Honda neutralizáló

2003.09.12. 15:12
Ipari csarnok, csövek füst és lézerfény. Két maszkos, feketeruhás rosszarcú akcióját kísérjük figyelemmel a kivetítőn. Az akciófilmek minden fontosabb jelenetét kihasználták. Bejutnak egy gyárba, másznak az épületeken, lélegzetelállító egyensúlyozás következik a tetőn, majd ugrás a szomszédos objektum tetejére.

A megtalált rajzokat vadul fényképezik. Ipari kémek, vagy csak a minden újdonságra cápaként támadó újságírók lennének? Futás-ugrás-mászás-lapulás. Az iparcsarnok tetejéről bedobott kötelek vége már köztünk landol. A 007-es dallamaira emlékeztető zene erősödik, és már mi is részesei lehetünk a küldetésnek. A két álarcos leereszkedik, és kémtevékenységüket újabb feketeruhás alakok társaságában előttünk folytatják.

Honda Hornet extrák

A Honda úgy gondolta, hogy bár a 600-as motorbiciklik piacáért igen nagy küzdelem dúl, a tavaly bemutatott Hornetet azért mégsem kellene máris módosítani. Változtasson rajta inkább a gazdája saját ízlése és pénztárcája szerint. Ehhez azonban minden segítséget megad, ahogy azt a bemutatott, minden földi jóval felszerelt Horneten láthattuk. A kisebb munkát - és kevesebb pénzt - igénylő tükör és bukókeret mellett gyönyörű fék- és kuplugkart, lábtartókonzolt, és számtalan egyéb alumínium extrát aggathat a kisdarázsra a régi-új tulajdonos.

XL1000V Varadero ABS

A tavaly szintén bemutatott Varadero kettős kombinált fékrendszere további extrával gyarapodott: igény szerint ABS-szel is megvásárolható a 2004-es szezontól kezdve. Változtattak a műszerezésén, és az ABS-es verzió hátsó rugó-előfeszítése nagyon kényelmesen, kézzel állítható a jövő évtől. A 241 kg száraz tömegű motor teljesítménye 94 LE.

VT750C2 Shadow

A Honda fekete özvegye a múlté, a VT750DC helyett egy új modellnek örülhetnek a nem megalomániás csopperőrültek. A VT750C2 alapjaiban ugyanazt a blokkot kapta, mint előde, mindössze szebb dekliket, gondozásmentesen operáló kardánhajtást, egy nagyon keskeny, a bölcsővázba integrált vízhűtőt, új kormányt és igen hosszú, igen vastag, krómozott kipufogót szereltek az alapmodellre. A Honda szerint az új modellen az ülések elhelyezése is kényelmesebb lett, na, ezt majd kipróbáljuk. A 238 kg száraz tömegű motor teljesítménye 46 LE.

XL650V Transalp

1987 óta a Transalp már átesett egynéhány változtatáson, idén sem bírták ki a tervezők, hogy egy kicsit meg ne piszkálják. A picuri kis módosítással főleg a kisebb termetű motorosoknak - hölgyeknek - igyekeztek kedvezni: a vásárló által választható üléssel 30 mm-nyit csökkent az ülésmagasság, így 813 miliméterével már szinte bárki számára biztonságosan elvezethető lesz. A 191 kg száraz tömegű motor teljesítménye 53 LE.

CR-CRF család

A Honda kroszgép kollekciója, a CR sorozat - ahogy azt nem győzték eléggé hangsúlyozni - "Repülésre született". Az apróbb változtatások érintették a motort és a futóművet is, de elsőre az új fényezés szúrhat szemet. A négyütemű CRF450R után - ahogy az a motokrossz versenyszabályzat változásából várható volt, 2004-re megérkezett a CRF250R is. A krosszgépek hivatalos bemutatója már korábban megtörtént, erről korábban már mi is beszámoltunk .

CBF600 - CBF500 - CBF250

A Honda egy teljesen új modellcsaláddal ünnepelte meg a már szinte veteránnak számító kéthengeres CB500 gyártásának befejezését. "Az átváltozás művésze" szlogennel illetett CBF600F soros négyhengeres blokkjával és a Hornettől örökölt vázával kicsit érthetetlen lépésnek látszik a Honda tervező gárdájától. Hogy szép vagy nem, döntse el mindenki, de én nem csodálkoznék rajta, ha úgy járnának vele, mint a nem kifejezetten csúnya, inkább kicsit szürke egér nőkkel. Előbb utóbb minden férfi őket akarja. Egy biztos, a szlogent nem véletlenül aggatták rá, minden porcikája állítható: az ülése három pozícióban le-és fel (760-785-800 mm), 10 mm-rel előre és hátra, a kormányfelfogatás 10 mm-rel előre és hátra. Lesz belőle fejidomos, és idom nélküli változat, emellett megrendelhető ABS-szel is. (De aki a csajok lábára gerjed, az tuti meg lesz elégedve mert a hatszor duplaküllős felni gyönyörű.) A 191 kg száraz tömegű motor teljesítménye 78 LE.

A CBF500 - a hölgyek öröme. A vízhűtéses kéthengeres csupaszgép szintén megrendelhető lesz ABS-szel is. A 186 kg száraz tömegű motor teljesítménye 54 LE.

A legkisebb családtag a CBF250-et, mintha csak futároknak találták volna ki. Olcsó, kis fogyasztású, alacsony üzemeltetésű, léghűtéses egyhengeres a gyors és olcsó városi közlekedés kiváló eszköze lesz. A 138,5 kg száraz tömegű motor teljesítménye 20,4 LE.

CBR125R

A fiatalok által igen kedvelt kétütemű NSR125 gyártásának leállítása szép kis űrt hagyott maga után, már ami a Honda termékpalettáját illeti. A friss jogosítványosok nálunk is értékelni fogják a CBR125R-t, mely külsejében is a fiatal Rossi-rajongóknak akar kedvezni. Az egyhengeres vízhűtéses blokk 13 LE-t ad le 10000-es percenkénti fordulatnál, igényes műszerezettsége és alkatrészei, valamint kis fogyasztása sok kezdőnek fog örömet okozni. A 115 kg száraz tömegű motor teljesítménye 13 LE.

CG125

Ugyanennek a korcsoportnak kedvez a Honda CG125-öse, mely 27 éves múltra tekint vissza. Egyhengeres léghűtéses blokkja köré csak a legszükségesebbeket építették, hagyományos (elöl tárcsa, hátul dobfék, küllős kerék, dupla hátsó rugóstag) megoldásaival a régmúlt Hondáit idézi, és a régi szép megoldásokat. A 114 kg száraz tömegű motor teljesítménye 11 LE.

CBR1000RR Fireblade

Hát igen. Az 1992-óta lassan klasszikusnak számító CBR900RR jogutódjának hiába próbáltak, nem tudtak jobb nevet kitalálni, mint a már bevált tűzpenge. Ahogy azt már a tavaly bemutatott 600-as CBR-nél láthattuk, a Honda az ezres szupersport modelljénél is bevetette az RC211V fejlesztésekor szerzett tapasztalatokat. Ki is lett volna illetékesebb, hogy az első példánnyal az újságírók elé guruljon - kisebb burn out-ot is produkálva -, mint a MotoGP fenegyereke, Valentino Rossi. A Honda által a kategória legkönnyebb sportgépének titulált gyönyörű gépezetről sajnos nem tudtuk meg, hogy hány kg, vagy hogy hány LE (semmilyen hivatalos sajtóközleményben sem tették eddig közzé).

A három tervezett színösszeállításból a klasszikus piros-fehér-kékkel készültek el a bemutatóra Hondáék. Lesz ezen kívül - meglepően szolid fekete-ezüst, és piros-fekete variáció is. A futómű a blokk és az üzemanyag-ellátórendszer mind vadi új fejlesztés, ígérjük, hogy mindezt részletesen bemutatjuk. Előzetesen, ami még a 600-as CBR-nél is szebbre sikeredett: az alumínium hátsó lengővilla és a két lyukkal büszkélkedő, ülés alól kikandikáló rozsdamentes kipufogó.
Muszáj megemlíteni a radiális első féknyergeket, a középre süllyesztett üzemanyagtankot, a kétlépcsős benzinbefecskendezést, és van egy olyan dolog, amit mintha nekem - és a többi lusta felhasználónak - találtak volna ki: elektronikusan szabályozott kormány-lengéscsillapító. A bemutatón kihelyezett demonstrációs eszközön ki is lehetett próbálni, hogy működik ez, de a legjobb próba az utca lesz.

A két ipari kém már mindent tud. Hiába veszik el a kamerákat és a begyűjtött dokumentációkat, az új modellek képe már az agyukba égett, nem marad más - meg kell őket semmisíteni. A fekete ruhás ügynök ekkor felveszi a valahonnan nagyon ismerős szemüvegét, felszólítására ugyanígy jár el mellette a sárgaruhás Valentino ügynök is, és a mit sem sejtő kémek emlékei - a Men in Black dallamának aláfestésével - a neutralizáló villanása után véglegesen törlődnek.

Kérem, egy pillanatra Önök is nézzenek a villanó fénybe!

Köszönöm.