Café Racert a kávézóból

2003.02.28. 11:35

 
   
   

Egyetlen hely van Londonban, ahonnét elvihetsz egy Triumph Bonneville Ace Café Replica-t, és az nem más, mint az újjászületett Ace Café maga. London legendássá vált motoros kávézója az 50-es, 60-as években élte fénykorát és mindössze 5 éve nyitotta meg ismét kapuit, immáron újjáépítve. A kávézó 5. születésnapjára rendezett partin Mark Wilsmore tulajdonos mutatta be egyedi Bonneville replika motorját az érdeklődőknek. A ragyogóan fehér motort a német LSL építette számára. Az eredeti ötlet az volt, hogy egy olyan 800 köbcentis gépet alkossanak, amely az 50-es ével café racereinek hangulatát idézi, de mentesen minden olyan bénító mellékhatástól, amely azokat a motorokat jellemezte.

A széria Bonneville-re sportos kormányvégek, csinos pici tükrök, és púpos ülés kerültek. A tank oldaláról lekerültek a hatalmas gumi védőelemek, így az egész még keskenyebbnek hat. Az LSL egy olyan kormányvég, lábtartó, üléspozíció hármast kreált, amely segítségével a pilóta nem üti ki saját fogait minden erősebb fékezésnél a felső villahídon. 60 km/h felett a menetszél már leveszi a súlyt az ember csuklójáról. A lábtartó szett egyenletesen osztja el a súlyt, és nem kell lábbal kalimpálva keresgélni, egyből jól lábra áll minden.

 
   
   

A motor egyéb alkatrészei szintén átalakításon estek át. A futóművet felkeményítették, a 19 colos kerekeket 18 colosra cserélték, így lágyabban vezethető a gép, mint a széria, és sokkal jobban fordul. Természetesen a motor nem egy valódi verseny replika, nem is lehet az a maga 200 kg feletti súlyával, és az ehhez párosuló 60 lóerejével. Azonban stílusát nézve igazi klasszikus versenygép, gyors kanyarvételi képességekkel, fejlett futóművel. Az LSL egy saját gyártmányú kormány lengéscsillapítóval is felszerelte az Ace Café replikát, bár ezt a blokk ereje nem igényelné.

A fék széria maradt, bár egy 4 dugattyús rendszer nem ártott volna meg a motornak. A műszerfal szintén átalakításra került. Egy csinos LSL fordulatszámmérő kapott benne helyet, amely nincs az eredeti Bonneville-n. A gépre felszerelhető egy hivatalos Triumph tuning kipufogó kit, amelytől 8 lóerővel lesz erősebb a blokk. A Bonneville Ace Café Replica azonban nem a sebesség mániásoknak épült. Azok vegyenek egy R1-est vagy egy GSX-R 1000-est, amely a modern időkben az elmúlt korok café racereinek felelnek meg. Az Ace Caféban rendezett ünnepségen jól fogalmazta meg az egyik résztvevő a replika lényegét: "Ez azoknak a Harley tulajoknak készült, akiknél fontos az örökség, és a kezelhetőség."