200 mérföld száguldás egyvégtében
Tavaly magyar versenyzőkért is izgulhattunk még a FIM Endurance
gyorsasági világbajnokságban Végh Jani és Bitter Sanyi személyében.
Idén azonban sajnos egyik versenyzőnk sem állhat rajthoz a
legrangosabb hosszú távú gyorsasági motorkerékpáros versenysorozat
keretein belül. Bitti az AMA Superbike bajnokságban nyomul, míg
Végh Jani egyelőre a motorüzletükben iparkodik. Tavaly a Suzuki
GSX-R 1000 motorja szinte verhetetlen volt, mintha csak erre a
sorozatra találták volna ki a tervezők. Azonban idénre teljesen
megújult az ezres GSX-R, és nagy kérdés volt, vajon képes lesz-e
elődje sikereit ott folytatni, ahol az abbahagyta. Nem minden
Suzukis csapat indul a legújabb modellel, nyilván a tavalyi gép egy
darabig még versenyképes lesz a kisebb csapatok kezében is. A
sorozat érdekessége egy teljesen lengyel pilótákból álló POLand
Position Suzuki csapat részvétele.
Az idei év első futamát május első hétvégéjén rendezték meg az
imolai pályán, Olaszországban. A verseny neve olaszul a hangzatos
200 miglia di Imola, azaz 200 mérföldes versenytávot kellett
megtenniük a 2-3 pilótából álló csapatoknak. Warwick Nowland a
tavalyi bajnok Zongshen csapatának az első rajtkockát szerezte meg
az edzések során, őt a GB Phase One Suzukija követte, Olivier Four
remek vezetésének köszönhetően. Harmadik helyre hozta be a Zongshen
csapat kettes számú motorját a Superbike és Supersport VB veterán
Piergiorgio Bontempi. A negyedik helyet szintén egy Suzuki foglalta
el, Mike Edwards-zal a nyergében, az ötödik helyen a Ducati Cuneo,
a hatodikon a Yamaha Austria, a hetediken a Police Nationale, míg a
nyolcadikon a Yamaha Endurance Moto 38 csapata végzett az időmérő
edzések során.
A vasárnapi startot követően a Suzuki GB Phase One csapat motorján
Olivier Four állt az élre, őt a Zongshen 2 csapatból Igor Jerman,
majd a Zongshen 1 csapatból Warwick Nowland követte. A 11. körben
állt az élre Nowland, az első három Suzukit csak a Yamaha Austria
és Trackdaze Suzuki tudta követni látótávolságból. A futam
harmadánál álltak ki a versenyzők először tankolni, kereket
cserélni és pilótát váltani. A fél távnál a Zongshen 1-es csapata
vezetett 20 másodperccel a Zongshen 2-es csapat előtt, őket a GB
Phase One követte, majd a Yamaha Austria, és a Endurance Moto 38
csapat haladt. A verseny vége előtt három körrel igazán drámai lett
a helyzet a Zongshen második csapatánál, mivel a tönkre ment
kuplung miatt a verseny feladására kényszerültek. A Yamaha
Endurance Moto 38-nak sem kedvezett a szerencse, a 66 körös verseny
utolsó körében kifogyott az üzemanyag az R1-es tankjából, és már
nem tudtak a célba begurulni. A versenyt simán nyerte a Zongshen 1
csapat, második a kiesések után a Suzuki GB Phase One lett, a
harmadiknak pedig a Yamaha Austria superbike specifikációjú R1-ese
ért célba.
A Hosszú távú Gyorsasági VB 1. futamának végeredménye:
1, Zongshen 1 CHN SUZUKI GSX-R1000
2, Suzuki GB - Phase One GBR SUZUKI GSX-R1000 1p 12.86 mp
3, Yamaha Austria Rac. Team AUT YAMAHA YZF-R1 1 kör
4, 22 Police Nationale FRA SUZUKI GSX-R1000 1 kör
5, Bolliger Team SUI KAWASAKI ZX9R 1 kör
6, Yamaha GMT94 FRA YAMAHA YZF-R1 1 kör
7, DUCATI D.R.E 101 ITA DUCATI 996 1 kör
8, Fabi Corse ITA SUZUKI GSX-R1000 2 kör
9, Team Bergamelli Racing ITA SUZUKI GSX-R1000 2 kör
10, KFM Herber End. GER SUZUKI GSX-R1000 2 kör
11, POLand POSITION POL SUZUKI GSX-R1000 2 kör
12, DMG Racing Team 24 ITA SUZUKI GSX-R1000 3 kör
13, Jet Team SUI SUZUKI GSX-R1000 3 kör
14, Hofmann Racing Team GER SUZUKI GSX-R1000 3 kör
15, Suzuki No Limits - T. Marchetti ITA SUZUKI GSX-R1000 4
kör