Az Aprilia utcai MotoGP versenyreplikát mutatott be

2003.04.17. 15:58

 
   
   

Az olasz Aprilia gyárnak van egy nagyon jó tulajdonsága, szinte minden jelentősebb versenyzőjének motorjáról készít egy utcai replika motort, rengeteg finomsággal kiegészítve egy szériamodellt. A legfrissebb replika motort az idén az Aprilia MotoGP csapatába igazolt Colin Edwards versenygépéről mintázták. A motor alapja az Aprilia RSV Mille R típus.

 
   
   

Az Aprilia állítása szerint ez az egyik legerősebb valaha létezett utcai motorjuk, a maga 133 lóerejével 9500-as percenkénti fordulatnál. Az erőforrás nyomatéka tekintélyes 106 Nm 7500 ford/percnél. A 997 köbcentis, 60 fokos, V2-es elrendezésű jól ismert blokk két darab hatalmas, 58 mm-es átmérőjű szívótorkokon át hörpinti a hengerekbe az üzemanyagot. Az idomokon az Aprilia MotoGP csapat színeit láthatjuk, pontosabban az Edwards motorjának megfelelő színösszeállítást. A technikai csemegék sora szinte végtelen. Az első futómű 43 mm belsőcső átmérőjű, felfordított teleszkópvillákból épül fel, hátulra szintén a svéd gyártó aranyszínű, kitűnő rugóstagja került. Természetesen a komplett futómű minden eleme minden irányban beállítható, és egy futómű hangolás a versenypályára sem jelent komolyabb gondot.

 
   
   

A csodaszép kék színű, esztergált alumínium kerekek az OZ-től érkeztek, elől 120/70 ZR 17, hátul egy kicsit szélesnek tűnő, 190/50 ZR 17 méretű gumik feszülnek rajtuk. A széria kipufogórendszer helyét egy Akrapovic versenyváltozat vette át, amelynek nem csak kinézete, hanem hangja is csodálatos. Az átdolgozott szívó traktus miatt a motor a fordulatszám tartományának középső részén sokat erősödött. A teljesítmény karakterisztikája jóval lágyabbá vált, és a megerősödő középtartomány miatt akár egy fokozattal magasabban is vehető ugyanaz a kanyar a versenypályán.

 
   
   

A hátsó kerék blokkolását megakadályozó kuplung mechanika a megnövelt teljesítmény mellett is tökéletesen funkcionál immáron. Erősebb visszaváltás után sem blokkol le a hátsó kerék, így a motorfékezés nagyon jól kontrollálhatóvá válik. Az első 320 mm-es dupla Brembo tárcsafékeket iszonyatos erővel fogják közre lassításnál a radiálisan felszerelt, 4 dugattyús Brembo féknyergek. A pályatesztek során a fék soha sem fáradt el, minden körülmények között bírta a strapát. Hátulra egy sima két dugattyús Brembo féknyereg került a 220 mm-es, szintén Brembo tárcsára. A motor mérete nagyjából maradt a Mille modellé, 1415 mm a tengelytávja, 2070 mm a hossza, 820 mm az ülésmagassága, és 186 kg a szárazsúlya a kétüléses változatnak.