Aki jó útra tért

2007.03.26. 21:51

Adatlap Suzuki Gsf 1200 S 2006 (1157)

  • Hengerűrtartalom: 1157 cm3
Több mint 10 éve, hogy a nagy Bandita elkezdte hódító hadjáratát. 1996-ot írtunk ekkor, és a GSX-R1100 blokkját használó masszív naked motor az elsők között jelent meg az utcai erőgépek piacán.

Az 1200-as Bandit sikere abban rejlett, hogy felépítése egészen közel állt a kor streetfightereihez. Gyakorlatilag széthajthatatlan levegő-olajhűtéses blokkjával, 100 lóerő feletti teljesítményével, masszív bölcsővázával és 310 mm-es dupla tárcsába harapó négydugattyús Nissin féknyergeivel minden adott volt ahhoz, hogy az utcai vas nagyon könnyen meginduljon, és legalább ilyen gyorsan meg is álljon. Az elmúlt tíz évben a GSF1200 nyergében bemutatott több millió stoppie és wheelie ennek élénk bizonyítéka.

Kialakítása és meztelensége még az átépítésben kevéssé jártas motorosokat is öltöztetésére csábította, minimális átalakítással agresszív, egyedi külsőt adtak a Suzuki egyik legnépszerűbb, a világon több mint 27500 példányban eladott motorjának.

1996. után az első jelentősebb átalakítás 2001-ben következett. Tankja 19 literről 20 literre nőtt, új karburátort, üzemanyagszűrőt és hátsó idomot kapott, majd 2006-ban az első ABS-es verzió is legurult a gyártósorról.

A klasszikus modell ereje és megbízhatósága máig világhíres, de az idő múlásával a konkurens motorgyárak hasonló kvalitású modelljei már vízhűtéssel, injektorral és az ős naked bike-ok formavilágát továbbgondoló vonalvezetéssel támadták az utcai motorosokat.

A Suzuki mérnökei 2007-re megoldották az előttük álló bonyolult feladatot: a Banditát átszabták, figyelembe véve az Euro3-as normát, a piac igényeit, mindehhez felhasználva a kor – ha nem is az összes - technikai vívmányait.

Az Euro3-as normák által szabott határok egyértelművé tették, hogy a motor karakterisztikáját nagyban meghatározó, jól bevált levegő-olaj hűtésnek mennie kell, a négy Mikuni porlasztóval egyetemben. Plusz 100 köbcenti (bár a név alapján csak ötvenet gyanítanánk), dupla pillangószelepes injektor, katalizátor és 108 Nm-es forgatónyomaték 3700 fordulat/percnél, és a vadonatúj vízhűtéses blokkal szerelt Suzuki Bandit készen áll, hogy a visszavegye régi helyét a csupasz gépek között.

Az átalakítások során a Bandita felszedett ugyan magára 10 kiló pluszt, de a gyári tesztpilóták nyilatkozatai szerint ez lényegesen nem rontott a tőle megszokott kezességen. Majd meglátjuk. Ebbe a tízesbe viszont már belefért a merevebb váz és lengővilla is, csakúgy mint a régen áhított hatfokozatú váltó és egy plusz dugattyú a hátsó féknyeregbe.