no

Bevált recept

2007.06.15. 08:07

A teljesítményhez passzoló futóműre senki sem szólhat egy rossz szót sem, pedig lassan idejét múlt a hagyományos, 43 mm átmérőjű, 120 mm rugóúttal rendelkező teleszkópvilla. Hátul Pro Link rendszerű külső gáztartályos központi rugóstag gondoskodik a megfelelő csillapításról és menetkényelemről. A fékek meglepően harapósak, a majd 300 mm átmérőjű dupla első tárcsákra négydugattyús Nissin nyergek kapaszkodnak. Még a hátsó, egydugattyús fék is jól adagolható. A Michelin gumik jól tapadnak, a kanyarokban a koptatócsavarokon kívül csak a kritikán aluli aszfaltminőség állíthat meg a CBR600F nyergében.

A háromküllős kerekek masszívak, és illenek a motor karakteréhez, csakúgy, mint az alumíniumöntvény váz, ami ugyan lehetne egy kicsit jobban kidolgozott, de ennyit megbocsátunk a 600F-nek. Az egybeszabott kétszemélyes ülés utasszemszögből is kényelmes, de keleti kényelemről sportmotorról lévén szó nem beszélhetünk.

A jobb oldalra kivezetett testes kipufogó az egyik kedvencem a motoron. Nemcsak monumentális méretű a hengerűrtartalomhoz képest, de a hangja is kivételesen jó, gyári mivoltához képest meglepően erőteljes. Igazán riasztóhergelős hangja csak kb. 8000 ezres fordulat felett van, ez pedig lakott területen véletlenségből nem következik be, tehát ideális esetben még a szomszédok sem utálnak meg minket érte.

A jól átlátható műszerfalat digitális sebességmérővel és mutatós fordulatszámmérő látták el, de a benzinszint-visszajelző nekem hiányzik. A motor minden kétséget kizárólag tudatja velünk, amikor 18 literes tankja a kiszáradáshoz közelít, de sajnos csak akkor, amikor már a 3,5 literes tartalékból kezd táplálkozni. Ezzel talán a Lajtától nyugatra nincs is probléma, de felénk nem annyira nyilvánvaló, hogy maximum 50 kilométeres körzetben találsz kutat, ez pedig könnyen sportmotor-tologatáshoz vezethet, ami rendkívül fárasztó, és legalább annyira kínos is. Szóval tudom, hogy okoskodás, de én szeretem tudni, meddig is van pontosan az a tank. Finom használat mellett simán 300 kilométert karistoltam a CBR-rel, amíg a riasztó RES felirat megjelent, ez pedig 5 liter körüli átlagfogyasztást jelent, de ha bedurvulunk, a 9 literes átlagfogyasztás sem lehetetlen.

Ha a CBR600F-et nemcsak a századfordulóról maradt szürke és piros színkombinációkban lehetne kapni, és hirtelen lenne 2 200 000 forintom, akkor már meg is találtam volna a motoromat. Várni viszont nem lehet, hiszen a CBR600F utolsó gyártási évébe ért. Azt sejtem, hogy helyettesíteni nem lehet semmivel, akár csak a nagyi sütijét, mert vannak dolgok, amik pont úgy jók, ahogy vannak.

Műszaki adatok

Honda CBR600F - 2007

Motor: vízhűtéses, négyütemű, 16 szelepes DOHC soros négyhengeres
Lökettérfogat: 599 cm 3
Furat x löket: 67 x 42,5 mm
Kompresszió viszony: 12:01
Max. teljesítmény: 110 LE 12500 1/min-nél
Max. nyomaték: 63 Nm 10000 1/min-nél
Keverékképzés: PGM-FI befecskendezés
Kuplung: többtárcsás, olajfürdős
Váltó: hatfokozatú
Véghajtás: lánc
Váz: alumíniumönvény hídváz
Első futómű: 43 mm-es teljesen állítható fordított teleszkópvilla, 120 mm rugóút
Hátsó futómű: Pro-Link rendszerű, külső gáztartályos lengéscsillapító, 120 mm rugóút
Kerekek: 17 x 3,5 elöl, 17 x 5,5 hátul
Gumik: 120/70 ZR17 elöl, 180/55 ZR17 hátul
Első fék: 296 mm-es dupla úszó tárcsafék, négydugattyús féknyereg
Hátsó fék: 220 mm-es féktárcsa, egydugattyús féknyereg
Méretek (H x Sz x M): 2065 x 685 x 1135 mm
Tengelytáv: 1390 mm
Szabad magasság: 135 mm
Ülésmagasság: 805 mm
Üzemanyagtank térfogata: 18 liter (3,5 liter tartalék)
Száraz tömeg: 170 kg
Ára (reg. adóval): 2198000 Ft