Sukidák harca - Mb. színes kínai akcióvígjáték

2006.10.05. 12:33

Négy ütem

A sárga jószág, a Top1 is egész pofás, dizájnja visszafogottabb, de nem sokkal marad el testvére mögött. Ez a robogó sem látványosan kínai - amíg rá nem tekintünk a műszerfalra. Ezen már nincs időóra, a műszerek is gyengébbek, a kapcsolók pedig teljesen gázok. Színes, lágy, kopó, morzsolódó plasztik.

A Sukida megpróbálta valamelyest kompenzálni a Top 1 formai hátrányát a Dragonfly-jal szemben: élesen vijjogó index-visszajelzőt épített a robogóba. Pont úgy szól, mint a teherautók, buszok tolatásjelzője. És csaknem olyan hangos is. Az első pár kereszteződés után már szégyelltem indexelni a zebráknál, mert minden gyalogos engem nézett és vigyorgott.

Rendszeresen járok 400-as Burgmanommal a szerkesztőségbe, be a Budaörsi úton, át a Lánchídon, kifelé a Váci úton az újpesti irodaházig. Megszoktam, hogy a négykerekű közlekedőknél keskenyebb, fürgébb, gyorsabb vagyok. Most kalandvágyból a négyütemű Sukidával mentem haza Fejér megyei falucskámba, majd hétfőn vissza. Nem volt jó ötlet.

Egyszer már megszívattam magam ugyanígy, az elektromos robogóval . Most annyival volt jobb, hogy nem kellett figyelnem a fogyasztásra, az ötliteres tank bőven elég lenne 200 kilométerre is, ez pedig oda-vissza csak egy 120-as túra volt. Teletankoltam hát 1004 forintért a robogót, bepakoltam a kisebb tempónál szükségtelen pulóvert, kesztyűt, nyakvédőt az ülés alá, a pénztárcát-telefont-kulcsokat bedobáltam a kesztyűzsebbe (befért bőven, a Top1 is jó nagy rakodóhelyet kínál), és hajrá.

Különösebb csodára nem számítottam a Sukidától, de ez a négyütemű blokk nagyon-nagyon gyenge. Valamiért a magyar katalógusban 3,6 lóerősként szerepel, a Dragonfly pedig ugyanitt csak 3,5 lóerős, de a Top1 egyértelműen és érezhetően rosszabbul megy. Lámpánál indulásnál azonnal otthagyott a többi robogós-motoros, aztán lenyomtak a személyautók, 20-30-nál pedig kezdtek beérni a teherautók is. Nem jó érzés, amikor mindenki engem utál, hogy minek vánszorgok itt.

Számos emelkedőn volt alkalmam megcsodálni, ahogy a sebességmérő mutatója a 30-as számnál reszket, és nem tud feljebb mászni. Később kiderült, hogy a kilométeróra jelentősen csal lefelé, mivel az addigi 10-es kerekeket 12-esre cserélte a gyár. A műszerfal kalibrációja meg valahogy kimaradt. Igaz, volt egy lejtő, ahol teljesen lefeküdt jobbra ugyanez a mutató! (Szerintem mentem 70-nel is!) A rettenetes kényelmetlen ülésen gubbasztva már a Budapest tábláig - pardon, de így van - elzsibbadt a tököm , közben hozzáizzadtam a műbőrhöz, és akárhogy tekeregtem, majd szétszakadt a derekam. És onnan még volt vagy 40 kilométer hazáig.

Egyet megtanultam. A Sukida robogó VÁROSI közlekedési eszköz. Alacsony, könnyű embereknek.

Kinek ajánlom hát ezeket a Sukidákat? Annak, aki erős, vagy divatos, vagy nagy, vagy exkluzív, vagy gyors, vagy kényelmes robogót, vagy ezek bármely kombinációját szeretné, nem. Ők spóroljanak, vagy vegyenek használtat az ismertebb, tapasztaltabb gyártók dolgaiból. Például ez az injektoros, vízhűtéses, projektoros fényszórós, 80 km/h körüli végsebességre képes Aprilia gyakorlatilag minden említett tulajdonságban felülmúlja a Sukidákat. Ezért kerül hatszázezerbe.

Sukida

Jó viszont a Sukida nagymamáknak, eljárni a vegyesboltba, vegyenek bátran a félrerakott nyugdíjforintokból egy finom járású, csendes, takarékos Top 1-est. Jó nyolcadikos srácoknak elkezdeni a motorozást, a tuningolgatást, kérjenek a karácsonyfa alá egy hersegő, csövet lerugdaló bősz kis Dragonfly-t. És nagyon jó kölcsönzősöknek, szállodáknak, vegyenek egy raklappal mindkettőből, hadd válasszon a kedves vendég, és élvezzék a két év garanciát!

Műszaki adatok: Top 1

Motor: Kényszer-léghűtéses, egyhengeres, négyütemű
Furat x löket: 39,0 x 41,4 mm
Lökettérfogat: 49 cm 3
Kompresszió: 9,3:1
Teljesítmény: 2 kW/7518
Nyomaték: 3 Nm/5105
Végsebesség: 45 km/h
Indítás: önindító és berugókar
Üzemanyagellátás: karburátor
Erőátvitel: automata, szíjhajtás, centrifugálkuplung
Tank térfogata: 5,5 liter
Méretek (HxSzxM): 1800 x 655 x 1145 mm
Tengelytáv: 1245 mm
Száraz tömeg: 87 kg
Első futómű: teleszkópvillák
Hátsó futómű: egy rugóstag
Kerekek: alumíniumöntvény
Gumiméret elöl: 90/90 - 12
Gumiméret hátul: 90/90 - 12
Fék elöl: tárcsa, egy dugattyú
Fék hátul: dob
Ára: 199 000 Ft

Műszaki adatok: Dragonfly

Motor: Kényszer-léghűtéses, egyhengeres, kétütemű
Furat x löket: 40,0 x 39,6 mm
Lökettérfogat: 50 3
Kompresszió: 7:1
Teljesítmény: 2 kW/7549
Nyomaték: 3,1 Nm/5105
Végsebesség: 45 km/h
Indítás: önindító és berugókar
Üzemanyagellátás: karburátor
Erőátvitel: automata, szíjhajtás, centrifugálkuplung
Tank térfogata: 5 liter
Méretek (HxSzxM): 1750 x 680 x 1150 mm
Tengelytáv: 1260 mm
Száraz tömeg: 84 kg
Első futómű: teleszkópvillák
Hátsó futómű: egy rugóstag
Kerekek: alumíniumöntvény
Gumiméret elöl: 90/90 - 12
Gumiméret hátul: 90/90 - 12
Fék elöl: tárcsa, egy dugattyú
Hátul: dob
Ára: 229 000 Ft