Apai örökség

2003.03.28. 08:49
Túró Rudi, Sportszelet és ZiZi. Micsoda nagyszerű dolgok. Kicsit más a csomagolás, mint régen de a lényeg ugyanaz. Akárcsak a Honda Silver Wing esetében.
 
 
 
   
   

A Silver Wing apukáját még Helixnek hívták. De mivel a papa nevét már a történelem jegyzi, a gyermek nem szeretett volna az apai babérokon karriert csinálni, így nevet változtatva tiszta lappal indult. Illetve nem egészen. A Silver Wing elnevezés felvett név, a nyolcvanas évek elején így hívták a Honda GL500-as túramotorját - a Gold Wing kistestvérét.

 
  Silver Wing húsz éve:
 
   
 
   
 
A Honda GL500-as túragép a korához képest igen fejlett, vízhűtéses, keresztbe állított V blokkját a CX500-tól kapta. A mindössze 500 köbcentis motoron a túrahatást kényelmes ülés, valamint egy óriási idom kölcsönözte.

 
   
   

Európában 2001 tavaszán debütáló új Silver Wing még véletlenül sem hasonlít névrokonához, tulajdonképpen nem más, mint egy luxus óriásrobogó. Óriás a szó szoros értelmében. Nemcsak a felhizlalt robogó forma, hanem a felhizlalt hatszázas motor is a legnagyobbak közé emeli.

 
   
 

A karosszéria megfelel az utolsó divatnak. Elöl óriási, V formájú helyzetjelzőkkel kombinált fényszóró, elöl-hátul színtelen irányjelző, hátul nagyon helyes, dupla ovális hátsó lámpa. Az opcionális hátsó doboz még jobban megnyújtja a robogó formáját és ez igen jól áll neki.

Különösen hátulról szép a kipufogó, ami ügyesen szűri a hangokat. Hang alapján kevesen mondanák meg, hány köbcenti az a kéthengeres a borítás alatt. Rendkívül szép a karosszériába simuló alumínium hátsó lábtartó is, ami kinyitva a tükrökkel együtt motor legszélesebb pontját képezi.

 
   
   

Kényelem szempontjából a sofőrnek nem lehet panasza. A vezető a Hélixhez hasonlóan, chopper-szerű pozícióban, előre nyújtott lábbal terpeszkedhet. Nekem elég hosszú a lábam, ezért nem bántam volna, ha egy kicsit hátrébb tudok ülni. A Helixhez képest az ülésmagasság majd tíz centivel nagyobb, ha az én motorom lenne, át is alakítanám, mivel ezt az ülés egyébként engedi. Nem lepődnék meg, ha a Silver Winghez kapható lenne utángyártott alacsonyabb ülés.

 
   
 

Ha már az ülésnél tartok érdemes felnyitni és megdöbbenni milyen óriási hely rejtezik alatta. 55 literes tároló rekesz, amiben két zárt bukósisak kényelmesen elfér. Az ülést, a pakolást megkönnyítendő hidraulikus teleszkóp tartja felső pozícióban, és az esti pakolást belső világítás is segíti. A csomagtérből érhetők el a hátsó lámpa izzói, és itt van egy szerény szerszámos készlet installálva.

A Helix hátsó doboza hátrafelé nyílott. Ez nem volt megnyugtatóan biztonságos módszer. Az idő múlásával a zárszerkezet is elöregedhet és a kinyíló doboz minden motoros rémálma. A Silver Wing esetében ilyen nem fordulhat elő. Amíg a motoron ülünk, a doboz nem nyílik ki, az tuti.