Megszólalt a Honda is
A Honda Motor Co. Ltd. a következő sajtónyilatkozatot tette
Daijiro Kato halála után:
A 2003-as MotoGP első futamán, amelyet a japán Suzuka
versenypályán tartottak, Daijiro Kato belerohant a pálya szélén
lévő védőkorlátba a sikán előtti részen. A balesetet követően Kato
kómába esett, és ezután két hétig orvosi kezelés alatt állt.
Április 20-án, hajnali 0 óra 42 perckor Daijiro Kato elhunyt 26
éves korában. A halál oka az agyban fellépő végzetes
nyomásfokozódás volt.
Suguru Kanazawa, a Honda igazgatója, a HRC elnöke a
következőket mondta elhunyt honfitársáról:
"Óriási szomorúságot éreztem Daijiro Kato tragikus halála
kapcsán. Ő volt Japán egyik képviselője a motorversenyzés
világában, és a világ egyik legjobb pilótájának ismerték el. Kato
2001-ben megnyerte a 250 köbcentis kategória világbajnoki címét, és
múlt évben a hetedik volt a MotoGP géposztály év végi
összesítésében. Szívből imádkozunk érte.
Daijiro Kato szurkolói, mindenki azon imádkozott, hogy a lehető
leggyorsabban felépüljön, és igazán szívszaggató volt megtudni,
hogy itt hagyott minket. A legmélyebb részvétnyilvánításunkat
fejezzük ki Daijiro Kato családjának, és szeretnénk kifejezni
őszinte hálánkat Kato összes szurkolójának, akik támogatásukról
biztosították őt."
Eközben a Honda megnyitott egy kiállítást a tokiói központjában, amelyen megtekinthető Kato 250 köbcentis világbajnokságot nyert NSR250-es motorja, a 2002-ben általa használt NSR500-as, és az a VTR1000 SPW, amelyen Colin Edwards társaként megnyerte a tavalyi 8 órás Suzukai megbízhatósági versenyt.