A legpofásabb V-Rod

2006.11.30. 16:22

Annak idején az alacsonyabb motorosoknak csalódást okozott a V-Rod messze előre épített lábtartórendszere, mivel komoly comb- és hasizom gyakorlatokat kellett végezni egy-egy sebességváltáskor, vagy a hátsó fék használatakor. A Street Rodot meg éppen a hosszúra nyúltak kritizálták, hogy maguk alá kellett hajtogatni lábukat. A Night Rod mindenkivel jószívűen bánik, a szint alattiak örömére a fő lábtartórendszer a váltóval és fékkel középen van, míg az előre tolt lábtartó lehetőséget ad arra, hogy kényelmesen kinyújtóztassuk az alsó végtagokat. Nagyobb tempónál azonban gyorsan hátra kerül a láb, bár 200 km/h felett már küzdeni kell a fennmaradásért, hiába a kis fejidom.

Az üléssel teljesen meg voltam elégedve. Öblös formája megakadályozza, hogy egy meggondolatlanul nagy gázadásra hátra csússzon a vezető, míg két tankolás között - igaz az üzemanyagtank mindössze 140-180 km hatótávolságot engedélyez temperamentumtól függően - ki lehet bírni fészkelődés nélkül. Az utasnak is van helye, de az előbbi kijelentés rá nem áll.

A három részre osztott műszerfal közepén van a kilométeróra, benne kicsi LCD kijelzőről olvashatjuk le a pontos időt, az össze illetve napi megtett kilométerek számát (a napi számláló dupla), no meg azt is, hogyha fogytán van az üzemanyag, akkor még hány kilométert tudunk megtenni a benzinkútig anélkül, hogy végül tolni kelljen a motort. Baloldalon a fordulatszámmérő, jobboldalon az üzemanyag-szintjelző mutatója van szinte folyamatosan mozgásban. A visszajelző fények a szokásosak: az index, a refi, az üres, az olajnyomás, a hűtőfolyadék hőfoka, a motordiagnosztika és a riasztórendszer kapott saját izzót.

A Night Rod a V-Rodok minden jó tulajdonságát egyesíti magában. Ráadásul a családban a Night Rod a legpofásabb. A kis idom segít első pillantásra megkülönböztetni a többiektől, de ezen kívül számos egyéb apró ismertetőjeggyel is rendelkezik, mint például a kerekek, vagy más a motorblokk színe. Ára a V-Rod és a Street Rod között van félúton, a tesztelt mattfekete - szerintem legmutatósabb - verzióért 5 370 000 Ft-ot kérnek. A Kawasaki VN2000 4,5, a Honda VTX1800 mindössze 3,3, a Yamaha XVS1900A 4 millióba kerül. A különbség nem csekély, de a japánok csak az árban jobbak...

Műszaki adatok:

Harley-Davidson VRSCD Night Rod

Motor: folyadékhűtéses, 60 fokos V2-es, DOHC vezérlésű, nyolcszelepes
Furat x löket: 100 x 72 mm
Lökettérfogat: 1135 cm 3
Kompresszióviszony: 11,3:1
Max. teljesítmény: 120 LE
Max. nyomaték: 100 Nm 7000 1/min-nél
Keverékképzés: ESPFI elektronikus üzemanyag-befecskendező
Váltó: olajfürdős kuplung, ötfokozatú sebességváltó
Véghajtás: bordásszíj
Első futómű: 43 mm-es fordított teleszkóp, 127 mm-es rugóúttal
Hátsó futómű: két oldalsó rugóstag, állítható rugó-előfeszítéssel, 127 mm-es rugóúttal
Kerekek: alumíniumöntvény, elöl 19 x 3,0 hátul 18 x 5,5
Első gumi: 120/70ZR-19 Dunlop D207F
Hátsó gumi: 180/55ZR-18 Dunlop D407
Első fék: 300 mm-es duplatárcsafék, négydugattyús féknyergekkel
Hátsó fék: 300 mm-es tárcsafék, négydugattyús féknyereggel
Ülésmagasság: 685 mm
Tengelytáv: 1700 mm
Hosszúság: 2375 mm
Kormánynyak szög: 34 fok
Utánfutás: 116,8 mm
Üzemanyagtank térfogata: 14 liter
Feltöltött tömeg: 284 kg
Színek: Denim fekete, Chopper kék, kobaltkék, konyak