Az újonc világbajnoki esélyessé vált

2003.04.29. 09:17

 
   
   

Az első futamon, Suzukában Manuel Poggiali a 23. helyről rajtolva nyerte meg a 250 köbcentisek idénynyitó futamát. Ilyen esemény 20 éve nem történt a GP világában. 1988-ban fordult elő az USA GP-n, hogy egy debütáló pilóta egyből futamot tudjon nyerni. Mindezen tények azt igyekeztek bizonyítani a GP statisztikusaival, hogy a san-marinói fiú bizony nem egy átlagos motorversenyző, és bár újonc, könnyedén a VB egyik legfőbb esélyesévé válhat, Fonsi Nieto (tavalyi összetett második), Toni Elias és a többi tapasztalt 250-es menő legnagyobb bánatára, akik az idei évet a saját évüknek gondolták volna végre, Kato és Melandri uralkodása után.

Az edzések
A pénteki edzést a négy leggyorsabb Apriliás versenyző uralta, Nieto, Poggiali, Battaini, De Puniet sorrendben. Toni Elias is a leggyorsabbak közt volt, amíg az edzésidő vége előtt 5 perccel össze nem törte motorját. Még így is a hatodik helyen állt az első nap végén. Másnapra még tovább javultak a köridők, és Randy De Puniet új körrekorddal szerezte meg a vasárnapi verseny első rajtkockáját. Az első sorba Poggiali, Nieto és Battaini állhatott még fel rajta kívűl.

 
   
   

A verseny
A rajtnál De Puniet, Nieto, Elias és Battaini sorrendbe katapultáltak a versenyzők. Poggiali kicsit beragadt, de a harmadik körre már a harmadik pozícióban figyelte az előtte álló Battaini De Puniet párost. Egy nyolcas boly ment a mezőny elején, amely az edzéseken leggyorsabb 8 pilótából állt össze. A 26 körös verseny 7. körére Poggiali először Battainit, majd De Puniet előzte le, és ezzel az élre állt. Pár körrel később az addig vezető boly kétfelé szakadt, mivel az első hármas (Poggiali, De Puniet, Battaini) fokozatosan elhúzott a második ötös csoporttól. Egy érdekes közjáték terelte el a figyelmet a versenyről. Alex Debont fekete zászlóval kiintették a versenyből, mivel kiugrott a startnál. Ebben az érdekesség az, hogy Debon motorja megállt a startnál, és ő leszállva róla próbálta kitolni a pálya szélére az indítás pillanatában, de a versenybíróság ezt a motortolást kiugrásnak minősítette, mivel az indító lámpák kialvása előtt történt. Debon miután elindult valahogy, később nem állt ki a "kiugrása" miatt kapott büntetés letöltésére a box utcába, és ezért intették ki a versenyből végleg a fekete zászlóval. Hát kicsit ironikus döntés, de a szabály, az szabály, bárhogy is halad a motor a pályán.

 
   
   

A 20. körre már csak az első két versenyző gyilkolta egymást az élen, Battaini kissé leszakadt tőlük, és magányosan körözött a harmadik helyen. A 4-5. helyeken a két Hondás, Porto és Rolfo osztotta egymást oda-vissza alapon, és a végén ebből a csatából Porto került ki győztesen. Elől De Puniet mindent megpróbált, végig a san-marinói fiú nyakában lihegett, de egyszer sem tudta már visszavenni a vezető helyet Poggialitól. A végső támadást az utolsó körre tervezte a francia, aki mindent egy lapra tett fel. A célegyenesre vezető kanyar előtti jobbos fordulóban egy kétségbeesett manőverrel próbált bebújni a tökéletesen íven motorozó Poggiali elé, de elszámolta magát és kicsit besokallt, innét pedig Poggiali már nyugodtan száguldhatott be elsőként a célba.

250 köbcentis futam végeredménye:
1. Manuel Poggiali Aprilia 42p 14.305mp
2. Randy de Puniet Aprilia +0.615mp
3. Franco Battaini Aprilia +5.641mp
4. Sebastian Porto Honda +12.147mp
5. Roberto Rolfo Honda +12.967mp
6. Anthony West Aprilia +19.569mp
7. Fonsi Nieto Aprilia +23.080mp
8. Toni Elias Aprilia +27.296mp
9. Sylvain Guintoli Aprilia +30.187mp
10. Naoki Matsudo Yamaha +31.447mp.

Gyorsasági Motoros VB 250 köbcentis kategória pontversenyének állása 2 futam után:
1. Manuel Poggiali RSM 50 pont
2. Franco Battaini ITA 27 pont
3. Sebastian Porto ARG 26 pont
4. Hiroshi Aoyama JPN 20 pont
5. Randy de Puniet FRA 20 pont
6. Roberto Rolfo ITA 20 pont
7. Fonsi Nieto SPA 19 pont
8. Yuki Takahashi JPN 16 pont
9. Naoki Matsudo JPN 14 pont
10. Sylvain Guintoli ITA 13 pont.