200 mérföld száguldás egyvégtében

2003.05.19. 12:08

 
   
   

Tavaly magyar versenyzőkért is izgulhattunk még a FIM Endurance gyorsasági világbajnokságban Végh Jani és Bitter Sanyi személyében. Idén azonban sajnos egyik versenyzőnk sem állhat rajthoz a legrangosabb hosszú távú gyorsasági motorkerékpáros versenysorozat keretein belül. Bitti az AMA Superbike bajnokságban nyomul, míg Végh Jani egyelőre a motorüzletükben iparkodik. Tavaly a Suzuki GSX-R 1000 motorja szinte verhetetlen volt, mintha csak erre a sorozatra találták volna ki a tervezők. Azonban idénre teljesen megújult az ezres GSX-R, és nagy kérdés volt, vajon képes lesz-e elődje sikereit ott folytatni, ahol az abbahagyta. Nem minden Suzukis csapat indul a legújabb modellel, nyilván a tavalyi gép egy darabig még versenyképes lesz a kisebb csapatok kezében is. A sorozat érdekessége egy teljesen lengyel pilótákból álló POLand Position Suzuki csapat részvétele.

 
   
   

Az idei év első futamát május első hétvégéjén rendezték meg az imolai pályán, Olaszországban. A verseny neve olaszul a hangzatos 200 miglia di Imola, azaz 200 mérföldes versenytávot kellett megtenniük a 2-3 pilótából álló csapatoknak. Warwick Nowland a tavalyi bajnok Zongshen csapatának az első rajtkockát szerezte meg az edzések során, őt a GB Phase One Suzukija követte, Olivier Four remek vezetésének köszönhetően. Harmadik helyre hozta be a Zongshen csapat kettes számú motorját a Superbike és Supersport VB veterán Piergiorgio Bontempi. A negyedik helyet szintén egy Suzuki foglalta el, Mike Edwards-zal a nyergében, az ötödik helyen a Ducati Cuneo, a hatodikon a Yamaha Austria, a hetediken a Police Nationale, míg a nyolcadikon a Yamaha Endurance Moto 38 csapata végzett az időmérő edzések során.

 
   
   

A vasárnapi startot követően a Suzuki GB Phase One csapat motorján Olivier Four állt az élre, őt a Zongshen 2 csapatból Igor Jerman, majd a Zongshen 1 csapatból Warwick Nowland követte. A 11. körben állt az élre Nowland, az első három Suzukit csak a Yamaha Austria és Trackdaze Suzuki tudta követni látótávolságból. A futam harmadánál álltak ki a versenyzők először tankolni, kereket cserélni és pilótát váltani. A fél távnál a Zongshen 1-es csapata vezetett 20 másodperccel a Zongshen 2-es csapat előtt, őket a GB Phase One követte, majd a Yamaha Austria, és a Endurance Moto 38 csapat haladt. A verseny vége előtt három körrel igazán drámai lett a helyzet a Zongshen második csapatánál, mivel a tönkre ment kuplung miatt a verseny feladására kényszerültek. A Yamaha Endurance Moto 38-nak sem kedvezett a szerencse, a 66 körös verseny utolsó körében kifogyott az üzemanyag az R1-es tankjából, és már nem tudtak a célba begurulni. A versenyt simán nyerte a Zongshen 1 csapat, második a kiesések után a Suzuki GB Phase One lett, a harmadiknak pedig a Yamaha Austria superbike specifikációjú R1-ese ért célba.

A Hosszú távú Gyorsasági VB 1. futamának végeredménye:

1, Zongshen 1 CHN SUZUKI GSX-R1000
2, Suzuki GB - Phase One GBR SUZUKI GSX-R1000 1p 12.86 mp
3, Yamaha Austria Rac. Team AUT YAMAHA YZF-R1 1 kör
4, 22 Police Nationale FRA SUZUKI GSX-R1000 1 kör
5, Bolliger Team SUI KAWASAKI ZX9R 1 kör
6, Yamaha GMT94 FRA YAMAHA YZF-R1 1 kör
7, DUCATI D.R.E 101 ITA DUCATI 996 1 kör
8, Fabi Corse ITA SUZUKI GSX-R1000 2 kör
9, Team Bergamelli Racing ITA SUZUKI GSX-R1000 2 kör
10, KFM Herber End. GER SUZUKI GSX-R1000 2 kör
11, POLand POSITION POL SUZUKI GSX-R1000 2 kör
12, DMG Racing Team 24 ITA SUZUKI GSX-R1000 3 kör
13, Jet Team SUI SUZUKI GSX-R1000 3 kör
14, Hofmann Racing Team GER SUZUKI GSX-R1000 3 kör
15, Suzuki No Limits - T. Marchetti ITA SUZUKI GSX-R1000 4 kör