaly viszont több mint 10 000 motor készült Lario di Mandellóban, és most a Bellagio újabb lökést adhat, hogy a Moto Guzzi név újra régi fényében ragyogjon.

Bellagio

Bellagio egy kedves olasz kisváros a Comói-tónál. A települést különleges fekvése tette híressé, mivel éppen a fejre állított Y-t formázó tó két déli nyúlványa közepén található. A városból gyönyörű a kilátás a tóra, illetve a tavat körbevevő Alpok vonulataira.

A Bellagio sokatmondó név: bell, bello=szép, agio=érzés, közérzet. Az új Guzzi tulajdonosa tehát kiválóan érzi magát, amint nyeregbe pattan. A nyugis custom külső azoknak szól, akiknek eddig a Harley-Davidson Sportster volt álmaik netovábbja, nem is annyira a 883, hanem az 1200-as Roadster. A Guzzi ehhez áll közelebb árban és teljesítményben, de küllemében az olasz jóval visszafogottabb, szolidabb, csaknem minimalista.

Hogy a Bellagio nemcsak egy újradizájnolt California, arra bizonyíték a vadi új dupla bölcsőváz és a 935 cm³-es, 95 x 66 mm-es furat-löket arányú blokk, melyet Breva 850/1100 sorozat hajtóműveit átdolgozva fejlesztettek számára. A lökettérfogat-változás mellett új főtengelyeket is kapott a motor, valamint a sűrítési viszonyon is változtattak.

A kétszelepes hengerfej által behatárolt lehetőségekből a hengerenként kétgyertyás gyújtás és a 40 mm-es Marelli befecskendezők segítségével hozták ki a maximumot, 55 kW (75 LE) teljesítményt és 78 Nm nyomatékot, miközben a motor természetesen teljesíti az EURO3-as környezetvédelmi normákat.

A Bellagio nem az alapjárat közelében erős, ahogy azt a hasonló cirkálóknál megszokhattuk, hanem a közepes fordulatszám-tartományban, de a pörgetést is jól viseli, sőt kedveli. Ennek megfelelően a váltó alsó három fokozatát sportosan rövidre áttételezték, míg 5. és 6. sebesség inkább a gazdaságos és környezetbarát cirkáláshoz megfelelő, kímélő fokozat.

A műszerpanel igazi olasz dizájntermék, miközben hozza a legújabb technikát a dicső múltra is utal. A jókora analóg sebességmérőt csontfehér alapon fekete betűkkel km/órában és mérföld/órában is skálázták. (Irány az amerikai piac!) Fordulatszámmérő nincs, viszont a hatalmas LCD kijelzőn a fedélzeti számítógép a szokásos fogyasztási és hőmérséklet adatok mellett meglepő módon képes köridők mérésére is.

Ezen csak addig mosolygunk, míg nem vetünk egy pillantást a csillapításában és előfeszítésben egyaránt állítható, 45 mm-es Marzocchi lengővillára, és az első keréken csillogó, 320 mm-es dupla tárcsafékre, melyet a Brembo kétdugattyús féknyerge lassítja. Hátul szintén állítható, hidraulikus rugós tag figyel a Grisóból már ismert Guzzi szabadalom alapján épített C.A.R.C. rendszerű kardán felett. Az üléspozíció a custom külsőhöz mérten sportos, nem kell nyújtózkodva keresgélni sem a kormánymarkolatot, sem a lábtartókat. A sportos úttartásról elöl 120/70-es, hátul 180/55-ös Metzeler Roadtec Z6 gumi gondoskodik.

A Bellagio hazai ára épp egy hajszálnyival marad három millió alatt, ami majd harmadával több, mint amennyiért a japán konkurensek (pl. a Kawasaki VN900: 2 090 000 Ft) kínálják portékáikat, de árával még a Harley-Davidsontól sem fog vevőket elcsábítani a Guzzi, hiszen a Sportster 883R-ért 2 454 000 Ft-ot kell a szalonokban hagynunk, de még az 1200-es Roadsterért is csak 29 000 Ft-ot kell hozzárakni a 3 millióhoz. Már csak az a kérdés, hogy a Guzzi-varázs elegendő-e ahhoz, hogy a június végén hazánkba érkező első három darab csakhamar gazdára leljen?

Műszaki adatok:

Moto Guzzi Bellagio - 2007

Motor: kéthengeres, léghűtéses 90 fokos V-motor, hengerenként 2 szelep
Hengerűrtartalom: 935 cm³
Furat x löket: 95 x 66 mm
Sűrítési viszony: 10:1
Max. teljesítmény: 75 LE 7200 1/min-nél
Max. nyomaték/fordulat: 78 Nm 6000 1/min-nél
Keverékképzés: 40 mm-es Marelli elektronikus üzemanyag-befecskendezés
Kuplung: kéttárcsás száraz kuplung
Váltó: hatfokozatú
Váz: acél dupla bölcsőváz
Első futómű: 45 mm-es állítható Marzocchi lengővilla 140 mm rugóúttal
Hátsó futómű: állítható központi rugóstag 120 mm rugóúttal
Gumiméret: 120/70-18 elöl, 180/55-17 hátul
Fékek: 320 mm-es dupla tárcsa elöl, 282 mm-es szimpla tárcsa hátul
Hosszúság: 2270 mm
Tengelytáv: 1570 mm
Ülésmagasság: 780 mm
Száraz tömeg: 224 kg
Ára regisztrációs adóval: 2 995 000 Ft