Üröm az örömben

2006.06.23. 11:33

A blokk egyébként szépen járt, a káros vibrációkat kiegyenlítő-tengely kompenzálja. Nem egy vadállat, de nem is gáz. Dinamikusan lehet vele haladni, és kis ügyességgel még egykerékre is vehetjük. Végsebessége 160 km/h, de a 120-as utazót simán tarthatjuk. Nekem nem is a teljesítményével volt bajom. Napokig nem tudtam, mi nem tetszik. Aztán rájöttem. Nincs szép hangja. Persze ez elég szubjektív dolog, és nehéz meghatározni, mert nem a kipufogó hangja nem tetszett, hanem magának a blokknak a hangja. Talán a léghűtéses kivitelezés miatt, vagy a fene tudja.

Az FMX futóművébe viszont nem lehet belekötni. Elöl két 45 mm átmérőjű, feszesre hangolt, aranyszínű fordított teleszkóp, hátul a Honda progresszív Delta-Link Pro-Link futóműrendszere dolgozik, melyhez 40 mm-es keresztmetszetű gáztöltéses csillapító és merev, zártszelvény acél lengővilla tartozik. A széles, masszív, alumínium kormányt a Honda CR-CRF modelljeihez hasonlóan a Renthal szállítja. A feketére eloxált, 17 colos alumínium felnik és a rozsdamentes acélküllők már az igazi Honda minőséget tükrözik. A fékek is beállhatnak a sorba. A hatékony megállásról elöl 296 mm-es féktárcsa és kétdugattyús féknyereg, hátul 220-as tárcsa és egydugattyús nyereg gondoskodik.

A motor legnagyobb hibájának a kissé elavult, gyengécske, léghűtéses, karburátoros blokkot szokták említeni. Pedig ez szerintem akár erényére is válhat. Ugyanis megbízható, bevált, tartós blokkról beszélünk, és olyan területeken, ahol nincs a közelben Honda-szerviz, az ilyen jellegű egyszerűség kiemelkedő szempont lehet. Az FMX többnyire a Hondához méltó profi alkatrészekből építkezik, mégis a gagyi apró részletek miatt valahogy az esetlegesség benyomását kelti. Igazán én sem tudom megmondani, miért nem szerettem, talán csak egy kicsi hiányzott.

Műszaki adatok:

Honda FMX650

Motor: léghűtéses, négyütemű, egyhengeres, SOHC
Lökettérfogat: 644 cm 3
Furat x löket: 100 x 82 mm
Kompresszióviszony: 8,3:1
Max. teljesítmény: 38 LE 5750 1/min-nél (gyári tuninggal: 52 LE)
Max. nyomaték: 52,3 Nm 4500 1/min-nél
Üzemanyagellátás: 40 mm-es VE karburátor
Váltó: többtárcsás, olajos kuplung, mechanikus működtetésű, ötfokozatú sebességváltó
Váz: acélcső bölcsőváz
Méretek (hxszxm): 2151 x 823 x 1157 mm
Tengelytáv: 1490 mm
Villaszög/Utánfutás: 29° 06'/ 97mm
Fordulókör sugara: 2,4 m
Ülésmagasság: 875 mm
Szabadmagasság: 216 mm
Első futómű: 45 mm-es forditott teleszkópvilla, 218 mm-es rugóúttal
Hátsó futómű: Pro-Link rendszerű felfüggesztés, központi rugóstag
Kerekek: elöl-hátul 17-es alumínium felni, acél küllőkkel fűzve
Gumik: elöl 120/70 R17, hátul 150/60R17
Fékek: elöl 296 mm-es féktárcsa, kétdugattyús féknyereggel, 220 mm-es átmérőjű féktárcsa, egydugattyús féknyereggel
Üzemanyagtank: 11 l (3,8 l tartalék)
Száraztömeg: 163 kg
Ára regisztrációs adóval: 1 690 000 Ft