Schmitt Pál Harley-imádatáról mindenki tud. De mivel jár Mesterházy Attila, Kósa Lajos és Hunvald György? Összeállítottuk a tökéletes motoros bandát.
Címkék: motor, politikus, gyűjtemény
Minden évre jut egy olyan tesztmotor, amire az ember már az átvételkor azt mondja, hogy úristen, erről nem sok jót fogok írni. Aztán az egyhetes teszt alatt úgy összebarátkozik a motorral, hogy nem akarja visszaadni. A DL650 2007-es (ABS-szel szerelt) változata ilyen.
A paraméterek: 215 lóerő 370 kilogramm, 112 km/óra végsebesség. Könnyű kis árnyék suhant át a homlokomon, mikor közölték, hogy ne pánikoljak a tópart felé jövet, ha észreveszem, hogy nincs fék a jetskin, mert valóban nincs.
Túramotor? Enduró? Supermoto? Egyik se, és mégis mindegyik egy kicsit. Erre a kategóriára alkották meg néhány éve a funmoto címkét, viccesnek azonban semmiképpen sem nevezném a Kawasaki új modelljét, a Versyst. Na jó, félelmetesnek sem.
Öreg este a Tanganyika-tónál: éjfélt rikolt a tukán, és az Esthajnalcsillag sápadt fényében lágyan felkluttyog az XVS1300-as. A nagyfenekű hím elcsörtet friss nőstényt szerezni. Ez a kép ugrott be, amikor az indítást követően meghallottam a Yamaha böhöm csopperét, az új 1300-as Midnight Start.
Sok érdekeset lehetett hallani a tavaly decemberben beharangozott visszapillantó-tükrös bukósisakról, de mindenki csak valamelyik ismerősétől hallott róla, akár egy tipikus városi legenda esetében. Pedig az új találmány az év közepe óta kapható Magyarországon is, ezért azt gondoltuk, hogy kipróbáljuk.
Aki szereti a nagydarab, bögyös-faros, mégis izmos szuperszexi nőket, annak ez a Suzuki megacirkáló is bejön. Lenyűgöző formák, lenyűgöző méretek, lenyűgöző erő. És több mint három mázsa.
Visszapillantó tükörrel felszerelt bukósisakot mutatott be néhány hete egy angol cég. A forradalmi bukósisak hét éves kutatómunka eredménye, 2006 tavaszán kerül a motoros-boltok polcaira Angliában.
Az MT-01-gyel a Yamaha mérnökei újat akartak alkotni. Terveztek egy sportos, agresszív kinézetű felépítményt, és beleraktak egy 1700 köbcentis, alapvetően nyugis chopper-motort. A végeredmény olyan lett, mint egy menő metálbanda énekese: a színpadon dögös macsó, akinek a hangjától összekoccannak a térdek, ám a koncert után a kocsmában a legtöbb rakodó lenyomja szkanderban. Ha viszont megismered, hamar összehaverkodsz vele, és rájössz: nála jobb barátot kívánni sem lehet.
Kicsi, fekete és méregerős. A KTM Duke II LC4, azaz, ahogy a 990-es SuperDuke megjelenése óta becézik, a kis Duke igazi méregzsák. 2006-ban már tíz éves lesz a kezdeti konstrukció, ám jelenlegi formájában 2006-ban kapható utoljára.
Két év gyártási szünet után már mindenki azt hitte, hogy a Yamaha sikeres XT sorozatának magva szakadt. A japán gyár a közvéleményt megszondázva úgy döntött, hogy folytatja az XT-szériát. A hosszabb erdei és hegyi kalandozásokra ideális új XT 660 R túraenduró azonban már teljesen más motor.
A Simsont szeretik legjobban a hazai tolvajok - derül ki a rendőrség 2004-es körözési statisztikájából. Kapósak a japán motorok, fokozottan kell vigyázni a Yamahára, a Suzukira és a Hondára is. Az ellopott motorok negyede kerül csak meg.
Ma még csodabogárként hat, ha feltűnik a versenyeken, esetleg az utcán a Yamaha új fejlesztése, a WR450 2-Trac. Az első szériában gyártott kétkerék-meghajtású gépet mindenki ki akarja próbálni, de az első körök után legtöbben felemás érzéssel szállnak le róla. A motor hihetetlen menettulajdonságokat produkál, és legalább ennyire furcsa érzés vezetni.
A motorozás veszélyes üzem. Sajnos nap mint nap hallunk olyan balesetekről, ahol nem, vagy nem csak a motoros volt a hibás. Ha tanácsainkat figyelembe veszed, jelentősen megnőnek túlélési esélyeid.
Akár a robogóknál, a nagymotoroknál is megkezdődött a növekedési láz. A vezető gyártók között a Yamaha építette az első másfél literesnél is nagyobb choppert 1999-ben, amelyet nemsokára követett a Honda 1800-as kétkerekű lakosztálya. Idén ősszel a Triumph már egy 2300 köbcentis aszfaltszaggatóval rukkolt elő. Hol a határ?