no

Sportos tolatómozdony

2007.02.05. 16:09

A jó menettulajdonságokhoz, a sportmotorszerű kezelhetőséghez illik egy jó futóművet is a GTR alá tenni. Előre egy 43 mm belsőcső átmérőjű teleszkópvilla pár került állítható húzó fokozati csillapítással és rugó-előfeszítéssel. Hátul a hajtásról egy gondozásmentes Tetra-Lever kardántengely-lengővilla egység gondoskodik, központi rugós taggal ellátva, amelynek szintén állítható a rugó-előfeszítése és a húzófokozati csillapítása. A futóműnek a már említett kellőképpen merev, de egyben rugalmas alumínium monocoque váz jó partnere, és az ilyen jellegű gépekhez képest rövid, 1520 mm-es tengelytáv sem lesz hátrány a jó kanyarívek megrajzolásában.

A nagy gőzmozdonyok elindításánál már csak megállításuk nehezebb. A Kawasaki ezt nem szerette volna saját luxusgőzösén, így megfelelő fékekkel látta el. Elöl 310mm-es fél-úszóágyazású, hullámos kivitelű tárcsák parancsolnak megálljt, radiális felfogatású, négydugattyús féknyergekkel, dugónként különálló betétekkel. Ráadásként a főfékhenger szintén radiális kivitelű, tehát egy superbike motoron sem lehetne jobb féket találni. Hátra elegendő lett egyetlen, 270 mm-es hullámos tárcsafék, és mind az első mind a hátsó féket ABS rendszer felügyeli. A GTR 1400 elöl 120/70-17, hátul 190/50-17 méretű abroncsokon gurul.

Immár nyilvánvaló, hogy a GTR 1400 nagyszerűen felszerelt, fék, futómű és motor tekintetében, lássuk, mit kínál a túrázóknak, akiknek az előbbiek mind csak hab a tortán, hiszen ők magára a tortára kíváncsiak. Az üzemanyagtank 22 literes. Nem hatalmas, de azért nagy, igaz, ha meg nem engedett sebességtartományban hajszolják a megpakolt GTR-t, könnyen vége szakadhat a száguldásnak már 250 km megtétele után. Pedig ez tizede sincs egy kontinens átszelésnek! Kárpótlásként a szélvédő elektromosan állítható és az áramvonalas oldaldobozok szériában járnak, és ezek bizony már növelik a túrakomfortot. A motor teljes idomzatát úgy alakították ki a szélcsatornában, hogy minél kevesebb zavaró légörvény jusson a pilóta és az utas fejéhez.

A karbantartásmentes kardántengely nagy barátja lesz az utazóknak, de speciális kialakítása lehetővé teszi a semleges erőleadást a hátsó kerék felé, azaz nem jelentkezik a kardántengely csavaró hatása a motor hosszanti tengelyében. A nagy tudású digitális műszerfalról minden lényeges információ leolvasható, van itt pillanatnyi sebesség kijelzés, 2 darab napi kilométer-számláló, üzemanyag-szintjelző, sebességfokozat kijelző, és ide jeleznek vissza a keréknyomás szenzorok, melyek segítségével menetközben ellenőrizhetjük a gumiabroncsok nyomását.

A motor biztonságát parkoláskor a KI-PASS rendszer garantálja. Ez a kulcs nélküli indításgátló megoldás csak abban az esetben engedélyezi a motor üzembe helyezését, ha a kulcs és motor központi számítógépében tárolt kódolás megegyezik. További kényelmi felszerelés az első idomba integrált kesztyűtartó és elektromos csatlakozóaljzat . Európában Neutron-ezüst és Diablo-fekete színekben lesz kapható a GTR1400, talán már 2007 őszétől.

Kawasaki GTR1400 - 2008

A Kawasaki az új GTR-rel nem csak a legendás 1000-es hagyományait igyekszik tovább vinni, hanem sportos lendületet szeretne adni a szupertúra kategóriának. Minden bizonnyal a modell Amerikában jó esélyekkel indul 2007 nyarától, elsőként ugyanis az ottani piacra érkezik. A GTR1400-asnak Európában a hagyományos japán versenytársak mellett az igen erős BMW szupertúra szakosztállyal is fel kell vennie a versenyt, igaz ehhez remek adottságokat kapott a felkelő nap országának zöldszívű mérnökeitől.