Az újonc világbajnoki esélyessé vált
Az első futamon, Suzukában Manuel Poggiali a 23. helyről rajtolva
nyerte meg a 250 köbcentisek idénynyitó futamát. Ilyen esemény 20
éve nem történt a GP világában. 1988-ban fordult elő az USA GP-n,
hogy egy debütáló pilóta egyből futamot tudjon nyerni. Mindezen
tények azt igyekeztek bizonyítani a GP statisztikusaival, hogy a
san-marinói fiú bizony nem egy átlagos motorversenyző, és bár
újonc, könnyedén a VB egyik legfőbb esélyesévé válhat, Fonsi Nieto
(tavalyi összetett második), Toni Elias és a többi tapasztalt
250-es menő legnagyobb bánatára, akik az idei évet a saját évüknek
gondolták volna végre, Kato és Melandri uralkodása után.
Az edzések
A pénteki edzést a négy leggyorsabb Apriliás versenyző
uralta, Nieto, Poggiali, Battaini, De Puniet sorrendben. Toni Elias
is a leggyorsabbak közt volt, amíg az edzésidő vége előtt 5 perccel
össze nem törte motorját. Még így is a hatodik helyen állt az első
nap végén. Másnapra még tovább javultak a köridők, és Randy De
Puniet új körrekorddal szerezte meg a vasárnapi verseny első
rajtkockáját. Az első sorba Poggiali, Nieto és Battaini állhatott
még fel rajta kívűl.
A verseny
A rajtnál De Puniet, Nieto, Elias és Battaini sorrendbe
katapultáltak a versenyzők. Poggiali kicsit beragadt, de a harmadik
körre már a harmadik pozícióban figyelte az előtte álló Battaini De
Puniet párost. Egy nyolcas boly ment a mezőny elején, amely az
edzéseken leggyorsabb 8 pilótából állt össze. A 26 körös verseny 7.
körére Poggiali először Battainit, majd De Puniet előzte le, és
ezzel az élre állt. Pár körrel később az addig vezető boly kétfelé
szakadt, mivel az első hármas (Poggiali, De Puniet, Battaini)
fokozatosan elhúzott a második ötös csoporttól. Egy érdekes
közjáték terelte el a figyelmet a versenyről. Alex Debont fekete
zászlóval kiintették a versenyből, mivel kiugrott a startnál. Ebben
az érdekesség az, hogy Debon motorja megállt a startnál, és ő
leszállva róla próbálta kitolni a pálya szélére az indítás
pillanatában, de a versenybíróság ezt a motortolást kiugrásnak
minősítette, mivel az indító lámpák kialvása előtt történt. Debon
miután elindult valahogy, később nem állt ki a "kiugrása" miatt
kapott büntetés letöltésére a box utcába, és ezért intették ki a
versenyből végleg a fekete zászlóval. Hát kicsit ironikus döntés,
de a szabály, az szabály, bárhogy is halad a motor a pályán.
A 20. körre már csak az első két versenyző gyilkolta egymást az
élen, Battaini kissé leszakadt tőlük, és magányosan körözött a
harmadik helyen. A 4-5. helyeken a két Hondás, Porto és Rolfo
osztotta egymást oda-vissza alapon, és a végén ebből a csatából
Porto került ki győztesen. Elől De Puniet mindent megpróbált, végig
a san-marinói fiú nyakában lihegett, de egyszer sem tudta már
visszavenni a vezető helyet Poggialitól. A végső támadást az utolsó
körre tervezte a francia, aki mindent egy lapra tett fel. A
célegyenesre vezető kanyar előtti jobbos fordulóban egy
kétségbeesett manőverrel próbált bebújni a tökéletesen íven
motorozó Poggiali elé, de elszámolta magát és kicsit besokallt,
innét pedig Poggiali már nyugodtan száguldhatott be elsőként a
célba.
250 köbcentis futam végeredménye:
1. Manuel Poggiali Aprilia 42p 14.305mp
2. Randy de Puniet Aprilia +0.615mp
3. Franco Battaini Aprilia +5.641mp
4. Sebastian Porto Honda +12.147mp
5. Roberto Rolfo Honda +12.967mp
6. Anthony West Aprilia +19.569mp
7. Fonsi Nieto Aprilia +23.080mp
8. Toni Elias Aprilia +27.296mp
9. Sylvain Guintoli Aprilia +30.187mp
10. Naoki Matsudo Yamaha +31.447mp.
Gyorsasági Motoros VB 250 köbcentis kategória pontversenyének állása
2 futam után:
1. Manuel Poggiali RSM 50 pont
2. Franco Battaini ITA 27 pont
3. Sebastian Porto ARG 26 pont
4. Hiroshi Aoyama JPN 20 pont
5. Randy de Puniet FRA 20 pont
6. Roberto Rolfo ITA 20 pont
7. Fonsi Nieto SPA 19 pont
8. Yuki Takahashi JPN 16 pont
9. Naoki Matsudo JPN 14 pont
10. Sylvain Guintoli ITA 13 pont.