Tarolt a spanyol ifjúság

2003.05.26. 14:11

 
   
   

Mindenki csak az újabb 125 köbcentis gyorsasági VB futam idejét leste, hogy hátha végre Talmácsi Gábornak összejön minden, a motor, a futómű és a gumi. A másik két magyar versenyző, Lénárt Peti és Tóth Imi egyre jobban szokja a GP világát, és tőlük azt vártuk, hogy elkerülnek végre a mezőny utolsó harmadából a középsőbe. Azonban nem minden úgy alakult, mint azt reméltük.

Az edzések
Az első időmérő edzésen Talma a 17. helyen végzett, mert bár motorja úgy tűnt most rendben volt, a futóművel adódtak kisebb nehézségei. Tóth Imi a 32., Lénárt Peti a 36. helyen végzett az első nap a nem túl meleg időben. Mindenki azt várta, hogy akkor majd a második időmérőn tovább javíthat, azonban a szokásos Le Mans-i időjárás megtréfálta a versenyzőket, mert szombaton a második időmérőn nagyon csúnya idő kerekedett, és senkinek sem jutott esély edzésidejének a javítására. Így aztán az első rajthelyre a pénteken körrekordot futó Andrea Dovizioso állhatott fel, őt Youichi Ui, Jorge Lorenzo, és Casey Stoner követte az első sorban.

 
   
   

A verseny
A pilóták szerencséjére viszonylag jó idő, 15-16 fokos hőmérséklet várta őket a pályán vasárnap délelőtt. A rajt Doviziosonak sikerült a legjobban, mögötte Ui, Pedrosa és De Angelis vágott neki a 24 körös versenynek. A startnál beragadó Lorenzo és Vincent már az első körben kiütötték egymás alól a motort. A magyarok rajtja jól sikerült, Talmácsi az első kör végén a 16., Tóth a 27., Lénárt pedig a 28. helyen állt. Daniel Pedrosa már a második körben az élre állt, és ezután a mezőny már csak a célban gratulálhatott a spanyolnak. Egy hatos boly ugyan még a nyomába eredt Pedrosának - Dovizioso, Ui, Cecchinello, De Angelis, Perugini és Stoner -, de ők a verseny fél távjától kezdve inkább csak egymással viaskodtak. Talma folyamatosan visszaesett, a 16. helyről egészen a 20. pozícióig.

Pedrosa a verseny vége felé már 7 mp-es előnnyel vezetett, ami ebben a géposztályban óriásinak mondható. Az üldözőkből már csak a Dovizioso, Cecchinello, De Angelis, Ui négyes maradt, ők harcoltak keményen a dobogó még kiadó helyeiért. A 22. körre UI leszakadt a második csoporttól, így 3 ember harcolt a 2-3. helyért. Az utolsó körre Pedrosa előnye valamelyest lecsökkent, de így is magabiztosan nyerte a 17 éves spanyol fiú a Francia Nagydíjat, amely immáron második győzelme idén, és ezzel átvette a vezetést az összesítésben.

 
   
   

A 2. helyen Cecchinello ért célba, mert Dovizioso iszonyatosan támadta az utolsó körben, de a tapasztalt olasz végig jól védte az íveket honfitársa előtt. A negyedik helyen motorozó De Angelis két kanyarral a vége előtt túl korán adta rá a gázt, így motorjával egy hatalmas szaltót dobott, és nem tudta befejezni a versenyt. Bautista és De Angelis kiesésével Talma a 16. helyen végzett, míg Lénárt megelőzve Tóth Imit, élete legjobbjaként a 22. helyen ért célba, sarkában a 23. Tóthtal. Talmácsinak ismét nem volt szerencséje, mivel már a bemelegítő edzésen elesett, a motor tárcsaféke elgörbült és így az egész futam alatt fogott a fék. A 4. kör után azon gondolkodott, hogy inkább kiáll, mivel érezte, hogy nem úgy megy a motor, ahogyan kellene, előfordult, hogy nem sikerült 6. sebességet kapcsolnia. Talma reméli, hogy a következő futamon már jobb eredményt sikerül elérni.

125 köbcentis futam végeredménye:
1. Daniel Pedrosa Honda 41p 58.500mp
2. Lucio Cecchinello Aprilia +2.337mp
3. Andrea Dovizioso Honda +2.427mp
4. Casey Stoner Aprilia +11.278mp
5. Pablo Nieto Aprilia +11.814mp
6. Youichi Ui Aprilia +12.592mp
7. Stefano Perugini Aprilia +18.930mp
8. Steve Jenkner Aprilia +25.206mp
9. Thomas Luthi Honda +29.471mp
10. Masao Azuma Honda +33.910mp.

Gyorsasági Motoros VB 125 köbcentis kategória pontversenyének állása 4 futam után:
1. Daniel Pedrosa SPA 71 pont
2. Lucio Cecchinello ITA 66 pont
3. Steve Jenkner GER 60 pont
4. Andrea Dovizioso ITA 54 pont
5. Stefano Perugini ITA 45 pont
6. Youichi Ui JPN 41 pont
7. Mirko Giansanti ITA 31 pont
8. Pablo Nieto SPA 31 pont
9. Casey Stoner AUS 29 pont.
10. Alex De Angelis RSM 26 pont.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.