Földön, vízen, levegőben

2001.02.27. 11:03
A Kawasaki székhelye Japánban, Akashi-City-ben található. Innen érkeznek a gépek a németországi Kawasaki Motoren GMBH-n keresztül a Kawasaki Hungáriához és a magyar kereskedőkhöz. Az elmúlt években a legtöbb Kawa magánimportként érkezett az országba, de immár két éve meg van a lehetőség, hogy a márka rajongói a hivatalos márkakereskedésekben garanciális, új motorkerékpárokat vásároljanak.
 
   
    ZRX 1200 R

A 2001-es modellév újdonsága - egy igazi bomba -, a ZRX1200-as, amely méltán kelhet versenyre a nálunk is rendkívül népszerű 1200 cm3-es Suzuki Bandit-tal (nekem is szerencsém volt a tavalyi szezont egy ilyen nagy vas nyergében tölteni). A ZRX1100 már sokunk szívét megdobogtatta, az új "muscle" gép azonban csak a külső megjelenésében hasonlít elődjére.

A motorblokk új fejlesztés eredménye, hengersora alumíniumból készül, persely nélküli, a hengerek falát elektrofúziós eljárással alakították kopásállóvá. Ennek köszönhetően lényegesen jobb a hengerek hűtése, kisebb a súrlódási ellenállás és persze a blokk is sokkal könnyebb lett. Az új technológiának köszönhetően a nagy köbcenti ellenére a hengersort jóval keskenyebbre építhették.

A 120 lóerős motor dupla acél bölcsővázban kapott helyett. A vázhoz kapcsolódó alumínium lengővilla szintén új fejlesztés eredménye, amely nem csak extra stabil, de a finom csőívek megdobogtatják a motorépítők szívét is. Túra motorhoz híven a hátsó rugózás kétoldali felfüggesztésű, a hátsó ülés kényelméről pedig csak felsőfokban beszélhetünk.

A ZRX1200 megvásárolható fejidom nélkül, sportos fejidommal (ez a ZRX1200S), és kisebb, klasszikus formájú fejidommal (ZRX1200R). Annak, akinek nem kifejezetten a felső test és a nyak izmainak erősítése a célja, ajánlom inkább, válassza az idomos változatot.

 
   
  ZR 7

A túrasport vonalat képviselő ZR-7S modell az 1999-es év fejlesztése. Elődjével a Zephyr családdal ellentétben Magyarországon még nem terjedt el. Látszólag a klasszikus Z750 vonalat képviselő motorblokk egészében megújult belsőt takar. A 78 lóerős gépet a gyár által forgalmazott tuning kittel tudjuk izmosabbá varázsolni. Elektronikus rendszerében változtattak 2001-ben a mérnökök.

A szívócsonkok előfűtésével a hidegindíthatóságot javítják, a beépített levegőhőmérséklet érzékelő szenzor, amely egy fojtószelepet szabályoz gazdaságos üzemelést segíti elő. Túra motorhoz képest nagyon jól kezelhető sportos futóművet uralhat motorosa, amit az utas is élvezhet a felettébb kényelmes, jó üléspozíciót biztosító hátsó ülésen.

A három évvel ezelőtti gyorsulási versenyek sztárját a ZZR1100-et, illetve a ZZR 600at még mindig megvásárolhatják, akik a jól bevált konstrukciókban bíznak, a gyár azonban ezen a vonalon is kiaknázta az új technikák adta lehetőségeket, mert a fenevad még 2000-ben megérkezett. A Kawasaki rajongók által már régóta várt nagyágyú kemény ellenfele a Honda XX-nek és a Suzuki Hayabusának.

 
   
    ZX 12R

A motor lelke a négy hengeres, 16 szelepes, 1199 cm3 űrtartalmú motorblokk, amely 131 kW, azaz 178 lóerő leadására alkalmas. A 2000-es modellhez képest erősített kuplungszerkezetet építenek be a 2001-es gépekbe. Bár az "előírás szerint" használt ZX12R-ben hibátlanul megfelelt az előző verzió is, számos reklamáció érkezett a motorjukat "dragster pályán" használó versenyzőktől, ugyanis a gyorsulási versenyeken előfordult, hogy a nagy teljesítmény-átvitel következtében a kuplunglamellák leégtek. Megerősítették az idomzat rögzítési pontjait is, ezáltal tovább növekedett a motor nagysebességi stabilitása.

 
   
  ZX -9R

A vad lóerőiről hírhedt szupersport gép, a ZX-9R Ninja idén csak színeiben alakult át. Kisebb testvérén a ZX-6R-on lényegesen több változtatás történt. Versenyen, vagy utcán az egyik legtüzesebb 600-as motor, ami a piacon kapható. Az 599 cm3-es 16 szelepes motor idén 111 lóerőt produkál. A motor karakterisztika módosításával a ZX-6R nem csak erősebb, hanem nyomatékosabb is lett. Ezt a teljesítményt meg is kell fogni, így új összetételű, az előző évihez képest puhább fékbetéteket kapott az első fékrendszer. Azt sem árt tudni, főleg ha nem vagy 190 cm magas kigyúrt izompacsirta, hogy a motor szárazon mindössze172 kg-ot nyom.

 
   
    ER-5

A szelídebb, kisebb motorok kedvelői is válogathatnak a sportos túragépek közül a Kawasaki idei választékából. A kényelem és a kezelhetőség, no és a tetszetős külső a fő szempont a Kawasaki ER-5-nél. A vízhűtéses két hengeres motor 50 lóerő teljesítményt ad le. Akinek ez mégsem lenne elég a GPZ500S a sportosabb motorozás lehetőségét adja. Ha megvásárolod a gyári átalakító készletet, akár 60 lóerőt is ki lehet csikarni a 499 cm3-es motorból.

 
   
  W 650

Öregurak és Fiatalok! Igazi "oldy" hangulatot áraszt a klasszikus a W650. Ez a forma soha nem megy ki a divatból. Aki kedvet kapott egy kis guruláshoz igyekezzen beállni a Kawakereskedések előtt kanyargó hosszú tavaszi sorba, vagy várja meg, mit írunk legközelebb a Suzuki 2001-es fenevadjairól.



Olvasói megjegyzés:

Hi!
Az elso foton egeszen pontosan a kawa ZRX 1200 R van es nem a ZRX 1200 siman, mert amit feliratoztatok az a fejidom nelkuli, ami meg a kepen van az az Eddie Lawson fele Z1 like fejidom es ez az R verzio. en mondjuk 122 loerot talaltam a ZRX 1200 kulonfele verzioihoz de errol mar igaz lattam mas adatokat is.

A ZX 12-nel is rossz a kepfeliras, helyesen ZX-12R, ugyanigy a ZX 900 is rossz (talan vmi os regi veerzio viselte ezt a nevet anno) a helyes termesztesen a ZX-9R tudtommal a ZX-6R-n semmifele valtozas nem tortent a szinezesen kivul, a 2000-es modellevre tortentek igazan lenyeges modositasok a gepen es bar tudom nem illik rosszakat irni motorokrol, de a ZX-12R-nek bizony igen sok baja volt a motorjaval, nem egy szethullott mielott a gyar extreme hosszu bejaratasi periodust irt volna elo a vasarloknak.

Az ER500 is hibas feliras, helyesen ER-5 a neve itt erdemes lett volna kiterni hogy iden ez az egyik alaposan atdolgozott modellje a kawanak 2001-re, ami a magyar piacon is elerheto kedvezo araval, es nagyon jo "commuter" ahogy angol barataink nevezik.

Sorry hogy ennyi kisebb nagyobb bugot talaltam, de mivel ugye maniam ezert rarepultem a temara :)
Byz
McEmru