A világ legnagyobb V2-ese

2003.09.30. 10:48

A cruiser kategóriában az összes gyártó a fellegekben jár, legalábbis a köbcentik területén. Nemrégen még az 1500-1600 köbcentis, V2-es nagyvasak voltak a szegmens leghatalmasabb durrogói. A Kawasaki Mean Streak modelljével jelen volt már ebben a piaci szegmensben, de a gyáriak most úgy vélték, egy minden eddiginél nagyobb lökettérfogatú géppel kell kiütni az ellenfelek gépeit. Így megszületett a 2053 köbcenti lökettérfogatú Kawasaki VN2000-es, amely jelenleg a világ legnagyobb, sorozatgyártásban készülő V2-es motorblokkal felszerelt kétkerekűjének számít.

A hatalmas, OHV vezérlésű, 2053 köbcentis, 52 fokos V2-es blokk teljesítményéről egyelőre nem adott meg konkrét adatokat a gyár. A dupla pillangószelepes, 46 mm-es szívótorok átmérővel rendelkező benzinbefecskendező rendszer várhatóan egyenletes gázreakciót tesz lehetővé a gázmarkolat minden állásánál. A négyszelepes hengerfejben középre helyezett, nagyfeszültségű gyújtótekerccsel rendelkező irídium gyertyák gyújtják be az üzemanyag keveréket.

A blokk jobb külső részén láthatóak a nyomórudak, amelyek az egész erőforrás legjellegzetesebb elemei. A másik oldalon a hengerfejhez vezető olajvezetékek találhatók. A dugattyúk a sportmotorokhoz hasonlóan rövid szoknyát kaptak, hogy hatalmas méretük ellenére minél kevesebb vibrációt keltsenek. A vibrációk kisimítására még két kiegyensúlyozó tengelyt is kapott a hatalmas blokk. A sebváltóba elég volt csak 5 fokozatot szerelni, amely aztán szíjon át továbbítja az erőt a hátsó kerék felé.

A VN2000 egyik legnagyobb erőssége a formaterve. Szinte minden egyes porcikáján tetten érhető a dizájnerek ceruzája. Az igazi macsómotor megvalósítása érdekében kezelésbe vették magát a blokkot is, megfelelően váltakoztatva rajta a fekete színt és a krómot. A dupla, vágott végű kipufogók nem csak kinézetre dögösek, hanem várhatóan hanghatásban sem maradnak el a kategória által megkívántaktól. Természetesen a kipufogócsövek katalizátort rejtenek magukban. A VN2000 egyik legegyedibb jellemzője az első lámpa, amelyben 3 db projektoros és egy hagyományos fényszórót találunk. A távolságinál mind a négy, a tompított fényszóró esetében kizárólag a projektoros izzók világítanak.

A V2-es következő, szemet vonzó eleme az óriási üzemanyagtank: a 21 literes tartály hegesztési varrat nélkül készült. A műszerfal is a tankon kapott helyett analóg sebességmérőjével, és egy LCD kijelzővel, amelyről mindenféle fontos adatot olvashatunk le.

Az acél dupla bölcsővázat öntött kormánynyak és nagy átmérőjű szelvényes gerincváz alkotja. A 32 fokos villaszög és a 182 mm-es utánfutás kiegyensúlyozott kezelhetőséget biztosít. A masszív, 49 mm-es teleszkópszárak a motor méretéhez képest is hatalmasak, várhatóan nem lesz probléma a nagyobb útegyenetlenségekkel sem. A közvetlen összeköttetésű központi hátsó rugóstagon az előfeszítés és a nyomófokozati csillapítás állítható. A háromszög alakú lengővilla és a rejtett rugóstag az épített motorok merev vázának látszatát kelti. Az ülésmagasság egy ilyen géphez mérten is alacsony (690 mm).

A dupla, 300 mm-es első tárcsákba négydugattyús féknyergek harapnak, a hátsó kerék lassítását egy kétdugattyús féknyereggel szerelt 320 mm-es tárcsafék végzi. A brutális méretű - elöl 150/80 R 16, hátul 200/60 R 16 -, ballonos gumik szintén a kényelmes cirkálást szolgálják.

A motor érdekessége még, hogy a gyújtáskapcsoló ON állásánál a kulcs kivehető, hogy a kulcskarika ne sértse meg menetközben a fényszóró krómozását. Kiegészítőként rengeteg extra kapható a géphez: szélvédők (több méretben), háttámlák, vékonyabb hátsó ülés, utas lábtartó trepni, oldaltáskák, motorvédők, kiegészítő lámpák, csak hogy néhányat felsoroljunk a vastag katalógusból. Kawasaki VN2000-es egyetlen, mély bíbormetál színben lesz csak kapható, áráról és teljesítmény adatairól azonban még nincs információnk.