no

Készül a magyar V-Rod

2007.04.03. 13:54

„Több mint három évtizednyi szünet után újra indul a hazai motorkerékpár-gyártás Magyarországon“ – jelentette be Mázló Imre, a Pannónia Motors Magyarország vezetője. Pedig igenis voltak magyar próbálkozások ezalatt a 30 év alatt is, csak hogy a GAIA-t, vagy a magyar Trike gyárat említsem.

Mindez persze mit sem rondít az örömhíren, hogy újra lesz Pannónia. Mindjárt két modell is várható. Pannónia TL 2007 munkanéven fut egy modern cruiser változat, mely kísértetiesen hasonlít a Harley-Davidson V-Rodjához, ezen kívül lesz egy klasszikus retro gép is, mely a legendást T5-öst idézi majd. Míg az előbbi V2-es blokkot kap a stílusnak megfelelően, utóbbinál ragaszkodnak a hagyományos sorkettes blokkhoz. Persze immár négy ütemben gondolkodnak a magyar mérnökök is. A blokk többé kevésbé saját fejlesztés. a 234 cm 3-es motorok teljesítik majd a szigorú uniós környezetvédelmi normákat, ám így is 18,5 LE leadására lesznek képesek.

Jogos a kérdés, hogy mikor és mennyiért lesz kapható a magyar motorkerékpár, de sajnos, erre pontos választ még nem adhatunk. Ahogy Mázló Imrétől megtudtuk, a fejlesztések jelenleg egy Isaszeg melletti kis üzemben folynak, és itt szeretnék megépíteni az új Pannónia gyárat is. Az első prototípussal idén szeptemberben szeretnének bemutatkozni valamelyik nemzetközi motorszalonon, míg a hazai közönség 2008 tavaszán a Budapest Motorkiállításon láthatja majd. A sorozatgyártást 2008 őszén kezdik meg a tervek szerint, hogy két év múlva ilyenkor már az üzletekben álljanak az első Pannóniák.

Még az ár lesz nagy kérdés, bár elég bíztató híreket kaptunk. A tervek szerint annyira versenyképes árat szeretnének adni a motornak, amivel még a hasonló kategóriájú koreai gyártmányok sem tudnak majd versenyezni. Mindez pedig – elképzeléseik szerint – nem megy majd a minőség rovására.

Az újjáélesztett márka máris több neves támogatót tudhat maga mögött, örömmel üdvözölte a kezdeményezést Nagy Feró is. Amint az a Pannónia Motors internetes honlapján megtekinthető interjúból kiderül, Feró számára különösen fontos, hogy a fiatalokhoz is eljusson a márka. „A Pannónia számomra a szabadságot testesíti meg” – nyilatkozta a motorostalálkozók kedvelt előadóművésze.

A Pannónia TL 2007 előzetes műszaki adatai:

Sikeres lesz az új Pannónia?

Motor típusa: V2-es, négyütemű
Lökettérfogat: 234 cm 3
Teljesítmény: 18,5 LE (13,5 kW) 8000 1/min-nél
Forgatónyomaték: 8,00 Nm 6500 1/min-nél
Ülésmagasság: 755 mm
Tengelytáv: 1425 mm
Száraz tömeg: 132 kg