A zöld szín megnyugtat

2007.06.18. 16:41
Hungaroring, nyár, napsütés, hűs box, kaja, benzin, bérlet bármelyik csoportba és egy pályagumival felszerelt vadi új ZX-6R. Már csak ezek miatt írhatnám, hogy milyen jó az új Kawasaki, de tényleg jó.

Mielőtt közutálatra tennék szert megemlítem, hogy a fentiek nemcsak médiagenyák, hanem minden Kawasaki klub tag számára elérhetők. Új motor vásárlása esetén egy év tagság ingyen jár, és később is megéri az árát, hiszen a belépettek modellbemutatókon vehetnek részt, tesztvezethetnek, és még sok-sok egyéb kedvezményt kapnak.

Először kicsit idegenkedtem a gondolattól, hogy nincsen rendszám a tesztmotoron, így utcán esélyem se lesz kipróbálni (P-s rendszámmal elhozni teszt példányt több mint bátorság), de ahogy megismertem a zöld primőr árút, teljesen megnyugodtam. Sőt, az importőr kifejezetten okos is, hogy az újságíróknak csak nyíltnapokon engedi tesztelni a vasat, hiszen a ZX-6R-t versenypályára tervezték. Végre egy gyártó, aki bevallja, hogy a motor készítésénél a pályán való megfelelést tartották fontosabbnak az utcai igényekkel szemben, és nem ámítja a friss jogosítványos vásárlókat egy utcán is jól használható szupersportmotorral. Dicséretes őszinteség.

A bevezetőben lefestett paradicsomi állapotból csak a csinos zöld hölgyek hiányoztak, de a motorokat tolták előtérbe. A nindzsák beszédesek, és taroltak magukban is.

Az új 6-os szép, élőben még szebb, mint a fényképeken. Harmonikus forma, bagoly tekintettel. Nálunk három színben kapható: feketében az igazi nindzsáknak, zöldben a Kawasaki-szívűeknek, és metálnarancsban az ínyenceknek. A futómű hangolásban és minden egyébben segédkező Vida Tibi (az Alpok-Adria bajnokságon Superstock 1000-ben versenyező tavalyi második helyezett) szerint diszkómotor. Nem hétköznapi, az biztos, gyönyörű, ahogy megcsillan rajta a napfény. Európában néha várni kell a narancsra, mert viszik, mint a cukrot. A tengerentúlon ez az árnyalat nem kapható, viszont ott van még pirosban és ezüstben is, de szerintem azok kevésbé karakteresek.

A legfeltűnőbb változás a 2005-ös Masterbike-győztes, még 636 cm³-es blokkal szerelt elődhöz képest az uhusított tekintet. A szemeit az 1000-es testvérhez igazították, és kapott egy új, helyzetjelző csőrt, ami meghatározza a bagolynézést.

A farokidom szintén teljesen más. A lámpa a kipufogó alá került, akár az új CBR600RR-en, de ez valahogy jobban sikerült. Valójában az egész motor teljesen új tervezés, a váztól kezdve, a blokkon át egészen az idomzatig, de az elejétől és a hátuljától eltekintve a különbség ránézésre nem számottevő. Megkértem egy előd ZX-6R tulaját, állítsa a motorját az új mellé, hogy megnézhessük a változásokat. Az igényes gazda motorján már nem a gyári kipufogó van fenn, valamint kormány-lengéscsillapítóval és bukógombával is felszerelte a gépét. Jól látható, hogy új a hátsó villa, a farokidom a lámpákkal és üléssel, a váz, a tankborítás, az oldal idom, a fejidom és az első futómű.

Az első fék alul-felül radiális, akárcsak korábban. Hasonlók a szép hullámos féktárcsák (csak most 0,5 mm-rel vastagabbak, azaz kevésbé melegszenek) és a hátsó fékmunkahenger. Az első fékmunkahenger most Nissin, a régin Tokico volt, a főmunkahenger is Nissin, ahogy a régin is. A lábtartók a szép régiek. Az indexek elöl továbbra is az idomban. Más gyártó is tervezhetné így a gépeit, hiszen ha így eldől a motor, akkor nem törik azonnal az irányjelző. Az új hátsó indexek formája is egyedi.

A hátsó ülés a trendeknek megfelelően sajnos kisebb lett, habár a farokidomon lenne hely nagyobb párnának. A régi és az új egyformán szép, harmonikus, igényes kidolgozású, a hátsó lábtartó pedig kifejezetten gyönyörű. Sosem gondoltam volna, hogy egyszer egy hátsó lábtartóba szeretek bele, most mégis sikerült. A motort immobilizerrel is szerelik, ami még egy nindzsának is jól jöhet egy sötét sikátorban.

A műszerfal szép és mutat mindent, amire versenypályán szükségünk lehet. A köridőmérőt jobb hüvelykujjunkkal kapcsoljuk, mint az indexet baloldalt, körönként pedig a bal hüvelykujjunkkal állítjuk meg. Hasznos, nem kell vennünk fotocellás mérőt drága pénzért, de transzpondert se kell aranyért bérelnünk. Így viszont koncentrálnunk kell, hogy ne felejtsük el megnyomni a gombot körönként, ami azért nem egyszerű feladat, amikor még száz másik dologra figyelünk a célegyenesben. Jól használható, mutatja az aktuális köridőt több másodpercig a körváltásnál, csak a számok kicsik. Inkább majd csak a boxban vizsgáljuk az időket utólag.

A műszerfal sebességfokozatot is mutat, sok kis sötét alapú négyzet belsejében, ami nem túl jól leolvasható. Szerencsésebb lett volna egy nagy szám a sok kis négyzet helyett, mint pl. a GSX-R 1000-en. A fordulatszámlálón a számok háromezerig összezsúfolódtak, alapjáratnak tekinthetjük a négyezret, mint az R6-nál.