Birkákkal a robogózás népszerűsítéséért

2003.02.12. 12:48

 
   
   

A Piaggio olasz robogógyártó egy reklámkampányt indít a közel jövőben, amelyben a londoni ingázókat birkákhoz hasonlítja. Pontosabban arra bátorítja őket, hogy két keréken vigyék végbe ezen mindennapi tevékenységüket, megóvva ezzel magukat és a nagyvárosokat a közlekedési dugók, és a tömegközlekedés okozta kellemetlenségektől. A Freedom on Wheels kampány február közepén indul, és először London utcáira kerülnek ki a figyelemfelkeltő plakátok a tömegközlekedési csomópontok állomásai mellé. A felbuzdulás okai igen prózai, London városa hozott egy olyan rendeletet még tavaly, amely szerint minden a városban közlekedő gépkocsinak forgalmi díjat (Congestion Charge) kell fizetnie, méghozzá naponta. A rendelet idén február 17-én lép hatályba, így az autósok keményen meg lesznek sarcolva általa, míg a motorosokra ez a díjfizetési kötelezettség nem vonatkozik.

A Piaggio azt igyekszik kihasználni, hogy az ingázók egy birkanyájként, együttesen igyekeznek tiltakozni London város önkormányzatának rendelete ellen. Az olasz gyártó igyekszik a kampányába rámutatni arra, hogy mindenkinek van más lehetősége a munkába járásra, méghozzá valamilyen kétkerekű Piaggio nyergében. Az olcsó üzemeltetési költségű robogók keveset fogyasztanak, és ingyen parkolhatnak a városban, nem akadályozzák a forgalmat, gyorsan lehet velük közlekedni az angol fővárosban. A másik lényeges előnye a kétkerekűeknek, hogy mentesíti tulajdonosát a még zsúfoltabbá váló tömegközlekedési eszközök használatával járó stressz helyzetektől. Hasonló rendeletet bevezetése, és a kétkerekű járművek támogatása megfontolandó lépés lehetne a magyar fővárosban kialakult óriási közlekedési káosz megoldására