600-as Hornet - édesszájúaknak

2002.12.18. 16:08
A Suzuki 600-as Bandit sikere ébresztette rá a többi motorgyártót, hogy bizony ennek a középkategóriás motorforma motornak van létjogosultsága. A Honda sem sokat késlekedett, 1998-ban piacra dobta saját modelljét a középkategóriás naked bike osztályban, a Hornetet. Aki meglátta a vaddarazsat, menten beleszeretett. Sem formájában, sem színeiben nem hozott semmi meglepőt, mégsem lehetett neki ellenállni.
 
   
 
 
   
   

Angliában főleg kicsi biztosítási költségei miatt lett annyira népszerű, hiszen 600 köbcentije ellenére úgy néz ki, mint egy komoly bűnöző. De nem panaszkodtak a német és a francia motorosok sem, akik megvásárolták, sőt nálunk sem.

Eddig Európában 65000 darabot adtak el az olaszországi Honda Atessa gyárban készülő méregzsákból. Öt évvel ezelőtti bemutatkozása óta mindösszesen annyi változás történt, hogy a 16-os kerekeket a jóval könnyebben irányítható 17 colos méretűre cserélték, valamint 2000-ben megjelent a félidomos verzió, a S változat.

A Hornet továbbfejlesztéséhez az - olasz szokás - meghallgatták a Hornet tulajdonosok véleményét is. Hibapontja: sem rugózása, sem fékereje nem elegendő az extrémebb igénybevételhez, az élesebb kanyarvételhez. A másik igény a hosszabb hatótávolság, és kisebb fogyasztás. Tehát volt min változtatni.

 
   
 

Külsőre a tavaly bemutatott 900-as Hornet által képviselt vonalat követi, duci golyó helyett kecsesen szögletesebb, élesebb formát kapott. A tank szélesebb felül és keskenyedik az ülés felé. A farokidom is hegyesebb lett, a motor vonalába simul, és szögletes ívekkel határoltak az újra tervezett oldalidomok. Az ülést újrahúzták, oldalról keskenyebb, mindamellett hosszabb. A motoros 15 mm-rel előrébb ül, előnyösebb az üléspozícióban, jobb a tömegeloszlás, gyorsabb és gondtalanabb a kanyarodás. A párnarész szintén át lett dolgozva, nőtt a szintkülönbség az utas és a vezető helye között, ezzel nagyobb lett a hely az ülés alatt.

 
   
   

Előre egy egészen új fejlesztésű, duplaizzós fényszórót építettek. A méretes lámpa jellegzetes vonást ad az arcnak, az eddigi 169 mm átmérőjű helyett 180 mm-es az osztott első lámpa, amit üveg helyett polikarbonát lencsével gyártanak. A bemutatón lejátszott reklámfilm rosszfiúit egyenesen elvakította, a valóságban remélhetőleg kiváló látási viszonyokat teremt sötét éjszaka, anélkül, hogy a szembeforgalmat túlságosan zavarná. A régi H4-es izzóval ellentétben az új lámpában használt H11-es izzók 400%-kal tovább bírják. A hátsólámpa több égős, az ülés alá finoman berejtették a 900-as Hornethez hasonlóan.

Újra kalapálták a benzintankot, szögletesebb és agresszívabb formát kapott, miként a 900-as. 1 literrel több üzemanyag fér a most már 17 literes a tartályba, más szóval 10 %-kal hosszabb utat lehet megtenni egy tankkal, mint eddig. Ebben persze a térfogatnövelés mellett a csökkentett fogyasztás is közrejátszik.

 
   
 

A Hornetre annyira jellemző óriási, jobb oldalon szinte közvetlen az ülés mellett kivezetett kipufogót megtartották, amennyire lehetett még magasabbra és még közelebb húzva az üléshez. A mosógépdobszerű borítást szerencsére erről az új modellről már hanyagolták. A rozsdamentes kipufogó 4-2-1 elrendezése maradt, de új rendszerű katalizátor került bele, és a dobszerkezet is változott a nagyobb teljesítményű motorhoz igazítva. Persze minden jellemzője messze megfelel az Euro 2-normáknak.