Egyből 21!
Ha kártyáról lenne szó, az eredmény csodálatos lenne - itt azonban
más a helyzet. Szabó Attila a múlt hétvégén, élete első BMW Boxer
Kupa versenyén megszerzett 21-ik helyezéséről nem vélekedik ilyen
rózsásan.
Ebben az évben először - a Team Wallis Motor Hungary jóvoltából - hazánkat is képviseli egy versenyző a BMW Boxer Kupa versenysorozatában, amely jelentőségéről érdemes megjegyezni, hogy európai futamai olyan fontos motorversenyek részét képezik, mint a Brit Superbike Bajnokság, vagy a Moto GP.
A 2003-as BMW Boxer Kupa első európai futamát május 3. és 5-e között az angliai Oulton Parkban rendezték meg, a Brit Superbike Bajnokság betétversenyeként. Az időjárás tipikusan albioni volt: eső és száraz idő, pára és napsütés váltogatta egymást. (Ebből aztán nehéz kitalálni a pályára való gumikeveréket.) A helyszín az Oulton Park. A klasszikus angol pálya rendkívül gyors, elvétve van néhány lassító, megspékelve egy szűk, de erősen befelé döntött kanyarral.
Attila a szabadedzésen, vizes pályán a 20., az első időmérőn,
száraz pályán a 25., míg a második, szintén száraz időmérőn a 18.
helyen ért be. A fentiek nem is tűnnek rossz eredménynek, ha
figyelembe vesszük, hogy a 35 induló többsége 2-3 éve vesz részt a
kupa küzdelmeiben. Emellett a résztvevők között olyan ismert nevek
is találhatók, mint Randy Mamola (aki a mostani versenyen nem
indult), Thomas Hintereiter, David Jeffries (a 2002 Isle of Man TT
győztese), Roberto Panicci (2002 SBK VB résztvevő), vagy Richard
Cooper, akit Carl Fogarty utódjának is tekintenek tehetsége
alapján.
A versenyre az időjárás hű maradt önmagához és a ködös Albionhoz: esős versenynek hirdették meg, hiszen zuhogott, de felszáradt a futam közben, majd újra esni kezdett, hogy az utolsó három körre ismét száraz pályán csúszkálhassanak az addigra már teljesen szétmállott gumikon a versenyzők, akik közül sokan nem is tudták befejezni a versenyt: a váltakozó időjárási viszonyok következtében mindössze 26-an értek célba.
Megjegyzendő, hogy ilyen pocsék időben - csak - 30 000 néző volt
kíváncsi a versenyre. Az edzéseken kiharcolt végleges rajthely
Attila számára a 18-as volt. A színvonalra jellemző, hogy az első
és a harmincadik között nem egészen 5 másodperc differencia volt. A
7. legjobb versenyző és Attila ideje között pedig szerény másfél
másodperc volt a különbség.
Mivel vizes versenyt hirdettek, a legtöbben vizes gumival mentek, két amerikai versenyző száraz gumival ment ki, míg hárman - így Szabó Attila is - elöl vizes-, hátul intermediet gumit rakatott fel az utolsó pillanatban. Ennek következtében igen érdekessé vált a gép terelgetése, amikor az első már elkopott a felszáradt aszfalton, a hátsó viszont táncolt a vizes időszakban.
Ezek után talán nem túlzás azt állítani, hogy csak Attila jogosult elégedetlen lenni a megszerzett 21. helyezéssel.
Ezzel a véleményével magára is maradt, hiszen a csapat támogatói és a verseny szervezői egyaránt maximálisan elégedettek Attila eredményével. A Team Wallis Motor Hungary a folyamatosan javuló edzéseredmények alapján biztos benne, hogy Attila egyre jobban összeszokik a BMW R 1100S típusú motorral, és ez a versenyeken is látszódni fog. Kíváncsian várjuk Szabó Attila eredményeit - legközelebb a Francia Nagydíjon, Le Mans-ban, május 24-én.