A világ legjobb Ducati 996-osa

2003.01.22. 15:22

 
   
   

Kevin Jones, a KJ Performance fanatikus tulajdonosa több mint 32 millió forintnak megfelelő fontot költött motorjára, megépítve ezzel a legjobb 996-os Ducatit, amit amatőr épített. Az egész egy 916SP-vel kezdődött 1997-ben. Azóta szinte minden csavart kicseréltek a motoron. Egyedül a váz és a segédváz maradtak meg az eredeti gépről. A széria blokkot eladták, és a jelenlegi erőforrást Neil Hodgson által korábban használt forgattyús házból, valamint teljesen új Ducati Corsa versenyalkatrészekből építették újjá az 1999-ben Brit Superbike Bajnokság győztes motor alapján. Csak az erőforráson elvégzett munka értéke majdnem 5 millió forintot kóstált. Igaz, meglett az eredménye, ugyanis a blokk 154 lóerőt ad le 11.000-es percenkénti fordulatszámon. A kipufogórendszer Kevin saját maga tervezte, és titán ötvözetből készítette el. A benzinbefecskendezés speciális Magnetti Marelli, 60 mm-es szívótorkokkal, és kétpontos befecskendezéssel.

 
   
   

Viszont nem csak a Ducati blokkjához nyúltak hozzá. Az első Öhlins teleszkópvillák megegyeznek azokkal, amelyeket a Superbike világbajnokság gépein láthatunk, áruk mindössze 2 millió forint. Az AP Racing első féknyergek radiális felfogatással kerültek a helyükre, ezek darabja 400.000 forint. A hátsó traktus még speciálisabb. A rugóstag szintén az Öhlins-től érkezett, de olyan darab, amelyet még a Brit Superbike Bajnokság csapatai sem használnak. A TT44 kódnévre hallgató egységen külön beállíthatók a kis és nagysebességű rugózási és csillapítási paraméterek. A rugóstag egyébként autókba és motorkerékpárokba egyaránt használható, és egy speciális beépítő kit segítségével került a Ducatiba.

A lengővillát egy magnézium ötvözetből gyártott, versenyzésre alkalmas darabra cserélték le. A hátsó féket kivezették a bal kormányvégre, hogy azt kényelmesebben lehessen működtetni hüvelykujjal.

 
   
   

A festést szintén a lelkes tulajdonos tervezte, és az Ultrapaint cég valósította meg. A motoron nincs egyetlen matrica sem, a grafika minden egyes eleme festett. Az első sebességfokozatot hosszúra hagyták, mint az a versenypályán megszokott dolog. A gyorsváltóval hip-hop elérhető a 260 km/h. A végáttételezéssel jelenleg kb. 290 km/h csúcssebesség elérésére alkalmas a Ducati, és bármelyik utcai motorkerékpárt otthagyja. Még egy Suzuki GSX-R 1000-nek sincs semmi esélye ellene.

A tulajdonos egyet azonban kikötött, soha nem motorozik esőben, mivel mániákusan tisztán tartja gépét, és nem szeretné, ha esőben túlzottan összekoszolódna. Miután egy ház árát ráköltötte a motorra, Jones azon gondolkodik, hogy mégis eladja, méghozzá jóval fél ár alatt. Lehet, hogy egy újabb szupergépbe fog, mivel nagyon szerette építeni.