Városi sétarobogás

2002.11.20. 14:38
Bár ez a Trekker városi verziója, a duci gumik észrevétlen átsegítenek nem csak az urbán gödrökön hanem a piros jeles turista útvonal huppanóin is. A tapadás kifogástalan, a prospektus reklámszövegét megfogadva kipróbáltuk a Trekkert szélben-hóban-esőben.
 
   
   

Átadásnál kicsit húzódoztak - irántam érzett aggodalmuknak adva hangot -, hogy nem tudták, hogy ez lesz, de a Vmax magazin egy kicsit amortizált a gépen. Ez hiányzó csavarokat, zörgő kipufogó borítást és hiányzó akkumulátort jelentett.

Az egyszerre önindítóval és berúgókarral ellátott robogó még akkumulátor nélkül is gyönyörűen indult egy rúgásra. A Trekker gyújtása nagyon profi, az első fordulatra elegendő energiájú szikrával gyújtja be a hengert a motor. A legzöldfülűbb robogós is könnyedén beindítja. További segítség, hogy a szívató automata, egy percet járatva a motort kész a robogásra.

 
   
 

Bár ez a Trekker városi verziója, a duci gumik észrevétlen átsegítenek nem csak az urbán gödrökön, hanem a piros jeles turista útvonal huppanóin is. A tapadás kifogástalan, a prospektus reklámszövegét megfogadva kipróbáltuk a Trekkert szélben-hóban-esőben. Ijedelemre egyik időjárási viszontagság sem adott okot.

A segédmotoros kerékpárokra megengedett 45 km/h-ás maximális haladási sebesség ellenére a Trekker 60-70 közötti utazót könnyedén produkál. Fogyasztása kemény, terepes használat mellett is 3 liter alatt maradt 100 km-en.

 
   
   

Alapjárati fordulatszám elég alacsony, negyed fordulatot tekerek a gázmarkolaton, mire megindul. Villámrajtnál érdemes tartani ezt a majdnemelinulok fordulatot, ha nem szeretnénk, hogy egy kombi sierrás megbosszulja, hogy elégurultunk a lámpa előtti sorban. Ha azonban elindult, egy pillanat műve, hogy hatvannal teperjünk. Meredek emelkedőn bátor gázkezeléssel szépen felvisz, ha kell másod magammal is.
Az utast kiépített lábtartó, és utaskapaszkodó - amit inkább csinos kis szárnynak titulálnék - várja, amennyiben a robogót tulajdonosa le szeretné motorkerékpárnak vizsgáztatni.

 
   
 

A robusztus jelleget legfőképp az extradundi első és hátsó gumik okozzák. Nagyon mutatós a hátsó háromküllős felni, közepében forgó kisoroszlánnal. Elől cicás, 2x 35 W-os dupla fényszórók süllyednek az aszimmetrikus idomba. Ezt a szimmetria ellenességet a légbelépő a féktartály, no meg a játékos műszerfal okozza. A sebességmérő műszerről mérföldben és kilométerben is leolvashatjuk paramétereinket. A másik mutató a benzinszint változását követi, míg a három visszajelző az olaj fogyását, az index villogását, vagy a hosszúfény működését indikálja ebben a sorrendben.

 
   
   

Ülés alatt egy zárt sisaknak is elegendő hely van. Apróbb dolgot (pl. egy pár kesztyű, vagy rádiótelefon) azonban nem célszerű bedobni a tároló rekeszbe. Itt van egy kis ajtó, amit kinyitva könnyen hozzáférhetünk a motorhoz, pl. egy gyertyacsere erejéig jók vagyunk nagyobb bontás nélkül. A műanyag fedél záródása viszont nem volt meggyőző.

800 mm-es ülésmagassága elég elrettentő azoknak, akik még növésben vannak. Nem biztos, hogy egyszerre mindkét lábukat földre rakják, de menetközben igen messzire el lehet látni az autók között, és ez segíti az előregondolkodást, kombinálást.

 
   
 

Első kerékre bólintani ugyan nem lehet, de biztonságosan adagolható az első tárcsafék az AJP fékmunkahengerrrel és a hátsó dobfék, így a vészfékezés sem nem okoz semmiféle félelmetes meglepetést.

Végül is nem a streetfighter lelkületű lakótelepi gyerekek motorja a Peugeot Trekker. De nem is erre a célra gyártja a Peugeot. Sportrobogó gyanánt ott van a Speedfight II, vagy jövőre a kompresszoros JetForce.

Egy görögországi robogókölcsönzés esetén csak ajánlani tudom a Trekkert, illetve bárkinek, akit robogózási szokásai, illetve életvitele nem köt szigorúan az aszfalthoz.

Technikai adatok:

Motor: Egyhengeres, kétütemű, léghűtéses
Hengerűrtartalom: 49.1 cm 3
Furat x löket: 40 x 39,1 mm
Maximális teljesítmény: 4.8 LE (3.5 kW) 7000 1/perc-nél
Indítás: önindító és berúgókar
Üzemanyag-ellátórendszer: automata szívatós karburátor
Váz: acél cső
Test: Festett ABS (ütésálló butadién-sztirol kopolimer) műanyag
Első rugózás: fordított Showa teleszkópvilla
Hátsó rugózás: kombinált hidraulikus- és rugócsillapítás
Gumik: tömlő nélküli, elöl 120/90x10, hátul 130/70x10
Fékek: Elöl 190 mm átmérőjű féktárcsa, hátul 110 mm-es dobfék
Száraz tömeg: 82 kg
Méretek (hosszúság x szélesség x magasság): 1760 x 670 x 1100 mm
Tengelytáv: 1250 mm
Ülésmagasság: 800 mm
Tanktérfogat: 6 liter
Olajtank térfogat: 1.35 liter
Maximális sebesség: 45 km/h
A teszt során mért maximális sebesség: 78 km/h
Ára: 499 000 Ft