Divatmajom vagy vagány darázs?

2006.11.27. 10:39

Az igencsak megváltozott formaterv jelentősen megosztja a Hornet célközönségét. Ez eleinte lehet, hogy kevésbé hasznos, de gyorsan eltűnik a látvány okozta mellbevágó érzés, és ha vásárlásra kerül a sor, egy ilyen motor jobban megmarad az ember tudatalattijában, mint egy átlagos naked bike. Az agresszív streetfighter stílus vonzza a szemet, és élőben még jobban mutat a gép, mint a fotókon. A lecsapott élekkel és izmokkal operáló formához jól passzol a középkori lovagok sisakját idéző lámpa-fejidom kombináció. Az új 19 literes tank formája keskenyebb, mint az elődé. A karcsú ülésidom LED-es hátsó lámpában végződik, amely egyáltalán nem töri meg a hátsó traktus vonalvezetését.

Az országúti és távolsági fény egymás alá került a lámpa műanyag plexije mögött. A kisméretű fejidom - amely egyébként a CBR1000RR formáját idézi - mögött újabb formatervi merényletet láthatunk a műszerfal képében. A régi Hornet dupla analóg műszerfala eddig mindenkinek tetszett, viszont az nem passzintható stílusában egy sportos naked motorhoz. Az elektronikus műszerfal a CBR-sorozat kijelzőire hajaz nagy analóg fordulatszámmérőjébe integrált digitális sebesség kijelzővel.

Az aranyozott külső csúszószárú, 41 mm-es belsőcső átmérőjű HMAS kazettás teleszkópvillák már ismertek az előd modellről. Bár rugóútjuk 120 mm, semmilyen paraméterük nem állítható. A központi hátsó rugóstag csillapítását módosították, az új géphez illeszkedő karakterisztikát kapott. Az alumínium hátsó lengővilla 5 mm-rel hosszabb, és könnyebb is, mint az előd hasonló darabja. Az ötküllős felniken elöl 120/70-17, hátul 180/55-17 méretű sportos gumiabroncsokat találunk.

A féken nem babráltak, maradt a 296 mm-es dupla első féktárcsa a kétdugattyús féknyergekkel. Hátul egyetlen fékdugó dolgozik egy 240 mm-es tárcsán. Pontosabban a fék csak a hagyományos rendszernél maradt az, ami volt. Ha a vevő az ABS-szel szerelt változatot választja, akkor előre háromdugattyús Nissineket kap kombinált fékrendszerrel (CBS).

Az ülésmagasság picit nőtt, 800 mm-re, de a gyár ígérete szerint - és az alkalmi üléspróba is azt bizonyítja -, hogy a keskenyebb tank és ülés miatt az új Hornet továbbra is megfelel majd a vertikális kihívásokkal küszködöknek. Ha hihetünk a gyári adatoknak, a száraz tömeg (173 kg) a legkisebb a kategóriában. Az új Horneten a blokk és a kerekek sötét matt szürke színt kapnak. Ez egyfajta ellentételezése az élénk karosszéria színeknek. Négy új dinamikus színkombinációban lehet majd a gépet megvenni. Gyöngyházmetál fekete, mélyvörös és sárga, valamint egy xenon középkék a CB600F színválasztéka. Gyárilag indításgátló (HISS) jár a motorhoz.

Szokás szerint a Honda rengeteg extrát kínál jó pénzért. Mozgásérzékelős riasztó, tankvédő, kis szélvédő, utasülés takaró, hátsó sárvédő, fűthető markolatok, mágneses tanktáska, U-lakat, motortakaró, hogy csak a legfontosabbakat említsük. Az 1998-ban bemutatkozott Hornet 600-as 2001 óta Olaszországban készült, ez nem változik az új modell esetében sem. Az előd sikert hozott a gyárnak, viszont az új modell nem légüres térbe érkezik, hanem a sportos 600-as naked motorok vicsorgó falkájába. Az, hogy rendet tud-e teremteni és ismét kategória legjobbjaként szerepelni, majd a gyakorlat megmutatja. A piaci sikerhez azonban kedvező ár is szükséges, mely egyáltalán nem utolsó szempont ebben a kategóriában.

Műszaki adatok:

Honda CB600F Hornet - 2007

Motor: vízhűtéses, négyütemű, 16 szelepes, DOHC, soros négyhengeres
Lökettérfogat: 599 cm 3
Furat x löket: 67 x 42,5 mm
Kompresszióviszony: 12:1
Max. teljesítmény: 102 LE 12 000 1/min-nél
Max. nyomaték: 63,5 Nm 10 500 1/min-nél
Keverékképzés: PGM-FI elektronikus üzemanyag-befecskendező
Torokátmérő: 36 mm
Üzemanyagtank térfogata: 19 liter (4 liter tartalék)
Kuplung: olajfürdős, többtárcsás, tekercsrugókkal
Kuplung működtetése: mechanikus, bowdenes
Váltó típus: hatfokozatú
Véghajtás: 525-ös O-ringes lánchajtás
Váz: alumíniumöntvény Monoblock gerincváz
Futómű elöl: 41 mm-es fordított kivitelű HMAS teleszkópvillák, 120 mm rugóúttal
Futómű hátul: központi rugóstag, állítható rugó-előfeszítés 7 fokozatban, 128 mm rugóúttal
Kerekek: üreges-keresztmetszetű ötküllős alumíniumöntvény
Kerékméret elöl: 17 x 3,5
Kerékméret hátul: 17 x 5,5
Gumiméret elöl: 120/70 ZR17M/C (58W)
Gumiméret hátul: 180/55 ZR17M/C (73W)
Fék elöl: 296 x 4,5 mm-es hidraulikus dupla tárcsafék kétdugattyús (háromdugattyús ABS-nél) féknyergekkel, úszó tárcsákkal és szinterfém betétekkel
Fék hátul: 240 x 5 m-es hidraulikus tárcsafék egydugattyús féknyereggel és szinterfém betétekkel
Méretek (HxSzxM): 2090 x 740 x 1095 mm
Tengelytáv: 1435 mm
Villaszög: 25°
Utánfutás: 99 mm
Ülésmagasság: 800 mm
Szabadmagasság: 135 mm
Száraz tömeg: 173 kg (177 kg ABS-nél)
Menetkész tömeg: 198 kg (203 kg ABS-nél)