Nem csak a neve

2006.12.21. 16:39

Igaz, hogy végsebessége 220 km/h felett van, és nagy sebességnél sem válik bizonytalanná, mégse vigyük autópályára. Inkább a dinamikus városi forgalomban érzi jól magát, de a hosszú rugóutaknak köszönhetően - egy igazi supermotóhoz méltóan - a földes szakaszok sem rémítik meg.

Egyenes derékkal ülünk, rövid távon viszonylag kényelmesen. A térhálós csőváz egy az egyben az Adventure váza, kissé más ruhában. Két személlyel egészen Dabasig merészkedtünk, de tagadhatatlanul ezen a téren a supermotós jelleg dominál, túragépnek ne válasszuk. Az ülésmagasság sajnos 86 cm, ami sok motorostársunk előtt csukja be a kaput.

Amit nem tudtam megszeretni, az a KTM-es egyenműszer. Én már maradi vagyok, zsigerből utálom az óriási LCD kijelzőket, és azt, amikor a sebességértéket pár pálcikából kell megfejtenem, miközben maga sem tudja mit mutasson. Legyen egy mutatósabbra rajzolt Riga műszer három visszajelzővel és kész. Persze milliók meg tudnák magyarázni, hogy miért illik erre a gépre éppen ez az egység, és igazából nincs is vele baj, de legalább ebbe hadd köthessek bele.

A 950 SM a legélvezetesebb KTM, amit eddig vezettem. Meg tudom érteni, hogy valaki beleszeret ebbe a különleges, nagyra nőtt supermotóba, de nekem minden jó tulajdonsága ellenére nem kéne. Nincs különösebb indokom, a kategóriával nem vagyok kibékülve. Aki viszont ilyesmiben gondolkodik, annak bátran ajánlom, nem hinném, hogy csalatkozna. Ráadásul most 2 600 000 forintért (plusz 230 000 Ft regisztrációs adó!) megvásárolható, és egy Akrapovič dobot is választhat hozzá, hogy a szomszéd is észrevegye az új motort.

Műszaki adatok

KTM 950 SM

Motor: 75 fokos V2-es, 8 szelepes, DOHC
Lökettérfogat: 942 cm 3
Furat x löket: 100 x 60 mm
Max. teljesítmény: 98 LE 9000 1/min-nél
Max. nyomaték: 94 Nm 7000 1/min-nél
Kompresszió viszony: 11,5:1
Üzemanyag-ellátás: 43 mm-es Keihin karburátor
Váltó: hatfokozatú
Váz: térhálós acélcső
Első futómű: 48 mm-es fordított teleszkópvilla, állítható előfeszítés, húzó- és nyomócsillapítás
Hátsó futómű: alumínium lengővilla állítható központi rugózással
Fékek: elöl 305 mm-es duplatárcsafék négydugattyús radiális féknyergekkel, hátul 240 mm-es tárcsafék egydugattyús féknyereggel
Tengelytáv: 1510 mm
Ülésmagasság: 860 mm
Üzemanyagtank: 17 liter
Száraz tömeg: 189 kg