no

Aki jó útra tért

2007.03.26. 21:51

A Suzuki klasszikus modellje 2006 óta kapható ABS-szel. Ez idén sem változott, mind az idomos S, mind a naked N verzió kérhető ABS-szel is 150 ezer forintos felárért, amit egy ekkora tömegű és nyomatékú motornál mindenképpen hasznos opció.

Az új Bandit a blokk teljes átalakításának köszönhetően majdnem 10 lóerőt vesztett a teljesítményéből, maximális nyomatéka viszont 92 Nm-ről 108 Nm-re nőtt, ez pedig bőséges kárpótlást ígér az elveszett lóerőkért. Ha már a karcsúsodásról van szó: a tank kapacitása is csökkent 1 litert, de a hatótávolság ezzel együtt is eléri a 300 km-t, így nincs különösebb ok a panaszra.

Aki fogást akart találni a régi Banditon, az a magas fordulatszám-tartományban leadott, kissé zavaró rezgéseket említette. Ezt a problémát az új modellben kiegyensúlyozó tengely hozzáadásával küszöbölték ki.

A blokkal ellentétben a külső alig valamicskét változott. A bölcsővázban csupaszon virít robusztus blokk, még az S verzió fejidoma is szinte módosulatlan formában megmaradt. A műszerfalon továbbra is a jól megszokott krómkarikával keretezett fordulatszámmérő és kilométeróra, újdonságnak csak az elektronikus üzemanyag-befecskendezés visszajelző-lámpája számít.

A Suzuki mérnökei a fejlesztések mellett arra is törekedtek, hogy megmaradjon a modell kategóriájában híresen kedvező ára, ezért is vetették el az 1000-es GSX-R blokk átalakításának ötletét. A 2007-es Bandita legerősebb fegyvere az ára az 1000 köbcenti feletti utcai erőgépek harcában. A Honda hasonló kategóriás motorja, a CB1300 lóerőben és forgatónyomatékban is rádob egy tízest az új 1250-es Banditra, de kemény fél millió forinttal kerül többe, mint a GSF1250.

Műszaki adatok:

Suzuki GSF1250 Bandit - 2007

Motor: négyütemű, vízhűtéses, négyhengeres, DOHC, hengerenként négyszelepes
Hengerűrtartalom: 1255 cm 3
Furat x löket: 79,0 x 64,0 mm
Max. teljesítmény: 96,5 LE 7500 1/min-nél
Max. nyomaték: 108 Nm 3700 1/min-nél
Kompresszióviszony: 10,5:1
Keverékképzés: 36 mm-es SDTV üzemanyag-befecskendezőrendszer
Váltó: hatfokozatú
Kuplung: olajfürdős, többtárcsás
Váz: nagy szilárdságú acél dupla bölcsőváz
Első futómű: 43 mm-es hidraulikus teleszkópok, állítható rugó-előfeszítés
Felfüggesztés hátul: központi rugóstag, hétfokozatban állítható előfeszítés és csillapítás
Első fék: 310 mm-es duplatárcsafék négydugattyús féknyergekkel (ABS)
Hátsó fék: 240 mm-es tárcsafék, kétdugattyús féknyereggel (ABS)
Gumik: elöl 120/70 ZR17 M/C 58W; hátul 180/55 ZR17 M/C 73W
Méretek N/S (HxSzxM): 2130 x 790 x 1095 mm / 2130 x 790 x 1225 mm
Tengelytáv: 1480 mm
Szabad magasság: 135 mm
Villaszög/utánfutás: 25,3 fok/104 mm
Ülésmagasság: 790-810 mm állítható
Száraz tömeg N/S: 222 kg / 225 kg (ABS:+ 4 kg)
Üzemanyagtartály térfogata: 19 l
Ár (regisztrációs adóval): GSF1250N: 1 998 000 Ft (ABS-szel 2 148 000 Ft )
GSF1250S 2 098 000 Ft (ABS-szel 2 248 000 Ft)